Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-06-02, 18:53   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12773
Standard

Lördag 3/6 - Sundbyholm - V75 Jackpott!


Lite tråkigt att Mantorp fick lämna återbud. Jag gillar banan och ärofyllda Ina Scots minne skall köras på hemmaplan !

V75 1) 4 Rossi Garline En följehäst som varit i Flemmings träning länge men haft lite svårt att sätta nosen först. Ok tävlat i hårda gäng men när man spelar på hästen vill man ju ha en vinst. Distansgynnad rackare och dessutom Örjan upp känns som ett måstestreck.
7 Olga Utca Stenhård märr som startar på varannan vecka i hårt motstånd. Gillar långlopp.
10 Jello W Ännu en distansgynnad följehäst. Ok inte helt rumsren men har ju trots allt Timoko gener.

V75 2) 8 Farfars Dream är väl bortlottad men både André och Farfar har dunderform. 5% i nuläget är ett fynd i min värld.
6 Greensboro Zet är årgångs vässad och Örjan kan vara omgångens segerstaplare.

V75 3) 2 Joe Dalton Hårt betrodd senast men härliga 9% just nu. Ok tuffa hästar emot men läget är perfekt och MAD i sulkyn är ++.

V75 4) 4 Florence Välstammad märr som Håkan A. har filat på. Står bra inne i klassen. Gynnas av strykningen av spår 5.
6 Beauty Smart Face Snacka om att stå bra inne. Gått bra i tuffa gäng och måste bevakas trots att jag har lite Ågren på att 4 åriga Ready Cashare ska gå felfritt.

V75 5) 3 De Facto Hm känns som en straffspark.

V75 6) Hm klurig Gulddivision.
3 Ferrari Sisu Väntar på första årssegern. Solvalla Conny kanske visar sin Jägers klass ?
4 Holy Water Den där Malmqvist vinner ju med allt nuförtiden. Hästen har gjort grymma lopp på lång distans. Smack.
9 Admiral As Spännade Zet debut men det är svårt att lära gamla hundar sitta. Grymt osäker Ready Cashare trots sina 7 år. Men felfri är han med på linjen.
12 Toto Barosso Sprallig Ready Cashare här oxå men jag tror Frankrike äventyret har gjort hästen gott både fysiskt och psykiskt. En tuffing som jag bevakar trots 3%.

V75 7) 7 Lara Boko Smack. Hade en grym 4 års säsong. Utan målvakt.
3 Laradja Wrijthout får en stänkar varning. Men favoriten är nog outstanding trots årsdebut.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-02, 19:40   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 621
Sharp$: 2890


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det kallas väl TV-system, när man har spikarna i slutet?
Fick just se att det var så mitt system såg ut. Ska upp i Masthugget och partaja med "gaisarn" i morrn, så det får bli ett tidigt system utan sedvanlig titt på värmningar m m. Men det brukar ju inte hjälpa ändå

Avd 1:
1 ENGE EROS åker med i egenskap av spår 1 i volt. En princip! 4 ROSSI GARLINE har jag ingen relation till. Men en Christer Eriksson-häst som van senast och nu får Örjan bakom tömmarna känns svår att gå förbi. 6 TULLIBARDINE BOE är given att ta med i volt. 7 OLGA UTCA kan vara en rysare på långt! 8 ORLANDO är bästa hästen med bästa kusken fast med sämsta läget. Med rätt lopp så... 10 JELLO W. väntar jag på. Kan skrälla här, speiellt om det blir en omstart.
11 GAMBINO BRICK är min kioskvältare i loppet. Kommer från seger och nu rycker man alla skor. 11:an vinner oförskämt ofta i avd 1.

Avd 2:
1 THAT´S IT åker med i egenskap av spår 1 i volt. 3 JUDGE D. ÄR VÄL BÄSTA HÄSTEN, nu barfota men lurigt spår. 6 GREENSBORO ZET. Vet jag inte så mycket om, men svårt att hoppa en zettare. 8 FARFARS DREAM. Måste ju tro på den fast jag är morfar. 9 REAL SCOTCH. Trots att JU leder pyromanligen så brukar han ofta vinna när han inte är favorit.

Avd 3:
1 BAKOVO MAIL känner jag icke. Men jag känner ju Bålgetingen, så jag vågar inte spela utan den. 6 MY HONKY TONK MAN imponerade på mig senast fast den bara blev fyra i mål. Se det loppet i arkviet!

Avd 4:
Volt igen! 1 MAHALA åker med! 4 FLORENCE har det varit mycket snack om. Lurigt spår. 6 BEAUTY SMART FACE har form och läge.

