Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-01-16, 08:07   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 743
Sharp$: 9135
Standard

Lördagen 21/1 - Östersund - V75 mm


Här pratar vi om lördagens tävlingar på

Östersund

Längd: 1000 m
Bredd: 21,2 m (2140 m), 20,2 m (1640 m)
Upplopp: 218 m
Open stretch: Nej
Vinklad startbilsvinge: Nej

Lycka till!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 14:16   #2
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Stänkarn´s fredagstankar


Omgången på Östersund ser lite skiktad ut och med vinst för ett par av storfavoriterna så ser det mörkt ut för oss som jagar lite större utdelning.


V75:7
Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Och därifrån ska hon slås. Passa också segervane 3 Conch on inn. Mika Forss är inte jämnheten personifierad, direkt, men samtidigt tar han inga fångar, om han vaknat på rätt sida.

V75:4
Väldigt tveksam till att Wäjersten kommer att göra allt för att vinna med favoriten 1 Miss Mighty. Både han och ägaren är supernöjd med att vara tvåa för att sedan kunna starta i Mäster Margaretas unghäst-serie.

Och då tycker åtminstone jag att loppet behöver betraktas på ett annat sätt. Många av märrarna gjorde strålande insatser i enstaka lopp under fjolåret men det är inte många som det sprudlar form av just nu.

13 Carroty, helt makalöst att hon fick ge 17 gånger pengarna i förra starten, har begåvats med ett springspår, tveksamt dock om hon kan utnyttja det, inte kul med springspår på tillägg när det är springspår på start.

Nej, jag tror att jag förordar 8 Just for fun eller 6 Hera Hammering i det här gänget. Båda är streckade till 11-12% vilket är helt ok. Svensson tippar sig själv etta med sin styrning, jag har 10 på henne i fyrahundra meter i senaste starten, räcker långt i det här gänget under de här förutsättningarna. Hera Hammering har det varit så bra efter uppehåll att man kan tro att de har slangat henne. Det enda negativa är väl att man inte kan vara säker på att Per Lennartsson hittar till spets, han är inte Sveriges startsnabbaste kusk direkt.

7 Vilja T.Y.C. hade absolut varit ett bud om form. Tveksamt, dock, på den punkten. 10 R.K. Queen har skrällt förut men det går lång tid mellan vinsterna, 20% vinster är dock bra statistik i det här gänget. 14 Invidia och 15 Nymke Brigadoon är helt bortglömda men kan absolut dyka upp på ritsen, efter smörlöpningar.

V75:3
Omgngens bökigaste lopp. Får ingen riktig rätsida på det. Tittar i lopparkivet men hittar ingen som verkar gnistra direkt. Om form hade jag gått rakt ut på Robert Bergs 8 Mysterious Lucifer, startsnabb, har gjort habila insatser, gått lite bra tider - men verkar ju ha stagnerat fullständigt. Dessutom verkar Robert Bergh har glömt bort hur man skor sina hästar, helvete vad de har underpresterat på streckspelen i vinter. Helt oförklarliga insatser för många av hans startande.

Petter Lundberg lovade vinst med 3 Inge B.Svärlig, redan i söndags, men han har ju noll verklighetsuppfattning. Han är som en liten terrier som tror att han är en dobermann. Kan gå ändå komma naturligtvis, här behöver han ju bara hålla i sig och köra så länge lampan lyser, krävs inget taktiskt finlir direkt.

Om jag ska pinpointa någon så får det bli Oscar Berglund och 6 Bourne Dominion - men han är ju redan favorit, till 27%. Om jag förstod saken rätt så har han haft problem som man kommer till rätta med hjälp av en duktig kotknäckare. Så den kanske vi inte har sett botten i än?

Vad kan norskan?

V75:1
4 volter över 2640 meter, men enbart 12 startande - det borde väl rimligtvis innebära att någon av hårdingarna längst bak vinner? 11 Xanthis Coktail är det logiska förstabudet, full form på den kanten, och måste bli svår att stå emot, men jag är rätt sugen på att singla 15 Hard "här kan vi snacka om att gå ner i klass" Times, lär sitta klistrad i rygg på Xanthis och har spurtat fullt godkänt i några guldlopp. Den minnesgode kommer ihåg att han var femma i harpers för ett par år sedan, Moni Viking vann. 5%!

Tvilling 11,13 ger drygt 20 ggr degen.

V75:6
Omgångens Clue.

