Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-05-31, 17:15   #76

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Snygg start Roland. Du valde rätt häst att dubbla Jerka med, jag chansade tyvärr i stället med Chestnut som inte räckte.

Citat:
Ursprungligen postat av roland Visa inlägg
Inget spikande idag.

1: 9, 11 (9, 11)
2: 2, 7 (2, 7)
3: 9, 10 (9, 10)
4: 1, 6 (1, 6)
5: 6, 10 (5, 4)
6: 1, 2, 5, 9 (9, 2)
7: 1, 3, 4, 5, 6 (1, 6)

2x2x2x2x2x4x5 = 640 rader.
640 x 1 x 0,50 kr = 320,00 kr.
Totalt: 320,00 kr.
Rättningskod: WRQ MGW QQM
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 17:20   #77

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 4151
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tvablaa Visa inlägg
Snygg start Roland. Du valde rätt häst att dubbla Jerka med, jag chansade tyvärr i stället med Chestnut som inte räckte.
Men Chesnut gjorde det bra han svarade ju Jerka på upploppet som gick i rygg. Släpp den inte den gör nog ett bra nästa lopp.
roland är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 17:21   #78

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7294
Standard

Så är det, Örjan såg lurig ut 500 kvar

Citat:
Ursprungligen postat av roland Visa inlägg
Men Chesnut gjorde det bra han svarade ju Jerka på upploppet som gick i rygg. Släpp den inte den gör nog ett bra nästa lopp.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 17:23   #79

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2707
Standard

Borta!
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 17:34   #80

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39581
Standard

Och så vinner Take Me Sober, som var min spik från scratch. Konstigt att det alltid blir fel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Nicklas (+1)
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 18:12   #81

Nicklass avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1671
Standard

Se om vi kan få tillbaka insatsen idag.

DAGENS DUBBEL

Avd
1: 9 La Yuca
2: 4 Not for Sale

Det här var ju ändå mina första spik tankar.
Nicklas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 18:31   #82

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18029
Standard

Dessa förbannade galopper. Båda mina V75 spikar galopperar trots att dom normalt är ganska travsäkra. Men det är väl trav på Axevalla imorgon ?
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 18:46   #83

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Mina Fredags Frågor
2) 10 C.R.Nobless känns felanmäld ? Står stenhårt inne på 20 volten i Diamantstoet. 4 ägg i korgen och 80 startpoäng. Sprungit in 17500:- senaste 1,5 året och inte vunnit lopp på två år. 12 år gammal. Chanslös är bara förnamnet. Det finns ju P21 olopp.
Vet inte om du såg reportaget om hästen. En gammal trotjänare som sprungit in nästan en miljon och tjänstgör numera på Mantorps travskola och som "vem som helst" kan sitta upp bakom eller rida. Hästen kom med på sina egna startpoäng som alla andra. Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.
Altoc (+50), Liisa (+25)
Bonbon är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-05-31, 19:04   #84

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Vet inte om du såg reportaget om hästen. En gammal trotjänare som sprungit in nästan en miljon och tjänstgör numera på Mantorps travskola och som "vem som helst" kan sitta upp bakom eller rida. Hästen kom med på sina egna startpoäng som alla andra. Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.
Jag köper ditt resonemang och det är mysigt att hylla en gammal trotjänare. MEN anmäler man en häst till travets Elitserie tycker jag att denne ska ha en normal vinstchans. Det är tävling inte uppvisning. Prestationerna i årets starter visar ju att 12 åringen har gjort sitt på tävlingsbanan med sina 155 starter och passar utmärkt som gullegris på Mantorps Travskola.
Om dylika hästar skall vara ett måste på V75 så vankas det nog en djupdykning i vattnet och ringarna är nog ett minus.
Gammal 2025-05-31, 19:23   #85