Avd 5:
3 DE FACTO. Segern känns som ett faktum!

Avd 6:
10 ESPRIT SISU
var en spik för mig redan i söndags. Goa procent på en go häst!

Avd 7:
7 LARA BOKO
. Eftersom jag spelar igenom de 5 första Tomb Raider-spelen nu så är jag inne på Lara. Dessutom borde hon väl med sina 9 miljoner slå det här gänget?

Senast redigerad av bosseguldheden den 2023-06-02 klockan 20:00.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 06:43   #3
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 081
Sharp$: 3306
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Lite tråkigt att Mantorp fick lämna återbud. Jag gillar banan och ärofyllda Ina Scots minne skall köras på hemmaplan !

V75 1) 4 Rossi Garline En följehäst som varit i Flemmings träning länge men haft lite svårt att sätta nosen först. Ok tävlat i hårda gäng men när man spelar på hästen vill man ju ha en vinst. Distansgynnad rackare och dessutom Örjan upp känns som ett måstestreck.
7 Olga Utca Stenhård märr som startar på varannan vecka i hårt motstånd. Gillar långlopp.
10 Jello W Ännu en distansgynnad följehäst. Ok inte helt rumsren men har ju trots allt Timoko gener.

V75 2) 8 Farfars Dream är väl bortlottad men både André och Farfar har dunderform. 5% i nuläget är ett fynd i min värld.
6 Greensboro Zet är årgångs vässad och Örjan kan vara omgångens segerstaplare.

V75 3) 2 Joe Dalton Hårt betrodd senast men härliga 9% just nu. Ok tuffa hästar emot men läget är perfekt och MAD i sulkyn är ++.

V75 4) 4 Florence Välstammad märr som Håkan A. har filat på. Står bra inne i klassen. Gynnas av strykningen av spår 5.
6 Beauty Smart Face Snacka om att stå bra inne. Gått bra i tuffa gäng och måste bevakas trots att jag har lite Ågren på att 4 åriga Ready Cashare ska gå felfritt.

V75 5) 3 De Facto Hm känns som en straffspark.

V75 6) Hm klurig Gulddivision.
3 Ferrari Sisu Väntar på första årssegern. Solvalla Conny kanske visar sin Jägers klass ?
4 Holy Water Den där Malmqvist vinner ju med allt nuförtiden. Hästen har gjort grymma lopp på lång distans. Smack.
9 Admiral As Spännade Zet debut men det är svårt att lära gamla hundar sitta. Grymt osäker Ready Cashare trots sina 7 år. Men felfri är han med på linjen.
12 Toto Barosso Sprallig Ready Cashare här oxå men jag tror Frankrike äventyret har gjort hästen gott både fysiskt och psykiskt. En tuffing som jag bevakar trots 3%.

V75 7) 7 Lara Boko Smack. Hade en grym 4 års säsong. Utan målvakt.
3 Laradja Wrijthout får en stänkar varning. Men favoriten är nog outstanding trots årsdebut.
Tycker synd om östgötarna som missar sin stora dag på Mantorp, även om jag
personligen tycker att Mantorp har ett av landets tråkigare bankroppar med ett nästan icke existerande upplopp. Kul omgång på Sundbyholm kryddat med en rejäl jackpot. Går in tungt på liret.

Efter Elitloppshelgen ser jag vanligtvis fram emot V75 på midsommardagen på Kalmar, härlig längd på upploppet och en extra bonusdag att fundera på systemets sammansättning.

God tur med V75-systemsnickrandet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 07:19   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 660
Sharp$: 12773
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Tycker synd om östgötarna som missar sin stora dag på Mantorp, även om jag
personligen tycker att Mantorp har ett av landets tråkigare bankroppar med ett nästan icke existerande upplopp. Kul omgång på Sundbyholm kryddat med en rejäl jackpot. Går in tungt på liret.

Efter Elitloppshelgen ser jag vanligtvis fram emot V75 på midsommardagen på Kalmar, härlig längd på upploppet och en extra bonusdag att fundera på systemets sammansättning.

