Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-02-10, 18:03   #106
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
40 miljoner extra nästa lördag. 10 miljoner ytterligare till multijackpoten. Dagens spelare de stora förlorarna igen.
Så är det. Jag blir lika förbannad var gång pengar flyttas från en spelpott till en annan. Självklart skall dagens 5 och 6 rätts vinnare ta del av 7 rätts potten. Eller ev utdelning på 4 rätt. Spelpotten skall tömmas. Punkt slut.
Dessutom är ju 20% avdraget lök på laxen.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Spiritus (+10)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 18:04   #107
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 256
Sharp$: 57698
Standard

Randemar enda hästen som genererade jackpott. Istället för att bli mångmiljonärer blev det helt andra pengar för dessa spelare . Utan dessa konfiskeringsregler hade dom med 6 rätt vunnit oerhört mycket mer om reglerna varit som dom borde vara. Att om ingen får 7 rätt så flyttas pengarna till sexrättspoolen istället för till två omgångar i framtiden.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Spiritus (+10), Gotland (+10), TungPung (+5)
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 18:14   #108
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 256
Sharp$: 57698
Standard

Norrland nästa vecka. Då brukar det bli mycket mer skiktade lopp. Om det inte kommer någon oväntad kanon på besök så lär väl guldvinnaren förra veckan High on Pepper hamna på närmare 82 procent även då. Skulle ju ut för en vecka sedan främst för att få ett lopp inför Bergsåkers ”storlopp” nästa helg. En halv miljon i förstapris då och 2640 vilket väl är helt optimalt för den.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 18:47   #109
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Härligt V75 trav på Åby idag. Halmstads hästarna visade framfötterna och tog 4 vinster av 7 möjliga. 3 av dessa kom från duktiga B tränares stall. Mycket slit på gräsrotsnivå med begränsad ekonomi ligger bakom dessa framgångar. Jag gillar Svenska Modellen.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 20:14   #110
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 264
Sharp$: 2845
Standard

Några korvören blev det, men jäklar vilken härlig omgång Åby bjöd på.

Stora pengar på Bergsåker, som en gång i tiden kallades Skrällåker, det var då det.
Hoppar omkring med min ortos (plastpjäxa) så jag har all tid i världen på att förbreda mig
på ytterligare en dikeskörning fast nu i norr.

Undrar vad femmorna givit om Conni hunnit fram med Declan?

Nya tag, bryt ihop och kom igen. Hoppar V86, fullt fokus mot V75 Bergsåker,
spännade och se om det ånyo blir ett riktigt baktungt system som idag.
Kan vi önska oss fulla lopp, samt 2-3 volt- lopp, ett kallblodslopp 1640a och och en härlig stayer?

Korvörena återinvesteras på lördag i V75-cirkusen med multijackot.

Nu jobbar vi in sjuan tillsammans, samt tack allihopa för läsvärda inlägg och ideer.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 21:18   #111
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 983
Sharp$: 13540
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Några korvören blev det, men jäklar vilken härlig omgång Åby bjöd på.

Stora pengar på Bergsåker, som en gång i tiden kallades Skrällåker, det var då det.
Hoppar omkring med min ortos (plastpjäxa) så jag har all tid i världen på att förbreda mig
på ytterligare en dikeskörning fast nu i norr.

Undrar vad femmorna givit om Conni hunnit fram med Declan?

Nya tag, bryt ihop och kom igen. Hoppar V86, fullt fokus mot V75 Bergsåker,
spännade och se om det ånyo blir ett riktigt baktungt system som idag.
Kan vi önska oss fulla lopp, samt 2-3 volt- lopp, ett kallblodslopp 1640a och och en härlig stayer?

Korvörena återinvesteras på lördag i V75-cirkusen med multijackot.

Nu jobbar vi in sjuan tillsammans, samt tack allihopa för läsvärda inlägg och ideer.

Grattis till vinsten Jajjan. Bra jobbat. Jag fick dumstrut och långnäsa på alla spel.
Tråkigt att du fått en hovbensfraktur Jajjan.
Hoppas att din Ortos hjälper till att fixa läkningen. Snart är det ju dags för barfota balans.
Ha de gött Jajjan.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-02-10 klockan 21:35.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 21:47   #112
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 688
Sharp$: 2512
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg

Undrar vad femmorna givit om Conni hunnit fram med Declan?
Just på femmorna stämmer de teoretiska värdena oftast som bäst.

Förväntad utd = 4885 kr. +- 300 kr för att få intervall med hygglig säkerhet.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-10, 22:06   #113
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 113
Sharp$: 6289
Standard

Det är ju fan att man ska krångla till det så för sig. Spikar Utah Southwind och Deejay Bar från bakspår i stället för Cassius och Warriors Tale från framspår, Den dumheten kostade en del pengar idag.

Undrar hur mkt Eskil kommer att babbla om att han fick in Randemar i nästa veckas podd..

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Just på femmorna stämmer de teoretiska värdena oftast som bäst.

Förväntad utd = 4885 kr. +- 300 kr för att få intervall med hygglig säkerhet.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-11, 06:34   #114
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 264
Sharp$: 2845
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Grattis till vinsten Jajjan. Bra jobbat. Jag fick dumstrut och långnäsa på alla spel.
Tråkigt att du fått en hovbensfraktur Jajjan.
Hoppas att din Ortos hjälper till att fixa läkningen. Snart är det ju dags för barfota balans.
Ha de gött Jajjan.
Tack,
med tanke på att jag understundom går in tungt på V75, vet jag inte om mina resultat är speciellt imponerande.
Känner däremot stor respekt för många spelläggare här på forumet som är enormt duktiga och många gånger med minimala system vars resultat
tangerar eller slår mina i många fall långt större system.

