Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-02-13, 08:31   #1
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Lördagen 17/2 - V75 - Bergsåker - Superjackpot


En skiktad omgång vid första anblicken, svårta att se någon av pepparhästarna
förlora. Guldstayern 2640 a, så tror jag Örjan spetsar med Phoenix Photo, släpper
så fort Jorma kommer med High On Pepper och sedan på stället marsch.

I brons fick Jorma och It’s Peppertime äntligen ett bra spår, möter kanske lättare motstånd än i finalen. Kommer att rusa på strecken.

Skall det bli någon utdelning att tala om bör det hända något i de tre voltstartsloppen. Kallblodsloppet kan vara ett skrällgeneratorslopp,
ett voltstartlopp med tillägg och troligtvis många galopper och minst en omstart?

Jag kommer givetvis att prova att fälla en eller båda pepparhästarna rent spekulativt och för att systemet kommer att ha råd med lyxstreck i dessa två avdelningar, som mest kan beskrivas som straffspark med öppet mål utan målvakt.

God tur med ”the Jorma show” omgången på lördag.

jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-13, 09:13   #2
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Jag måste passa på att uppmärksamma den kanske den bästa spelanalys jag läst när resultatet vid speldagens slut gav 0 vinnare vid 7-rätt.

Har ni möjlighet och tid plocka fram resultatlistan från lördagens V75:a och läs sedan
Statistike Jens v75 analys inför förra V75-omgången på Åby i lördags, den är helt osannolikt träffsäker. Där fanns allt för att bli ensam med 7-rätt.

Den otroligt duktige Berglund fungerar i mina ögon mest som en spelvärdedödare, han har tyvärr för många lärljungarnoch copy cats, med all rätta men med katastrofal påverkan på
spelvärdet gällande spikar, om hans och mina val av spikar mågon gång tangerar.
Jens däremot har en vinkel på sin analys som kanske oftare kraschar, då han många gånger
lyfter spelobjekt som många anser bsra vara med som lopputfyllnad, för att efter travdagen
vidat sig vara helt överläsena sin låga ranking.

Statistik-ufot Jens, du skall ha allt beröm i världen för din klockrena analys inför V75 på Åby senast.
H...... vad bra den var, kanske den bästa jag någonsin läst.

All heder och hatten av.
Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Difsteve (+5), zeke (+50), Drivarn (+10)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-13, 14:21   #3
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Tidigt Bergsåker Surr


Flera kluriga lopp med i min värld många okända Norrlands hästar
Hanna Olofsson kommer ner med ett antal svårbedömda isbaneracers från Boden. Lutar väl åt dubbar i däcken på Lördag oxå men lite tuffare ”on the rocks (grusblandad) bana”
Men jag måste erkänna att jag som vanligt snöat in på Nuncio avkommor.
2 Oracle Vixi Ok står stenhårt inne men kan duga i som vanligt öppen Klass 2. Örnen kanske är lite ringrostig trots ett lopp i kroppen.
9 Crazy Life Vinner inte så ofta men duger gott i klassen. Jorma är förstekusk på hästen.
5 Xanthis Hilton Står lite hårt inne i Silver men härdad i tuffa gäng.
Djuse pojkarna brukar köra hästen med ackuratess. Lunkade in 750 tusen förra året.
5 Benchmark Lite av följehäst. Kom på vingel senast. Revansch !

Tisdags Stänkaren får bli 1 Itso Sisu Tjommen har nog hästen iordning och är redo för Rikstoton. Erik har grym kuskform.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-13, 18:52   #4
 
Reg.datum: maj 2017
Ort: Sverige
Inlägg: 15
Sharp$: 252
Standard

En som är bra på tippa är en annan Berglund. Han håller till på Bergsåker och brukar skriva DD-tips till varje omgång här https://minandel.se/experter/fredrik-berglund/. Har bra träffratio och känns extra intressant inför lördagens omgång.
Jojje33 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-13, 20:33   #5
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Jag måste passa på att uppmärksamma den kanske den bästa spelanalys jag läst när resultatet vid speldagens slut gav 0 vinnare vid 7-rätt.

Har ni möjlighet och tid plocka fram resultatlistan från lördagens V75:a och läs sedan
Statistike Jens v75 analys inför förra V75-omgången på Åby i lördags, den är helt osannolikt träffsäker. Där fanns allt för att bli ensam med 7-rätt.

Den otroligt duktige Berglund fungerar i mina ögon mest som en spelvärdedödare, han har tyvärr för många lärljungarnoch copy cats, med all rätta men med katastrofal påverkan på
spelvärdet gällande spikar, om hans och mina val av spikar mågon gång tangerar.
Jens däremot har en vinkel på sin analys som kanske oftare kraschar, då han många gånger
lyfter spelobjekt som många anser bsra vara med som lopputfyllnad, för att efter travdagen
vidat sig vara helt överläsena sin låga ranking.

Statistik-ufot Jens, du skall ha allt beröm i världen för din klockrena analys inför V75 på Åby senast.
H...... vad bra den var, kanske den bästa jag någonsin läst.

All heder och hatten av.
Jajjan
lärjungar är korrekt inte ”lärljungar”
någon inte ”mågon”
bara inte ”bsra”
visat inte ”vidat”
överlägsena inte ”överläsena”

Ordblind är bara förnamnet, men fingrarna är också för feta när jag textar
via mobilen. Skall fortsättningsvis förhandsgranska mina inlägg, så lyckas jag kanske stava något ord rätt.

Sorry!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-13, 20:54   #6
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Håller helt med. Mobil kan man bara använda som väckarklocka. Skriva gör jag hellre på min Mac. Är uppväxt med skrivmaskin (en slags analog ordbehandlare). Skriva med feta fingrar på mobil är bara frustrerande. Mina barn är dock flinka på det, så jag antar att det är en generationsfråga. Som tur är Jajjan, så kan hjärnan läsa och förstå din text ändå. Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.

Det känns väl tröstelikt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jajjan (+100)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-14, 07:11   #7
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Håller helt med. Mobil kan man bara använda som väckarklocka. Skriva gör jag hellre på min Mac. Är uppväxt med skrivmaskin (en slags analog ordbehandlare). Skriva med feta fingrar på mobil är bara frustrerande. Mina barn är dock flinka på det, så jag antar att det är en generationsfråga. Som tur är Jajjan, så kan hjärnan läsa och förstå din text ändå. Eilngt en uneörnskding på ett engskelt uivtnierset så seplar det inegn roll i viekln odrnnig bksotrnävea i ett ord står i, det enda som är vtikigt är att fsötra och ssita bavstoken såtr på rtät patls. Rseetn kan stå hlelur om blluer och man kan ädnå lsäa tetxen uatn porbelm. Dttea broer på att vi itne leäsr vjrae bkosatv för sig, uatn odern som hlehet.

