|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#16 |
|
Avd 3 Silverdivisionen
Eldorado Jet och Savastano är kapacitetsmässigt helt överlägsena motståndet och lär bli omgångens mest anlitade lås. Två återfallsförbrytare och jag är inte det minsta förvånad om båda ekipagen slår på en brasa modell större, så jag garderar brett. Min drag och spikar brukar galoppera, att då spika eller låsa på två tvångsmässiga pyromaner är definitivt inte min likör. Jag brukar hamna med huvudet före längst nere i diket ändå. Riktigt kul omgång att tippa, en V75:a som osar fetdeg vid full bricka. God tur med liren allihopa. Jajjan Fikade och käkade frukttårta hos ombudet. Grabbarna har som vanligt gjort sin läxa och andelarna går som smör i solsken. Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-05 klockan 21:19. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Avd 1. Tycker det luktar rens lång väg här! Stor risk för galopp på betrodda samt omstarter som späder på skrällfaktorn.. Jag tar med EN från främre volten och det är 3 Bella Bellissima 3% Skoglund behöver inte ladda med Martinssons andra häst i loppet för att ändå sitta väldigt bra på det. Jag blir absolut inte förvånad om hon sitter i ledningen efter diverse galopper. Annars hoppas jag att dom inte täpper till i 3e spår på upploppet. Det som skrämmer lite är en seger på 28 starter!
Jag chansar och nöjer mig med 3,10,11 om jag inte tar en rövare och spikar 3an. Efter racet i badkaret så känns det ändå som klar fördel för tilläggshästarna.. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
valo (+20) |
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Avd 2) Ett dubbelklasslopp 2140 volt.
Här måste jag gå kort. Börjar med att plocka bort klass 3 hästarna i första volten. Vet att Micke Selins springare Bubble Marke har sina förespråkare. Spetshäst som enl Micke har en låg 13-tid i kroppen och då blir Rapid Markesonen inte lätt att hinna ikapp. Spetshäst skall väl aldrig nonchaleras på Jägers? Nu tror jag bara att Klass 1 hästarna är för bra och att de med knappt en hundring på kontot i första volten får kämpa för att ta sig ur volten felfria trots toppkuskar bakom tömmarna. Såg att ombudet tog alla. Jag tror inte mycket på Halmstadshästarna, även om junior haussar Go Kenneth Go, som kliver ner i klass efter Derbykval (4 getingar i Expressen) Professorn deläger Alvena Roy och spikar sin egen häst. Berghan har två kusar i löpet, galen stallform. Älskar att han är en av de få som tävlar fullt ut och utmanar favoriter på V75 med egentränat. Vilket ömsom leder till vin eller ömsom vatten. Ledarhästen brukar sällan få sitta ifred när Berghan kuskar (Ludde style), vilket ibland slutar i överforcering av hästarna under loppet, med gummiben över upploppet. Nä jag räknar med en omstart trots bara 10 hästar och två volter. Steker alla hästar i första volten, alla Halmstad hästar samt att Berghs hästar körs för optimistiskt. Låser på bästa hästen från Törnqvistan trots att det kan bli dubbeltrubbel med bara 1 voltstart innanför västen och att djuret inte trivs med att harva i spåren. Tror Bergh krattar manegen och det blir ett fint rygglopp om inte tom Dwight hittar till spets från springspåret. Trea bakom Dream Mine senast är inte kattpiss i detta gäng. Roligast och loppets mest spännande häst är tveklöst Jockes Hennessy Joy, kommer från att barfotadans ffg och gjorde då sitt livslopp som trea bakom La Yuca i Derbykvalet. Barfota onyå, från ett galet formtoppat hemmastall, som går som ett Expresståg för tillfället smakar det minst sagt fågel med 7% Spårminus men få hästar i loppet. Chansvärdering: 50% överlevnad på låset 8,9. Låset på 8,9 och tror på jättechans att överleva om kusarna går felfritt. Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-06 klockan 08:50. |
|
|
|
|
|
|
#19 | |
|
Citat:
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+8) |
||
|
|
|
|
|
#20 |
|
Är överens om låset i andra även om jag misstänker att värdet på Hennessi kommer att minska under dagen. Har mest respekt för Howitends där bakom, är ju ofta med framme och Jepson kanske kan trolla fram det lilla extra.
|
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
Väldigt svårt att bestämma spikar idag och känner inte att någon av favoriterna är het som spik. Behöver därför landa i minst två stunsiga spikar.
