Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-05, 08:30   #1

korpos avatar

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 5957
Standard

V85

Fakta om V85
Radpris: 50 öre raden.
Spela med sänkt insats (lägre radpris): Kunden kan välja att sänka insatsen på ett (1) matematiskt system per omgång till 30 %, 50 % eller 70 % av ordinarie kostnad för motsvarande procent av utdelningen vid vinst.
Fördelning i de fyra vinstpoolerna: 
8 rätt: 35 %
7 rätt: 15 %
6 rätt: 15 %
5 rätt: 35 %.
Jackpotgräns: 5 kronor. Om ingen får alla rätt eller om utdelningen blir lägre än 5 kronor i en eller flera vinstpooler går de pengarna normalt till en jackpot för nästkommande ordinarie omgång på V85.
Återbetalning till kund: 65%
Vinstavdrag: 35 %.
Spelstopp lördagar: 16:10.
Fondering till MultiJackpot: Fonderingen kommer ske enligt samma principer som gäller nu för V75.
Boost: Möjlighet att spela extraspelet Boost kommer att finnas.
Systembegränsningar : Max 5 000 system
Premiär: Lördag den 25 oktober 2025 på Jägersro

Nåja.
Hur skall vi utnyttja det här nya med sänkt insats?
korpo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-05, 08:57   #2

korpos avatar

Standard

Spela med sänkt insats (lägre radpris) är endast tillgängligt vid matematiska system, ett (1) system per kund och omgång och maximalt 2 000 rader.
Spela med sänkt insats (lägre radpris) är inte tillgängligt vid andra spelsätt som till exempel butiksandelar, ATG Tillsammans, reducerade system eller vid spel med Harry Boy.
Källa: ATG
Gammal 2025-10-05, 09:42   #3

Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av korpo Visa inlägg
Fakta om V85
Radpris: 50 öre raden.
Spela med sänkt insats (lägre radpris): Kunden kan välja att sänka insatsen på ett (1) matematiskt system per omgång till 30 %, 50 % eller 70 % av ordinarie kostnad för motsvarande procent av utdelningen vid vinst.
Fördelning i de fyra vinstpoolerna: 
8 rätt: 35 %
7 rätt: 15 %
6 rätt: 15 %
5 rätt: 35 %.
Jackpotgräns: 5 kronor. Om ingen får alla rätt eller om utdelningen blir lägre än 5 kronor i en eller flera vinstpooler går de pengarna normalt till en jackpot för nästkommande ordinarie omgång på V85.
Återbetalning till kund: 65%
Vinstavdrag: 35 %.
Spelstopp lördagar: 16:10.
Fondering till MultiJackpot: Fonderingen kommer ske enligt samma principer som gäller nu för V75.
Boost: Möjlighet att spela extraspelet Boost kommer att finnas.
Systembegränsningar : Max 5 000 system
Premiär: Lördag den 25 oktober 2025 på Jägersro

Nåja.
Hur skall vi utnyttja det här nya med sänkt insats?
Det är i första hand tänkt för att passa ensamsmåspelaren som får 2000 rader att leka med för 300 kr.

Men funktionen är oerhört fördelaktig även för andra spelartyper.

I praktiken innebär det att man spelar med ett sänkt radpris och det passar extremt bra för att spela ens mest skrälliga rader där 50 öre/rad oftast är för mycket.

Oavsett vilka andra system jag spelar ( andelsspel ) så kommer jag att lämna in 2000 skrälliga till jätteskrälliga rader för 300 kr i exakt alla omgångar. T o m extraomgångarna som jag annars skyr som pesten.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-05, 13:10   #4

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Det är i första hand tänkt för att passa ensamsmåspelaren som får 2000 rader att leka med för 300 kr.

Men funktionen är oerhört fördelaktig även för andra spelartyper.

I praktiken innebär det att man spelar med ett sänkt radpris och det passar extremt bra för att spela ens mest skrälliga rader där 50 öre/rad oftast är för mycket.

