Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-10-25, 15:37   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Lördag 28/10 - Jägersro - V75 mm


Tidiga Onsdags Tankar.

V75 1) 4 Midnight Special Spännande Stall Kolgjini debutant i stenhård Bronsdivision. Se upp.

V75 2) 3 Dats Tore Martinsson har slipat kniven. Läcker 3 åring.

V75 3) 2 Unico Broline Toppform och räds inte distansen. Har en jäkla vinnarskalle och ger sig sällan häst mot häst. Admiralen har sviktat förr.

V75 4) 8 Need’em Ok är väl bortlottad men farlig med lite pace.

V75 5) 1 Carroty Ok hårt inne men har grym form.

V75 6) 5 Hashtag Simoni Ok tuffa långskubbare på 40 volten men Hashtaggen har grymma Stayer anpassade Orlando Vici gener. Toppform.

V75 7) 10 Glamorous Rain Mångmiljonärskan ger nog Silver h/v en tuff match.

Fredags Tankar

V75 1) Det känns som framspåren 1 t.o.m 7 bör bevakas i klurigt och jämn Bronsförsök. Spets på Jägers är ju +. Många startsnabba filurer.

V75 2) Tore får stanna hemma i stallet. Tråkigt. Jag har snöat in på stona 1-4-6-7 som måste streck. Men Klass 2 är som bekant Klass 2.

V75 3) Tja lutar väl mer och mer åt att Admiralen och Örjan lunkar hem Müllers Minne. Det blir väl ett taktiklopp och Erik vågar/vill nog inte svara. 200 lax i andrapris och ingen vill väl offra sin häst.

V75 4) 2 och 8 känns som ett skapligt feglås.

V75 5) 1 och 2 känns som måste streck. Men klyschan när två strider …..kan besannas. Tuffa märrar lurar i vassen typ 9-10-11.

V75 6) Chansspiken är fortfarande 5 Hashtag Simoni.

V75 7) 2 Kings Of Everthing är en grym travare men kan i bland bli lite het när han laddas. 10 Glamorous har jag nämnt tidigare.
Fredags stänkaren är min följehäst 3 Draupner 1%. Ok står stenhårt inne och vinner ju nästan aldrig men senaste veckorna är det ganska ju ofta som 1% arna fixar miljoner på travet.

Hm inte f-n blev man klokare efter detta surr ? I vart fall inte undertecknad.
God tur alla Sharps filurer.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-10-27 klockan 08:47. Anledning: Fredagstankar
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-26, 11:15   #2
 
Reg.datum: mar 2015
Inlägg: 1 120
Sharp$: 3609
Standard

V75-5 Lady Beluga
Kommer inte sticka ut hakan denna gång o säga att hon vinner. Men favorit till 25-35% kan jag köpa. Motstånd:
1 Carroty ska gå barfota runt om, Yea , bara galopper med den balansen (nästan). Men kan ju ändra sig till start.
10 NOVA MAHIRON har vi slagit regelrätt 2ggr men bra häst, kan vinna.
2 NINJA ZON gick ett mycket bra lopp sist men fick ju fenomenal hjälp av Goop o hans häst på bortre lång, men bra upplopp. Sätter jag före Carroty.
9 OLGA UTCA ska gå med sin bästa balans, kan mycket i sina bästa stunder, kan gå.
7 COLLIER I.T. slagit Ladyn 2ggr regelrätt får man väl erkänna dock i mitt tycke med bättre löpnings förlopp. Tycks ha tappat formen ,men hittas den är hon farlig.
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-27, 15:29   #3
 
Reg.datum: jul 2013
Inlägg: 54
Sharp$: 1007
Standard

Morgondagens udda system:

7
1,11
5,9,11
7
7,11
1,5,9,11,15
3,5,11

Blir nog ett till system imorrn.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-27, 16:55   #4
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Allmän Jägers Filikrums


Jag har fått hästarna med nummer 7 på hjärnan inför morgondagens spelvärda Jägers omgång. Försöker motivera mina tankar. Övertyga mig själv

7 Eddie The Eagle 9 vinster på 13 försök är årets skörd. Ok flertalet i ganska behagligt danskt motstånd men gått grymma tider. Morgondagens Bronsförsök är stenhårt emot men tidigt streck på min kupong.

7 Shallow Flemming är Flemming och svårbedömd. Dessutom voltstart. Men jag tror den gode Jensen har vässat upp formen och märren är rutinerad för klassen.

7 Darwih Wise L. Har pausat länge och gör Sverige debut men känns lite bortglömd. Naturligtvis svårbedömd men 4-5 häst i min ranking.