Det känns väl tröstelikt
Absolut!
Även Winston Churchill lär ha varit ordblind, men han till skillnad från mig var inte svårt dum i huvudet också.
Tippa trav är kul, även när man är svårt ordblind och har en iQ som inte ens är mätbar.
Nya försök varje lördag och återigen tar man sats och hoppar man under ribban.
Jag vet inte vilken gång i rad?
Albert Einsteins definition av idioti var: ”någon som gör samma sak gång på gång, men som ändå förväntar sig andra resultat”.

Så jag ut förstärker mitt CV, ”svårt dum och ordblind idiot, med en IQ som inte ens är mätbar, som älskar att tippa trav”.
-Är det någon som vill vara med?
-Knappast, om man inte nu gillar att kasta pengarna i sjön

Nu sätter vi sjuan på lördag.
Kör hårt!

Allt gott.

Jajjan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-14, 14:46   #8
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Absolut!
Även Winston Churchill lär ha varit ordblind, men han till skillnad från mig var inte svårt dum i huvudet också.

Jajjan
Plus att Winston drack kopiösa mängder Plymouth Gin Navy Strength (57%) varje dag. Men han hade som princip att aldrig dricka före frukost. Han brukade dock inta frukost så fort han vaknade.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-14, 15:00   #9
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det är klart vi försöker sätta sjuan på lördag. 3 HIGH ON PEPPER är omgångens bästa spik, alltså garderingsvärd när den är streckad på över 70%. 11 AXEL RUDA slog många av de här hästarna i sitt senaste lopp (som den vann) och har nu fördelen av hemmabana och gamle goe Ulf Ohlsson. Minsta strul för Jorma, som ska göra fjällresa denna gång, så kan skrällen vara ett faktum. Idiotisk idé, jag vet, men det är så jag spelar. Det blir mer spännande då.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-15, 09:06   #10
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Torsdags Funderingar


Bergsåkers V75 guldkalv ligger och väntar på att plundras. Omgången har en dunderfavorit men övriga avd. är ganska öppna och luriga. Samt ett antal i min värld okända och svårbedömda Norrlands hästar. Norrland är allt norr om Dalälven i min inskränkta värld. Dessutom ett vidöppet Nordislopp med 15 ston på 4 volter. Bara en sån sak.
Sedan gammalt förknippas ju Bergsåker banan med taskigt väder och tveksamt banunderlag under höst-vinter-vår. Ser lite lurigt ut den här gången oxå. Blidväder och snöblask kan ge banpersonalen en utmaning under fredag- lördags dygnen.
Jag har tidigare varnat för Tarzans Nuncio Armada som punktmarkeras på min kupong. Torsdagsdraget är 6 King Of Djazz Chansspik ? Sandra har nog väntat in ett lämpligt Bronslopp innan hästen jazzar ut ur klassen. Det är väl kryddan Kontio som är hästen att slå.

Hm jag klurar vidare.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-02-15 klockan 11:44.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-15, 13:49   #11
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I nordisloppet måste man bevaka Kajsa vid gardering. Hon kämpar som en iller för att bli första kvinnan i 1000-klubben. Kommer från seger och lita på att det kommer att satsas. Galopprisk dock men får hon iväg henne kan det vara en kul skräll.
Nu ska jag lyssna på Chrille Krukans idéer och se om jag kan få nån feeling därifrån.
https://www.youtube.com/watch?v=j61tVKKE55M
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-15, 14:54   #12
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
I nordisloppet måste man bevaka Kajsa vid gardering. Hon kämpar som en iller för att bli första kvinnan i 1000-klubben. Kommer från seger och lita på att det kommer att satsas. Galopprisk dock men får hon iväg henne kan det vara en kul skräll.
Nu ska jag lyssna på Chrille Krukans idéer och se om jag kan få nån feeling därifrån.
https://www.youtube.com/watch?v=j61tVKKE55M
Uhrberg skrällvarnar för Guli Smilla i sin Tips Blog Men som du säger brukar Smilla hoppa var och varannan gång. Jag rankar nog 1 och 4 före på förstavolten.
Loppet är vidöppet ! Men (för) dyrt att helgadda.
Omstarter ligger i luften och dessutom som vanligt galoppbenägna isbjörns damer. Brrr.
Visst står 60 o 80 volten tufft inne ? Många att runda. Men en hel del motståndare hoppar nog bort sig i luriga startmetoden.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-15, 16:10   #13
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
I nordisloppet måste man bevaka Kajsa vid gardering. Hon kämpar som en iller för att bli första kvinnan i 1000-klubben. Kommer från seger och lita på att det kommer att satsas. Galopprisk dock men får hon iväg henne kan det vara en kul skräll.
Nu ska jag lyssna på Chrille Krukans idéer och se om jag kan få nån feeling därifrån.
https://www.youtube.com/watch?v=j61tVKKE55M
Öppet så det förslår!
Men jag spikar mig ur utan att blinka.. 8 Dån Klara har jag haft under lupp ett tag och detta vinner Olle utan galopp! Fick stryk senast mot en som står 20m vätte till den här gången. Enligt Olle så var det 75 procentig form då och uppåt 85% nu.
Värst emot tror jag är 4 Nova Tabac som får loppet i främre träffen.
Kajsa skulle jag ta bort på 15 hästar
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-15, 16:49   #14
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Plus att Winston drack kopiösa mängder Plymouth Gin Navy Strength (57%) varje dag. Men han hade som princip att aldrig dricka före frukost. Han brukade dock inta frukost så fort han vaknade.
Churchill var en grym personlighet och har en mäktig levnadshistoria.
Ett av hans många berömda odödliga citat : jag har fått ut betydlig mer av alkoholen än alkoholen fått av mig”.
Trots många års alkohol (miss) bruk var hans intellekt knivskarpt och han blev 90 år gammal.
Den gubben är en av 1900 talets stora profiler. Dessutom Nobelpristagare.
Psst vi måste ju ha lite kultur oxå på sidan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BigBear (+25)
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-15, 18:36   #15
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Uhrberg skrällvarnar för Guli Smilla i sin Tips Blog Men som du säger brukar Smilla hoppa var och varannan gång. Jag rankar nog 1 och 4 före på förstavolten.
Loppet är vidöppet ! Men (för) dyrt att helgadda.
Omstarter ligger i luften och dessutom som vanligt galoppbenägna isbjörns damer. Brrr.
Visst står 60 o 80 volten tufft inne ? Många att runda. Men en hel del motståndare hoppar nog bort sig i luriga startmetoden.
Jag har med Guli Smilla som sjätte häst i loppet. Om allt går väldigt väl så kan stenhårda Kajsa lyckas med att vinna men ändå långt bak i min rank.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-16, 09:07   #16
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Dagens Efter Gröt Surr


