Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-12, 13:48   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 Gävle 17 maj

Oj, vilken "blek" omgång. Men det blir väl så veckan innan E!
Jag ögnar igenom startlistan för att vaska tidiga guldkorn. Ser att min bevakningshäst 1 MY HONKY TONK MAN startar i avd 2. Varför rycker Melander aldrig skorna? Jag tar med den ändå. Mycket bättre än raden!

I Prins Daniels Lopp hittar jag veckans självklara spik. 4 KENTUCKY RIVER. Visserligen kuskminus nu men den spurten han gjorde näst senast sitter kvar på näthinnan och det här känns väl som ett billigare lopp!?

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-05-12 klockan 17:19.
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-12, 18:16   #2

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18019
Standard

Måndags Tankar

V75 1) 14 hästar på två volter dessutom 2640 samt Klass 2 mot Klass 1. Hujedamej.
6 Global Fighter Undrar om inte hemma hästen bör bevakas. Gått bra i skymundan senaste starterna. Känns änna distansgynnad.
9 Fahrenheit Är härdad i tuffa gäng och fixar nog distansen. Men spår 2 i volt för auto hästen känns sådär. Lär väl bli (för) hårt betrodd.

V75 2) 11 Kyrie Eleison var inte som bäst senast men Christoffer spänner bågen och tar en långresa med hästen. Har nog hästen iordning.
3 Jongleur Fick en (för) tuff resa senast men kan ta revanch här. Grym travare.
2 Jax Journey Jorma tar väl piken och där är han inte lätt att växla. Hästen har mycket spring i bena. Dessa tre sticker ut så här på måndag men det är ganska bra klass på loppet.

V75 3) Nordisar är som bekant Nordisar. Melander kommer med en staket byggare som kanske bara vinner. Det finns väl som vanligt några luriga Norrbaggar som jagar svenske pengar på National dagen.

V75 4) 3 Shogun R.R. är nog med på stregen men Klass 3 är som vanligt garderings vänligt. Vimlar ju av duktiga Solvalla hästar.

V75 5) 3 Ultra Violet går framåt varje lopp och det känns som Jepson snart sätter en U.V. stänkare i krysset. Många okända märrar i fältet men tuffa Ultra borde duga bra här.

V75 6) 1 Double Deceiver Spets och slut är bara förnamnet. Hästen har nog aldrig förlorat i spets. Distansgynnad rackare.

V75 7) 3 Sweet Celebration Distansen är kanske ingen fördel men jag tror Djusepojkarna sitter på leken. 6 Miss Liberty och 8 Lucky Silver är väl värst emot ? Trots tuffa spår 8 ! Båda står bra inne i klassen. 20 hästarna känns iskalla.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-12 klockan 18:18.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-15, 13:44   #3

Standard

Ur Fyndlådan:
Veckans "norsk som kommer till Sverige och får toppkusk"
måste väl vara 1 L.D Odin. Spår ett i voltstart och Örjan upp istället för sin vanliga 4%-kusk. Näst lägst vinnarodds just nu men bara streckad på 7%. Ett fynd om man tänkt gardera storfavoriten. Även 3 Keiser C.K. är väl hyfsat "fyndig" vid gardering.
Gammal 2025-05-16, 12:22   #4

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

AVD 4
2 Knight jorney ska väl ses som spetsfavorit. Slagen senast av 6 flying finn på slaskig bana. Frågan är väl mer om han kommer att släppa ledning. Tveksam om Flying slår honom utvändigt på 2600. Ett lås borde räcka.

3 Shogan RR var favorit i loppet de möttes i men kommer nog också få utvändig resa.
Bakom är det öppet. Tyckte 7 Rock solid var bra senast och 1 ill barone som kan få bra resa invändigt.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-16, 13:46   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ur Fyndlådan:
Veckans "norsk som kommer till Sverige och får toppkusk"
måste väl vara 1 L.D Odin. Spår ett i voltstart och Örjan upp istället för sin vanliga 4%-kusk. Näst lägst vinnarodds just nu men bara streckad på 7%. Ett fynd om man tänkt gardera storfavoriten. Även 3 Keiser C.K. är väl hyfsat "fyndig" vid gardering.
Stänkarlådan.
Ja L.D. Odin surras det om rejält. Och jag håller med. Men spel %en lär väl stiga från sina 6% till åtminstone det dubbla.
4 Eight 7% är oxå en kuskförstärkt luring som poppar upp i min låda.
6 Gobal Fighter 6%. Redan nämd men inte glömd.
2 Jax Journey 6%. Jorma länge med en Rikstoto härdad häst. Haft sura lägen.
8 Lucky Silver 7%. Känns änna lite bortglömd. Debut på distansen är spännande. Frågan är var Sjöström hamnar från spår 8 ? Måste nog ha överpace.
Mina Fredags spikar är : 6 Flying Finn trots sin orutin. 1 Double Deciver känns definitivt svårslagen. Kanske 5 Ouantity Of Time ? Men stoloppet känns vidöppet. En eller många.
Gammal 2025-05-16, 15:48   #6

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Stänkarlådan.
Ja L.D. Odin surras det om rejält. Och jag håller med. Men spel %en lär väl stiga från sina 6% till åtminstone det dubbla.
Procenten spelar ingen roll. Vinner den så vinner den och det är ju det V75-spelet handlar om, att hitta vinnarna.