Hatten av för er!
V75 handlar om att våga ta ställning.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-11, 14:03   #115
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 740
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Randemar enda hästen som genererade jackpott. Istället för att bli mångmiljonärer blev det helt andra pengar för dessa spelare . Utan dessa konfiskeringsregler hade dom med 6 rätt vunnit oerhört mycket mer om reglerna varit som dom borde vara. Att om ingen får 7 rätt så flyttas pengarna till sexrättspoolen istället för till två omgångar i framtiden.
Håller inte med alls. Reglerna är precis som de ska vara.
Det finns en 7-rättspott, en 6-rättspost och en 5-rättspost.
Är man inte tillräckligt skicklig för att sätta 7 rätt, då ska man heller inte ha del av pengarna som finns i 7-rättspotten. Är ni alldeles vänsterblivna?

Men ni kanske vill införa uppflyttningssystemet på fler områden? T.ex i skolan; om ingen i klassen är tillräckligt bra på svenska för att få A i betyg, ska man då låta de som bara presterat för ett B eller C dela på alla A?

Eller låta alla som "nästan" klarade uppkörningen få körkort om ingen i gruppen klarade det?

Eller om ingen restaurang klarar en livsmedelskontroll i en stad, ge godkänt till de som bara hade kackerlackor i en del av köket?

Har man inte 7 rätt, då ska man inte ha de pengar som ligger i 7-rättspotten. Punkt. Bad losers.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Tipsb (+5), KalleKlut (+4)
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-11, 15:18   #116
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 600
Sharp$: 3415
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Håller inte med alls. Reglerna är precis som de ska vara.
Det finns en 7-rättspott, en 6-rättspost och en 5-rättspost.
Är man inte tillräckligt skicklig för att sätta 7 rätt, då ska man heller inte ha del av pengarna som finns i 7-rättspotten. Är ni alldeles vänsterblivna?

Men ni kanske vill införa uppflyttningssystemet på fler områden? T.ex i skolan; om ingen i klassen är tillräckligt bra på svenska för att få A i betyg, ska man då låta de som bara presterat för ett B eller C dela på alla A?

Eller låta alla som "nästan" klarade uppkörningen få körkort om ingen i gruppen klarade det?

Eller om ingen restaurang klarar en livsmedelskontroll i en stad, ge godkänt till de som bara hade kackerlackor i en del av köket?

Har man inte 7 rätt, då ska man inte ha de pengar som ligger i 7-rättspotten. Punkt. Bad losers.

Det vore inte en jätte kontroversiell åtgärd att införa nedflyttning av vinstmedel när ingen har alla rätt. Reglerna har ju varit så en gång i tiden och på V5, V4 är det så fortfarande.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-11, 17:20   #117
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 740
Sharp$: 1528
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Det vore inte en jätte kontroversiell åtgärd att införa nedflyttning av vinstmedel när ingen har alla rätt. Reglerna har ju varit så en gång i tiden och på V5, V4 är det så fortfarande.
Nu vet ju inte jag om du spelat V75 någon gång, men V75 innehåller 7 lopp och har 3 vinstgrupper; V5 bara 5 lopp och V4 futtiga 4 lopp och dessutom har V5 och V4 endast en vinstgrupp. Det är en helt annan femma.

Och det vore helgalet av ATG att ändra nuvarande system. Men med tanke på att dagens tider är helgalna: 50-åriga män som identifierar sig som gymnasieflickor får ställa upp i samma simtävlingar, byta om och duscha i samma omklädningsrum, så är väl allt möjligt.

Men ATGs tokiga och ideliga "göra om hemsidan"-galenskaper till trots, så verkar de ännu inte så vänsterblivna.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-11, 21:45   #118
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 113
Sharp$: 6289
Standard

Bland de sämre exempel och argument jag sett faktiskt. Det är ju inte som att det finns en sanning. Du förefaller tycka att nuvarande system är bra, all respekt för det. Andra tycker annorlunda, all respekt för det också.

Själv vet jag inte vad jag tycker faktiskt, men lutar nog åt att det är bättre utan dessa ständiga jackpotar och att i fall som igår borde pengarna flyttats till sexorna. Tycker nog också att ATG borde sluta konfiskera vinstpengar på femmorna.

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Håller inte med alls. Reglerna är precis som de ska vara.
Det finns en 7-rättspott, en 6-rättspost och en 5-rättspost.
Är man inte tillräckligt skicklig för att sätta 7 rätt, då ska man heller inte ha del av pengarna som finns i 7-rättspotten. Är ni alldeles vänsterblivna?

Men ni kanske vill införa uppflyttningssystemet på fler områden? T.ex i skolan; om ingen i klassen är tillräckligt bra på svenska för att få A i betyg, ska man då låta de som bara presterat för ett B eller C dela på alla A?

Eller låta alla som "nästan" klarade uppkörningen få körkort om ingen i gruppen klarade det?

Eller om ingen restaurang klarar en livsmedelskontroll i en stad, ge godkänt till de som bara hade kackerlackor i en del av köket?

Har man inte 7 rätt, då ska man inte ha de pengar som ligger i 7-rättspotten. Punkt. Bad losers.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td