Ännu en Nordis fundering !?
10 Åse Mona med solstrålen Merete Viksås tränade och uppfödda märren känns duglig trots sina 3 raka G i raden. Felfri är hon nog med på stregen.
Merete är en härlig dam som fött upp och tränat fram massor av dugliga. travhästar även varmblod. Stumne Fyr är väl stjärnan i stallet just nu.
Merete är även välutbildad och har varit framgångsrik med sitt jobb inom Psykiatrin.
Vissa människor är grymma på att sätta färg på sitt liv, bjuda på sig själv och vara föredömen för oss vanliga mesar.
Psst ser fram emot segerintervjun med Norska travets färgklick Merete.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-16, 18:27   #17
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Brukar kolla Nybrinks alster i Aftonbladet, trots jättejackpoten på V7, så är det uppenbart att
det blev en lugn kasse från Systembolaget denna fredag, max 6 Starkbick, en Vino Tinto och
en liten Putte (halvböj vitt).

Han blev max lite fnissig innan han släggade in High On Pepper och L.A Boko.

Hade kassen varit mer av det våldsamma slaget, hade utsvävningarna tagit helt andra proportioner, nu när det är ca 75 millar i 7-rätts poolen.

Kassen styr spelet och mannen är en helskön snubbe.
Gissar att han gick in tungt förra vecka på Åby både på spel och kasse, nu kom rekylen.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-16, 20:27   #18
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kihlström har 6,5% segrar i år!!!??? Kan det va dags att komma upp ur sörjan, Örjan?
Jag tror så och tar med Örjan i alla 6 lopp som han kör i. Vinner nog åtminstone två. ingen av dem är streckad på över 14%. Det har väl aldrig hänt förut?

Senast redigerad av bosseguldheden den 2024-02-16 klockan 21:12.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 00:40   #19
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Underspelade att ta med i beräkningen:
Avd 1. 7 Forbidden To Rest, det hör ni på namnet Ledningen eller rygg ledaren? Given till 5%
Avd 2. 10 Åse Mona 8% och 14 Alfa Lina 3% Andra och tredje häst för mig!
Avd 6. 7 Extremely Sweet 7% Glöm inte Normans när han startar!

Det blir plats, raket och tvilling lir på dessa samt Benchmark och Mission Beach
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 01:09   #20
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Lutar åt 3 spikar och massgardering i 3 lopp. Systemet med rank som det ser ut nu..

Avd 1. 2,6,7,4,11,3,10,8,12,5
Avd 2. 8 Dån Klara (10,14)
Avd 3. 3 High On Pepper (6,9)
Avd 4. 13,14,9,10,6,15,8,1,3,5
Avd 5. 5 Xanthis Hilton (7,4)
Avd 6. 3,5,1,7 (4,10)
Avd 7. 3,6,7,2,9,12,8,5 (4,11)

3200 rader oreducerat
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 09:16   #21
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

VEM SKALL BORT


Lopp 9 är väl Top 7 som vanligt

Väldigt konstigt att man la ett lopp med 9 hästar, som blev 8, som top 7 loppet


känns som om man verkligen vill att många skall vinna idag, fast på 2 o 3 rätt riskerar det bli ganska låg utdelning, finns det jackpot på 2 rätt


PS risk att det inte blir en top 7, 2 diskade/utgår så är det bara 6 kvar

Senast redigerad av incitatus den 2024-02-17 klockan 09:22.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 10:04   #22
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57192
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Kihlström har 6,5% segrar i år!!!??? Kan det va dags att komma upp ur sörjan, Örjan?
Jag tror så och tar med Örjan i alla 6 lopp som han kör i. Vinner nog åtminstone två. ingen av dem är streckad på över 14%. Det har väl aldrig hänt förut?
Precis som i fjor startar inte Reden hästar i Sverige i januari och februari. Där ligger nog en stor del av förklaringen till Örjans statistik hittills i år.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 10:20   #23
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Precis som i fjor startar inte Reden hästar i Sverige i januari och februari. Där ligger nog en stor del av förklaringen till Örjans statistik hittills i år.
Men han är ju världens bästa kusk så han kan nog vinna ett och annat lopp även när Redén inte är inblandad. Jag vågar inte lämna honom utanför mitt system, plötsligt kan han slå till, Gubben i Lådan. Dagens kusliga fråga är, hur länge vågar man vänta med att spela sitt system?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 11:33   #24
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Någon som hört/sett några intervjuer ifrån Wäjersten och Mattias Djuse personligen?
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 11:40   #25
 
Reg.datum: jul 2018
Ort: Halland
Inlägg: 6 459
Sharp$: 17425
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Om_sommaren Visa inlägg
Någon som hört/sett några intervjuer ifrån Wäjersten och Mattias Djuse personligen?
Bara i skrivande form, båda stallen är aktiva på nätet. Wäjersten på X/gamla twitter och Djuse på sin egen hemsida. Men du kanske mer eftersökte i videoformat för det går väl inte att garantera att texten är direkt från dem.

Wäjersten: https://twitter.com/stallwajersten

Djuse: https://mattiasdjuse.se/till-start/

Edit: samma text fanns visst hos atg med, iaf Djuses.

Senast redigerad av viking90 den 2024-02-17 klockan 11:41.
viking90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 11:42   #26
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 3 204
Sharp$: 6036
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av viking90 Visa inlägg
Bara i skrivande form, båda stallen är aktiva på nätet. Wäjersten på X/gamla twitter och Djuse på sin egen hemsida. Men du kanske mer eftersökte i videoformat för det går väl inte att garantera att texten är direkt från dem.