För övrigt har jag tänkt att ta med alla du hittade i din Stänkarlåda. Utom Lucky Silver i sista, där jag spikar Goopen.

Stänkarlådor är bra att ha. Lär finnas på Majornas Megaloppis!
Gammal 2025-05-16, 18:14   #7

Standard

Citat:
Procenten spelar ingen roll. Vinner den så vinner den och det är ju det V75-spelet handlar om, att hitta vinnarna. p
Jo ”pocenten” spelar roll inte bara för Robban och Berra i Sällskapsresan. Även på travets streckspel.
Ok om Odin stiger från 6 till 12% kanske inte är så avgörande. Men om du tror att en häst vinner loppet 3-4 ggr av 10 med liknande förutsättningar och spelprocenten är 5% har du ett stort plus på favoritspelarna. När du sätter en låg procentare vinner du favorit spelarnas pengar i just det loppet. Att det ska till rätt vinnare i 5-6-7 lopp till är en annan femma.
Tänk på pocenten Helge
Gammal 2025-05-16, 18:41   #8

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Procenten spelar ingen roll. Vinner den så vinner den och det är ju det V75-spelet handlar om, att hitta vinnarna.

För övrigt har jag tänkt att ta med alla du hittade i din Stänkarlåda. Utom Lucky Silver i sista, där jag spikar Goopen.

Stänkarlådor är bra att ha. Lär finnas på Majornas Megaloppis!
När du väl har lämnat in så vill man såklart alltid "få in".

Men tänk på följande:

Du vinner som du spelar, när du väl vinner.

Så nog spelar procenten roll alltid. Om ett av loppen i din vinnarrad vinns av en häst som är dubbelt så högt spelad som en annan kommer allarättsutdelningen att i stort sett vara halverad. Samma gäller om en kuse "borde" vara spelad till 5% men blir skrik och stiger till 10%. Om du anser att den har 20% vinstchans är det fortfarande ett "bra streck". Men inte lika bra som om den istället sjunker till 3%. Då är den ett MEGA-bra streck.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-16, 18:52   #9

Standard

Jag menar att om jag tror att L.D. Odin vinner så påverkas ju inte vinstchansen av att den är streckad på 6 eller 12 procent. Att tänka "oj nu har den gått upp till 12%, då får jag skita i den fastän jag tror att den vinner" känns ju lite crazy. Hästen är ju inte medveten om vilka procent den är streckad på. Procenten påverkar värdet men inte vinstchansen. Så ser jag det.
Gammal 2025-05-16, 19:32   #10

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4507
Standard

Väldigt intressant omgång med MAD i spetsen med ett flertal bra chanser. Jag är fortfarande skeptisk till kuskformen, och det är upp till bevis imorgon.
Tyvärr ströks min tilltänkta spik för imorgon, dvs Kaiser Mearas. Nu har Kyrie förbättrat sina chanser, men jag dubblar med Greensboro Zet, då hästen tål alla positioner och är stenhård.

Melander är väldigt uppåt på Decision Maker, men jag tror den väger alldeles för lätt i det här gänget. Double Deceiver är ju absolut förstahästen i loppet, men det som skaver är som Jens säger att dom senaste 15 åren har ingen favorit vunnit detta lopp. Jag streckar på och varnar för Global Etalon även fast det är stentufft emot, men sättet den bara krossade Crown från dödens samt spurtade sylvasst bakom Holcombe Zet inger respekt.
Jarmop är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-16, 19:41   #11

Standard

Jag testade den nya funktionen FRÅGA AI på atg.se och frågade: vem vinner avd 1?
Fick svaret MISTER LION. Låter misstänkt likt Micke Nybrink. Det var en billig AI-funktion. Nu vinner väl den förstås!
Gammal 2025-05-16, 19:42   #12

Standard

Citat:
Jag menar att om jag tror att L.D. Odin vinner så påverkas ju inte vinstchansen av att den är streckad på 6 eller 12 procent. Att tänka "oj nu har den gått upp till 12%, då får jag skita i den fastän jag tror att den vinner" känns ju lite crazy. Hästen är ju inte medveten om vilka procent den är streckad på. Procenten påverkar värdet men inte vinstchansen. Så ser jag det.

Och det är ju sant, men i grunden oväsenligt. Du "tror att den vinner"? Till 100%? Eller 1 på 8? En på 12? En på 17? Eller har ingen aning alls. Tänker inte på ungefärlig vinstchans alls? Om du tror att den har klart större chans än 1 på 8 så är 12% fortfarande helt ok. Då surar man lite över att den stigit så mycket men streckar ändå. Om du tyckte att den hade lite bättre chans än 1 på 17 men inte i närheten av så hög chans som 1 på 8 så blir det ett "dåligt streck" som du borde lägga på någon annan.