13 kallblod över tre volter, 2140 meter. ”alla” står hårt inne på pengarna, utom dom på start då (kanske inte Brenne Banker heller, som tjänat dubbelt så mycket som hästarna som startar 20 m framför?).

7 Kavaleren har gått som tåget men har sprungit in 350 000 på några starter. Står alltså rätt 20 meter ”fel”. Har gått felfritt en enda gång i karriärens 6 voltstartslopp. Är absolut inte så överlägsen att han kan galoppera igen och räkna med att runda det här gänget.

Inte heller helt omöjligt att även 10 Tekno Järven återfaller i sina gamla galoppsynder. Och då öppnar det väl upp sig?

Har precis som moneymaker varit inne på att det nu äntligen är dags för 6 Solhöjden Drake. Jansson kör till spets och sen är det hästen att slå. Eller?

Tyvärr är det precis som vanligt. Amatörerna på atg:s it-avdelning pissar på spelarkollektivet. 6 av Brenne Bankers lopp under 2022 finns inte med i historiken. I synnerhet inte loppet när han gick 22,7 över full distans. Det är en helt omöjlig uppgift att chansvärdera hästar när man bara kan se hälften eller en bråkdel av de lopp som hästarna har sprungit. Informationen finns ju. Det är ren slöhet eller ren inkompetens som gör att vi inte kan få se all information, bara för att hästarna har startat i Norge.

Med det sagt, förordar jag 12 Brenne Banker i stället för 6 Solhöjden Drake.

Öppnade alldeles för hårt senast, 19 första femhundra, och lär få en helt annan löpning här. Ska vi gissa på tredje par utvändigt, efter ett halvvarv? Är van att springa på Odd Herakles, Grisle Odin och de andra norska monstren. Nu med världens bästa kallblodkusk bara måste det vara bättre chans än de 3 % som strecken indikerar. 13 Alma Prins är svår att sätta in, tycker jag. Det är rena rama bottenskrapet den mött och slagit hemma på Orkla. Har en enda vinst där han gett över 5 gånger pengarna. Men har förmodligen tiderna i kroppen. tvilling 6,12,13 ger som lägst 30 ggr degen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+9), Gotland (+10), DIF (+10)

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-20 klockan 22:04.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 14:54   #3
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 395
Sharp$: 1352
Standard

Nu är det väl dags för SOLDHÖJDENS DRAKE??
Står bra inne i loppet och är hyfsat snabb ut i volten.
KAVALEREN känns överstreckad nu när han står 20 meter sämre till.
Bäst kapacitet har så klart TEKNO JERVEN men streckad på 26% och stor galopprisk....schaas!

Går även på Goop i sista avdelningen. Sitter troligtvis i ledning direkt, kan bli jobbigt sista 50 på Östersunds långa upplopp......jobba Goop!!!

En DD på 6-5 borde ge bra!
monimaker1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 14:56   #4
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 625
Sharp$: 2897


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75:7
Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Passa också segervane 3 Conch on inn.[/QUOTE]

Vaddå? Ska Björn inte köra?
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 15:50   #5
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
V75:7

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Omgången på Östersund ser lite skiktad ut och med vinst Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Passa också segervane 3 Conch on inn.
Vaddå? Ska Björn inte köra?
Han ramlade i backen och slog sig, Har inte hört något om hans skadeläge. Innan jag har hört något så betraktar jag honom som är osäkert startande.

Senast redigerad av Stankarn den 2023-01-20 klockan 15:53.
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 16:09   #6
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Han ramlade i backen och slog sig, Har inte hört något om hans skadeläge. Innan jag har hört något så betraktar jag honom som är osäkert startande.
Nja Björn tog beslut att åka till sjukhus på ”egen hand” och misstänkte en stukning av handleden efter gårdagens fall. Om något varit värre än detta hade han väl strukit sig till Östersund.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-01-20 klockan 16:12.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 16:20   #7
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 453
Sharp$: 1637
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Går även på Goop i sista avdelningen. Sitter troligtvis i ledning direkt, kan bli jobbigt sista 50 på Östersunds långa upplopp......jobba Goop!!!

En DD på 6-5 borde ge bra!
Är väl lite distansminus på "Grace"
MatsE är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 18:03   #8
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Håller med dig Stankarn


Citat:
Ursprungligen postat av Stankarn Visa inlägg
Omgången på Östersund ser lite skiktad ut och med vinst för ett par av storfavoriterna så ser det mörkt ut för oss som jagar lite större utdelning.