Wäjersten: https://twitter.com/stallwajersten

Djuse: https://mattiasdjuse.se/till-start/

Edit: samma text fanns visst hos atg med, iaf Djuses.
Tackar!
Om_sommaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 13:44   #27
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Jag inleder med en liten chansartad V4:a, där första spiken aldrig varit ute i monté och den andra inte har startat sedan i slutet av maj.

1: 5 Ninepoints Lasse (6, 7)
2: 1, 2, 3, 7, 8, 10 (4, 6)
3: 10 Kilgore (2, 7)
4: 2, 3, 5, 8, 11 (7, 10)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 13:47   #28
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Klantigt kört. Hon hade för bråttom att ta sig till ledningen och såg nästan ut att gå ner på hästen innanför. Galopp och så var det roliga över.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 14:40   #29
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Men alltså Jorma!?!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 14:41   #30
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu vågar jag inte vänta längre. EN spik blev det idag, redan i första avdelningen (så är det gjort).
Lycka till med miljonerna!!!

V75
Inlämnat: 2024-02-17, 15:38
Bergsåker
Lördag 2024-02-17
Start: 16:20
Kostnad: 288,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2 Oracle Vixi (11, 6)
2: 1, 3, 6, 8, 10, 12 (4, 2)
3: 3, 6, 8, 11 (9, 10)
4: 4, 10 (13, 9)
5: 6, 7 (5, 4)
6: 4, 5 (3, 1)
7: 3, 4, 6 (7, 1)

1x6x4x2x2x2x3 = 576 rader.
576 x 1 x 0,50 kr = 288,00 kr
Totalt: 288,00 kr.
Rättningskod: WVZ TDB JSL
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 14:42   #31
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Det går ju inte att förstå hans mumlande förutom..
Jo
Micket pra
Gick jättepra
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 14:46   #32
 
Reg.datum: dec 2012
Inlägg: 2 093
Sharp$: 6135
Standard

Så här fick det bli idag efter några ändringar i sista minuten.
1: 2,11-6,7,8,10
2: 10-1,4,8,9,12,14
3: 3-6,11 - sjukdom eller galopp kan ju faktiskt inträffa ������
4: 6,11,14
5: 4 Kayla Westwood
6: 5 Benchmark
7: 3 - 4,6,7,11,12

En A i avd 1/7 resp 2/3

Lycka till allihop!
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 14:56   #33
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Avd 1. 2,6,7,4,11,3,10,8,12,5
Avd 2. 8 Dån Klara (10,14)
Avd 3. 3 High On Pepper (6,9)
Avd 4. 13,14,9,10,6,15,8,1,3,5
Avd 5. 5 Xanthis Hilton (7,4)
Avd 6. 3,5,1,7 (4,10)
Avd 7. 3,6,7,2,9,12,8,5 (4,11)

Reducerat
Max 2 C
Max 1 D
Och sådär ser systemet ut!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:01   #34
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Mina spikar: High on Pepper, The Flying Eagle och Erjon.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:02   #35
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 575
Sharp$: 1381
Standard

V75

2,3,6,7,8,10,11
6,8,10,12
3
9,13,14
7
1,5
7
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:04   #36
 
SistaStallskrikets avatar
 
Reg.datum: apr 2019
Ort: Eskilstuna
Inlägg: 11 438
Sharp$: 4343
Standard

V75
Inlämnat: 2024-02-17, 10:00
SistaStallskriket andelsspel
Bergsåker
Lördag 2024-02-17
Start: 16:20
Kostnad: 1 716,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 6 (11, 4)
2: 1, 2, 3, 4, 6, 8, 9, 10, 12, 14, 15 (7, 11)
3: 3 High on Pepper (6, 11)
4: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15 (13, 9)
5: 5 Xanthis Hilton (7, 4)
6: 3, 5 (4, 1)
7: 2, 3, 4, 6, 7, 9 (1, 12)

2x11x1x13x1x2x6 = 3432 rader
3432 x 1 x 0,50 kr = 1 716,00 kr
Totalt: 1 716,00 kr.
SistaStallskriket är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:04   #37
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Göteborg, guldheden
Inlägg: 638
Sharp$: 2906


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det går ju inte att förstå hans mumlande förutom..
Jo
Micket pra
Gick jättepra
Även om det hade varit textat hade det väl inte tillfört så mycket matnyttig information för mig som spelare. Men erkänn att det har ett underhållningsvärde
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:07   #38
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 575
Sharp$: 1381
Standard

V5

3
6,8,9,10,13,14
7
1,5
3,4,6,7
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:10   #39
ms
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 496
Sharp$: 2139
Standard

Lycka till!

1: 2 Oracle Vixi (11, 6)
2: 1, 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14 (3, 9)
3: 3 High on Pepper (6, 11)
4: 8, 9, 13, 14 (10, 6)
5: 7 L.A.Boko (5, 4)
6: 1, 3, 4, 5, 10 (7, 2)
7: 3, 7 (6, 4)

1x8x1x4x1x5x2 = 320 rader.
320 x 1 x 0,50 kr = 160,00 kr
Totalt: 160,00 kr.
Rättningskod: NSF WFR WNN
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:14   #40
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 365
Sharp$: 2071
Standard

Cashen skall in!

V75
Inlämnat: 2024-02-17, 16:12
Bergsåker
Lördag 2024-02-17
Start: 16:20
Kostnad: 120,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 10 Staro Royal Mark (11, 7)
2: 6, 8, 10, 12 (14, 4)
3: 3 High on Pepper (6, 11)
4: 9 Crazy Life (10, 15)
5: 1, 5, 7 (6, 4)
6: 1, 3, 4, 5, 11 (7, 2)
7: 3, 6, 7, 8 (1, 4)

1x4x1x1x3x5x4 = 240 rader
240 x 1 x 0,50 kr = 120,00 kr
Totalt: 120,00 kr.
Rättningskod: CCB CCW HTJ
NAFETS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:15   #41
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det går ju inte att förstå hans mumlande förutom..
Jo
Micket pra
Gick jättepra
”Same Procedure As Last Year ” oavsett vilken häst han kör. Helt meningslösa floskler.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:18   #42
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 139
Sharp$: 1871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Det går ju inte att förstå hans mumlande förutom..
Jo
Micket pra
Gick jättepra
Det känns mest förnedrande. Intervjua Jorma på finska eller låt bli. Om inte annat så av respekt.
Broddvar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:19   #43
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

”Here we go again.” Stakka Bo
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:21   #44
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5321
Standard

V75

Avd
1: 2 Oracle Vixi (11, 6)
2: 8 Dån Klara (6, 1)
3: 3 High on Pepper (6, 11)
4: 5, 6, 9, 10, 13, 14 (8, 1)
5: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 (7, 5)
6: 1, 3, 4, 5, 10 (7, 2)
7: 1, 3, 4, 6, 7 (12, 9)

Totalt: 600,00 kr.
Rättningskod: VSX ZRM BHD
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:21   #45
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Spikar: norrbagge märren bland kallbloden och Benchmark.

