Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2023-11-01, 06:11   #16
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Synd att streckspelen inte finns på Text TV längre

Känns som om det skulle vara lättare att få överblick där än ta ett lopp i taget på skärmen
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 07:40   #17
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

När de ändå lägger så mycket tid på layout, fattar jag inte varför de inte kan lägga in möjlighet så man kan få alla kolumner man valt för loppet,överförd till Excel med en knapptryckning.
Måste vara fler än jag som lägger allt i excel och analysrera loppet där.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 09:27   #18
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 632
Sharp$: 2908


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det känns som att det bästa alternativet ur spel- och analyssynpunkt snart är att skriva ut gratisprogrammet och stänga ner datorn. Nya layouter på atg:s spelsida är ju ingen wow-upplevelse utan snarare en "va fan är det nu som har hänt"-upplevelse.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 09:31   #19
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Jag förstår inte varför det här ska vara ett problem. Man kan välja de uppgifter som man vill ha med i listan och vill man ha samma som tidigare så kan man ju välja det. Man kan även använda förvalen Enkel lista eller Populär lista om man inte vill välja själv, eller så kör man på gamla listan och då behöver man inte bry sig. Det är bra av ATG att ge spelarna en massa möjligheter att själv välja hur man vill ha det eller om man vill ha det som förut.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
shasha (+5), Altoc (+10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 10:05   #20
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 573
Sharp$: 1375
Standard

Enkel lista


du måste vara inloggad

Jag kan inte logga in eftersom jag är från Polen

Senast redigerad av robert78Polen den 2023-11-01 klockan 10:06.
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 10:09   #21
 
Reg.datum: aug 2017
Ort: Härliga Hälsingland
Inlägg: 1 013
Sharp$: 814
Standard

Jag föredrar den gamla listan, är väl en vanesak,
Liisa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 10:15   #22
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 573
Sharp$: 1375
Standard

Jag med
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 10:43   #23
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förstår inte varför det här ska vara ett problem. Man kan välja de uppgifter som man vill ha med i listan och vill man ha samma som tidigare så kan man ju välja det. Man kan även använda förvalen Enkel lista eller Populär lista om man inte vill välja själv, eller så kör man på gamla listan och då behöver man inte bry sig. Det är bra av ATG att ge spelarna en massa möjligheter att själv välja hur man vill ha det eller om man vill ha det som förut.
Jag har laggt in mina kolumner för enstaka lopp

Sedan tittar jag på redan körda lopp, då saknar jag massor


självklart borde min designade startlista komma automatiskt på resultatlistan


gick den med bike o barfota som det stod när jag analyserade
vad var platsodset


samma med steckspel, lgt in vilka kolumner jag vill ha på loppnivå, alltså utan de 5 starterna
Sedan går jag till resultat, nej där är det fortfarande en minimal lista
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 10:53   #24
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 801
Sharp$: 37736
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Jag har laggt in mina kolumner för enstaka lopp

Sedan tittar jag på redan körda lopp, då saknar jag massor


självklart borde min designade startlista komma automatiskt på resultatlistan


gick den med bike o barfota som det stod när jag analyserade
vad var platsodset


samma med steckspel, lgt in vilka kolumner jag vill ha på loppnivå, alltså utan de 5 starterna
Sedan går jag till resultat, nej där är det fortfarande en minimal lista
Vet inte riktigt hur du menar mer än att det vore bra om det kunde skötas automatiskt när man valt på ett ställe. På Resultat så kan du ju annars lägga in platsodds, skor etc. om du scrollar ner från sammanfattningen och kollar resultatet per lopp. Där har du ju möjlighet att välja det du vill se, så jag är lite osäker på vad du saknar. Synd att man inte kan lägga in skärmdumpar här. Då hade det blivit lite tydligare.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 11:22   #25
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 119
Sharp$: 3230
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Totalt annorlunda startlistor

tränare o ålder dyker plötsligt upp, ja ålder på häst

kolumnerna är omflyttade / en del försvunna , ja du måste göra om din anpassning. Antar att man fick någon standard utökat som förvalt.