Resonerar du likadant för Vinnarodds?

Du tycker att 5 ggr är ok på en kuse du tycker borde stå i 10 ggr? Du spelar din vinnare ändå trots 5 ggr? Eller 1,50 på någon du tycker borde stå i 3 ggr?

Alla spelar självklart som de själva känner inombords och tycker är roligt.

Att ta spelprocenten i beaktning när man komponerar sina rader är bara ett råd i all välmening.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-05-16 klockan 19:47.
Gammal 2025-05-16, 19:50   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Och det är ju samt, men i grunden oväsenligt. Men du "tror att den vinner"? Till 100%? Eller 1 på 8? En på 12? En på 17? Eller har ingen aning alls. Tänker inte på ungefärlig vinstchans alls?

Resonerar du likadant för Vinnarodds?

Du tycker att 5 ggr är ok på en kuse du tycker borde stå i 10 ggr? Du spelar din vinnare ändå trots 5 ggr? Eller 1,50 på någon du tycker borde stå i 3 ggr?
Att ta spelprocenten i beaktning när man komponerar sina rader är bara ett råd i all välmening.
Ja, jag skulle spela vinnare på Törnqvists Jason Express i onsdags, men när det var speldags så hade oddset sjunkit till 2 ggr pengarna. Men jag trodde ju fortfarande på att den skulle vinna så jag spelade ändå fast höjde insatsen från 10 kr till 50 kr.
Så kan man ju oxå tänka. Men jag förstår din point of view!
Gammal 2025-05-16, 19:54   #14

Standard

Citat:
Ja, jag skulle spela vinnare på Törnqvists Jason Express i onsdags, men när det var speldags så hade oddset sjunkit till 2 ggr pengarna. Men jag trodde ju fortfarande på att den skulle vinna så jag spelade ändå fast höjde insatsen från 10 kr till 50 kr.
Så kan man ju oxå tänka. Men jag förstår din point of view!
Du "trodde den skulle vinna"? Till 100%? Lite större chans än 50%? 2 ggr kunde du svälja. Men hade du lirat 200 kr till 1,25 för att plussa samma 50 kr på den du "trodde skulle vinna"? Vad hade gränsen varit för lägsta odds du kunde svälja på den vinnaren?

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-05-16 klockan 19:57.
Gammal 2025-05-16, 20:07   #15

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Du "trodde den skulle vinna"? Till 100%? Lite större chans än 50%? 2 ggr kunde du svälja. Men hade du lirat 200 kr till 1,25 för att plussa samma 50 kr på den du "trodde skulle vinna"? Vad hade gränsen varit för lägsta odds du kunde svälja på den vinnaren?
Ja, man tror ju att en häst ska vinna, men veta kan man inte. Allt kan hända. 200 hade jag nog aldrig lirat, det är över min nivå. Men alla odds som är högre än bankränta är väl okej.
Gammal 2025-05-16, 20:10   #16

Standard

Citat:
Ja, man tror ju att en häst ska vinna, men veta kan man inte. Allt kan hända. 200 hade jag nog aldrig lirat, det är över min nivå. Men alla odds som är högre än bankränta är väl okej.
Ok. Jag försöker alltid taxera odds jämfört med chansen utan att ta hänsyn till insatsen. En 3-oddsare behöver vinna lite mer än var 3e gång, osv.

Det viktiga är att man har roligt. Dock kan jag i princip garantera att du förlorar mindre om du försöker få en känsla för om "oddset känns rätt" istället för att bara justera insatsen.
Gammal 2025-05-16, 22:00   #17

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Trist med strykningarna i andra tycker jag, båda två kändes klart spelvärda.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 08:15   #18

Sharp$: 2707
Standard

Jäkligt svårt att ta ställning i denna omgång.

Skall bli spännande att se hur några medlemmarna här som lirar mikrosystem
tänker. Fördelen med att spela riktigt små system är att man tvingas ta ställning i många lopp, vilket jag tror man har igen när insatsen vid någon omgång skruvas upp. Som fattig student en gång i tiden var jag tvingad att hålla ner insatserna och var 100 gånger bättre än idag på att ta ställning.

I dag är jag bara usel, darrar och måste rusa på muggen när det är dags att ta ställning. Jag har förvandlats till ombytlige Oskar och ändrar under veckan givena spikar i sista stund.
Vilket över tid visat vara en katastrofalt strategi.

Jobbar med mitt självskadebeteende, men återfaller och ändrar ett tidigt ställningstagande pga av darrningar i sista stund, efter att ha lyssnat på en intervju eller någon förståsigpåare.

Minst sagt, ett jävla gissel.

Hoppas innerligt att någon här inne hittar rätt genom denna snåriga omgång.