God tur!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:22   #46
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9042
Standard

Det är inte ofta man får chansen att spela rader som ger över 70 miljoner.

Så oavsett om jag tror MYCKET på HoP så är det djur vi spelar på och jag är rätt säker på att köparna gillar när vi spänner bågen med det stora redu.

Så vi gör ett försök att ta ner månen.

Så här blev det till slut.
https://web.baratrav.se/pic/rnI635eYliN6

Spik på omgångens bästa drag. MaD spetsar och kör sedan fältet från ledningen!

ERJON FTW!

Nu åker vi! GOGOGO!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:23   #47
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 191
Sharp$: 3321
Standard

Avd
1: 2, 11 (2, 11)
2: 12 Klack Nova (10, 8)
3: 2, 3, 6, 11 (3, 11)
4: 9 Crazy Life (10, 13)
5: 5, 6, 7 (7, 5)
6: 1, 3, 4, 5, 7 (1, 5)
7: 3, 6, 7, 12 (7, 3)

2x1x4x1x3x5x4 = 480 rader.
480 x 1 x 0,50 kr = 240,00 kr
Totalt: 240,00 kr.
Rättningskod: CGK BCP BDH
roland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:26   #48
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5321
Standard

Oracle Vixi visste att jag hade spikat. Är så trött på galopper...
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:26   #49
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Härligt! Första spiken inne.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:28   #50
 
Reg.datum: feb 2014
Inlägg: 1 242
Sharp$: 2091
Standard

Jaha, det var inte så smart att helgardera V75-1.
Har dock några utgångshästar, varav vinnaren.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:28   #51
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Underspelade att ta med i beräkningen:
Avd 1. 7 Forbidden To Rest, Ledningen eller rygg ledaren? Given till 5%
Avd 2. 10 Åse Mona 8% och 14 Alfa Lina 3% Andra och tredje häst för mig!
Avd 6. 7 Extremely Sweet 7% Glöm inte Normans när han startar!

Det blir plats, raket och tvilling lir på dessa samt Benchmark och Mission Beach
Synd att FTB inte kunde hålla undan! Men en fin plats slant in
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:28   #52
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

MAD är bara grymt bra, hade lås på 2,10,11.
När Örjan/O Vixi galopperade satte många cigarren i halsen.
Jag var ytterst nära att spika Tarzans häst.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:29   #53
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Djuse pojken gör sin plikt med knappa favoriten efter en som vanligt perfekt styrning.
Grym kusk.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:33   #54
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Härligt! Första spiken inne.
Härligt Shooter, det krävs lite hår på bröstet för att våga spika från spår 11
i avdelning 1 i jackpottarnas jackpottomgång.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:40   #55
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Härligt Shooter, det krävs lite hår på bröstet för att våga spika från spår 11
i avdelning 1 i jackpottarnas jackpottomgång.
Jag trodde mycket på hästen. Hoppas att Erjon tar spets och leder runt om sedan. Lurigt lopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:43   #56
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Strykning på favoriten. Här har jag garderat på, så det vore fint med en skräll.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:45   #57
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Jag skulle just citera en framliden profil på Travpunkten.
Att Olle Alse’n skall vinna på rikstoton (V75) är en utopi.

Nu ströks Olle och Dånklara.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:48   #58
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Borta på det lilla systemet.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:49   #59
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Hoppas att tvåan vann.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:49   #60
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Hoppas på Teknolina?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:51   #61
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

3,6,9,11 nu i guld.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:51   #62
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Fan vad tråkigt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:52   #63
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Jag skulle just citera en framliden profil på Travpunkten.
Att Olle Alse’n skall vinna på rikstoton (V75) är en utopi.

Nu ströks Olle och Dånklara.
Va fan hände??
Slog över på skidskytte och i nästa sekund var Dån Klara struken
Vale Östre som 1a reserv
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:53   #64
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Fan vad tråkigt.
Många spikade Olle så Ethel blev rejäl favorit, riktigt trist.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:56   #65
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Östre fick lippet och svimmade ut ur sista kurvan, borde vid sunda vätskor varit klar från spets i sista kurvan. En stor besvikelse för loppets fartmässigt snabbaste häst.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:56   #66
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

V75
Inlämnat: 2024-02-17, 16:10
King of Kings andelsspel
Bergsåker
Lördag 2024-02-17
Start: 16:22
Kostnad: 1 260,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 2, 3, 6, 7, 11 (4, 10)
2: 1, 2, 4, 8, 10, 11, 12, 14, 15 (6, 3)
3: 3 High on Pepper (6, 11)
4: 3, 5, 6, 8, 9, 11, 13, 14 (10, 1)
5: 5 Xanthis Hilton (7, 4)
6: 3 Judge Dredd Sisu (1, 5)
7: 1, 3, 4, 6, 7, 11, 12 (9, 8)

5x9x1x8x1x1x7 = 2520 rader
2520 x 1 x 0,50 kr = 1 260,00 kr
Totalt: 1 260,00 kr.

Kunde haft en kanonstart på bolaget med 7 (6%) och 2 (5%) men istället vinner 2 favoritjävlar med ett noshår
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 15:57   #67
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

”loppet” skulle det stå ovan
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:06   #68
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Intressant att se hur långt High on Pepper kommer att gå. Ser otroligt fin ut.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:13   #69
 
linfres avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Uppsala
Inlägg: 3 070
Sharp$: 5321
Standard

Måste vara skönt att få ratta en häst som High On Pepper, ingen taktik behövs. Sätt dig i sulkyn och inkassera dina pengar för förstapriset
__________________
Citat:
"Before I do anything I ask myself: Can an idiot do that? And if the answer is yes, I do not do that thing." -Dwight Schrüte
linfre är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:13   #70
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Jättepraa häst. Men motståndet var väl ganska angenämt.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-02-17 klockan 16:18.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:18   #71
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

86% skrittade i mål över upploppet okörd.