Standard

Citat:
Jag köper ditt resonemang och det är mysigt att hylla en gammal trotjänare. MEN anmäler man en häst till travets Elitserie tycker jag att denne ska ha en normal vinstchans. Det är tävling inte uppvisning. Prestationerna i årets starter visar ju att 12 åringen har gjort sitt på tävlingsbanan med sina 155 starter och passar utmärkt som gullegris på Mantorps Travskola.
Om dylika hästar skall vara ett måste på V75 så vankas det nog en djupdykning i vattnet och ringarna är nog ett minus.
Det är väl inget måste men är inte anmälningarna bättre kommer en sådan här häst med och åtmonstone vet vi ju vilken häst som är "chanslös" i loppet!
Liisa (+25)
Gammal 2025-05-31, 19:47   #86

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
Det är väl inget måste men är inte anmälningarna bättre kommer en sådan här häst med och åtmonstone vet vi ju vilken häst som är "chanslös" i loppet!
Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.

I min värld tappar travspelet en stor del av spänningen om man på förhand ”vet” vilka hästar som är chanslösa. Visst är det mysigt med en gammal 12 årig märr som är en favorit bland ungdomarna får lite reklam i TV. Men det känns lfel när hästar med nästan obefintliga startpoäng får ” tävla ” i Elitserien trots att vinstchansen är lika med noll.
Men vi tycker olika och olika åsikter berikar väl Sharps sidan.
Tack för mig Bonbon och min åsikt.
Gammal 2025-05-31, 21:17   #87

Reg.datum: apr 2022
Sharp$: 1185
Standard

Citat:
Såpass...
Samson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-06-01, 14:53   #88

Standard

Citat:
Jag hyllar den svenska modellen som gör det möjligt för en sådan häst att deltaga samt att alla ungdomar som kör, rider, passar hästen får se "sin" häst på V75 kan ge många ringar på vattnet.

I min värld tappar travspelet en stor del av spänningen om man på förhand ”vet” vilka hästar som är chanslösa. Visst är det mysigt med en gammal 12 årig märr som är en favorit bland ungdomarna får lite reklam i TV. Men det känns lfel när hästar med nästan obefintliga startpoäng får ” tävla ” i Elitserien trots att vinstchansen är lika med noll.
Men vi tycker olika och olika åsikter berikar väl Sharps sidan.
Tack för mig Bonbon och min åsikt.
Jag ska inte förlänga diskussionen, vill bara förklara mitt ställningstagande.
Alla vill väl ha fulla fält där i princip alla kan vinna men det händer väl varje vecka att vi får med hästar som är mer eller mindre chanslösa.
Vi har det anmälningssystem vi har som går efter poäng. Nu fanns det ingen annan startberättigad häst med högre poäng än 80. Hade den hästen inte varit med blev det inte fullt fält.
Jag har hellre fulla fält än rumphuggna. Dels blir de hur som helst en faktor att räkna med i löpningsförloppet, dels kan hästen streckas av Harry och även många mindre insatta spelare vilket gör att om jag är påläst kan jag vinna deras pengar ????
Ha det gott Efterhandaren och keep up the good work!
KalleKlut (+10), GGS (+10)
Gammal 2025-06-01, 17:31   #89

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

Det är lättare att komme med i V75 numera, en del anmäler chanslösa hästar för att det är en dröm starta på V75, även om den är chanslös

Nu på sommaren körs V75-lopp Onsdag + Lördag, ibland på Söndag också när det är storlopp utomlands

Untersteiner behöver inte åka till Norrland,
Wäjesten behöver inte åka till Mantorp
sedan gör dom det ändå, för distans startmetod passar perfekt och dom har många hästar i samma klass

Är man fr Axevalla / Färjestad /Årjänd så är det V75 på Åmål på Onsdag, ett alternativ till V75 Mantorp

PS på vintern är Solvalla serien, Hummeltorp tidigare Courant nu, ett alternativ
tror det är 80 i försöken och 150 tusen i finalen klart attraktivt för hästar med max 20-25 mil till Solvalla,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td