Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-04-17, 10:44   #1
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 462
Sharp$: 1292
Standard

Onsdagen 19/4 - Bjerke/Solvalla - V86


V86-6.
Vad kan vi förvänta oss av 5 HAIL MARY?
Kommer ihåg en V86 med samma häst, och en extremt passiv styrning av Örjan.
Man kanske behöver gardera denna avdelning.

Var närmare bestämt V86 Eskilstuna 20 juli 2022.
Då blev HAIL MARY sist av 6 tävlande.

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2023-04-17 klockan 10:45.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-17, 13:54   #2
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5150
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
V86-6.
Vad kan vi förvänta oss av 5 HAIL MARY?
Kommer ihåg en V86 med samma häst, och en extremt passiv styrning av Örjan.
Man kanske behöver gardera denna avdelning.

Var närmare bestämt V86 Eskilstuna 20 juli 2022.
Då blev HAIL MARY sist av 6 tävlande.

såg ut att hålla ledningen men överflyglad av Inti Boko som kom som skjuten ur en kanon efter en bit, svårt att se för Örjan eftersom han kom långt utifrån

sedan satt HM fastlås, alla kuskar var väl inriktade på att hålla megafavoriten fast

mötte Erik mika westholm goop, liksom inte läge att de skulle bjuda på något när de låst in örjan o hail mary.

ser det inte som passiv styrning, då får kolla om loppet
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-17, 17:12   #3
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Verkar vara några nymodigheter på tillsammans, eeh... hur lämnar man in ett filspel?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-17, 17:29   #4
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 136
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Verkar vara några nymodigheter på tillsammans, eeh... hur lämnar man in ett filspel?
Verkar bara vara att man klickar på skapa spel
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-17, 17:34   #5
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sigh Visa inlägg
Verkar bara vara att man klickar på skapa spel

ja, men det fanns inte där från början, men det är väl lite barnsjukdomar så här i uppstarten av något nytt, känns lite krångligare nu än innan.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-17, 17:57   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Det nya handlar om att kunna blanda filspel med vanliga kuponger ( och Harry ). Så långt var det inget fel på det "tänket".

Men de har lyckats tappa bort en mycket vital del!

Det finns inte längre möjlighet att sätta upp frivillig systembegränsning.

Tidigare var Lagkaptenen tvungen att ange om det skulle vara filspel eller inte. Och då även med frivillig systembegränsning.

Nu kan en spelläggare "få feeling" och dra till med ett fil-spel på t ex 4800 delsystem. Då är alla deltagares kvarvarande utrymme = 200 system.

Det är varje kunds egna ansvar att man inte överstiger 5000 system. Men med den här förändringen så finns det inget sätt att ha koll på det själv om man är med i fler än ett lag.




Det är t o m så illa att det räcker att vara med i ett lag som "maxar" och drar på med 5000 delssystem....så får man inte ens lämna in en 50krs-Harry vid sidan av.

Jag har sett tendenser åt det här håller tidigare när teamet som programmerar Tillsammans-sidan helt enkelt inte har koll på vad de håller på med ( och ja...det är ett helt separat team som inte gör något annat på t ex www.atg.se ).


Helt snurrigt är det i alla fall. Jag har skickat iväg email med URGENT till deras chef för Digital Channels. Får se om han svarar på det snabbt imorrn.

Edit: Fick svar från ATGs Head of Digital Channels så sent som 22:50! Eftersom det är så få som använder Frivilliga begränsningen så tänker de att de tar bort den och istället kontaktar de kunder som notoriskt bryter mot regeln om max 5000 system.

Jag vågar knappt tro på det. Men det här verkar som att det ändå till slut finns en chans att det här med max 5000 system tas bort eller i alla fall lättas upp.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+100)

Senast redigerad av Strappa71 den 2023-04-18 klockan 00:30.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-17, 17:59   #7
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
ja, men det fanns inte där från början, men det är väl lite barnsjukdomar så här i uppstarten av något nytt, känns lite krångligare nu än innan.

Ja, det är klart ovant och krångligt. Men inget att vänja sig med. Kan omöjligen blir kvar med det här utförandet.

Tanken var att man numera ska kunna blanda kuponger och filspel. Det har man inte kunnat göra förut. Bra tanke. Men de har fuckat upp flera grejor totalt.

Har extremt lågt förtroende för tillfället för Tillsammans-teamet på ATG.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-18, 09:45   #8
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 462
Sharp$: 1292
Standard

Aktiverade nyss spel till V75 lördag på ATG Tillsammans.
Dock undrar jag vart kupongen tagit vägen.
Finns ingenstans att fylla i hästarna. Märkligt!!!
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-18, 10:54   #9
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Aktiverade nyss spel till V75 lördag på ATG Tillsammans.
Dock undrar jag vart kupongen tagit vägen.
Finns ingenstans att fylla i hästarna. Märkligt!!!
Får uppdatera sidan en gång så funkar det för mig men varför vet ja inte !
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-18, 11:25   #10
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3334
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det nya handlar om att kunna blanda filspel med vanliga kuponger ( och Harry ). Så långt var det inget fel på det "tänket".

