Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-03-10, 16:04   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2907


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Åby 12 mars


Omgångarna duggar tätt på Åby, som är min favorit- och hemmabana, trots att den ligger i grannkommunen Mölndal. Kul när man får räkna på vad dubbla open stretch kan betyda i loppen.

En första mycket preliminär genomgång gav mig följande hästar. En del kanske tas bort innan start en del tillkommer. Det beror på all info som man komma att få från er på Sharps, Skägget, Jens och kuskintervjuer.

Avd 1:
Kortlopp auto och första hästen är given; 5 RED LADY EXPRESS. Christian Perssons Åby-häst var lysande som treåring och kommer nog att blomma ut i år. Adielsson upp, barfota, amerikansk sulky och bästa spår. Given spik enligt mitt sätt att spela. Ännu bara 14%.

Avd 2:
Långt lopp där jag tror 5 BORUPS TORNADO gillar distansen. Man maxar balansen inför detta. En annan som har vunnit på långt och har ett open stretch-läge är 9 LUCIFER SAM. Får höra vad Johan säger om sina chanser innan jag bestämmer mig.

Avd 3:
Här hittar jag ännu en sund spikidé till ännu lägre procent än den i första avdelningen. 5 HARRAN BOKO. Den kan springa riktigt fort på kort!

Avd 4:
1 BENITA WINNER tas med på spår. 10 DIVERSITY PELLINI tas med på kusk. Men i ett lärlingslopp behöver inte de bästa segerstrida. Det kan ju bli kaotiskt kört och en "helgadd" är ju inte fel om man har råd.

Avd 5:
Spik of the week kommer väl här; 6 AMALENCIUS B.B. me Örjan från hyggligt spår. Men jag jobbar ju inte så, därför tar jag med norsken, 11 ASTEROID. Har faktiskt högre segerprocent än favoriten. Å goopen kan ju Åby.

Avd 6:
1 SANIBEL får förnyat förtroende. Det gick ju bra sist. Julia har haft flyt i sina tips och nu varnar hon för 13 EIGHT HOUR så den tar jag med. Björklundskan sätter dit stänkare titt som tätt.

Avd 7:
Dyrt lopp. 1 INNOVATION LOVE låter det bra på från Bergh. 7 VITRO DIABLO hade jag hellre sett en svensk kusk på men vågar inte vara utan den. Kommer från vinst. 10 UNICO BROLINE måste ju med. Tänkbar spikidé. Aronsson har magi i stallet just nu. 11 PHOENIX PHOTO blir jag inte heller förvånad om Örjan sveper fältet med på upploppet. Däremot tänkte jag hoppa Sweetman. Så den kan ni nog spika
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TheZ (+10)

Senast redigerad av bosseguldheden den 2022-03-10 klockan 16:06.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-10, 16:39   #2
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37735
Standard

Det är en kul omgång, rätt bra klass, svåra lopp med en del hästar som det är frågetecken på och det ser ut att bli bra betalt. Har spikar klara ännu, men ska väl försöka få fram några tills på lördag.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 12:12   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37735
Standard

Dear Friend tror jag att jag ska spika i morgon. Alltid en början.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 12:36   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2907


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Dear Friend tror jag att jag ska spika i morgon. Alltid en början.
Ja, Johan lät väldigt PÅ i Untersteiners så jag får nog dubbla mitt system. FASEN oxå! Men hoppas på strykning innanför. Då spikar jag Dear Friend.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 14:14   #5
 
Reg.datum: nov 2014
Inlägg: 5 670
Sharp$: 50096
Standard

Daniel Berglund och Jens Sjödén V75 Åby på Service Plays
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+10), MikaF (+10)

Senast redigerad av hoola den 2022-03-11 klockan 15:27.
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 14:42   #6
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37735
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ja, Johan lät väldigt PÅ i Untersteiners så jag får nog dubbla mitt system. FASEN oxå! Men hoppas på strykning innanför. Då spikar jag Dear Friend.
Global Brilliance kommer ut efter vintervila och har en lång säsong framför sig. Är startsnabb, men Dear Friend ska kanske göra sin sista start i livet och med maximerad balans och full laddning så skulle det förvåna mig om Stefan Persson svarar till varje pris som helst. Global Brilliance är tydligen svår att bedöma formen på i träning och det är nog smartast att ge henne ett fint lopp i rygg på open strech.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 17:36   #7
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 883
Sharp$: 3256
Standard

Min enda rad till omgången.