Minns när man frågade finnarna hur det skulle gå i Finnkampen:

”-inte e’re nån kamp inte” svarade finnen.

Såg någon vem som kom 4:a?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:19   #72
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 495
Sharp$: 3954
Standard

Jorma körde världens sämsta lopp men vinner pga hästen. Hade han bara haft nån koll på loppet under veckan, så hade han vetat att han får överta spets. Nu bjuder han in Axel Ruda i loppet helt i onödan. Från spets vinner han med en gäspning vilket han iofs gjorde nu med, men i tuffare lopp funkar det inte med såna grova bortkörningar.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:24   #73
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 737
Sharp$: 1522
Standard

Finns det någon som känner Jorma här och i så fall hur är det med hans svenska, förstår han vad de frågar honom? Jag får lite känslan av att under alla de år jag sett intervjuer med honom, att han i princip svarar samma sak oavsett vad han får för frågor.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:24   #74
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jarmop Visa inlägg
Jorma körde världens sämsta lopp men vinner pga hästen. Hade han bara haft nån koll på loppet under veckan, så hade han vetat att han får överta spets. Nu bjuder han in Axel Ruda i loppet helt i onödan. Från spets vinner han med en gäspning vilket han iofs gjorde nu med, men i tuffare lopp funkar det inte med såna grova bortkörningar.
Hörde på TVn att fästet var sämre på innerspåret, och H o Pepper tydligen inte gillar när banan blir lös, så gissningsvis tror jag Jorma gjorde ett genomtänkt val
när han körde loppet i andraspår?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:27   #75
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 524
Sharp$: 7952
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fri Visa inlägg
Finns det någon som känner Jorma här och i så fall hur är det med hans svenska, förstår han vad de frågar honom? Jag får lite känslan av att under alla de år jag sett intervjuer med honom, att han i princip svarar samma sak oavsett vad han får för frågor.
Jormas svenska är helt ok, när det inte är en mikrofon i närheten eller en folksamling. På tu man hand är han t o m pratsam.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:29   #76
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Nu måste det bli en vinnare mellan 1-8% för att ha ett någotsånär värde efter 4 lopp
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:30   #77
fri
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 737
Sharp$: 1522
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Jormas svenska är helt ok, när det inte är en mikrofon i närheten eller en folksamling. På tu man hand är han t o m pratsam.
Där ser man.
__________________
"Eat your betting money but don’t bet your eating money."
fri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:37   #78
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Där satt i alla fall en liten skräll. Välbehövligt.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:38   #79
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Yes!!!!
Nypan, alltid spår 1 i volt, särskilt när det gäller märrar, ett riktigt vinstgivande skrällspår.
Höll märren i trav och spets och slut.
Kul!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:39   #80
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Nu måste det bli en vinnare mellan 1-8% för att ha ett någotsånär värde efter 4 lopp
Där fick vi iaf en värdehöjare
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:42   #81
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Peter Eriksson är inte min kuskfavorit på rikstoton men till 1-2% från spår 15 blev det ett
streck, då märren är riktigt bra.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:43   #82
 
Reg.datum: sep 2021
Inlägg: 733
Sharp$: 2089
Standard

Mitt system klev av redan innan lopp 3 så jag kör hårt på en dubbel istället:

DAGENS DUBBEL
Inlämnat: 2024-02-17, 17:00
Bergsåker
Lördag 2024-02-17
Start: 18:20
Kostnad: 200,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 5 Benchmark
2: 7 Wings Level

1 x 200,00 kr = 200,00 kr.
Totalt: 200,00 kr.
Rättningskod: GCQ DTF HGR
__________________
"En bra spik är en spik som vinner"
Galten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:46   #83
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

5,6,7 i avd 5
Benchmark avd 6
2,3,4,6,7,8,9 avd 7.

För sex rätt på det lilla systemet.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:50   #84
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9042
Standard

40 rader kvar på BCB

Redu lever men har bara EN rad kvar efter USEL inledning av undertecknad där ALLT gick emot.

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:57   #85
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Tog 5 och 7 i loppet, så det blev ju bra. Så här ser det ut i kommande lopp:

Spik 1
3,4,6 och 7.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 16:57   #86
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Skön spik
1,3,5,7 i 6e och många i sista så blir det bra!

Senast redigerad av KalleKlut den 2024-02-17 klockan 17:07.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:05   #87
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Xanthis Hilton ny i klassen, även om bolaget hade Nuncio-avkomman som omgångens enda spik, så valde jag att gardera.
Spikar aldrig en kuse som är ny i klassen, en regel som sparar mycket pengar genom åren.
Denna gång kostade det mig en slant fast jag hade kusen likt Loke som första rank.

Berglund, Nybrink spikade Wäjerstens LA Boko.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:11   #88
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Snart får vi se om snackhästen Erjon levererar! Jag är mycket tveksam..
3,7,5,1 är min rank!
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:13   #89
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 3
Sharp$: 9
Standard

V75
Inlämnat: 2024-02-17, 16:17
Bergsåker
Lördag 2024-02-17
Start: 16:22
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Ever Loving (11, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (8, 6)
3: 3 High on Pepper (6, 11)
4: 1 Olivia C.H. (13, 9)
5: 5 Xanthis Hilton (7, 4)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 1)
7: 7 Wings Level (3, 6)

1x15x1x1x1x12x1 = 180 rader
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: XPX SGP PWM

Tråkigt att man var på middag och inte la en v5...
PianoMan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:19   #90
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9042
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
40 rader kvar på BCB

Redu lever men har bara EN rad kvar efter USEL inledning av undertecknad där ALLT gick emot.

Då jobbar vi skräll även i sjätte nu då BCB är det enda som lever för min del!
Åtta streck i sjätte borde väl räcka?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:23   #91
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Inte idag heller. Erjon fick för tuff öppning. Det går inte mitt i vintern.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:24   #92
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9042
Standard

Fan, man ska inte jinxa. Självklart får vi tugga favve istället för endera förstastrecket 1 Erjon eller dunderskrällen 10 Luca di Quattro.

Hade de behållit biken på Luca vinner man väl det där?