Men de har lyckats tappa bort en mycket vital del!

Det finns inte längre möjlighet att sätta upp frivillig systembegränsning.

Tidigare var Lagkaptenen tvungen att ange om det skulle vara filspel eller inte. Och då även med frivillig systembegränsning.

Nu kan en spelläggare "få feeling" och dra till med ett fil-spel på t ex 4800 delsystem. Då är alla deltagares kvarvarande utrymme = 200 system.

Det är varje kunds egna ansvar att man inte överstiger 5000 system. Men med den här förändringen så finns det inget sätt att ha koll på det själv om man är med i fler än ett lag.




Det är t o m så illa att det räcker att vara med i ett lag som "maxar" och drar på med 5000 delssystem....så får man inte ens lämna in en 50krs-Harry vid sidan av.

Jag har sett tendenser åt det här håller tidigare när teamet som programmerar Tillsammans-sidan helt enkelt inte har koll på vad de håller på med ( och ja...det är ett helt separat team som inte gör något annat på t ex www.atg.se ).


Helt snurrigt är det i alla fall. Jag har skickat iväg email med URGENT till deras chef för Digital Channels. Får se om han svarar på det snabbt imorrn.

Edit: Fick svar från ATGs Head of Digital Channels så sent som 22:50! Eftersom det är så få som använder Frivilliga begränsningen så tänker de att de tar bort den och istället kontaktar de kunder som notoriskt bryter mot regeln om max 5000 system.

Jag vågar knappt tro på det. Men det här verkar som att det ändå till slut finns en chans att det här med max 5000 system tas bort eller i alla fall lättas upp.

Att ATG skulle krypa till korset när det gäller systembegränsningar är väl i klass med när Leicester City vann Premier League i skrällfaktor. Men dom verkar ändå acceptera ett litet övertramp då och då…. vilket inger hopp.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-18, 15:05   #11
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 462
Sharp$: 1292
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av zimonzzon85 Visa inlägg
Får uppdatera sidan en gång så funkar det för mig men varför vet ja inte !
Nu funkar det för mig med. Tydligen är det någon ny design.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-18, 15:19   #12
 
Reg.datum: jul 2017
Inlägg: 5 021
Sharp$: 14789
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Nu funkar det för mig med. Tydligen är det någon ny design.
zimonzzon85 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-18, 16:30   #13
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Att ATG skulle krypa till korset när det gäller systembegränsningar är väl i klass med när Leicester City vann Premier League i skrällfaktor. Men dom verkar ändå acceptera ett litet övertramp då och då…. vilket inger hopp.
Leicester stod i ca 50 ggr precis före juluppehållet ( trots att de ledde serien med ca 2p just då ). Före säsongsstart var det såklart betydligt högre. Jag tror att Vardy som skytteligavinnare och Leicester som mästare då stod i 5000-1.

Det här liknar mer Dum och Dummare när han frågar om möjligheterna är ..... 1 på 100... och får svaret .... snarare 1 på 1000000 och väljer att tolka det som att hon säger att det finns en chans!

"Visst hopp" är nog rimligt i den meningen att det har gått från "Helt hopplöst" till visst hopp.

Jag har ännu inte fått svar på mitt lite mer utförliga mail till dem.



OT: Det här är nog lite OT. Borde brytas ut till egen tråd.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-18, 16:32   #14
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2392
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Nu funkar det för mig med. Tydligen är det någon ny design.
Inte bara ny design. Helt omgjord procedur för att aktivera omgången också.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-04-19, 14:12   #15
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 662
Sharp$: 12786
Standard

Lite V86 svammel Light


V86 1) 8 Icarus B.R. Hästen verkar ha skaplig form och jag tror Malmin har en bra chans i öppet lopp.

V86 2) 6 Dart Kronos Pausat och kanske behöver loppet men Johan spänner bågen och tar en Solvalla tripp i årsdebuten med orutinerade hästen.
1 Golden Cresent Tarzan har varslat om skoryck f.f.g. men den filuren har ju en rävfarm bakom öronen och har ändrat sig förr.

V86 3) 1-3-4-5 känns tidiga.

V86 4) 5 Smile Silvio känns som en stabil spik. Om de nu finns några sådana

V86 5) 10 Beads Tillbaka hos Gutterne i Nabolandet igen. Är väl lite vinna eller försvinna och saknar nog långa Vincennes kurvorna. Men felfri är han nog ensam på fotot.

V86 6) 5 Hail Mary Årsdebut för mångmiljonären. Hästen är stor och lite klumpig, kan behöva ett lopp innanför västen. Men vinner nog på halvfart.
Psst kolla startpoängen. 38000

V86 7) 3 Comtessa Du Chagney Trivdes inte på Klosterskogens kluriga bana senast. Revansch idag ?

V86 8) 1 Crown Wise As Dyringen har årsdebuten avklarad men spår 1 kan vara en fälla.
6 Ninepointscandy får en stänkarvarning. Det kan vankas överpace och storfavvisen kommer på vingel. Psst hästen är grymt gynnad av barfota balans.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td