|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
Lördag 31/5 - Mantorp - V75 mm
Tidiga Tisdags Tankar
V75 1) 7 Ras El Hanout V75 2) 2 Djingis Khan V75 3) 2 Staro Mack Crowe V75 4) 13 Esperia Font V75 5) 2 Laban Lagö V75 6) 2 S.G. Empress V75 7) 4 Not For Sale |
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Undrar varför Dwight Pieters inte kör Törnqvists häst i avd 7?
Han har ju högre segerprocent än Björn och brukar lyckas med hennes hästar från såna här lägen. Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-05-27 klockan 15:36. |
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Hästen och Pieters alltså
|
||
|
|
|
|
|
#4 |
|
Torsdags Funderingar
V75 1) 7 Ras El Haunot fastnade jag för direkt när jag såg startlistan i Söndags kväll. Prickar Spetskusken Uhrberg starten är manegen krattad. Spets och slut ! Undrar om jag är lika säker en timma innan inlämning på lördag ? Vi får se. Loppet känns änna vidöppet. V75 2) Klass 2 är Klass 2 men 1-2-9-12 borde väl räcka en bit ? Take Him Sober. Djusepojken har läget och Wallin har nog hästen iordning. Djingis Khan. Har avverkat 4 tränare på 3 år och nu är det Christoffers tur. Står bra inne i klassen men är svårbedömd. Hajom stallet går ju som tåget. Radar upp vinster. King Of Trotter. Var grymt bara senast. Spår 9 och anfall i spåren kanske inte är lika kul. Checkpoint Charlie. Hästen har visat fina takter i sina få starter. Dessutom Örjan läge. V75 3) 2 Staro Mack Crowe Har väl inte övertygat i senaste starterna men läge och distans måste väl passa som handsken. Spets och slut ? Det är väl inte de tuffaste Gulddivisionens loppet som körts. V75 4) 13 Esperia Font Ojämn rackare men i sina bästa stunder är hon oslagbar. Dessutom har jag fått Face Time Bourbon avkommor på hjärnan. V75 5) Som vanligt öppen och högklassig Bronsdivision. 1-2-4-5-6-10 är streckvärda. Dessutom kort distans. Det luktar överpace. D’Apper känns änna lite bortlottad men är en vass sprinter. Chansspik ? V75 6) 2 S.G. Empress Är mitt stabila spikförslag. Grym märr med perfekt läge. I min värld har Skoglund gått framåt rejält som kusk efter USA resan. Fixar snygga och vinstgivande styrningar för det mesta. V75 7) Bra klass på Silver oxå. 1 Macahan Härlig travare som alltid gör sitt jobb. Spår 1 är spår 1 men Björn är en stabil driver. 2 Joe Dalton Kanske är ute på för djupt vatten men jag har lite feeling. Har vunnit i Silver förut. 4 Not For Sale Duglig Wäjerstenare. 9 Kaiser Meras Hårding som är härdad i tuffa gäng. Har varit struken men hoppas SPP har hästen iordning. Då blir det åka av. Uffe är inte blyg och får ersätta Jepsons som sitter på botbänken. 11 Kyrie Eleison Är nog lite sliten efter 5-6 månaders stenhårt tävlande. Men slipper han tuffa på ute i spåren utan köras på chans kan han vara med på stregen igen. 5% i nuläget är grymt spelvärde. Psst 6 Keep Gamble är väl farlig att glömma om man gaddar på. Hårt betrodd men inte som bäst senast. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-29 klockan 16:30. |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Helen A Johanssons Invitation
Har blivit en klassiker på Mantorps travet. Körts c-a 10 år går som lopp 3 på lördag. Stor del av Svenska kvinnliga kusk och tränar eliten ställer upp och det vimlar av duktiga travtjejer. Maria Törnqvist vann ifjol med egentränade Jackpot Mearas och kan nog göra om bedriften med Pac Man i årets upplaga. Som kuriosa kan nämnas att Veijos f.d. partner Henna Halme vann loppet 3 ggr på raken för 3-4 år sedan. Linda Sedström har två segrar och kan ta sin tredje dock inget äkta hat trick. |
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Tycker V75-2 är ett riktigt svårt lopp. Man kan lika gärna vända på strecklistan, för Teton Hillcon är verkligen inte chanslös i det här loppet. Tycker att den har en bra chans till och med om den får spara spurten.
