Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal igår, 17:02   #406

Reg.datum: aug 2021
Sharp$: 93
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Vi hade 2 vinstpoler i 20 år med V65

Sedan kom V75 och vi fick 3 vinstpoler, det fukade OK

Utdelningen på 7 rätt sänktes t 40% av potten, men det blev ju också väldigt mkt svårare med 1 lopp till, utdelningen på alla rätt, 7 rätt, blev helt OK, i vart fall oftast

5 rätt fick 40 % av potten, inga stora belopp men många fick en liten vinst

NU KÖR MAN SAMMA STRATEGI, LÄGGER TILL ETT LOPP OCH ÄVEN EN VINSTPOL

är det rätt, visst många blir glada av få utdelning på 5 rätt,

MEN JAG TÄNKER SÅHÄR

Låt tänka att man införde ett 9e lopp
ett lopp till, och precis som tidigare inför man en vinstpol till, det är ju så man gjort både när V75 kom och nu när vi fått V85

ALLTSÅ HELT UPPÅT VÄGGARNA MED V95
utdelning för 9 8 7 6 och 5 rätt
det skulle inte funka alls, det är ju helt klart intuitivt

Det funkade vid V75 införandet
1 lopp till att tippa och en vinstpol till, dvs utdelning för 7 6 och 5 rätt

Men för V85 blev det fel, det kanske såg bra ut på papperet, ett lopp till och utdelning i fyra poler inte 3
men ärligt talat, jag tror inte travspelare tycker det är positivt med 4 vinstpoler

V85
Det är skitutdelning om man missar 1 lopp och får 7 rätt, vilket är ganska svårt
5 rätt ja 1 gång av 3 blir det 0 kronor dvs jackpot på 5 rätt, eller så blir det 5 6 eller 7 kronor, vilket iofs kan bli en del om man har många rader med 5 rätt

Utdelning 5 Rätt, bara Lördagar inte extraomgångarna (över 100 kr ingen hade 8 rätt i dessa 2 omgångar)
12
38
11
0
0
7
0
110
10
0
0
17
21
6
42
23
5
13
11
0
5
146
23
0
0
Notera att utdelningarna förutsätter att du spelat för 50 öre.
De oseriösa lottospelarna som väljer att betala 30% av kostnaden "på rader med hög återbäring" får tillbaka mindre än 1/3-del. Är det verkligen detta spelarna efterlyst? Att spela till reducerad kostnad på rader du inte tror men hoppas på ála Lotto.

Att utdelningen inte blivit som ATG räknat på skall skyllas på oväntat lätta omgångar. -Ja det finns inte tillräckligt med hästar att fylla 8 avdelningar, men sju avdelningar hade kunna fyllas vilket det sista åren med V75 visade.

Det är därför ingen överrasskning för någon utom ATG att utdelningarna blivit som de är, trots (felaktiga och amatörmässiga) simuleringar. Gå tillbaka i tråden så ser du att jag flaggade för detta inför lanseringen av detta "Lördagsnöje".

Senast redigerad av Skog den igår klockan 17:04.
Skog är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 18:11   #407

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 24
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Notera att utdelningarna förutsätter att du spelat för 50 öre.
De oseriösa lottospelarna som väljer att betala 30% av kostnaden "på rader med hög återbäring" får tillbaka mindre än 1/3-del. Är det verkligen detta spelarna efterlyst? Att spela till reducerad kostnad på rader du inte tror men hoppas på ála Lotto.
Spelar man på rader man tror på så blir det skral utdelning på femmorna på såväl v85 som v75. Reducerad kostnad gör det mindre "lottobetonat" eftersom du kan ta med fler hästar på systemet.
johpet27 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 18:35   #408

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av johpet27 Visa inlägg
Spelar man på rader man tror på så blir det skral utdelning på femmorna på såväl v85 som v75. Reducerad kostnad gör det mindre "lottobetonat" eftersom du kan ta med fler hästar på systemet.
Dålig utdelning blir det inte för att du tror på raderna. Det blir det för att många andra också gör det vilket utdelningarna på V85 också visat hittils.

Om du tar med fler hästar som kollektivet inte tror på men du hoppas på blir det just precis Lotto.

Hoppas att jag får alla rätt men jag betalar bara 30% eftersom jag bara hoppas och inte riktigt tror på det.
Gammal igår, 19:05   #409

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 24
Standard

Citat:
Dålig utdelning blir det inte för att du tror på raderna. Det blir det för att många andra också gör det vilket utdelningarna på V85 också visat hittils.

Om du tar med fler hästar som kollektivet inte tror på men du hoppas på blir det just precis Lotto.

Hoppas att jag får alla rätt men jag betalar bara 30% eftersom jag bara hoppas och inte riktigt tror på det.
Jahopp. Så man tror på hästarna upp till ett visst antal rader och sedan börjar man hoppas på dom? (ett system byggs ofta på en mix av hopp och tro). Vart går den gränsen? Finns det nån statistik hur många rader dom duktiga spelarna brukar röra sig med?

Senast redigerad av johpet27 den igår klockan 19:06.
johpet27 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 19:05   #410

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1519
Standard

Citat:

Du helgarderar aldrig en avdelning? Du tar bara de få hästar du verkligen tror stenhårt på i varje avdelning?
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 19:16   #411

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Du helgarderar aldrig en avdelning? Du tar bara de få hästar du verkligen tror stenhårt på i varje avdelning?
Självklart måste även jag gardera och hoppas på skrällar. Men spela på rader jag inte tror på bara för att jag "har råd" med 30% av kostnaden och sedan hoppas, nja. Då blir det Lotto-spel med dåligt återbetalning dessutom.

Men min poäng var att detta är inte någonting som efterfrågats utan bara ett plåster för att försöka stoppa störtblödningen.

Gå tillbaka till V75 med fulla avdelningar, omarbeta J-P reglerna, omfördela procenten mellan vinstgrupperna, se över radpriset osv så kanske en del av spelarna hittar tillbaka. Kanske kan även nya spelare lockas.
Gammal igår, 19:19   #412

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 1519
Standard

Citat:
Självklart måste även jag gardera och hoppas på skrällar. Men spela på rader jag inte tror på bara för att jag "har råd" med 30% av kostnaden och sedan hoppas, nja. Då blir det Lotto-spel med dåligt återbetalning dessutom.

Men min poäng var att detta är inte någonting som efterfrågats utan bara ett plåster för att försöka stoppa störtblödningen.

Gå tillbaka till V75 med fulla avdelningar, omarbeta J-P reglerna, omfördela procenten mellan vinstgrupperna, se över radpriset osv så kanske en del av spelarna hittar tillbaka. Kanske kan även nya spelare lockas.
Då är du även emot att folk spelar andelsspel? För andelsspel är precis just en reducerad insats och reducerad vinst.
Tipsb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 19:36   #413

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Tipsb Visa inlägg
Då är du även emot att folk spelar andelsspel? För andelsspel är precis just en reducerad insats och reducerad vinst.
Då blir det ännu svarare att se reducerad insats som någonting revolutionerande som gör V85 fantastiskt. Andelspel lär ha funnits ganska länge. Även Keno, Lotto och Vikinglotto går att spela med vänner. Dock lär dessa spel hittills haft högre återbetalning än V85.

Nu är det nya "regler" kring reduerad insats men mig veterligen står det var och en fritt att välja antal delar av ett bolag. Dvs du kan spela 1% insats om det känns kul. Dessutom kan ni i bolaget lämna in fler än 3 kuponger.

Senast redigerad av Skog den igår klockan 19:59.
Svara

td