|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Onsdag 21/5 V86 Jägers/Valla
Avd 1. 2140m volt. Lite som klass I möter brons från tillägg.. Det borde ju vara enormt fördelaktigt att stå utan tillägg här! Men det är lite halvrisigt där framme och ingen riktig sos chans för nån känns det som. Jag är inne på att Lövgren kan sitta i ledningen efter en pangstart med 11 Global Action. Förstavalet och eventuellt spik! Det känns brutalt öppet där bakom.. 3 och 7 är "chanslösa" och 9 Dubai Kronos galopperar väl?
Rank: 11, 6, 5, 2, 1, 4, 8, 10, 9, 3, 7 |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#3 |
|
Psst Jägers / Eskilstuna är det som delar på V86.
Tidiga Jägerstankar Hajom Christoffer startade 25 hästar förra veckan och hälften tog en plats och 4st vinster. Helt ok utdelning. Denna vecka startar han hälften så många och toppar med 3st V75 final hästar på Valla. Samtliga med vinstchans i min lite lokal patriotiska värld. Men först V86. V86 1) 2 Nice Run Spår 2 i volt är naturligtvis oddshöjande men fixar Christoffer felfri avgång kan det räcka långt. Hästen har definitivt spring i benen. 5 Oberon Warframe Verkar ha hittat stilen efter ett struligt 2024. Värmnings intryck och stallinfo känns viktigt. 6 Sandokan Kan vara chansspiken ? Duger gott i klassen och Leo är en vass driver. V86 3) 2 Castillo Svårbedömd rackare. Vinner inte så ofta , nästan aldrig. En vinst på 51 försök. Men står perfekt inne i klassen och spännande skoryck samt bra läge gör att jag streckar. Går sina 13 tider utan problem. Den där Ecce är en skrällkusk. 7 That’s So Cleaver Rutinerad Rikstoto filur som går på alla distanser. Farlig med rätt Hanna smygare. 8 Dart Kronos Kan vara blåvinnaren men lite svårt att sätta nosen först. Märkligt att inte Johan testar Bronsdivisionen? Nästa start kanske ! V86 5) 4 Nevermind River Kommer med två ägg i korgen men jag tror Christoffer har vässat upp och testar dessutom barfota runt om f.f.g. Har provat barfota fram en gång och bak oxå en gång. Båda slutade med galopp. Tredje gången gillt ? 10 Jack Link Takter tuffar på och snart kommer första års segern. Hästen står bra inne pengamässigt och visat bra ”takter” i senaste starterna. Men läget är oddshöjande. V86 7) 6 Victoria L.L. Tuff märr dock inte helt rumsren. Gynnas väl inte av distansen men bör nog bevakas på gamla meriter. 12 Marabou Brodda Har oddshöjande läge på kort distans. Uhrberg sitter väl bakom bästa hästen och hugger direkt om han bjuds på rätt resa. 7 Breidablicks Kahlua känns änna distansgynnad men läget är lite småkyligt. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-19 klockan 11:12. |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Sundbyholm Tankar
Det ser onekligen favorit betonat ut med 3 st stora favoriter i de 4 V86 loppen. Frågan är om det finns någon favorit i fara ? Rensar gott om så är fallet. V86 2) 8 Joint Chief Läget är iskallt men både häst och kusk verkar vara uppvärmda och redo för en bra prestation. Lillgoopen är en grym driver. 4 Gordon Brodde tar nog piken och känns änna distansgynnad. Kan gå om han slipper tryck. V86 3) 11 Ecurie Brodda fick ett tråkigt avslut på sin 3 års säsong. Men Nurmos har nog slipat till sin Ready Cash diamant. Och är nog med stregen trots årsdebut och viss galopprisk. 2 Karusell är tidig om favoriten kommer på vingel. Övriga är svår att ranka. V86 5) 1 Plucky Swamp Dessa Namn ! Välstammade svamp plockaren står perfekt inne och visat fina takter i Redéns träning. Dock i ganska enkla gäng och 71% är väl i mesta laget ? 14 Dear Wise As är van att tuffa på från svåra lägen. Och frågan är hur häst och kusk hanterar voltstart och springspår ? Fågel eller fisk ? Men häst, stall och kuskform går definitivt inte att klaga på. Stall Svedberg går fram som en stormvind och har hela 90 hästar i träning. Bra jobbat. V86 7) 6 Observe’em Distansgynnad är väl bara förnamnet. Örjan tuffar väl fram och tar över efter ett varv. Svårslagen rackare. 9 From The Hip tar väl återigen andraplatsen. Känns som ett bra Tvillingspel som alla gärna får ta del av. Trots att det kommer i förhand av efterhandaren. |
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
Jag är mer sugen på att se vad hemmatränaren Lövgren kan hitta på från springspår med sin startsnabbhet. Blir inte förvånad om han sitter i ledningen efter 500m och håller hästen sig någorlunda kall så kan han rinna undan. Alternativt kan han kanske krypa ner 2a utvändigt och spurta därifrån. 11,6,5 räcker nog långt om inte alla underpresterar.. |
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Onsdags Tankar
8 Dart Kronos och 6 Observe'em känns som morgonens spikförslag. Tvåhästars låsen ? : 2 Karusell o 11 Ecuire Brodda. 1 Plucky Swamp o 14 Dear Wise As. 6 Victory L.L. o 12 Marabou Brodda. Men 3st två hästars lås kostar ofta mer än det smakar. Kanske bättre att ta ställning och försöka hitta 3 spikar. Den där racer kusken Petter Lundberg kör väl så länge lampan lyser med 4 Gordon Brodde . Rikstotohärdad ! Chansspik ? Hm kan dock få bensinstopp på upploppet när Goop och Djuse kommer tuffande med sina starka hästar. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-21 klockan 08:59. |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Dags Regn På Sundbyholm
Kan ge lite vanskligt banunderlag. Och som vanligt brukar innerspåren på verkas mest och bli extra tungsprungna. Möjligen fördel bakspår och nackdel att gå i spets ? Dessutom finns det flera typiska barfota hästar som kan påverkas om det krävs skor. Typ: Gordon Brodde, Global Caps och Karusell. Men det är svårt att utvärdera hur stor påverkan det är på resp. häst. Tränare vet väl bäst. Spännande stallbacks intervjuer. |
|
|
|
|
|
|
#8 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#9 | |
|
Citat:
Dear Wise As taxerar jag galopp till 80% för. Jag vill istället varna för First To Fight men framförallt Kite Runner! Men favoritens procent är befogad på sos. Victoria LL spikar jag också rakt av på sos! Kortlopp och jag tror bakspår får det för tufft att hinna fram.. |
||
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#11 |
|
Det vimlar av spår 9-10-11-12 strykningar på kvällens V86. Totalt 9st.
|
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Såg att det kan komma lite regn från 21 men loppen är väl nästan över då !
|
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Marabou Brodda känns intressant i beskedligare sällskap än vanligt. Speciellt efter två strykningar.
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Äh, jag tar en rövare...
DAGENS DUBBEL Inlämnat: 2025-05-21, 19:39 Jägersro, Eskilstuna Onsdag 2025-05-21 Start: 21:40 Kostnad: 50,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 12 Marabou Brodda 2: 6 Observe'em 1 x 50,00 kr = 50,00 kr. Totalt: 50,00 kr. Rättningskod: KVC NTB NLN Lycka till ikväll govänner! |
|
|
|
|
|
|