Jajjan

Senast redigerad av Jajjan den 2025-05-17 klockan 08:19.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 08:29   #19

Standard

Ett tips:
Badmössan, som grabbarna kallade den synnerligen trevlige sportchefen på Gävle, har inte bara en stilig flint, utan är också riktigt vass på att tippa trav och skatta och vikta ekipagens chanser.
Du hittar hans systemförslag på n eller i programmet.
Han spikar Bravo Benellie, vilken jag också hade spikat på den tiden när jag var en fattig student, pga darrningar garderar jag loppet.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-05-17 klockan 09:07.
Gammal 2025-05-17, 08:40   #20

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Skall bli spännande att se hur några medlemmarna här som lirar mikrosystem
tänker. Fördelen med att spela riktigt små system är att man tvingas ta ställning i många lopp, vilket jag tror man har igen när insatsen vid någon omgång skruvas upp. Som fattig student en gång i tiden var jag tvingad att hålla ner insatserna och var 100 gånger bättre än idag på att ta ställning.

I dag är jag bara usel, darrar och måste rusa på muggen när det är dags att ta ställning. Jag har förvandlats till ombytlige Oskar och ändrar under veckan givena spikar i sista stund.
Vilket över tid visat vara en katastrofalt strategi.

Jobbar med mitt självskadebeteende, men återfaller och ändrar ett tidigt ställningstagande pga av darrningar i sista stund, efter att ha lyssnat på en intervju eller någon förståsigpåare.

Minst sagt, ett jävla gissel.

Hoppas innerligt att någon här inne hittar rätt genom denna snåriga omgång.

Jajjan
Jag kommer troligen att spika
7 Mister Lion i första
3 Jongleur i andra
4 JJ Another Vinn i femte

God tur!
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 09:06   #21

Standard

Efter att ha läst Jajjans skildring av sitt ändrade trav spels beteende påminner det om mitt travspel nuförtiden. Spelbranchen har tagit över och egna beslut är svåra att matcha mot proffs info.
Förr var det tunnsått med förhands tips och man fick själv ta ställning genom att läsa startlistorna fram och baklänges. Samt i bästa fall få lite stallinfo på Åbys / Hstds stallbackar inför tävlingarna. Samt fånga upp värmnings intrycken live. Numera bombarderas man av mer eller mindre matnyttig info veckan lång och internet är helt nerlusad av travinfo. Svårt att ducka och smita undan denna info som sätter krokben på egna tankar och funderingar. Egna tankar är nästan alltid bäst och dessutom ger det en bra känsla när ”egna” idéer sitter.
Gammal 2025-05-17, 09:36   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Jag kommer troligen att spika
7 Mister Lion i första
3 Jongleur i andra
4 JJ Another Vinn i femte

God tur!
Låser JJ med Quantity of Time och Caradja, känns tufft att lämna Ultra V i sitt livs form utanför lappen, men tror som förståsigpåarna att Dino/Jep får tugga i dödens och det kan bli väl tufft även om kusen går ner i klass med dokumenterad knallform.
Kommer Caradja till från spår 12 och Ultra Violet och Quantity of Time battlar
( Jeppson vs MAD ) vilket jag tror, när två vinnarskallar
brakar samman, öppnar det upp för speediga JJ från ett fördelaktigt
spår 3 och den enl mig bästa hästen Caradja 1% med minsta tur med positionerna.

Tillkommer en strukning och Dino kommer ner ett hack i banan får även OKB ett streck. I en supersvår omgång söker många skyddshamn i Ultra Violet och Jeppson , tänket är säkert rätt, bakom de två betrodda rensar det störtskönt.

Senast redigerad av Jajjan den 2025-05-17 klockan 09:40.
Gammal 2025-05-17, 09:49   #23

Standard

Rätt överens med dig. UV känns inte som i fornstora dagar. Undrar om Chanel Trio är bra nog redan nu? Quantity klar förstahäst men värdet är nog borta vid spelstopp.
Är också tveksam till favoriten i Guld.

Där har ni därmed två klara spikar i UV och DD:-)

Citat:
Låser JJ med Quantity of Time och Caradja, känns tufft att lämna Ultra V i sitt livs form utanför lappen, men tror som förståsigpåarna att Dino/Jep får tugga i dödens och det kan bli väl tufft även om kusen går ner i klass med dokumenterad knallform.

Tillkommer en strukning och Dino kommer ner ett hack i banan får även OKB ett streck. I en supersvår omgång söker många skyddshamn i Ultra Violet och Jeppson , tänket är säkert rätt, bakom de två betrodda rensar det störtskönt.
Gammal 2025-05-17, 09:56   #24

Standard

Jobbar med en spik omgången, efter två strukningar, så tror jag att inte ens en darrål som jag ändrar mitt ställningstagande och återfaller i mitt självskadebeteende.
Jag talar givetvis om 11 Kyrie Eleison
Gammal 2025-05-17, 10:33   #25

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Jag har förmodligen reducerat för hårt idag, men ska iväg så jag fick lämna in i tid. Dessvärre så kommer jag vara bortrest Elitloppshelgen och det är lite trist att lämna in i förväg då också.