God tur med V75-systemsnickrandet.
Godmorgon Jajjan.
Ja Mantorps 177m upplopp är i kortaste laget. Sundbyholm har ju 5m längre
Men 200m är perfekt typ Kalmar. Tacka vet jag Tingsryd 286m.
God tur med snickrandet du oxå. Det gäller att träffa spikarna och inte slå sig på tummen.
Psst mina lördag drag är 4 Judge, 9 Real Scotch,10 Esperit Sisu och 11 Charmant De Zack. Jag gaddar på rejält i guld så mitt chansdrag Ferrari Sisu med Conrad vinner nog med 3 längder.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 08:30   #5
 
Reg.datum: jun 2020
Inlägg: 2 397
Sharp$: 5753
Standard

V75
Inlämnat: 2023-06-03, 09:00
Eskilstuna
Lördag 2023-06-03
Start: 16:20
Kostnad: 360,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 6, 7, 9 (8, 10)
2: 5 Grand Canyon Sisu (6, 9)
3: 5 Coquaholy (3, 7)
4: 1, 2, 4, 6, 10 (12, 14)
5: 3, 5, 10 (1, 2)
6: 3, 5, 9 (11, 10)
7: 3, 4, 5, 7 (6, 9)

4x1x1x5x3x3x4 = 720 rader.
720 x 1 x 0,50 kr = 360,00 kr
Totalt: 360,00 kr.
Rättningskod: GTV DDB HNT

Tidig inlämning, mina tankar.

Avd 1
Jämnspelat mellan flera stycken, men får ingen känsla för någon direkt. Jag väljer att strecka fyra av dem och hoppas på att någon av dem vinner.

Avd 2
Svårt lopp och kanske det jämnaste sett till startpoäng för att få vara med. Flera kapabla hästar i loppet. Jag väljer att chansspika hemmahästen 5 Grand Canyon Sisu 3%, som är lite bortglömd. Har två raka efter ett längre uppehåll och är nog inte så mycket sämre än någon annan. Bra läge.

Avd 3
Det är rätt så jämnspelat här också. Känns öppet. Jag tar ställning och spikar 5 Coquaholy 14% som ofta möter tufft motstånd och gör det bra, men som sällan får sätta nosen först. Kanske dags idag? Vem vet.

Avd 4
Känns svårt för dem på andra volten och kanske leder 1 Mahala 32% runtom? Det är nog det mest troliga scenariot, men så tänker nog många också när det vankas inlämning.

Tar med några till och 10 Garden Leave 5% kanske skulle kunna vara loppets skräll.

Avd 5
3 De Facto 62% är omgångens största favorit. Klart att det måste vara bra chans om den får gå i spets hela vägen.

Brukar ändå kunna bli körning i dessa lopp, så tar med 5 och 10 också. Rensar ju ändå lite om favoriten skulle torska till någon av dessa.

Avd 6
I gott slag så är troligen 9 Admiral As 30% bästa hästen och det ska bli spännande att se denna i Redéns regi. Svårt att sia om hur det går i denna starten, på förhand, så tar med 3 och 5 också.

Avd 7
Här känns som att strecken tagit slut för många och det är mycket spel på 7 Lara Boko 51% (årsdebut) och 5 Great Skills 20%, som har ett lopp i kroppen. Två riktigt bra ston såklart, men det är rätt så bra motstånd och flera hästar som flitigt tävlar på V75 emot idag. Det är bra klass på denna silverdivision.

Jag tar med 3 Laradja Vrijthout 7%. Den kan mycket i sina bästa stunder och är lite fågel eller fisk. Bra spelvärde idag.

5 L.L. Royal 2% är en av flera kapabla hästar och potentiella skrällbud. Den har inte vunnit på ett tag nu, men gör det ofta bra och med där framme mot tufft motstånd varje gång. Fint läge här och kan få ett bra lopp. Skulle kunna vinna om på topp för dagen. Ny kusk upp i form av RNS också. Det behöver inte vara fel.

Lycka till med spelen idag!
Nobleflash är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 08:54   #6
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 092
Sharp$: 6128
Standard

Typiskt att Berglund också hittat Holy Water som drag.
Känns klurigt att välja spikar idag
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 10:17   #7
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Jag tycker det ser ut som att omgången kommer att ge rejäl med pengar.
När jag valt alla jag trodde hade chans, landade kostnaden på strax över 100 000kr. Hade inga spikar då. Började sen ta bort de som jag tror är kapabla men kräver maximal med tur för att kunna vinna idag.

1:a tanken var att spika Flemmings häst 4 Rossi Garline, nu i ny regi och körs av Örjan. ”Alltid Örjan i första” tror jag någon sagt tidigare. Tränaren låter lite tillbakadragen om hästens chanser tycker jag..,men tror inte det är något att bry sig om.

Vidare tror jag 6 Greensboro Zet vinner V75-2.

Min stora skrälldrag kommer i V75-6 : 7 Aquarius Face som jag tror sitter i spets ganska snabbt, kan överraska alla och är värd ett streck.

