Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2022-08-29, 07:32   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Onsdagen 31/8 - Åby/Solvalla - V86 mm


Här pratar vi om onsdagskvällens tävlingar på

ÅBY

Längd: 1000 m
Bredd: 22,3 m (2140 m), 22,3 m (1640 m)
Upplopp: 180 m
Open stretch: Ja, dubbla
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här: Mölndal



SOLVALLA

Längd: 1000 m
Bredd: 20,7 m (2140 m), 21,7 m (1640 m)
Upplopp: 200 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Aktuellt väder hittar ni här: Solvalla

Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 09:19   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Äntligen onsdag! Dags att börja kika lite!

Sitter inte strecken tokigt snett i första? Jag ser det som att 5 Baroncini Jet borde vara åtminstone jämnstreckad med favoriten här och till nuvarande insatsfördelning så luktar det spik faktiskt! Nu lär det väl jämna ut sig lite under dagen men fördelningen 63/16 känns sned. Att ta båda känns sådär så garderar man åker nog 7 Beatrice Trio med. Känns rätt tryggt med de tre faktiskt!


Andra känns öppet. Spårtrappa igen och jag har just nu många streck på lappen. 5 Märta BJ (3%)är rätt vass ut men jag tror man släpper till 6 Ekas Salming. Får vi några invändiga strykningar under dagen så kliver raskt 8 Cheyenne Selva uppåt på min rank. BFRO och Jorma gasar gärna så det är väl inte omöjligt att man laddas mot spets här. Därifrån ska man slås. Fjärdehandare i nuläget!


I tredje har vi dagens största och visst har 1 Betting Pacer varit bra. MEN till 70+% så skriker det syn i hela kroppen på mig. 7 Xantis Delicious står i ynka 1%??? Spelarna måste vara fulla!


Fjärde är ett "Amatörlopp" och med bästa hästen samt den rutin Calle besitter så känns det i nuläget som en spik på 9 Viking Brodde.


I femte ska vi få se en Italienare för första gången och jag tycker det är svårt att på förhand veta om det blir fågel eller fisk. De två mest spelade känns dock huvudet högre än övriga men feglås är sällan rätt så det blir att spendera delar av dagen i italienska lopparkivet tror jag. Kanske är läge att ta betalt på 6 Cechov...


Framme vid avdelning sex kan man ju fundera på hur hårt spelad 1 Onion San Tooma varit OM Örjan kört. Hästen är väl inte supersnabb ut men till singelprocent känns den tidig. Roligt vore ju iofs om Kajsa prickar rätt från springen med 6 Zally Gel och får en bra resa där framme. Just nu streckad till <2%... Annars är det väl kanske voltstartskonnässören Erik med 2 Parfait A.F som leder tillställningen från start till mål. Känns som rätt favorit.


I sjunde kommer ytterligare ett spikförslag i nuläget då jag tror att 11 Global Beware äter upp det här gänget över den långa distansen. Lopp i kroppen nu och springspår på tillägg. Dessutom JU i jollen och han vet var mållinjen går på Åby.


När sedan avslutningen stundar luktar det väl lite preparé på 11 Phoenix Photo men här får man försöka lyssna in sig hur det låter under dagen. Hästen är ju klart bra men har varit sjuk så man vet inte riktigt vad de tänker kring detta lopp. Att OKB är favorit med 2 Capital Gain CC känns ju tveksamt. Loppets fattigaste häst och som alltid har jag svårt för OKB sen han körde bort snuskigt mycket pengar för mig hemma på Bollnäs. En som mött rejält bättre motstånd än detta är ju vår forumbekanting 12 Antonio Trot som nu får tillbaka Classe i sulkyn. Till singelprocent känns det ruskigt spännande men vi får väl se om jAnman kommer med lite inside här under dagen...


Nåväl, långt kvar. Men man måste ju börja någonstans!

Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tototorsten (+1)

Senast redigerad av Gotland den 2022-08-31 klockan 12:43. Anledning: fel ord
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 10:26   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Dagens Åbystänkare
För den som jagar storslanten och försöker fälla 60-70% favvisarna.

V86 1) 1 Nikita Wrijthout 3%. Belgiska damen har tuffat på i monté hela sommaren men gör nu återigen come back i sulkyn med skrällkusken Sjunne. Spännande Åby läge men visst är det en tuff utmaning. Flera välstammade märrar som jagar.

V86 3) Ännu en storfavorit som jag försöker fälla. Det luktar väl spets och slut för favoriten men visst är det OS på Åby ?
2 Divane Godiva 8% gick grymma lopp i våras och är nog distans gynnad.
6 Cassiopeia 12%. Sjunne igen ? Trivs oxå bra på distansen. Knappt slagen av favoriten i loppet senast.

V86 5) 4 Quenchless Tile 8%. Härlig Muscle Hillare som väntar på första årsvinsten. Kan komma idag. Stabil travare som alltid gör sitt jobb.
Unter trivs bra på Åby.

V86 7) Klurigt Stayerlopp med många ”Dark Horse” typ ickevinnare.
4 Redbull Pellini 6%. Överlägsen vinst senast i enkel omgivning. Distansgynnad rackare som har styrkan som sitt vapen. Psst lopp i kroppen efter lite paus.