V75
Inlämnat: 2022-03-11, 06:21
Åby
Lördag 2022-03-12
Start: 16:20
Kostnad: 0,50 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Dear Friend (1, 5)
2: 1 Digital Indy (5, 9)
3: 7 Upstate Face (10, 4)
4: 9 Donna (3, 10)
5: 6 Amalencius B.B. (12, 11)
6: 5 Love You Sweden (1, 11)
7: 11 Phoenix Photo (10, 5)

1x1x1x1x1x1x1 = 1 rader.
1 x 1 x 0,50 kr = 0,50 kr.
Totalt: 0,50 kr.
Rättningskod: NOL LRÄ TT?

Ögnade igenom starlistorna och såg att någon spikat Dear Friend i 5 tippar.
TheZ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 18:16   #8
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2135
Standard

Lisa Lisieux: hysterisk form enligt tränaren, springspår, har styrka och vinnarskalle efter Ready Cash. Jag singlar, väl medveten om att ingen gör så i lärlingslopp. Just därför.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 20:50   #9
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 477
Sharp$: 1330
Standard

Det sägs att 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är redan klara för någon slags final. Vad är det för final?

Hur kan man ta reda på vilka som är klara för final?
Det gäller ju att ta reda på vilka som inte är så angelägna om att vinna just denna omgång på Åby.

Om ni inte 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är så angelägna om att vinna just denna omgång så blir ju V75-7 väldigt öppet.

Hörde en intervju med Örjan och läser man mellan raderna så lät det som att det kan bli lite passivt.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2022-03-11 klockan 20:54.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 21:56   #10
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 522
Sharp$: 7940
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Det sägs att 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är redan klara för någon slags final. Vad är det för final?

Hur kan man ta reda på vilka som är klara för final?
Det gäller ju att ta reda på vilka som inte är så angelägna om att vinna just denna omgång på Åby.

Om ni inte 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är så angelägna om att vinna just denna omgång så blir ju V75-7 väldigt öppet.

Hörde en intervju med Örjan och läser man mellan raderna så lät det som att det kan bli lite passivt.
Just nu är det finalerna i meeting 2, som körs på Solvalla 26/3, som gäller.
På den här sidan ser du poängställningen i resp klass.

https://www.travsport.se/tavling/sve...oangstallning/
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 21:59   #11
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Det sägs att 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är redan klara för någon slags final. Vad är det för final?

Hur kan man ta reda på vilka som är klara för final?
Det gäller ju att ta reda på vilka som inte är så angelägna om att vinna just denna omgång på Åby.

Om ni inte 11 PHOENIX PHOTO och 10 UNICO BROLINE är så angelägna om att vinna just denna omgång så blir ju V75-7 väldigt öppet.

Hörde en intervju med Örjan och läser man mellan raderna så lät det som att det kan bli lite passivt.
Det är så det är konstruerat. V75 baseras på ett antal försöksomgångar som avslutas med en final. Där en seger i finalen ger betydligt mer pengar än i försöket/försöken. Just nu är det väl dubbla pengarna (ex. 110kkr mot 220kkr). Så, vinner man ett försök så är man automatiskt klar för finalen. Och det tolkar de flesta som att man kanske inte vråltömmer hästen det sista man gör, en eller par veckor före finalen. För då har man ju inget att hämta i finalen.

Så ja, vi lär se lite passivare upplägg på ett par av de startande i sista avdelningen på morgodagens V75, där siktet är inställt på ett ge hästen ett ordentligt "banjobb" inför finalen, där man vill se hästen avsluta med full fart över mål.

Det finns säkert massor av experter på Sharps som kan ge en mer initierad beskrivning, men det här är vad jag uppfattat som lekman, från staketet.

Senast redigerad av Stankarn den 2022-03-11 klockan 22:01.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 22:19   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 717
Sharp$: 12887
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det är så det är konstruerat. V75 baseras på ett antal försöksomgångar som avslutas med en final. Där en seger i finalen ger betydligt mer pengar än i försöket/försöken. Just nu är det väl dubbla pengarna (ex. 110kkr mot 220kkr). Så, vinner man ett försök så är man automatiskt klar för finalen. Och det tolkar de flesta som att man kanske inte vråltömmer hästen det sista man gör, en eller par veckor före finalen. För då har man ju inget att hämta i finalen.