7 Collier I.T. Ännu en svårbedömd rackare men har hög lägsta nivå och definitivt bättre än raden. Gick en 09 tid på Tingsryd i somras. Känns lite bortglömd bland proffstipparna.

7 Kondor Dream Distansgynnad rackare och Lillgoopen upp. Halmstad hästen är definitivt skrällduglig om de mer betrodda kommer på vingel eller har en dålig dag. Stayer loppet känns ganska öppet. Favoriten står i 21%

7 Ture L.A. Grym travare när han fungerar. Duger gott i Silver och 9% är bra spelvärde.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-27, 20:23   #5
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 2133
Standard

Innovation Love, distansgynnad med härstamning som trivs ypperligt barfota. Lurar på chanspik 4%. Svårt dock lämna ute Swish the Cash som också är långskubbare 6%.
Lady Beluga spik i nuläge. Tuggar ner det här gänget.
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 08:40   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Lite info från vårt grannland i söder från Karsten.
Enjoy Banker är riktigt på tårna, trots plattmatchen på Charlottenlund senast,
brakvinner om barfota och lucka, efter att ha översatt rotvälskan till vackert klingande
svenska.

Själv tror jag massor på Adrians nyförvärv Midnight Special, har ävenytterst svårt
att spela utan Prebens nyförv bortlottade Everyday Elegant (kapacitetsmässigt
kanske loppets bästa häst till 1%) och Uttrarnas Tearsinheaven
som är i sitt livs absolut bästa form till singelprocent.

Om jag spikar eller garderar brett bestäms efter värmningar och balans.

Såg att Professorn tog alla i avd 1 och avd 2 i banprogrammet, det säger en del om hur
svårtippade dessa lopp är en kylig dag på Jägers.

Så mitt bästa tips är att tippa bakifrån och sitt på händerna som en schackspelare till
sista stund innan ställning tas, då finns värmningsinfo och balansinfo och i sista stundinfo
att väga in i viktning av kusarna mot varandra. Ett sk informationsövertag mot kollektivet
som redan lämnat in.

God tur med spelbesluten
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 09:46   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Ett inlägg till, sen fortsätter jag med mina sedvanliga efterhandare.

Jag tror också att Admiralen bara vinner, kom till Daniel i april från Reijo och har väl snart
matchat pengamässigt på 6 månader vad Ready Cash somen sprang in totalt hos Liljendahl.
Starka papper.

Men, det finns långt mer spännande spikarideer med långt bättre spelvärde än Anmiralens 70%, så gardering är given om än spekulativt.
Mycket tidig håller jag Ultion Face, som jag tror gör sitt livs lopp i eftermiddag, rygg på Power och sen smäller det på upploppet, sen får vi se om det räcker.
5,11,3,9 är min rank och streck i nuläge.

Spurtstark hemmahäst som inte peakat med kanonrygg från stall i absolut toppform, till 3%
smakar fågel. Har jag skrivit i mitt program.
Med lite tur hinner jag se några värmningar innan travdagens start.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 10:29   #8
Jao
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 661
Standard

Svårt att banta systemet idag, många tänkbara.

1: 2, 3, 4, 6, 12 (7, 1)
2: 4, 6 (8, 7)
3: 5 Admiral As (9, 3)
4: 6, 7, 8 (2, 9)
5: 1, 9, 10, 11 (2, 4)
6: 5, 12 (13, 9)
7: 2, 3, 5, 10 (7, 1)

5x2x1x3x4x2x4 = 960 rader.
960 x 1 x 0,50 kr = 480,00 kr
Totalt: 480,00 kr.
Rättningskod: GDG HRH LVH
Jao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 10:52   #9
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Under Radarn


1 Enjoy Banker 8% Står perfekt inne på sina Danskepengar och formen är mycket god. Ok spåret är ett minus kan hamna i maskin men Flemming smyger nog ut i spåren direkt. Ser att Jajjan viftar med Dannebrogen oxå

1 Moira Boko 4% Står hårt inne och svårbedömd i detta motstånd. Men Riordan har nog vässat upp hästen i sin träning.

7 Ture L.A. 10% Duger gott i klassen och en tripp till Malmö är nemas problemas. Hästen har inte funkat med långa Solvalla resor. Ok trivs väl bäst i spets men Måstestreck på min kupong i öppen Silverdivision.

