Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2024-02-18, 10:53   #1
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Söndag 18/2 - Gävle - GS75 DD mm


Dagens DD Fundering Light
Jag skjuter från höften

DD 1) 7 Peak’n Roll Före detta Riordan tränade hästen är tillbaka i Sverige efter en kort turné i Finland med finsk tränare. Nu ska Salmela försöka väcka upp vinnarskallen på Bold Eagle filuren. Hästen var en snackis hos Riordan men har inte övertygat i sin karriär hittills. Late Bloomer ?
Jag chansar med klyschan bättre än raden Men hästen är svårbedömd trots delägare Mika i sulkyn. Hästen är hårt betrodd trots debut på distansen.

DD 2) 8 Soul Tan Står bra inne i trappan men pausat länge och vinst direkt är kanske långsökt. Men Nyberg kommer med en färsk V75 vinst i kroppen och är en duktig kusk. Lundholm är duktig B tränare. Psst 2 strykningar ger ett bra läge bakom bilen.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2024-02-18 klockan 14:47.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-18, 13:40   #2
 
Reg.datum: sep 2020
Inlägg: 571
Sharp$: 1365
Standard

GS75

8
9,12
4
4
4,8,11
4,5,7,12
2
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-18, 16:13   #3
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Idag lät jag mig inte förföras av "snacket".
Spikade 7 RED HOT ROADSTER. Struntade i Claes Sjöström.
Det visade sig fungera rätt bra.

Ibland blir man lite "förblindad" av allt uppsnack.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
filip60 (+20), Baltasar (+10)

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-02-18 klockan 16:16.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-18, 19:28   #4
 
Baltasars avatar
 
Reg.datum: jan 2021
Inlägg: 71
Sharp$: 216
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg
Idag lät jag mig inte förföras av "snacket".
Spikade 7 RED HOT ROADSTER. Struntade i Claes Sjöström.
Det visade sig fungera rätt bra.

Ibland blir man lite "förblindad" av allt uppsnack.

Jag upplever att man blir ofta "förblindad" av snacket i tv rutan.
Senast exemplet var i lördags inför V75 ,expert panelen på ATG-live dömde ut The Flying Eagle i V75-1 efter värmningen.. Sen kom loppet och hästen vann..
Baltasar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-18, 20:23   #5
 
Reg.datum: jan 2012
Ort: stockholm mm
Inlägg: 882
Sharp$: 5152
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Jag upplever att man blir ofta "förblindad" av snacket i tv rutan.
Senast exemplet var i lördags inför V75 ,expert panelen på ATG-live dömde ut The Flying Eagle i V75-1 efter värmningen.. Sen kom loppet och hästen vann..
Njae jag vet inte

De sa att han såg sämre ut idag men också att han inte gick med boots idag och att det ofta påverkar


skötaren som värmde sa att han kändes likadan som när han värmde senaste starten

Tycker nog de kom fram till att den lilla försäringen troligen berodde på saknaden av boots och att man skulle notera det men att det var en mindre avvikelse

Sedan kom provstarten då sa de att hästen såg helt OK, fast då är det ju lite sent för V75


Men det bleve ju konstigt om de INTE skulle rapportera vad de ser,

själv var jag rätt inne på 6 ever Loving i loppet, men den gjorde ju en klar minusprovstart enl mitt öga, riktigt dålig faktiskt, den betedde sig likadant i loppet och fick startförbud för dåligt trav
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-19, 14:36   #6
 
Reg.datum: jun 2018
Inlägg: 465
Sharp$: 1299
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Jag upplever att man blir ofta "förblindad" av snacket i tv rutan.
Senast exemplet var i lördags inför V75 ,expert panelen på ATG-live dömde ut The Flying Eagle i V75-1 efter värmningen.. Sen kom loppet och hästen vann..
Jag håller med dig där. Uppfattade det också som du beskriver.

Förut hade jag en regel som bygger på att ifall dom snackar ned en häst p.g.a. värmningsintryck så brukade jag alltid spika den. Då vet man att den är "klar".

Denna "regel" kommer sig av att man åtskilliga gånger snackat ned hästar, som sedan bara gått ut och städat av motståndet utan några större problem.
Blev så trött på detta, så jag insåg att det bara är att spika. Kan bli fel ibland, men oftast blir det rätt.

Detta gäller då ifall man snackar ned grundkapabla hästar som från början har en viss vinstchans.
Snackar man ned en mindre kapabel häst så ligger det närmare till hands att "gå på snacket".

Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2024-02-19 klockan 14:37.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2024-02-19, 17:14   #7
 
Reg.datum: dec 2019
Inlägg: 4 684
Sharp$: 12835
Standard

Värmningsvinnare ?


Mina åsikter i ämnet.

1) Värmningsintryck är ganska personligt. Finns många tecken som bedöms och värderas olika från person till person.

2) Mer eller mindre kunniga experter i TV sändning varken vill, vågar eller kan vara helt ärliga då dessa bevakas stenhårt i direktsändning och halshuggs utan bedövning med fel omdömen. Typ era ovanstående exempel.

3) Stor skillnad och krav på intrycket om hästen har 100 tusen eller 1 miljon på kontot. Och stor skillnad om hästen springer i 30 tempo eller 10 tempo.

4) I min värld är en ”negativ” värmning på en betrodd häst betydligt viktigare att ta till sig än en positiv.

5) Helhets intrycket är viktigt. En häst som klipper med öronen och kvastar med svansen är pigg och glad. Gillar att tävla medans en svettig stressad krake med öronen på nacken och ser nervös ut har oftast svårare att prestera maximalt.

6) Live intryck på banan och helhets intrycket av ekipaget är guld värd.

7) Banunderlag, hovbeklädnad och sulkyvariant samt ev nya ändringar av dessa på hästen måste oxå tas med i bedömningen.

I min värld är det mina personliga intryck som avgör. Tar alltid andras intryck med en eller två nypor salt. Men visst underlättar det om man har sett ett antal travlopp och värmningar live.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Baltasar (+20)
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td