Första förslaget landade till slut på 1395kr och är man duktig på reducering tror jag man kan sänka ytterligare. Ännu mer om man kan ta av någon av Shooters spikförslag(som jag hoppas kommer senare idag).

Mitt alternativa bong är lite dyrare, men många spelar ju tillsammans. Lägger bägge förslagen här med den billigaste först.


Billigaste förslaget med en spik:

V75-1: Spik 4 Rossi Garline (har man en bra spik i en annan avdelning blir det att ta många: 9,7,8,10,3,5)
V75-2:6,7,9,4,8
V75-3:3,7,5
V75-4:1,2,4,6,12
V75-5:3,5,2,1,10,6
V75-6:9,5,3,7,8
V75-7:7,5,3,6,2

Med reduceringen nedan landar det på : 1395kr
Minst 3 av följande hästar måste vinna:
Avd 2: 6,7
Avd 4: 2
Avd 5: 2,3,5
Avd 6: 5,7,8,9

Alternativ 2 är som ovan men utan spik i 1:a
V75-1: 4,9,7,8,10,12,3,5
V75-2:6,7,9,4,8
V75-3:3,7,5
V75-4:1,2,4,6,12
V75-5:3,5,2,1,10,6
V75-6:9,5,3,7,8
V75-7:7,5,3,6,2

Med reduceringen nedan landar det på : 1890kr
Minst 4 av följande hästar måste vinna:
Avd 1: 4
Avd 2: 6,7
Avd 4: 2
Avd 5: 3,5
Avd 6: 5,7,8,9


Lycka till med spelet!
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 10:46   #8
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9128
Standard

Första är svårlöst idag. Men devisen "Örjan i början" kanske är lösningen ändå. Från svårt fjärdespår är man dock endast en av många för mig. Måste bena mer i spetsstriden här innan jag tar ställning för hur jag lägger upp loppet.

Draget är 12 Conrads Diderot som ska dansa barfota!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 10:52   #9
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9128
Standard

Tredje ser ut att bli jämnspelat fem streck borde vara stängt. MEN, man skulle ju vilja ta ställning här och första tanken sa 1 Dakovo Mail MEN jag tror inte man når spets härifrån och då är det inte lika lättlöst.

Jag spikade 2 Joe Dalton förra gången och galoppen då var inte kul. Nya tag idag och visst luktar det spets men med en körglad Koljgini och dito Gocciadoro i loppet är risken för körning stor och då bäddar man väl för Örjan tillslut med 7 Periculum?

Barfota runt om på 5 Coquaholy lockar förstås.

Svårt!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 10:58   #10
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9128
Standard

Femte blir spännande. Dagens största favorit ska nog synas hos mig trots att chansen är god. Över 60% känns högt och jag gillar flera roliga bakom.

Först ut är 5 Spartakus där en slimmad PN kör från bästa spåret på kort. Med på lappen ska väl även 2 Rosemary tile som går BFRO och får ÖK i jollen samt 10 Make it Schermer som gått bra.

Sista strecket blir nog ändå Haugstad med 6 Landmark River trots allt (Dahle kommer såga mig vid fotknölarna). Vettigt läge, barfota bak och fina tider i bagaget. Endast 2% nu!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 11:03   #11
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 740
Sharp$: 9128
Standard

I sjätte tycker jag man pratar alldeles för mycket om de två kanonerna 9 Admiral As och 5 Revelation och alldeles FÖR LITE om 3 Ferrari Sisu och 4 Holy Water.

Förvisso kan Redén ha hittat lösningen för Admiralen men inget jag vill gå rakt ut på. Inte från bricka 9.

Sitter inte 4 i spets här tidigt? Och 3 avslutar vasst. Kaxigt lås för den modige!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 11:55   #12
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 011
Sharp$: 823
Standard

Spikar idag!

Avd 1 8 Orlando ( m.a.d)
Avd 2 9 real scotch (lill-unter)
Avd 6 Admiral as (Örjan)

Lycka till idag
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 14:40   #13
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 569
Sharp$: 1359
Standard

V75

2,3,6,7,8,12
1,6,9,10
1
1
3
3,9
7
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 14:42   #14
Super Moderator
 
Skaeggets avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Ort: Karlstad
Inlägg: 4 218
Sharp$: 8852
Standard

Är det bara hos mig som ATG.se krånglar?
__________________
@skgget


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Skaegget är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-06-03, 15:14   #15
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Har gjort några små förändringar och denna kostar 1413kr

https://www.jokersystemet.se/t/h5jG8SoUypXE
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td