Psst Stall Kolgjini måste nog punktmarkeras idag. Flera dugliga hästar som startar på himmabanan. Adrian och Dante har gått framåt enormt både som kuskar och personligheter. Stabila och sakliga i sina kommentarer och fasen vet om inte hästarna blir (är) stabilare oxå.
Kul för mor och far Kolgjini att njuta av framgångarna efter många års slit.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2023-10-28 klockan 10:58.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 11:06   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 765
Sharp$: 37649
Standard

Utan att ha bestämt mig hundra så har jag landat i att spika In Love Mearas (S&S, ingen bråkar med Kihlström, Jägersro och första rycktussar), Bottnas Idol (Chansspik i ett annars öppet lopp, men jag singlade den senast och nu har hästen två lopp i kroppen så jag ger den en chans till) och så behövde jag en tredje spik och motvilligt blir det nog Admiral AS (Kihlström igen, blir väl släppt till ledningen och ingen vill bråka, Jägersro där det ofta lunkas och ingen utmanar favoriterna).
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 11:33   #11
Jao
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 108
Sharp$: 661
Standard

Några intressanta runt 10-15%;

3 Lucifer Boko, bra tider på medeldistans, hoppas på ännu bättre på kort.

7 Darwih Wise L, ny regi..

9 Olga Utca, lite känsla för denna...

12 Let it be V.P, Örjan upp..
Jao är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 11:46   #12
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6131
Standard

Kul omgång på förhand. Men det brukar ju gå över när loppen startar:-)

Har varit inne på Enjoy Banker hela veckan och tror den vinner om den bara inte hamnar i fjärde invändigt. Älskar inte att spika Fleming.
Har också en känsla av att Redén nu fått ordning på favoriten och att den då blir svårslagen. Har ju egentligen sagt att jag alltid ska spika i första och bara bläddra vidare.
Strykningen gör ju också att det plötsligt finns värde i Global Action.
En del snack om Söviks häst men vinner den verkligen från spår 11.
Också mkt snack om Adrians nyförvärv men jag tycker ju i princip aldrig det finns värde i Kolgjinis hästar när de är streckade över 10:-)

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Lite info från vårt grannland i söder från Karsten.
Enjoy Banker är riktigt på tårna, trots plattmatchen på Charlottenlund senast,
brakvinner om barfota och lucka, efter att ha översatt rotvälskan till vackert klingande
svenska.

Själv tror jag massor på Adrians nyförvärv Midnight Special, har ävenytterst svårt
att spela utan Prebens nyförv bortlottade Everyday Elegant (kapacitetsmässigt
kanske loppets bästa häst till 1%) och Uttrarnas Tearsinheaven
som är i sitt livs absolut bästa form till singelprocent.

Om jag spikar eller garderar brett bestäms efter värmningar och balans.

Såg att Professorn tog alla i avd 1 och avd 2 i banprogrammet, det säger en del om hur
svårtippade dessa lopp är en kylig dag på Jägers.

Så mitt bästa tips är att tippa bakifrån och sitt på händerna som en schackspelare till
sista stund innan ställning tas, då finns värmningsinfo och balansinfo och i sista stundinfo
att väga in i viktning av kusarna mot varandra. Ett sk informationsövertag mot kollektivet
som redan lämnat in.

God tur med spelbesluten
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 12:16   #13
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Spetsstridsnoteringar
V75-1
In Love Mearas har gått med helstängt när han spetsat i Auto, Daniel oftast med Norskt helstängt -

v75-5
Carroty har spetsat 2 ggr från 1 Auto, nu med bike o jägersro
Men blir hon av med spetsen är det stor galopprisk då hon inte trivs i ryggar
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 12:18   #14
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 102
Sharp$: 3239
Standard

Mitt avslag i omgången är Ninja Zon, galet bra senast men möter betydligt tuffare kamrater
denna gång, vill se flera lopp på samma nivå innan jag vågar spika som favorit på V75,
det lär bli ett rejält ”rumble in the jungle” när Berghan laddar med Carroty, som jag är
övertygad om att han anser är en bättre häst än Andre’s nyfunna kanon.
Det blir en sevärd fight i oktagonen om spets, som gynnar någon där bak.

Som snuten sa när han käkade mosbricka utanför korvmacken och fick larm om ett slagsmål
på ett danshak. ”Låt dom slå sig trötta först.” och käkade klart i lugn och ro innan det bar iväg.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-10-28, 13:23   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 626
Sharp$: 2900


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tänkte inleda med två spikar; GLOBAL ACTION och TRUE BLUE. Det är väl det som kallas för att "ta grepp om omgången" Sen behöver jag inga fler spikar. Går dom in sitter jag gött i jänkarfåtöljen.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td