Eftesom jag hade problem med ATG video i eget fönster, har fortfarande, rensade jag cache för några dagar sedan, fick då sätta upp layouten igen

så vi kör väl

https://www.youtube.com/watch?v=sGNK-cOtxSs

som stöd i bakgrunden
ATGs hemsida är för svårnavigerad för nya spelare, sidan är rakt igenom informationssjuk, en jävla massa scrollande för ingenting, oerhört svår pch tidskrävande för att skaffa sig en snabb överblick, till ex en V75 omgång.
Det tar helt enkelt för lång tid att få ihop den mest basala information
som behövs för ett slagkraftigt system.


Det är bara en sak som är säker och det är att sidan skapats av personer som
inte har sin bakgrund i trav eller som travspelare.
Tid är en bristvara idag för de flesta och missfostret ATG.se, kräver så mycket
tid med klickande och scrollande att det känns som travdagen redan har kommit
till sitt slut innan man fått ihop hälften av den mest basala information som behövs för att få ihop ett någorlunda seriöst system.
Bättre att avstå.

Det verkar som målsättningen på ATG är att göra om travspelet till ett slumpmässigt lotteri, snarare än ett kunskapsspel. Det
blir så när man värvar fel profiler till toppositioner inom ATG som helt saknar bakgrund inom trav och travspel.

Gör om och gör rätt, börja med att sparka vd:n Hans Lord Skarplöth tillförmån som som har sin bakrund inom travet, som är insatt i travets själ.
Hasse kan få ett fint jobb på Keno eller marknadsföra Sverige-lotten el något dyl.

Idag råder en tondövhet inom ATG, som enl min uppfattning saknar motstycke.
Vi ser ett gäng styrande som lyfter astronomiska vederlag år ut och år in.
Undermåliga resultat är inget annat än en funktion av bottenlös inkompetens.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
robert78Polen (+1), Liisa (+12), Liisa (+12), Liisa (+12)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 12:52   #26
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5159
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Vet inte riktigt hur du menar mer än att det vore bra om det kunde skötas automatiskt när man valt på ett ställe. På Resultat så kan du ju annars lägga in platsodds, skor etc. om du scrollar ner från sammanfattningen och kollar resultatet per lopp. Där har du ju möjlighet att välja det du vill se, så jag är lite osäker på vad du saknar. Synd att man inte kan lägga in skärmdumpar här. Då hade det blivit lite tydligare.
Jo jag kan lägga in resultatet själv så de blir identiska startlista == resultatlista

MEN DET BRODE LIGGA SOM STANDARD

Har jag gjort mina val för startlista är det väl ine orimligt att man direkt få de valen på resultatlistan


PS eftersom jag rensade minnet för att försöka få ATG videospelaren att funka i chrome så har jag nu anpassat mer än 10 ggr, ett j..la pillande eftersom jag vill ha dom som tidigare så det länkar med mina excelfiler, som inte sträcker sig tillbaka till V75s början men väl V86 början
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shooter (+20)

Senast redigerad av incitatus den 2023-11-01 klockan 12:57.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 13:17   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 092
Sharp$: 137
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Jag förstår inte varför det här ska vara ett problem. Man kan välja de uppgifter som man vill ha med i listan och vill man ha samma som tidigare så kan man ju välja det. Man kan även använda förvalen Enkel lista eller Populär lista om man inte vill välja själv, eller så kör man på gamla listan och då behöver man inte bry sig. Det är bra av ATG att ge spelarna en massa möjligheter att själv välja hur man vill ha det eller om man vill ha det som förut.

