Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-08-26, 22:35   #46

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 289
Standard

Trodde Wallman skulle vinna men är nog bara en medioker häst
Niskel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-27, 08:52   #47

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18035
Standard

Luckisanattitude

Hajom hästarna levererar Jäklar vilken smällkaramell i Derby kvalet. Christoffer är grym tränare och med hjälp av skicklige Jepson och Elitloppsöppning blev det en skräll i epilogen. Kul med en Hajom häst i Derbyt.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-27, 11:44   #48

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Spår 8 fixar nog den tuffe Fightern som gillar att tuffa på i spåren men det är kanske lite väl tuffa hästar emot. Men uttagningsloppet känns ganska öppet. Muscle Hillaren har matchats i stenhårda gäng i år och jag blir inte förvånad om han tar en finalplats. Kul för stallpojken Jerry att få en passhäst i Derbyfinalen
Och kul för tränare Ingrid att få en derbyfinalist på sitt CV. Då blir nog 88 åriga travikonen Sonja Bengtsson glad. Psst Ingrids mamma.
Ingrid och Jerry lyckades fixa en derbyfinalist men det råder delade meningar om deras upplägg av Stall konstruktionen. Och visst är det tveksamt om slarvern Jerry ska få fortsätta träna häst och ha kvar sitt stall och ”passhästar ” med Ingrid på pappret ansvarig tränare.
Men Fighter Kronos är grym fighter och ingen skugga över tuffa hästens prestation. Är en favorit i min värld. Muscel Hill och Ready Cash gener i en härlig blandning.
Gammal 2025-08-27, 16:13   #49

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

Citat:
Ingrid och Jerry lyckades fixa en derbyfinalist men det råder delade meningar om deras upplägg av Stall konstruktionen. Och visst är det tveksamt om slarvern Jerry ska få fortsätta träna häst och ha kvar sitt stall och ”passhästar ” med Ingrid på pappret ansvarig tränare.
Men Fighter Kronos är grym fighter och ingen skugga över tuffa hästens prestation. Är en favorit i min värld. Muscel Hill och Ready Cash gener i en härlig blandning.
I mina ögon ska Sundbyholmstravet hedras för initiativet att ge Riordan beträdandeförbud på banområdet under strafftiden, fler borde följa efter!
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-27, 18:22   #50

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bonbon Visa inlägg
I mina ögon ska Sundbyholmstravet hedras för initiativet att ge Riordan beträdandeförbud på banområdet under strafftiden, fler borde följa efter!
Nja jag tycker den typen av beslut måste sanktioneras av ST. Om varje travsällskap stiftar egna regler blir det lite märkligt. Om Riordan får jobba kvar i på pappret Ingrids verksamhet och utnyttja Halmstads banans faciliteter till träning utan problem känns det ju konstigt om han inte får sticka in foten innanför staketet på Sundbyholm. Hur hårt han ska straffas och vilka begränsningar som skall gälla måste ST bestämma och i detta fall lika bedömning på alla Sveriges travbanor.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5), Migge (+5)
Gammal 2025-08-28, 16:24   #51

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4119

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Nja jag tycker den typen av beslut måste sanktioneras av ST. Om varje travsällskap stiftar egna regler blir det lite märkligt. Om Riordan får jobba kvar i på pappret Ingrids verksamhet och utnyttja Halmstads banans faciliteter till träning utan problem känns det ju konstigt om han inte får sticka in foten innanför staketet på Sundbyholm. Hur hårt han ska straffas och vilka begränsningar som skall gälla måste ST bestämma och i detta fall lika bedömning på alla Sveriges travbanor.
Ja, någon j-a ordning får det ju va även i travvärlden!
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-08-30, 12:25   #52

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5111
Standard

Citat:
Det är bra att vi har olika åsikter, sånt har genom årtusenden fört utvecklingen framåt!

Jag grundar min åsikt på att Jerry har behandlat hästar med läkemedel förbjudna i Sverige och dessutom har två av hans hästar tävlat med substanserna i kroppen och blivit av med segrar. Det kanske är slarv men att förfalska vaccinationsintyg är en medveten handling som utsatt på stallets egna hästar och andras för en förhöjd risk för sjukdom!

Hur hårt ska han straffas? Han fick 100000 i böter samt avstängning i sex månader. Det kanske är ett vettigt straff men avstängning? Hans verksamhet fungerar precis som vanligt förutom att han inte står som tränare trots att han i högsta grad är inblandad i ALLT som har med hästarna att göra. De står förmodligen kvar i samma boxar. Ekonomiskt har de säkert en deal att han tar det mesta av kakan och Ingrid får en smula för administrationen. Böterna kom han inte undan men resten fungerar som vanligt. Att så enkelt kunna runda ett straff är det jag invänder mot.
Vad gäller Sundbyholms beträdandeförbud är det så att travsällskapet äger anläggningen och bestämmer själva vilka som har tillträde. ST kan givetvis utdöma ett generellt beträdandeförbud men gjorde inte det i det här fallet, då är det upp till varje bana.

Senast redigerad av Bonbon den 2025-08-30 klockan 12:29.
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td