Spikar idag är Mister Lion och Aske Balder. Sedan ska 3-4 favoriter vinna, vara Mister Lion är en. 1-2 av de stora favoriterna ska vinna (Flying Finn och Double Deceiver), 1-2 skrällar streckade under 10 % samt minst 3 spetshästar. I vissa fall går de in i varandra. Det får bli så idag och så är det bara att hålla tummarna.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 10:47   #26

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4308
Standard

En inte allt för idiotisk rad måhända. (man kan ju ha olika åsikter om det )
Red. från 600r till 163 rader (27,2%)
2-6
3-2,6,11 U1:8 Lindysm.
3-10 U1:3 L.D.Odin
6 Flying Finn(A o U2)-5
5-4
1 D.D.
7-2,6,10 U2: 4 Giraffa
Krav 1A, 1U1 o 1U2
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 11:25   #27

Standard

Ultra Violet ??!!
Min måndags spik är en svårbedömd rackare. Efter ett mellanår 2024 trodde jag att nu jäklar ! Tränarbyte och nytändning blev inte det förväntade lyftet i min värld. Märren var ju grym som som 6 åring men har planat ut i sin utveckling. Ok matchas ganska hårt genom åren och kanske är lite på retur.
Hoppas jag har fel men Jepson låter inte helt övertygande trots hårt betrodd i dagens Diamantsto försök.
Gammal 2025-05-17, 11:36   #28

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Citat:

Lite kul att vi har samma streck i avd 5.
Min rad:
2-5-7 Tror startvolten är för bra för att tillägg ska komma in i matchen.
11 Gynnad av strykningar, van attackera bakifrån och bästa hästen.
1-2-3-8-8-14 Bör man väl klara sig med.
6 Bäst men första bortaplan oroar lite.
4-5-12. Trean kom med till slut också men tycker likt andra skribenter här att hon inte är som förr.
1 Spikar pga läget.
14 Behöver spik här då min V75budget är så. Hittar ingen speciell på startfållan så jag drar till med en chansspik. Sett bra ut på sistone. Vid ett större system hade jag målat på här.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 11:50   #29

Reg.datum: jun 2020
Sharp$: 6289
Standard

Landade på att spika Flying Finn och Miss Liberty.

Några drag:

I första tror jag en del på 4 Eight 8%, fick ett streck av totalt fem.

I andra till jag ha med 4 Maserati Hall 6%. Bra häst och står lite på tur.

Andra spelvärda 4:or idag är J.J. Another Vinn 7% samt Kentucky River 6%.

Lycka till med spelen idag allihopa!
Nobleflash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 12:22   #30

Standard

Det trodde man aldrig att KYRIE ELEISON plötsligt skulle vara en halvskräll och ge bortåt 7 ggr i odds. Väntar med spänning på värmningar och stallbacksintervju.
Gammal 2025-05-17, 14:17   #31

Nicklass avatar

Standard

Har jax journey deklarerat spets?
Gammal 2025-05-17, 14:38   #32

Standard

Citat:
Det trodde man aldrig att KYRIE ELEISON plötsligt skulle vara en halvskräll och ge bortåt 7 ggr i odds. Väntar med spänning på värmningar och stallbacksintervju.
Det känns mer och mer spikvänligt på Kyrie trots bakspår. 3 raka 12 tider på distansen är starka papper i detta gäng.
Gammal 2025-05-17, 14:41   #33

Reg.datum: sep 2020
Sharp$: 3238
Standard

V75

2,3,4,5,7,9,10
3
3,8,9,14
6
3
1
3,4,6,8,10,14
robert78Polen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 14:47   #34

Standard

Citat:
Det känns mer och mer spikvänligt på Kyrie trots bakspår. 3 raka 12 tider på distansen är starka papper i detta gäng.
Den brukar ju gå bra bakifrån. Synd att det inte är Rosleff som kör bara. Jag vill nog ha med Örjan/Redén och så måste jag ju ha min "chanslösa" följehäst MY HONKY TONK MAN. Jag låser på tre hästar. Men ett litet vinnarspel på Kyrie får det bli i alla fall-
Gammal 2025-05-17, 14:54   #35

Standard

Quantity of Time stiger och Ultra Violet sjunker som en sten på trend %. Hm så känns min ”trendmagkänsla” oxå. En eller många ?
Gammal 2025-05-17, 15:06   #36

Standard

Citat:
Den brukar ju gå bra bakifrån. Synd att det inte är Rosleff som kör bara. Jag vill nog ha med Örjan/Redén och så måste jag ju ha min "chanslösa" följehäst MY HONKY TONK MAN. Jag låser på tre hästar. Men ett litet vinnarspel på Kyrie får det bli i alla fall-
Christoffer på egen tränat är nog ingen nackdel. Christoffer är en duktig och rutinerad kusk med grymma meriter. Kört både Prix de Amerique och Elitloppsförsök. Dessutom kuskchampion på Jägers 3 år på raken.
Gammal 2025-05-17, 15:14   #37

Standard

Har varit inne på den hela veckan och ännu mer så efter att de två främsta motbuden ströks.
Vacklar dock lite då jag fick en underlig känsla att Lindysmusclemania brakar till spets och stannar där länge.