Så ja, vi lär se lite passivare upplägg på ett par av de startande i sista avdelningen på morgodagens V75, där siktet är inställt på ett ge hästen ett ordentligt "banjobb" inför finalen, där man vill se hästen avsluta med full fart över mål.

Det finns säkert massor av experter på Sharps som kan ge en mer initierad beskrivning, men det här är vad jag uppfattat som lekman, från staketet.
Det är ju trots allt 14 dagar till finalen i detta meeting och jag tror nog att även hästar med trolig final poäng körs för vinst. Men visst förekommer det att tränare / kuskar ger hästen ett passivt upplägg inför kommande starter. Men det är mycket svårbedömt. Både 10 och 11 i V75 7 körs nog för vinst.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 22:20   #13
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37735
Standard

Det är ju en delikat balansgång. Man vill ofta vinna försöket utan att offra för mycket. Det är ju bra pengar i förstapris och det finns ingen garanti att man vinner finalen ett par veckor senare eller blir tvåa. Ibland vill kuskar/tränare ha ett lopp i kroppen på hästarna ett par veckor före finalen för att inte tappa formen. Så det skiljer väldigt mycket från tränare till tränare och häst till häst.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 22:28   #14
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5206
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Det är så det är konstruerat. V75 baseras på ett antal försöksomgångar som avslutas med en final. Där en seger i finalen ger betydligt mer pengar än i försöket/försöken. Just nu är det väl dubbla pengarna (ex. 110kkr mot 220kkr). Så, vinner man ett försök så är man automatiskt klar för finalen. Och det tolkar de flesta som att man kanske inte vråltömmer hästen det sista man gör, en eller par veckor före finalen. För då har man ju inget att hämta i finalen.

Så ja, vi lär se lite passivare upplägg på ett par av de startande i sista avdelningen på morgodagens V75, där siktet är inställt på ett ge hästen ett ordentligt "banjobb" inför finalen, där man vill se hästen avsluta med full fart över mål.

Det finns säkert massor av experter på Sharps som kan ge en mer initierad beskrivning, men det här är vad jag uppfattat som lekman, från staketet.
Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Det är ju trots allt 14 dagar till finalen i detta meeting och jag tror nog att även hästar med trolig final poäng körs för vinst. Men visst förekommer det att tränare / kuskar ger hästen ett passivt upplägg inför kommande starter. Men det är mycket svårbedömt. Både 10 och 11 i V75 7 körs nog för vinst.
Som jag skrev, det finns många väl initierade experter här på Sharps som kan det här mycket bättre än mig, så säger de att man kommer att köra offensivt, för fullt med 10 och 11 för att vinna försöket imorgon, med enbart två veckor kvar till finalen, så kan du nog ta det som intäkt för att det är så.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-03-11, 22:47   #15
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 95
Standard

Har läst på min sedvanliga kvart (iaf senaste veckorna) till v75. Har kommit fram till att inte överanalysera men samtidigt ha en bra grundkunskap och koll på hästarna är minst lika effektivt som att som att spendera en hel vecka till en omgång.

Det jag har kommit fram till är att spika Carna Sensei i första. Jag tror på hård körning från början och att Flemming blåser ner de till slut när det är maxat i balansen och allt. Hon är ruskigt fin i steget och har en toppspeed att tillgå så jag går spelvärdet och spikar till 12%. Kompletterande spik blir mindre roliga Amalencius BB som är för bra för klassen.

Måstehästar i övriga lopp för mig är:

Cuenca i avd 2, Örjan upp, barfota bak och stark häst som trivs över distansen.

Harran Boko i tredje som har en jäkla toppfart och skulle han få vinnarhålet så måste den vara svårslagen...

Har bäst känsla för Lisa Liseux i fjärde som var ute mot tuffa hingstar senast men kan nog ha mått bra av att få det tempot i kroppen.

Cala Mayor de B i sjätte var spelad till 11 gånger i ett liknande lopp senast som Nina Ginto vann, då blev det dödens och stumma ben till slut. Nu blir det barfota runt om för första gången och slipper man dessutom dödens så borde hon duga, iaf streckvärd till under 2%. Dock bred gardering...

Baritone Artist tycker jag gjorde det bra i guld senast och dessutom startsnabb. Hittar man rygg ledaren passar Åby perfekt. Under 4%! Men jag är förmodligen ute och cyklar imorgon. Ska ej läsa på något mer utan enbart kolla strykningar och balansändringar före inlämningen imorgon.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5), Basse (+25)
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td