Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-08-05, 10:11   #1

reflexs avatar

Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 6273
Standard

Reduceringsprogram när V85 kommer, vilka

Vilka reduceringsprogram för trav kommer att finnas kvar när V85 startar?
HTP kommer att läggas ner, någon fler kanske.
reflex är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-05, 13:09   #2

Reg.datum: jan 2021
Sharp$: 2366
Standard

Atgs egen reducering program och Jokersysytem kommer med stor sannolikhet att leva vidare.
Baltasar är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-08, 12:03   #3
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Baltasar Visa inlägg
Atgs egen reducering program och Jokersysytem kommer med stor sannolikhet att leva vidare.

Det skulle förvåna mig om mer än något enstaka program, utöver dessa två, finns kvar efter nyår och stöder V85.

I samband med V85 byter ATG ut sin webbtjänst för informationshämtning, och kräver då att man ska ha aktiebolag för att få åtkomst. Flera andra program verkar också drivas av enskilda firmor, och förutom det är frågan är vilka som har resurser att genomföra alla ändringar som behövs för ny webbtjänst och ny spelform...
HPT är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-08, 14:15   #4

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6406
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av HPT Visa inlägg
Det skulle förvåna mig om mer än något enstaka program, utöver dessa två, finns kvar efter nyår och stöder V85.

I samband med V85 byter ATG ut sin webbtjänst för informationshämtning, och kräver då att man ska ha aktiebolag för att få åtkomst. Flera andra program verkar också drivas av enskilda firmor, och förutom det är frågan är vilka som har resurser att genomföra alla ändringar som behövs för ny webbtjänst och ny spelform...
Förståeligt att du inte längre orkar driva HPT. Men du ska verkligen ha cred för ditt jobb. Under många år var HPT nummer ett bland reduceringsprogrammen.

De senaste två åren har BaraTrav tagit över den positionen, nu ytterligare förbättrat med nya funktionen BT One. Jag hoppas verkligen de har ekonomiska muskler att fortsätta sin verksamhet. ATGs egna reduceringsverktyg är helt ok för basic-funktioner, men det skulle vara tråkigt att enbart vara hänvisad till att använda det.
Altoc är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-08, 18:51   #5

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1005
Standard

Citat:

Känns väldigt märkligt att bara tillåta aktiebolag? ATG borde väl gynnas av att folk kan bygga egna system med olika verktyg?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-08, 19:05   #6

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5995
Standard

ATG

Hur är det med rexerver på ATGs reduceingsverktyg

anände den ett tag men gillar inte att som reserv går högst rankade häst in, alltså inte nästa i ranken

Är det fortfarande så

Om en B häst blir strukn vill jag ha in 1a c-häst, inte den jag rankat etta

känns som grundkurs för reducerat system, inte så svårt fixa heller
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-08, 19:18   #7

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
ATG

Hur är det med rexerver på ATGs reduceingsverktyg

anände den ett tag men gillar inte att som reserv går högst rankade häst in, alltså inte nästa i ranken

Är det fortfarande så

Om en B häst blir strukn vill jag ha in 1a c-häst, inte den jag rankat etta

känns som grundkurs för reducerat system, inte så svårt fixa heller
Du kan själv välja reservordning. Nästa rankade, topprankade eller efter fallande spelprocent.
Gammal 2025-08-29, 19:42   #8

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2011
Standard

För att håll kostnaden på systemet i linje med V86 och kunna konkurrera när man spelar för 500kr behöver jag kunna reducera ner priset till 50%. Står att detta bara ska gå med matematiska system, tror binder på något sätt kommer finnas en funktion i jokern som löser detta?
Espo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-29, 20:45   #9

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
För att håll kostnaden på systemet i linje med V86 och kunna konkurrera när man spelar för 500kr behöver jag kunna reducera ner priset till 50%. Står att detta bara ska gå med matematiska system, tror binder på något sätt kommer finnas en funktion i jokern som löser detta?
Du kommer att kunna lämna in ETT matematiskt system på upp till max 2000 rader med sänkt radpris. Det kan inget reduceringsprogram påverka.
Gammal 2025-08-29, 21:16   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Du kommer att kunna lämna in ETT matematiskt system på upp till max 2000 rader med sänkt radpris. Det kan inget reduceringsprogram påverka.
Vilket då innebär att spelet blir dubbelt så dyrt och svårt som V86 och kommer kräva minst 1000kr för att få ihop något vettigt reduceringsspel som har realistisk chans att få alla rätt.

Hoppas verkligen det blir fiasko för V85 och att spelarna går över till V86 på onsdagar, men Harry boy och stora andelsspel kommer väl hålla uppe omsättningen på rimlig nivå. Krisar det lite släpper väl ATG in alla utländska spelare med stora system för att hålla uppe utdelningen....
Gammal 2025-08-29, 21:37   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Espo Visa inlägg
Vilket då innebär att spelet blir dubbelt så dyrt och svårt som V86 och kommer kräva minst 1000kr för att få ihop något vettigt reduceringsspel som har realistisk chans att få alla rätt.

Hoppas verkligen det blir fiasko för V85 och att spelarna går över till V86 på onsdagar, men Harry boy och stora andelsspel kommer väl hålla uppe omsättningen på rimlig nivå. Krisar det lite släpper väl ATG in alla utländska spelare med stora system för att hålla uppe utdelningen....
Inte alls enig. Det kommer bli lika mycket svårare oavsett vilken insats du har. Absolut blir det svårare få alla rätt, men belöningen blir då också större. Lördagsspelet SKA vara ett högvinstspel!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
GGS (+100), Strappa71 (+222)
Gammal 2025-08-30, 10:08   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Inte alls enig. Det kommer bli lika mycket svårare oavsett vilken insats du har. Absolut blir det svårare få alla rätt, men belöningen blir då också större. Lördagsspelet SKA vara ett högvinstspel!
Variansen på V75 och V86 är redan väldigt stor och om du spelar 500kr regelbundet är påläst och bättre än genomsnittet bör det ändå vara väldigt många år mellan större vinster om man drar ut det över tid. Att dubbla radpriserna innebär att vinsterna blir större men variansen också blir än högre.
Gammal 2025-10-21, 18:31   #13
HPT

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4935
Standard

ATG har beslutat sig för att senarelägga nerstängningen av sin gamla tjänst, och dessutom lägga till stöd för V85, så ni kanske inte behöver byta till Jokersystemet riktigt än

HPT är nu gratis och Open Source, och en första version med V85 finns nu att ladda ner från GitHub.
HPT är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-21, 18:49   #14
fri

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 1401
Standard

Ser att Copema lagt till program även för V85.
Gammal 2025-10-21, 20:08   #15

Standard

Citat:
ATG har beslutat sig för att senarelägga nerstängningen av sin gamla tjänst, och dessutom lägga till stöd för V85, så ni kanske inte behöver byta till Jokersystemet riktigt än

HPT är nu gratis och Open Source, och en första version med V85 finns nu att ladda ner från GitHub.
Byter man från HPT, så byter man till BaraTrav!
Svara

td