Citat:
Gammal 2025-05-17, 15:21   #38

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Har varit inne på den hela veckan och ännu mer så efter att de två främsta motbuden ströks.
Vacklar dock lite då jag fick en underlig känsla att Lindysmusclemania brakar till spets och stannar där länge.
Känns rätt tveksamt att Lindysmusclemania spetsar. Det är verkligen ingen raket ut även fast den blev något rappare från start med bfro. Däremot är det nästan 99% säkert att den blir hängande och blir tvungen att backa ner i kön. Den tar inte en längd på Örjans i starten heller, och Örjan lär söka sig framåt direkt. Stor risk för en väldigt tung inledning för Lindys…
Gammal 2025-05-17, 15:24   #39

Standard

Citat:
Nja Jax och Jonglören tar nog emot med varma servetter och är spets kandidater. Kyrie kommer tuffande i god tid och manglar ner dom på en 11,5 tid
Ska jag ta den där om Rödluvan oxå
Gammal 2025-05-17, 15:28   #40

Standard

Inte världens bästa värmning på Jongleur, såg lite kantig ut och det påverkar nog startsnabbheten om hästen inte är i toppskick. Jax Journey seglade upp som klar spetsfavorit nu.
Gammal 2025-05-17, 15:36   #41

Standard

Hoppas du har rätt för landar nog i spik till slut

Citat:
Nja Jax och Jonglören tar nog emot med varma servetter och är spets kandidater. Kyrie kommer tuffande i god tid och manglar ner dom på en 11,5 tid
Gammal 2025-05-17, 15:39   #42

Standard

Värmnings Vinnare

4 Eight ser laddad ut i snabb värmning. Kanske överladdad ? Normalt en distansgynnad rackare.
Gammal 2025-05-17, 15:45   #43

Standard

Citat:
Det låter som ett bra scenario!

VINNARE
Inlämnat: 2025-05-17, 15:43
Gävle Lopp 6
Lördag 2025-05-17
Start: 16:42
Kostnad: 100,00 kr
Vadet gäller startnummer

11 Kyrie Eleison

1 x 100,00 kr = 100,00 kr.
Totalt: 100,00 kr.
Rättningskod: CTJ RTF MMR
Gammal 2025-05-17, 16:02   #44

Standard

Nu kör jag dagens system.
Lycka till åt alla som gör ett försök.

V75
Inlämnat: 2025-05-17, 15:52
Gävle
Lördag 2025-05-17
Start: 16:20
Kostnad: 144,00 kr
Vadet gäller startnummer

Avd
1: 4, 7, 9, 10 (2, 3)
2: 1, 6, 11 (3, 2)
3: 1, 3, 8, 9 (2, 10)
4: 6 Flying Finn (2, 3)
5: 5 Quantity of Time (3, 4)
6: 1, 3, 4 (6, 5)
7: 2, 6 (3, 10)

4x3x4x1x1x3x2 = 288 rader.
288 x 1 x 0,50 kr = 144,00 kr.
Totalt: 144,00 kr.
Rättningskod: TZR QKX NVD
Gammal 2025-05-17, 16:06   #45

Standard

Provar lite trots opåläst.

1: 7 Mister Lion (9, 2)
2: 3 Jongleur (6, 11)
3: 2, 3, 6, 8, 9, 10 (1, 14)
4: 2, 3, 4, 5, 6 (10, 8)
5: 4 J.J.Another Vinn (5, 3)
6: 1, 3, 5, 8 (6, 4)
7: 6, 7, 8 (3, 10)

1x1x6x5x1x4x3 = 360 rader.
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.
Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: ZZW WKV XCL
Gammal 2025-05-17, 16:14   #46

Sharp$: 4151
Standard

Avd
1: 4, 5, 6, 7, 10 (7, 4)
2: 2, 3, 5, 6, 10, 11 (8, 4)
3: 3 Keiser C.K. (1, 9)
4: 6 Flying Finn (4, 2)
5: 3, 5, 7 (4, 12)
6: 1, 4 (1, 4)
7: 6, 7, 10 (3, 2)

5x6x1x1x3x2x3 = 540 rader.
540 x 1 x 0,50 kr = 270,00 kr.
Totalt: 270,00 kr.
Rättningskod: VSX ZTP PCG
roland är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 16:17   #47

Reg.datum: okt 2012
Sharp$: 3758
Standard

det blir jackpot till nästa helg elitloppet alltid så
jeanpier007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 16:21   #48
ms

Sharp$: 2962
Standard

Lycka till!

Avd
1: 2, 3, 7, 9, 14 (4, 5)
2: 3 Jongleur (6, 11)
3: 1, 2, 3, 8, 9, 14 (10, 12)
4: 6 Flying Finn (2, 4)
5: 5 Quantity of Time (3, 4)
6: 1, 4 (3, 6)
7: 3, 4, 6, 8, 10, 14 (2, 7)

5x1x6x1x1x2x6 = 360 rader
360 x 1 x 0,50 kr = 180,00 kr.