Psst utgångsrad V4.
4 Quenchless Tile
10 Queen Ratzeputz
4 Redbull Pellini
13 Zarenne Faz
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+8)

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-08-31 klockan 10:55. Anledning: Ändring text
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 10:33   #4
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Och där kom första invändiga strykningen i andra. Jorma fortsatt endast fjärdehandare med 8 Cheyenne Selva. Får vi en strykning till så kanske man rent av vågar spika?

För visst laddar man framåt nu?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 12:39   #5
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5204
Standard

Roligt avslutande lopp på V86.

1,7,8 blir mina utgångar, eventuellt nån på tillägg. Men det ska väl vara svårt att plocka 20 meter över den här distansen?
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 13:31   #6
 
korpos avatar
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 1 147
Sharp$: 5719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
När sedan avslutningen stundar luktar det väl lite preparé på 11 Phoenix Photo men här får man försöka lyssna in sig hur det låter under dagen. Hästen är ju klart bra men har varit sjuk så man vet inte riktigt vad de tänker kring detta lopp. Att OKB är favorit med 2 Capital Gain CC känns ju tveksamt. Loppets fattigaste häst och som alltid har jag svårt för OKB sen han körde bort snuskigt mycket pengar för mig hemma på Bollnäs. En som mött rejält bättre motstånd än detta är ju vår forumbekanting 12 Antonio Trot som nu får tillbaka Classe i sulkyn. Till singelprocent känns det ruskigt spännande men vi får väl se om jAnman kommer med lite inside här under dagen...


Nåväl, långt kvar. Men man måste ju börja någonstans!

Lycka till!

Vem skall hålla upp farten så att Antonio Trot spurtar ner dom? För det gör han om det blir fart på tillställningen.

Senast redigerad av Gotland den 2022-08-31 klockan 14:03. Anledning: fixat citat
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 15:51   #7
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
7 Xantis Delicious står i ynka 1%??? Spelarna måste vara fulla!

Barfota runt om nu med. JÖSSES!!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 15:54   #8
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

DD


Kör bara DD ikväll. Med Redbull Pellini som spik:


NMM HQQ ZRP

XMM DQQ ZRZ

Lycka till!
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 16:18   #9
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Skövde
Inlägg: 238
Sharp$: 5403
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Vem skall hålla upp farten så att Antonio Trot spurtar ner dom? För det gör han om det blir fart på tillställningen.
ser inte ut som att det ska bli någon fart i loppet om inte någon får för sig att bråka med troliga spetshästen Condior. AT fick lite rundsmörjning efter senast och tränar fortsatt på bra vis. det verkar som att han har kvar sin fina form. Jag har inte hört något men jag hoppas att han går på i tid under slutvarvet. Han kan vara först av de på tillägg och förhoppningsvis få minst femte ytter.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
asgaya3141 (+3)
jAnman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 16:20   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12836
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Barfota runt om nu med. JÖSSES!!

Jadu Gotland. Här vankas det nog överpace från start med flera start snabba ston bakom vingen. Undrar om detta start cenario kan vara lösningen för Lövgren som kan smyga och har en spurtstark madam.
Jag tror form kurvan är stigande och 8% är ett bra spelvärde i min spelvärd. God tur med 2% aren Gotland. Platsar nog tyvärr inte på mitt system.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2022-08-31 klockan 16:36. Anledning: Textfel som vanligt
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 16:23   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Då strök man Ebbinges favorit i femte pga feber. Då kanske Adrian ska få sig ett streck ändå...

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 16:54   #12
 
Reg.datum: apr 2022
Inlägg: 223
Sharp$: 539
Standard

Nån som vet orsaken till detta?

Letar du efter Tabellen? Du hittar den längst ner på sidan

Är det permanent?
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 17:39   #13
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V5
Inlämnat: 2022-08-31, 18:37
Åby
Onsdag 2022-08-31
Start: 18:51
Kostnad: 135,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Highlove Tech (1, 3)
2: 3, 5, 6 (2, 4)
3: 2, 3, 5 (9, 4)
4: 2, 3, 6, 8, 9 (1, 5)
5: 3, 5, 7 (2, 1)

1x3x3x5x3 = 135 rader.
135 x 1 x 1,00 kr = 135,00 kr.
Totalt: 135,00 kr.
Rättningskod: TLC FTR VVZ
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 18:11   #14
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 744
Sharp$: 9131
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Samson Visa inlägg
Nån som vet orsaken till detta?

Letar du efter Tabellen? Du hittar den längst ner på sidan

Är det permanent?
ATG funderar på att göra det möjligt att själv anpassa var tabellen ska finnas. Men enligt dem använder endast 3% av spelarna den och därför valde man att flytta bort den.

Märkligt beslut i mina ögon. Särskilt då det hittills inte besparat folk en endast milimeters scrollande då informationen om flytten tar exakt lika stor plats som tabellen gjorde förut...

GALET!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2022-08-31, 18:15   #15
 
Reg.datum: mar 2018
Inlägg: 245
Sharp$: 1465
Standard

Jens krönika/tips


finns den inte längre.
Hansin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td