Oavsett vilka andra system jag spelar ( andelsspel ) så kommer jag att lämna in 2000 skrälliga till jätteskrälliga rader för 300 kr i exakt alla omgångar. T o m extraomgångarna som jag annars skyr som pesten.
Småspelare som vinner har för det mesta 5 eller 6 rätt. Deras del av kakan minskar från 60% till 50% i och med V85. Även om du fläskar på med tre helgarderade lopp så sitter du med fem spikar. Det är ju svårt nog att få in EN spik som det är.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-05, 16:14   #5

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Småspelare som vinner har för det mesta 5 eller 6 rätt. Deras del av kakan minskar från 60% till 50% i och med V85. Även om du fläskar på med tre helgarderade lopp så sitter du med fem spikar. Det är ju svårt nog att få in EN spik som det är.
1x1x1x4x4x5x5x5

Om man spikar favoriter får man nog lov att helt ta bort dem i de lopp som man garderar.

Jag kommer att lämna in brant chans-lapp i exakt varje V85-omgång.

Givetvis kommer det att vara svårt att pricka fler än 5-6 rätt med 2000 rader. Men streckspel på trav måste vara svårt. Annars blir det som för 5 rätt på V75.
Gammal 2025-10-05, 17:37   #6

Standard

Citat:
1x1x1x4x4x5x5x5

Om man spikar favoriter får man nog lov att helt ta bort dem i de lopp som man garderar.

Jag kommer att lämna in brant chans-lapp i exakt varje V85-omgång.

Givetvis kommer det att vara svårt att pricka fler än 5-6 rätt med 2000 rader. Men streckspel på trav måste vara svårt. Annars blir det som för 5 rätt på V75.
Håller med, men min poäng är att det blir lägre utdelning på 5-6 rätt än vad det är nu på V75. Alltså en försämring som gör att jag kanske sneglar på att börja med andra spel hellre än att gå vidare till V85. Vi får se, när dom släpper informationen om hur lördagsspelen kommer att se ut. Blir det V65 inom ramen för V85-loppen så hoppar jag nog hellre på det. Annars får man väl vänta tills V75 kommer tillbaka.
Gammal 2025-10-05, 18:10   #7
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2890
Standard

Citat:
Håller med, men min poäng är att det blir lägre utdelning på 5-6 rätt än vad det är nu på V75. Alltså en försämring som gör att jag kanske sneglar på att börja med andra spel hellre än att gå vidare till V85. Vi får se, när dom släpper informationen om hur lördagsspelen kommer att se ut. Blir det V65 inom ramen för V85-loppen så hoppar jag nog hellre på det. Annars får man väl vänta tills V75 kommer tillbaka.
Helt omöjligt att få en 7:a på V85 då och då kommer det nog inte bli. Jag tror inte att man behöver oroa sig över att sitt ROI ska störtdyka med V85 jämfört med V75. Med största sannolikhet kommer det puttra på som vanligt. Det är ju samma förutsättningar för båda spelen, 65% återbetalning till spelarna.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Altoc (+100)

Senast redigerad av GGS den 2025-10-05 klockan 18:15.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-05, 19:48   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Helt omöjligt att få en 7:a på V85 då och då kommer det nog inte bli. Jag tror inte att man behöver oroa sig över att sitt ROI ska störtdyka med V85 jämfört med V75. Med största sannolikhet kommer det puttra på som vanligt. Det är ju samma förutsättningar för båda spelen, 65% återbetalning till spelarna.
Jo, men de 65 procenten ska ju delas på fyra högar istället för tre. Det ska bli intressant att se hur dom ska sälja in denna försämring för spelarna. Men lycka till
Gammal 2025-10-05, 21:47   #9

Standard

Citat:
Utdelningsgränsen är lägre. Det stämmer. Men för "2 fel" kommer det ju vara så att man har möjlighet att ett gäng 3-fels-rader vilket kompenserar en del.

Jag tror inte alls att man kommer att få sämre betalt för "2 fel" på V85 än man fick för "2 fel" på V75.

Min uppfattning är att man helst bör jämföra vinsten vid ett visst "antal fel" snarare än vinsten för ett visst antal rätt

Angående att det ska delas på 4 potter istället för 3 potter gäller följande efter 35% spelavdrag: Idag på V75 går som högst 40% till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär mellan var 7e och var 10e gång blir det 0%. Rader med 3 fel får 0% på V75. På V85 kommer upp till 45% av potten att gå till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär var 7e gång blir det 10% och någonstans mellan var 15e och 20e omgång blir det 0%. Rader med 3 fel får 35% på V85.

Jag tror inte att skillnaden kommer att bli väldigt stor över tid. Men förhoppningsvis kommer 0%-återbäringarna att bli färre.

Senast redigerad av Strappa71 den 2025-10-06 klockan 06:24.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-06, 19:35   #10

korpos avatar

Standard

Har Tillsammans spelat ut sin roll nu? Hoppas G75 tar klivet in där.