Jag har försökt bena ut loppet och Magnus styrning är inget att hänga i granen, och speciellt inte med tanke på kuskformen heller som är helt värdelös. Det lutar åt helgardering här alternativt utgång för att få ner systemkostnaden. Light the Lamp kan nog forceras till ledningen i det här loppet och där blir den nog relativt svårslagen… |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Vanligtvis norgetävlande som får svensk toppkusk, brukar ofta löna sig. Jag chansspikar Thurbergs styrning.
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Diamantstoet
Som vanligt är ett 15 hästars stolopp med två volter nästan omöjligt att greppa. Tuffaste märrarna finns ju på 20 volten. 12 o 13 är hårt betrodda men lite tveksamma i volt. Fredags draget är 14 Cathrinelle . Verkar travsäker och gått bra i skymundan i tuffa gäng. Fixar Dahlborg en bra resa utan trafikproblem är märren giftig till slut. Formen är på topp och 4% rensar gott i kuponghögen. Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-05-30 klockan 10:51. |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Upptäckte en lUHRing till. Han kör även en norsk i avd7 som kommer med fyra raka vinster. Streckad på 3%. Uhrberg låter uppåt i sin blogg på alla tre han kör i morgon. Givna på min kupong.
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
avd 6
Jag kommer nog spika 9 La Yuca. Är bästa hästen i loppet. Kommer från formstall. Får direkt ryggen på SG. Förhoppningsvis kommer det laddas från alla håll. 12 Panthere gjorde ju ett monsterlopp senast och blir lite bortglömd. avd 7 4 Not for Sale blir min första spik i omgången. Sitter snabbt i ledning. Borde ha 70% chans att vinna därifrån. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Eftersom det har gått så dålig för Magnus Djuse länge, men Jepson toppar nu listan, funderar jag på om det är MD:s ”kartläsare” Jepson har tagit över….
Man kanske snart måste börja ta in i analysen vilka kuskar som har tillgång till duktiga ”kartläsare”... Måste vara ganska trevlig att vara ”kartläsare” och kunna styra en toppkusk på samma sätt som man styr i datorspel med joystick…då vet man vilken häst man ska spela på och vilket sorts spel; vinnare eller plats. Måste vara ganska lukrativ. Ja, det var mina fredagstankar...såhär dagen före V75 För övrig vill jag säga att jag inte är glad över uppdateringen på Travsporten.se igår, där man nu gynnar duktiga programmerare som sysslar med travsport genom att tabeller inte länge kan klippa och klistras manuell över till Excel utan allt hamna i en enda kolumn i Excel. Programmerare kan ändra formatet innan den sänds över till Excel. Undra vad som sagts bakom kulisserna, och av vilka, för att denna ändring skulle ses som nödvändigt. Uruselt! Där är ATG ett föredöme där de år efter år underlättat för spelarna genom att ge dem större tillgång till data. De gjorde det t.o.m enkelt att klistra över startlistorna till Excel utan att behöva kunna koda. travsport.se går i stället åt andra hålet och gynnar en liten grupp. Jag lägger inte ett öre på lopp där jag inte får tillgång till data. Därför spelar jag varken på danska banor eller Axevalla, där de ständig ger ofullständig data på lopp som körts i Axevalla-oavsett om det är V75 eller annat lopp-skämmes ta mig fan! Senast redigerad av shasha den 2025-05-30 klockan 14:54. |
|
|
|
|
|
|
|