![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#61 |
![]()
Dumstrut På. Jag nämnde nog att Ginman inte är någon V75 kusk. Fel av mig (igen)
Grymma hästar och stabila styrningar av Kalmars stora travprofiler. Välstammade hel syskonen levererar och tydligen finns det ett tredje guldägg i stallet. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#62 |
![]()
Vilken usel styrning av 8, kör rakt in i dem.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#63 |
![]()
Som vanligt mycket svårlöst V75a på Jägersro. Klagades i veckan på att gulddivisionen inte lyftes bort . Hade den gjort det och ersatts av stodivisionen eller om V85 redan dragit igång så hade högst sannolikt ingen hittat alla rätt för det loppet vann en närmast ospelad 75 oddsare . Nu blev det ”bara” 250 tkr på sju rätt trots favoritseger i guld.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#64 |
![]()
Tja en ganska klurig omgång trots allt. 1 och 3% are är inte lätta att hitta.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#65 |
![]()
Anders Zackrisson?
Den som skräller borde ta sig en moralisk funderare över huruvida det är OK att förstöra för favoritspelarna. ![]() Folk har ju satsat pengar, men flertalet travkuskar verkar inte förstå det. ![]() Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Strappa71 (+22) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#66 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#67 |
![]()
Fel
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-04-12 klockan 18:45. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#68 | |
![]() Citat:
Den där var riktigt bra faktiskt. Tack för åkturen....
![]() ![]() |
![]() |
#69 | |
![]() Citat:
Nej. Det är inte "som vanligt" att det är svårlöst på J. Dagens utdelning var undantagsmässigt hög. Vad var t ex utdelningen motsvarande omgång förra året? I stora drag finns det väldigt få fördelar med Jägersro. Extra stor andel V75-vinnare i främre träffen. Idag var det ändå, undantagsmässigt, några som åkte dit. För de flesta ligger Jägersro illa till avståndsmässigt. Enda undantagen är de som bor nära. Räcker att ta en titt på en karta. När banan ligger i en landsända så ligger den inte naturligt bra till.
![]() ![]() |
![]() |
#70 | |
![]() Citat:
Jägersro ligger verkligen inte illa till geografiskt . Det bor betydligt fler människor i Öresundsregionen än hela Norrland där det väl finns nästan 15 travbanor idag . Vore betydligt värre om Jägersro försvann från travkartan än ett par norrlandsbanor . Då dör travet ut helt i den sydligaste väldigt befolkningsrika delen av landet . Så det är verkligen ett viktigt projekt som pågår med den nya banan här nere. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#71 | |
![]() Citat:
Jag avser att det ligger geografiskt illa till för de flesta tränare och övriga aktiva runt om i Sverige. Och tränarna verkar hålla med mig då det oftare än sällan blir ett eller flera lopp utan fullt antal anmälda. Det jag egentligen var ute efter att belysa var att det absolut inte är "som vanligt" att V75 på Jägersro är svårlöst. Snarare tvärtom. Så ofta bottenutdelningar att man tänker efter både 7 och 8 ggr innan man tar beslutet att göra något lir dit.
![]() ![]() |
![]() |
#72 | |
![]() Citat:
![]() Men att det behövs en travbana här är ändå rätt givet. Inte för att folk vallfärdar dit . Har inte själv besökt Jägersro på typ 20 år trots att jag har cykelavstånd dit. Men utan travbana inga tränare och utan tränare inga hästägare eller åtminstone betydligt färre . Det vore betydligt värre än att Malmöborna inte har en travbana att besöka . Det gör som ju ändå inte annat än ett par gånger om året. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#73 |
![]()
Men hur kommer det egentligen att bli med Jägers nya satsning? Resultatet ,det vill säga, vad gäller nya tränare och hästägare...? Kommer Untersteiners kanske att etablera sig där... eller Redén... eller Bergh?
En ny unik bankropp... ingen mer Jägersrolunk... Vill man locka dit tränare från Vincennes? Fantastisk arena för publiken. Kanske Trump kommer dit med sitt entourage -- kan det bli ett nytt Atlantic City till och med, med en massa spelautomater och roulette? Jag är skeptisk. Men Öresundsregionen med det officiella namnet The Greater Copenhagen Area som går in bit i i Halland. Ja det blir kanske Untersteiners som tar över Jägers. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#74 | |
![]() Citat:
Tror inte Untersteiners har några planer på att flytta sin rörelse dit så länge Halmstad finns kvar. Sedan så har bevisligen Jägersro fortfarande tränare och hästar för de större loppen och många spännande unghästar . Kanske en ny modern bana med tillhörande anläggning kan bli en nytändning för travet längst söderut. Utvecklingen på Jägersro senaste 10-20 åren har inte varit positiv . Trots det så duger hästarna som tränas där bevisligen väldigt bra. Det finns också gott om hästägare i Skåne som verkligen behövs i dessa tider . |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#75 | |
![]() Citat:
Men det är ofrånkomligt att det är en rejäl nackdel att ligga i spetsen av en landsända.
![]() ![]() |
![]() |
|