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:30   #93
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Iskalla spikar idag, det riktiga trycket i Benchmark saknades,
Åse Mona svimmade i spets.

Det blir pisspengar idag efter en favoritparad för utom i Diamantstoet.

Har garderat den högst troliga vinnaren it’ Peppertime spekulativt, har Muscle Hill sonen
studsat tillbaka nu när det äntligen blev ett anständigt spår, så är risken stor att Jorma och Katja brakvinner och då kanske det blir jackpot igen?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:38   #94
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

2,8,9,12 i sista så bjuckar jag alla på en runda här i baren
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:39   #95
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Jag vill att favoriten torskar sista så det åtminstone blir 6 rätt, samt att Wings Level är bland de tre, då jag har en fyrling på Oddset till drygt 9 ggr fläsket.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:39   #96
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av PianoMan Visa inlägg
V75
Inlämnat: 2024-02-17, 16:17
Bergsåker
Lördag 2024-02-17
Start: 16:22
Kostnad: 90,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 6 Ever Loving (11, 2)
2: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 (8, 6)
3: 3 High on Pepper (6, 11)
4: 1 Olivia C.H. (13, 9)
5: 5 Xanthis Hilton (7, 4)
6: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 (3, 1)
7: 7 Wings Level (3, 6)

1x15x1x1x1x12x1 = 180 rader
180 x 1 x 0,50 kr = 90,00 kr
Totalt: 90,00 kr.
Rättningskod: XPX SGP PWM

Tråkigt att man var på middag och inte la en v5...
Grym spik i Olivia C.H. en 4%:are, riktigt snyggt!!!!!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:44   #97
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shooter Visa inlägg
Inte idag heller. Erjon fick för tuff öppning. Det går inte mitt i vintern.
För tuff öppning??
Var det någon som fick en tuff öppning och ett tufft lopp så var det Judge Dredd Sisu som ändå var "helt överlägsen"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5), Ace (+5)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:47   #98
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 827
Sharp$: 37806
Standard

Viket skitlopp.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:48   #99
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Sämsta tänkbara vinnare i 7e
Hann ju få liiite förhoppningar på 2 Mission Beach och 125 lax..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:48   #100
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Jorma 70+aren brakvinner med Melkos hästar, man kan inte annat än att beundra den
sulkyartisten Kontio.
It’s Peppertime hade kunnat traskat på 500m till i samma fart, en grym kuse.

Jackpot igen?
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:49   #101
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 762
Sharp$: 9042
Standard

Grym insats av spiken i sista då MaD väljer femte invändigt.

RIDÅ!

__________________
Mer kass än vass - men glad ändå!


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:50   #102
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
En skiktad omgång vid första anblicken, svårta att se någon av pepparhästarna
förlora. Guldstayern 2640 a, så tror jag Örjan spetsar med Phoenix Photo, släpper
så fort Jorma kommer med High On Pepper och sedan på stället marsch.

I brons fick Jorma och It’s Peppertime äntligen ett bra spår, möter kanske lättare motstånd än i finalen. Kommer att rusa på strecken.

Skall det bli någon utdelning att tala om bör det hända något i de tre voltstartsloppen. Kallblodsloppet kan vara ett skrällgeneratorslopp,
ett voltstartlopp med tillägg och troligtvis många galopper och minst en omstart?

Jag kommer givetvis att prova att fälla en eller båda pepparhästarna rent spekulativt och för att systemet kommer att ha råd med lyxstreck i dessa två avdelningar, som mest kan beskrivas som straffspark med öppet mål utan målvakt.

God tur med ”the Jorma show” omgången på lördag.

jajjan
”Straffspark utan målvakt”, och
så blev det för Melkos hästar.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:54   #103
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Många som vill kolla saldot på ATG
Går inte att logga in..
Men bör ha blivit ca 5 lax+ på raden.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:56   #104
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Kling Of Djazz var mitt drag i loppet men en mycket märklig styrning av Örjan ! Varken hackat eller malet av mäster kusken.
Möjligt att hästen inte kändes bra men det såg ut som en bortkörning XL.
Men Jorma hade ju ännu en svårslagen kryddstark vinnare.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 17:57   #105
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Jackpot på V86 på onsdag och på följande lördag på V75 i Örebro.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 18:00   #106
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 1 130
Sharp$: 3165
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Sämsta tänkbara vinnare i 7e
Hann ju få liiite förhoppningar på 2 Mission Beach och 125 lax..
Kalle.
7 rätt är alltid 7 rätt, stort grattis ock konservera formen till onsdag och lördag.
Heder och hatten av.

Jajjan
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+12)
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 18:02   #107
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Underspelade att ta med i beräkningen:
Avd 1. 7 Forbidden To Rest, Ledningen eller rygg ledaren? Given till 5%
Avd 2. 10 Åse Mona 8% och 14 Alfa Lina 3% Andra och tredje häst för mig!
Avd 6. 7 Extremely Sweet 7% Glöm inte Normans när han startar!

Det blir plats, raket och tvilling lir på dessa samt Benchmark och Mission Beach
3 fina platsodds och bra plus. Men tyvärr gick raketen upp i rök.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 18:04   #108
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Kalle.
7 rätt är alltid 7 rätt, stort grattis ock konservera formen till onsdag och lördag.
Heder och hatten av.

Jajjan
Med 7an i första och 2an i sista hade det blivit andra bullar
Men det var egentligen aldrig nära då favoriterna helt enkelt var för bra..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Dahle (+10)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 18:08   #109
 
Reg.datum: jun 2014
Inlägg: 6 643
Sharp$: 22763
Standard

Drömjackpot
Det var det roliga, bara vänta in nästa drömjackpot
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Dahle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 18:25   #110
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Dahle Visa inlägg
Drömjackpot
Det var det roliga, bara vänta in nästa drömjackpot
Men glöm din värk i hjärtat och glöm ditt kneg min vän
För snart så 'r det lördag, då försöker vi igen
Livet e' en fest
Håll me' om de' folk och fä
Men om livet är pest
Travet värmer bäst
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 18:29   #111
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57192
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
Grym insats av spiken i sista då MaD väljer femte invändigt.

RIDÅ!

Ingen hade blivit lycklig idag av att vara med på andelsspel som satt. Är ju inte sådana här omgångar man köper andelar till för att få 5-10 procent av vinsten. Är väl bara i Linköpings stora andelsbutik dom redan gratulerat sina kunder som var med på V75 idag. Undrar om dom kunder som satsade 3000 kr för att få en femhundring tillbaka tar till sig gratulationerna.