V75:7
Daniel Wäjersten är storfavorit med ett 1 Borups Victory. Jag är inte så där riktigt säker på att han bara spetsar från innerspåret i Östersund. Efter strykningen av 4 Reven Dejavu så lär väl Westholms 5 Graces Candy sitta i spets, om de inte ersatt Björn Goop med en riktig lallare. Passa också segervane 3 Conch on inn.
Borups är ju en grym ”vandringspokal” som startade sin karriär hos Robban och visade fina takter i årgångsloppen som 3 åring. Gick väl på ”grund ” i Bååtens träning men verkar hittat en trygg hamn hos Wäjersten. MEN spår 1 är spår 1 och 5 - 6 tror jag lägger en sula från start. Gynnar 3 Conch On In som är lite bortglömd. L.L. Labero är väl iskall men min superstänkare med överpace.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 18:14   #9
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Nja Björn tog beslut att åka till sjukhus på ”egen hand” och misstänkte en stukning av handleden efter gårdagens fall. Om något varit värre än detta hade han väl strukit sig till Östersund.
Nu verkar det som Goop ändå lämnar återbud och kuskbyte pågår.
Jansson uppsatt på Queen och Shapes bl a

/ TT

Senast redigerad av KonsultTT den 2023-01-20 klockan 18:17.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 18:18   #10
Banned
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 3 017
Sharp$: 5157
Standard

UPA

V64
Inlämnat: 2023-01-20, 17:36
Umåker
Fredag 2023-01-20
Start: 19:30
Kostnad: 45,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 The Oak L.A. (7, 1)
2: 3, 4, 7 (10, 5)
3: 10 Don Viking (4, 7)
4: 4, 5, 7 (1, 2)
5: 1, 2, 4, 6, 8 (5, 7)
6: 5 Harley K. (1, 4)

1x3x1x3x5x1 = 45 rader.
45 x 1 x 1,00 kr = 45,00 kr.
Totalt: 45,00 kr.
Rättningskod: WWQ SZR PSF
valo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 18:50   #11
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 674
Sharp$: 12826
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KonsultTT Visa inlägg
Nu verkar det som Goop ändå lämnar återbud och kuskbyte pågår.
Jansson uppsatt på Queen och Shapes bl a

/ TT
Japp så är det. Felaktig och onödig spekulation av mig.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 19:53   #12
 
Reg.datum: feb 2015
Inlägg: 161
Sharp$: 1825
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Japp så är det. Felaktig och onödig spekulation av mig.
Tydligen fick han en spricka i ett ben i handleden.
KonsultTT är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 19:58   #13
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av monimaker1 Visa inlägg
Nu är det väl dags för SOLDHÖJDENS DRAKE??
Står bra inne i loppet och är hyfsat snabb ut i volten.
KAVALEREN känns överstreckad nu när han står 20 meter sämre till.
Bäst kapacitet har så klart TEKNO JERVEN men streckad på 26% och stor galopprisk....schaas!

Går även på Goop i sista avdelningen. Sitter troligtvis i ledning direkt, kan bli jobbigt sista 50 på Östersunds långa upplopp......jobba Goop!!!

En DD på 6-5 borde ge bra!
Bara att hoppas att Torbjörn Jansson fortfarande har förmågan att få fart på kallblod....
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 20:00   #14
 
Reg.datum: feb 2013
Ort: Anderstorp
Inlägg: 539
Sharp$: 5112
Standard

Tjena alla sharpsare.
Tack för alla gratulationer förra veckan,har varit en omtumlande vecka omtumlande vecka ,men jag är så stolt över mitt system och rank förra veckan.
Ska lägga energi på omgången imorgon när jag sitter på tåget till Göteborg för att fira förra veckans succe .
__________________
Lita på ditt första intryck, krydda med lite sharpsexpertis... Succé
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), mackpeter (+7), DIF (+10), Gotland (+7)
Kocken14 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-01-20, 20:03   #15
Banned
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 7 176
Sharp$: 5203
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MatsE Visa inlägg
Är väl lite distansminus på "Grace"
Jag är inte så säker. Det är lätt hänt att få för sig det, bara för att hon har 2 vinster över kort i de senaste starterna. Men att hon startat över kort, kan ju inte hästen rå för. Hon har väl visat att hon står distans, tidigare, med flera jobbiga löpningar över 2140, från tillägg, med en jäkla massa utfyllnad i vägen?

Spets är spets. Och det är fler hästar som vinner från spets än favoriter som infriar.

Tips till Jörgen W: Mats E Djuse är ledig i sista avdelningen
Stankarn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td