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
ja jag spikar jubii vang och ace of marke idag
|
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Citat:
Nybrink spikar Garden Leave, vi brukar morsa på varandra i diket. Han brukar syna diket, men sopan Jajjan är alltid där först av alla. JU stormvarnar för Ready Cash märren, även om det inte låter så i Expressen. ” 7 Garden Leave vill jag varna för. Hon har suttit fast eller hamnat illa till i de senaste loppen. Hon är snabb från start och kan vinna”. Källa Expressen Professorn tror massor på sin delägda 6 Alvena Roy och spikar, oren i travet och inget för mig, men Bengt-Erik andas trav. Törnqvistan och 10 Lainy KW, kanske behöver en omstart, men är helt klart 1 rank i loppet. Underspelad med massor av spelvärde för den som jagar en rensspik. Sören Englund Sydsvenskan går rakt ut på Törnqvistan och SAN Donato i avd 2. Bästa hästen, samt bästa spår i andra volten motiverar spik på favoriten i det loppet. Källa Expressen Voltloppen är de roligaste och svåraste att tippa, här brukar favoritspelarna skita ner sig rejält. Expertisen kommer alltid med inspiration, men egna idéer talar ofta segerspråk. En sak jag inte fattar är att ombudskanelen inte värvar Jonas Noree’n, en man med blodet galet fullt av travkunnande sedan födseln. Vilket tillskott han skulle vara för hela travtippar-Sverige. Att följa hans ranking och då menar jag inte att bara titta på de översta i hans ranking, utan vad han rankar upp till skillnad från kollektivet, alltså en bit ner, men väldigt mycket upp i jämförelse med kollektivet och många gånger övrig expetis. Tricket är att förstå att Jonas Noree’n rankar hela vägen in i kaklet, där övriga redan bläddrat förbi och slentrianmässigt rankat de sista 7-8 på 30 sekunder. Oj, vilka fina pengar jag tjänar på hans grundliga rank långt ner i startlistan. Bara vetskapen att ett ekipage hoppat upp i hans rank i jämförelse, så vet man att han sett något andra har missat. Vetskapen att Jonas Noree’n aldrig slarvat med läxan är otroligt bra info för oss som lirar för att vinna stora pengar. Jajjan Senast redigerad av Jajjan den 2025-09-06 klockan 10:43. |
||
|
|
|
|
|
#24 |
|
Också reflekterat över hur många experter knappt nämner de lägre rankade, särskilt inte om de spikar eller går kort. Har därför börjat lägga mer vikt vid kommentarerna på ATG.se.
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Med starka Garden Leave till fyndiga 4%, springen och stallform lämnar jag in redan nu, så slipper jag oroa mig för att fatta annat beslut.
![]() 1: 1, 2, 4, 9, 10 (14, 11) 2: 9 San Donato (5, 4) 3: 7 Eldorado Jet (10, 4) 4: 3, 7, 14, 15 (11, 2) 5: 1, 2, 4, 7, 8 (12, 10) 6: 1, 4, 6 (2, 5) 7: 7 Garden Leave (11, 2) 5x1x1x4x5x3x1 = 300 rader 300 x 1 x 0,50 kr = 150,00 kr. Totalt: 150,00 kr. Rättningskod: DLG MNF KHD |
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Tidig inlämning på jobbet,
1.4.11 6 7 2.3.7.8.9.11.14.15 6.7.8.12 2.9 8 Good luck!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
|
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Citat:
Liisa spikar, så även ombudet som har en direktlinjes till stallet. Goop förstärker och det råder ingen tvekan om att märren efter Orlando Vici är den bästa hästen i första volten. Vad jag förstod så tror Pelle på toppchans med minsta flyt från spåret, där av långresan med en häst. |
||
|
|
|
|
|
#28 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Kan man läsa Jonas Noree’n´s rank nånstans eller måste man lägga en del av spelkassan för att komma åt det. Jag minns att jag lyssnade på Jonas varje vecka förr i tiden men kanske har hamnat bakom väggen, som så mycket annat.
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Citat:
Du får vänta på när Jonas rankar Spelvärdes bjudlopp till V75. Hittas på hemsidan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+5) |
||
|
|
|
|
|
|