Totalt: 180,00 kr.
Rättningskod: DKJ JLT DZM
ms är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 16:25   #49

Standard

F-n oxå omstart ! Nu stressar väl min Värmningsvinnare 4 Eight upp sig.
Gammal 2025-05-17, 16:37   #50

Standard

Tja Klass 2 är Klass 2. Den där Wäjersten måste man alltid bevaka. Jag missade på 6 streck. Mitt uppsnackade drag Eight var iskall. Hem och träna Haapakangas.
Psst trodde Fahrenheit var stenklar i sista sväng.
Gammal 2025-05-17, 16:37   #51

Standard

Bra start men hinner säkert ordna upp sig senare. Så här blev raden idag:
4,5,7-9,10,12,14
Kyrie Eleison
Keiser CK
6-3,4,9
5,9
1-2,3,4,6,10
4,10-2,3,6,7,8
Gammal 2025-05-17, 16:38   #52

Standard

5,9,14
Kyrie Eleison
1,2,3,9,10
2,5
4,5,12
1,2,3,5,6,7,10
Sen är det nästan fullproppat

Omgången är så pass svår att jag kännee mig bara säker i tre avdelningar.

Skamgränsen är en framgång.
Gammal 2025-05-17, 16:39   #53

Standard

Borta direkt! Ha en fin lördag och lycka till med spelen!
Gammal 2025-05-17, 16:51   #54

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61666
Standard

Årets barfota runt om för första gången effekt på 1 procentaren Grand Ready Cash ?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 16:53   #55

Standard

Ja suck. Spanade lite på den där men är ju hopplöst svårt få med alla vinklingar. Med facit i hand borde väl Christoffer suttit kvar i ryggen på den som vann.
Gammal 2025-05-17, 16:53   #56

Sharp$: 2749
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roland Visa inlägg
Avd

Trevlig start Roland
padiosen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 16:55   #57

Standard

Borta direkt Kyrie Eleison var iskall, trodde stenhårt på ekipaget i sista sväng,
kroknade och fick stryk av Grand Ready Cash, en jag givit upp på sedan ett tag.

Konklusion: en riktigt dålig spik som kommer från en tveksam start och nu från bakspår, komparera iskall och man hittar man var jag står i tippandet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5)
Gammal 2025-05-17, 16:59   #58

Standard

Jag tar på dumstruten som tjatat om Kyrie Eleison hela dagen. Men trots skoryck var det märkligt att vinnar hästen går en 12 tid och är outstanding efter årets tveksamma prestationer i enkla gäng.
F-n vet om helgardering hade hjälpt.
Gammal 2025-05-17, 17:04   #59

Standard

Citat:
Avd

Snyggt Roland. Grym start. Jag håller alla tummar jag har.
Gammal 2025-05-17, 17:08   #60

Standard

Citat:
Avd

Det är väl bara du och Magnus Nygren som är kvar.
Det vore underbart om det håller hela vägen.
Gammal 2025-05-17, 17:15   #61

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18085
Standard

Men faaan att inte Keiser kunde få sätta nosen först
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 17:19   #62

Standard

Citat:
Ja suck. Spanade lite på den där men är ju hopplöst svårt få med alla vinklingar. Med facit i hand borde väl Christoffer suttit kvar i ryggen på den som vann.
Och fått en andraplats istället Nej Kyrie var inte som bäst. Märkt efter tuffa matchningen. Men vinnaren var ju omöjlig att hitta trots skorycket åtminstone för en Dumstruts utsmyckad filur som jag.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-17 klockan 17:23.
Gammal 2025-05-17, 18:01   #63

Nicklass avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robert78Polen Visa inlägg
V75

2,3,4,5,7,9,10
3
3,8,9,14
6
3
1
3,4,6,8,10,14
2,3,5,7
3,
8,9,14
6
3
1
4,6

Kanske man får pengarna tillbaka idag.
robert78Polen (+5)
Gammal 2025-05-17, 18:05   #64

Reg.datum: nov 2014
Sharp$: 52684
Standard

Alltid något:

TVILLING
Inlämnat: 2025-05-17, 16:58
Gävle Lopp 9
Lördag 2025-05-17
Start: 17:50
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 5
Utgångshästar
4 J.J.Another Vinn

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: GWJ TTB LGW
-------------------------------------
Rätt kombination Odds
3/4 15,97
Utbetalt: 319,00 kr
valo (+30)
hoola är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 18:33   #65

Nicklass avatar

Standard

Två skrällar i guld två veckor i rad.
Gammal 2025-05-17, 18:40   #66

Reg.datum: jul 2022
Sharp$: 134
Standard

Någon som har någon hemsidan för v75 tips som har varnat för 10 Grand Ready Cash Tomas Pettersson i andra avdelning?
mpftrade51 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 18:42   #67

Standard

Skoglund hade EN uppgift. Att ta sig till dödens och låsa loppet.
I stället för att sitta LUGNT utanpå och täcka upp så att Örjan skulle vinna loppet och själv kanske bli tvåa så pressar han upp tempot , tröttar ut Örjans häst och bjuder in Goop.
Inte begåvat med Redéns ögon sett.
Gammal 2025-05-17, 18:46   #68

Standard

Fast han sa i intervjun att han inte satte upp tempot?
Robin i Vass eller Kass pratade väl om att spika Global Etalon. Snyggt om han gjorde det. Jag tog med den på det men hjälper ju inte efter att Ultra Violet vann.