Hela februari har ju varit ett sanslöst trist jackpotrace med få undantag. Idag konfiskerades ytterligare 35 miljoner till framtida omgångar . Ny jackpot på kommande V64, V86 och V75. När ska det ta stopp? Hela jackpotbegreppet urvattnas när vinstpengarna bara flyttas framåt hela tiden. Tillslut tröttnar kunderna när kollektivet bara förlorar mer och mer pengar på det och då sjunker även intäkterna för spelbolaget.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), ms (+5)
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 18:59   #112
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Ingen hade blivit lycklig idag av att vara med på andelsspel som satt. Är ju inte sådana här omgångar man köper andelar till för att få 5-10 procent av vinsten. Är väl bara i Linköpings stora andelsbutik dom redan gratulerat sina kunder som var med på V75 idag. Undrar om dom kunder som satsade 3000 kr för att få en femhundring tillbaka tar till sig gratulationerna.

Hela februari har ju varit ett sanslöst trist jackpotrace med få undantag. Idag konfiskerades ytterligare 35 miljoner till framtida omgångar . Ny jackpot på kommande V64, V86 och V75. När ska det ta stopp? Hela jackpotbegreppet urvattnas när vinstpengarna bara flyttas framåt hela tiden. Tillslut tröttnar kunderna när kollektivet bara förlorar mer och mer pengar på det och då sjunker även intäkterna för spelbolaget.
Vad gäller jackpotar som bara flyttas över så har det varit så under väldigt lång tid.
Och likförbannat så bara ökar omsättningen på ATG år efter år..
Man ser väl det bara som en ny chans att vinna "extra mycket" och jag erkänner mig absolut skyldig på den punkten!
Men jag håller fullständigt med dig vad gäller V64! Det måste dom göra något åt då det blir jackpot minst 3/5 dagar /v.
V75 och V86 är som det är..
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 19:20   #113
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 761
Sharp$: 13114
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Flera kluriga lopp med i min värld många okända Norrlands hästar
Hanna Olofsson kommer ner med ett antal svårbedömda isbaneracers från Boden. Lutar väl åt dubbar i däcken på Lördag oxå men lite tuffare ”on the rocks (grusblandad) bana”
Men jag måste erkänna att jag som vanligt snöat in på Nuncio avkommor.
2 Oracle Vixi Ok står stenhårt inne men kan duga i som vanligt öppen Klass 2. Örnen kanske är lite ringrostig trots ett lopp i kroppen.
9 Crazy Life Vinner inte så ofta men duger gott i klassen. Jorma är förstekusk på hästen.
5 Xanthis Hilton Står lite hårt inne i Silver men härdad i tuffa gäng.
Djuse pojkarna brukar köra hästen med ackuratess. Lunkade in 750 tusen förra året.
5 Benchmark Lite av följehäst. Kom på vingel senast. Revansch !
.
Nunciohästarna levererade helt ok.
Orutinerade Oracle Vixi kämpade väl i ett varv men travet funkade inte och galoppen kom som ett brev på posten.
Crazy Life fick en blytung resa men var nära att ta sin andra seger i karriären efter en grym prestation. Slagen med nos.
Xanthis Hilton var grym i sin Silver debut och vann enkelt. Ok gynnades naturligtvis av galoppen på favvisen.
Benchmark fick tuffa på i tredjespår ganska länge och Örjan brände krutet för tidigt. Bensinstopp sista 100 men en tredjeplats var väl Max utdelning efter den resan på sprintdistans. Psst hästen är nog 2140 gynnad.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-02-17 klockan 19:22.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 19:47   #114
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 188
Sharp$: 57192
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Vad gäller jackpotar som bara flyttas över så har det varit så under väldigt lång tid.
Och likförbannat så bara ökar omsättningen på ATG år efter år..
Man ser väl det bara som en ny chans att vinna "extra mycket" och jag erkänner mig absolut skyldig på den punkten!
Men jag håller fullständigt med dig vad gäller V64! Det måste dom göra något åt då det blir jackpot minst 3/5 dagar /v.
V75 och V86 är som det är..
På V64 är det dock lite annorlunda i och med möjligheten till V6. Då förloras inget alla de dagar det blir fyrarättsjackpot. Lirar man då bara V6 och när det är jackpot så alltid extra pengar att spela om. Sen är det såklart ingen jättegrej. Spelavdraget är fortfarande högt och om det ligger 1 mkr extra i sexrättspoolen så är det fortfarande att sätta singelprocentare på systemen som ger mer effekt än extrapengarna .

På V86 och V75 finns inte den möjligheten och vinstpengar konfiskeras alltid vid lätta omgångar som idag. Nästan lika mycket som det fanns extra att spela om. Då är det bara atg som tjänar på det .35 procents spelavdrag redan innan start på de ca 40 mkr extra som omsattes tack vare ”drömjackpoten”. Typ 14 mkr extra spelavdrag och därmed 14 mkr ytterligare som spelarkollektivet förlorade.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 20:07   #115
Ace
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 2 339
Sharp$: 5218
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
För tuff öppning??
Var det någon som fick en tuff öppning och ett tufft lopp så var det Judge Dredd Sisu som ändå var "helt överlägsen"
Ja herrejävlar vilket travöga..

1 hade nog vunnit om han hade fått 3ans lopp..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+3), KalleKlut (+1)
Ace är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-17, 20:21   #116
 
KalleKluts avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 4 186
Sharp$: 9442
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ace Visa inlägg
Ja herrejävlar vilket travöga..

1 hade nog vunnit om han hade fått 3ans lopp..
Dryga 10.0 första 500 om jag minns rätt och 3an gick i dödens ca 1500m och lekte ändå med 1an
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Ace (+10)
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-18, 14:14   #117
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 883
Sharp$: 5160
Standard

Någon som vet vad detta är, tror inte jag sett det tidigare, låter ju inte precis som hästen har sår / bitit sig i läppen/tungan

Lopp 2: B.W.Sture startförbud på grund av bristande munhälsa.
Lopp 2: Våler Nikolai startförbud på grund av bristande munhälsa.

tror inte jag sett det tidigare, och 2 i samma lopp / Lopp 2 bergsåker 17e feb
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td