Senast redigerad av korpo den 2025-10-06 klockan 19:39.
Gammal 2025-10-06, 21:41   #11

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6406
Standard

Citat:
Har Tillsammans spelat ut sin roll nu? Hoppas G75 tar klivet in där.
V85 ersätter V75 i Tillsammans.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-07, 10:03   #12

korpos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
V85 ersätter V75 i Tillsammans.
Vet. Men varför skall man ha/gå med i ett lag och dela med 10 15 20 st när du kan göra ett själv som Strappa skrev på 2000 rader för 300 kr.
Gammal 2025-10-07, 11:11   #13

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6406
Standard

Citat:
Vet. Men varför skall man ha/gå med i ett lag och dela med 10 15 20 st när du kan göra ett själv som Strappa skrev på 2000 rader för 300 kr.
Visst. Båda möjligheterna kommer att finnas. Bra att man kan välja det man själv känner för. Dessutom inget som hindrar att man både är med i ett lag men även lämnar in egen lapp med reducerat radpris.
Altoc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-07, 13:11   #14
GGS

Reg.datum: okt 2016
Sharp$: 2890
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Altoc Visa inlägg
Visst. Båda möjligheterna kommer att finnas. Bra att man kan välja det man själv känner för. Dessutom inget som hindrar att man både är med i ett lag men även lämnar in egen lapp med reducerat radpris.
Helt rätt!

Det man kan hoppas på är att butiksandelar tar stryk av denna nya möjlighet med reducerat radpris. Deras avgifter kanske nu i större del tillkommer omsättningen i stället.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-07, 17:40   #15

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 77
Standard

Citat:
Utdelningsgränsen är lägre. Det stämmer. Men för "2 fel" kommer det ju vara så att man har möjlighet att ett gäng 3-fels-rader vilket kompenserar en del.

Jag tror inte alls att man kommer att få sämre betalt för "2 fel" på V85 än man fick för "2 fel" på V75.

Min uppfattning är att man helst bör jämföra vinsten vid ett visst "antal fel" snarare än vinsten för ett visst antal rätt

Angående att det ska delas på 4 potter istället för 3 potter gäller följande efter 35% spelavdrag: Idag på V75 går som högst 40% till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär mellan var 7e och var 10e gång blir det 0%. Rader med 3 fel får 0% på V75. På V85 kommer upp till 45% av potten att gå till de rader som har 2 eller fler fel. Ungefär var 7e gång blir det 10% och någonstans mellan var 15e och 20e omgång blir det 0%. Rader med 3 fel får 35% på V85.

Jag tror inte att skillnaden kommer att bli väldigt stor över tid. Men förhoppningsvis kommer 0%-återbäringarna att bli färre.
Nämen oj!

Menar du på riktigt att du räknar på det sättet. Att det är lika "lätt" att få 6 rätt av 8 (2 fel) som 5 rätt av 7 (2 fel)? Eller vill du sprida Lord Skräprövs reklam....

Med 1 spelad rad på V75 där 12 hästar startar i varje avdelning och 12 på V85 är det i runda slängar ca 9 gånger så svårt att få minst 6 rätt på V85 jämfört med minst 5 rätt på V75, "2 fel" i bägge fallen. Med 1 spelad rad och 12 hästar per lopp är chansen för minst 5 rätt på V75 ≈ 0,007309% (≈ 1 på 13 685). Chansen för minst 6 rätt på V85 ≈ 0,0008086% (≈ 1 på 123 658). Dvs drygt 9 gånger så svårt.

Jag misstänker således att du kan få rätt i din Saidianska spådom "Jag tror inte alls att man kommer att få sämre betalt för "2 fel" på V85 än man fick för "2 fel" på V75."

Förmodligen kan de inledande omgångarna leda till "trevlig omsättning". Denna kommer relativt snart att förbytas mot lägre omsättning än motsvarande omgångar på V75 när de fåtalet spelare som idag inte förstått lurendrejeriet vaknar. Då är de 4 högarna som ska dela på 65% plöstigt väldigt låga.

Förhoppningsvis hoppar Svenska Spel på båten när det här tillfället att trycka till ATG ges. V75 med enkel filinlämning där du som spelare bestämmer vilka rader du vill spela, samt nordisk spelpott vore någonting....

Senast redigerad av Skog den 2025-10-07 klockan 17:58.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td