Citat:
Ursprungligen postat av hoola Visa inlägg
I stället för att sitta LUGNT utanpå och täcka upp så att Örjan skulle vinna loppet och själv kanske bli tvåa så pressar han upp tempot , tröttar ut Örjans häst och bjuder in Goop.
Gammal 2025-05-17, 18:56   #69

Standard

Citat:
Fast han sa i intervjun att han inte satte upp tempot?
Robin i Vass eller Kass pratade väl om att spika Global Etalon. Snyggt om han gjorde det. Jag tog med den på det men hjälper ju inte efter att Ultra Violet vann.
I mina öron spelar det mindre roll vad han sa utan vad som hände utifrån det mina ögon såg.
Gammal 2025-05-17, 19:06   #70

Standard

Då ser vi olika på saken. Tycker han satt lugn till sista sväng. Ledaren var helt enkelt inte bra nog tycker jag.

Citat:
I mina öron spelar det mindre roll vad han sa utan vad som hände utifrån det mina ögon såg.
Efterhandaren (+5)
Gammal 2025-05-17, 20:36   #71

Standard

Citat:
Då ser vi olika på saken. Tycker han satt lugn till sista sväng. Ledaren var helt enkelt inte bra nog tycker jag.
OK.
Gammal 2025-05-17, 21:57   #72

Standard

Citat:
Såpass. Ska Redén få bestämma vem som skall vinna bara för att han har två hästar till start i loppet ? Jag tycker Skoglund ska köra sin häst för bästa möjliga placering. Perfekt styrning i min värld och tryckte väl upp tempot sista 100 för att vinna. Björn fick luckan när Luzano gav upp i andraspår.
Du hade inget patenterat tvillingspel på Goops häst förstår jag.
Gammal 2025-05-17, 22:16   #73

Reg.datum: dec 2014
Sharp$: 4209
Standard

Snyggt!

Citat:
Alltid något:

TVILLING
Inlämnat: 2025-05-17, 16:58
Gävle Lopp 9
Lördag 2025-05-17
Start: 17:50
Kostnad: 40,00 kr
Vadet gäller startnummer

Hästar
3, 5
Utgångshästar
4 J.J.Another Vinn

2 x 20,00 kr = 40,00 kr.
Totalt: 40,00 kr.
Rättningskod: GWJ TTB LGW
-------------------------------------
Rätt kombination Odds
3/4 15,97
Utbetalt: 319,00 kr
För vilken gång i ordningen? Nästan varje speldag. Kul att någon vinner!
hoola (+21)
valo är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-17, 23:18   #74

Standard

Citat:
Såpass. Ska Redén få bestämma vem som skall vinna bara för att han har två hästar till start i loppet ? Jag tycker Skoglund ska köra sin häst för bästa möjliga placering. Perfekt styrning i min värld och tryckte väl upp tempot sista 100 för att vinna. Björn fick luckan när Luzano gav upp i andraspår.
Du hade inget patenterat tvillingspel på Goops häst förstår jag.
Ge fan i att kommentera mina inlägg!
Skit i mina tvillingspel - du har INGENTING med dem att göra!
Gammal 2025-05-17, 23:34   #75
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6368
Standard

Citat:
Du postar inlägg på ett internetforum, i en öppen tråd som handlar om dagens tävlingar. Kom ihåg det.

Vill du välja vem som ska kommentera på dina inlägg så rekommenderar jag att du startar ett eget forum och där väljer vilka som du umgås med.

Lycka till med det!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Liisa (+100)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-18, 08:12   #76

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Örjan fick köra 12,5 tempo 2a femhundringen i ett sprinterlopp i Gulddivisionen, som dessutom ger en elitloppsplats

Double Deciever var dålig, att man har spår ett och är favorit innebär inte att man skall få segerchecken med automatik

För övrigt olika ägare på Daniels hästar
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-18, 08:18   #77

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Gävle huvudstarter , Hur mycket trav kan han.

Intervju i liven

Fick problem med vingarna och fick blåsa omstarter efter 400 meter

Lät som han tyckte det var en skitsak att man fick blåsa omstart, påverkade inte loppet,

klart det påverkar, några hästar hade sprungit 300 meter i maxfart för att skaffa position och så får de göra samma sak igen
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-18, 10:11   #78

Standard

Citat:
Hoppla. Ber om ursäkt om jag trampade dig på tårna. Men du får väl räkna med kommentarer när du använder ett öppet forum. Som Gotland så riktigt upplyser om. Dina dagliga efterhands redovisade tvillingspel brukar jag skita i. Jag har inte ignorerat ditt nick (ännu) och visst är du en duktig TV lirare .
Av vilken anledning lägger du ut dina tvillingspel på en allmän sida när du anser att vissa medlemmar inte har med dem att göra ?

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-18 klockan 10:19.
Svara

td