Problemet är väl för många att startlistorna blivit sämre om man inte kör på en stor skärm. Till mobilen så måste man kunna scrolla mellan loppen. Nu måste man scolla upp för att byta lopp t ex. Sidan är inte speciellt intuitiv heller med alla underliga "hål" mitt i sidorna.
De har gömt undan DD-oddsen under tips och nyheter av någon anledning och det är en massa onödigt lulllull som man inte kan ta bort, t ex den där jävla kuskgubben som inte fyller någon riktig funktion innan man kollar loppen. (Måste helt ha bommat kuskdressen i anpassningar)

Lade nu till allt jag hade i gamla sidan och då får jag en rullist som jag måste använda för att ta del av infon så de har tagit bort översikten helt och hållet..

På min 14"skärm så är nya sidan betydligt mer svårjobbad och grötig. Den ser ut som ett tv-spel som är anpassat för småbarn med färgglada gubbar och symboler.

Problemet med inställningarna har ju följt med sedan de införde systemet med egna val så det kan man ju inte beskylla nya sidan för iaf.

Senast redigerad av sigh den 2023-11-01 klockan 13:28.
sigh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 14:46   #28
 
Reg.datum: aug 2014
Inlägg: 1
Sharp$: 875
Standard

Hej, hur gör du dina analyser i Excel? Något du vill dela med dig av? Mvh Daniel
DanielB är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 15:39   #29
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Nu verkar det som man kan spela reducerat på V64 med andelsspel.
Undrar vad det för med sig?
Väldigt lite ändå.

Är ju bara med ATGs reducerings-klient.

V64+GS75 är det nya. Resten av spelformerna tillkommer allteftersom de lägger till dem i nya spelmotorn "Varenne".


Jag har tjatat på dem om detta i åratal...eller ja....inte detta utan att man ska kunna lämna in via filspel. Men det verkar tyvärr vara en bra bit bort.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2023-11-01, 15:46   #30
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2398
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
ATGs hemsida är för svårnavigerad för nya spelare, sidan är rakt igenom informationssjuk, en jävla massa scrollande för ingenting, oerhört svår pch tidskrävande för att skaffa sig en snabb överblick, till ex en V75 omgång.
Det tar helt enkelt för lång tid att få ihop den mest basala information
som behövs för ett slagkraftigt system.


Det är bara en sak som är säker och det är att sidan skapats av personer som
inte har sin bakgrund i trav eller som travspelare.
Tid är en bristvara idag för de flesta och missfostret ATG.se, kräver så mycket
tid med klickande och scrollande att det känns som travdagen redan har kommit
till sitt slut innan man fått ihop hälften av den mest basala information som behövs för att få ihop ett någorlunda seriöst system.
Bättre att avstå.

Det verkar som målsättningen på ATG är att göra om travspelet till ett slumpmässigt lotteri, snarare än ett kunskapsspel. Det
blir så när man värvar fel profiler till toppositioner inom ATG som helt saknar bakgrund inom trav och travspel.

Gör om och gör rätt, börja med att sparka vd:n Hans Lord Skarplöth tillförmån som som har sin bakrund inom travet, som är insatt i travets själ.
Hasse kan få ett fint jobb på Keno eller marknadsföra Sverige-lotten el något dyl.

Idag råder en tondövhet inom ATG, som enl min uppfattning saknar motstycke.
Vi ser ett gäng styrande som lyfter astronomiska vederlag år ut och år in.
Undermåliga resultat är inget annat än en funktion av bottenlös inkompetens.
Japp. Stämmer bra. De har extremt svårt att hitta folk som har den rätta tekniska eller administrativa kompetensen samtidigt som de förstår sig på trav och spel på trav. Det vill sig väldigt sällan i deras rekrytering.

T ex blir det extra tydligt för det mesta som har med andelsspel att göra. De flesta som sitter och pillar med tekniska detaljerna saknar helt erfarenhet av att driva andelspels-gäng.

När det gäller sajten och all info som behöver finnas både lättillgängligt och överskådligt så lider de av ett slags mani över att hitta ett "enkelt" one-size-fits-all-ideal. Men något sådant finns såklart inte.

Jag har tjatat på dem om att det behövs tre lägen. Basic, Medium och All inclusive ALLT.

Men det verkar svårt tyvärr.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td