Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se
|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#556 |
|
Editerat efter tips från Strappa.
Hahaha ja du ser det är ju det jag säger. Bara stora och varvade system som lyckas pricka alla rätt. OBS!!! Ironi så vi slipper ytterligare missförstånd. Senast redigerad av Skog den idag klockan 18:53. |
|
|
|
|
|
|
#557 | |
|
Citat:
Så det är bara när 8r på V85 når över ca 300k som listan får med exakt alla 8r-vinster. Vid lägre utdelningar blir orsaken aldrig annat än rena gissningar. Ca 90k på 8r brukar räcka för att få med ALLA varvade Butiksandelar. Annars ser man bara de som når upp över 100k totalt. Och idag var de MÅNGA. Men det måste tilläggas att varvningar av favve-tyngda system enligt mig är helt oproblematiskt. Det är när de branta lapparna varvas som det kan orsaka spelvärdeskatastrofer. Länk: https://web.baratrav.se/vinstlista/2026/08/22/23/V85 Obs! Inte komplett lista över alla med 8r eller ens alla som varvat. De varvningar som inte når upp till 100k förblir dolda. Om det fortsätter i den här stilen så kommer den V85-fördelen ( fördel enligt mina observationer ) att vara utjämnad. Om man upptäcker att en majoritet av vinnarraden vanns av trendhästar brukar det kunna vara en logisk delförklaring. Men bara ATG vet säkert.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den idag klockan 18:45. |
||
|
|
|
|
|
#558 | |
|
Citat:
Tack, visste inte att baratrav la upp detta. Men som du säger verkar det mystiskt eller inkomplett på något vis. Inte ens jag tror att alla dagens 8-rättare var varvade andelssystem. Undrar var baratrav får sina uppgifter från och om de kapar listan själva av utrymmesskäl? |
||
|
|
|
|
|
#559 | |
|
Citat:
Så BT visar allt som ATG delar ut. Edit: Och det är förklaringen till att det inte går att göra några "fullständiga" kontroller om inte utdelningen är tillräckligt hög. Vinstlistans urspung är info till pressen om "stor"-vinnande system. Sedan har en del av reduceringsklienterna tagit med det som service då info ändå finns tillgängligt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den idag klockan 19:09. |
||
|
|
|
|
|
#560 | |
|
Citat:
Frågan är hur många baratrav (eller du) uppskattar skulle ha vunnit en sån här omgång. Inte för att försöka räkna ut antal varvade system, mer för att se hur snett det kan slå vid låga utdelningar. Kan inte se den uppgiften på deras sida men det kanske finns där? |
||
|
|
|
|
|
#561 | |
|
Citat:
Idag var det minst lika snett som senast. Om inte värre. EXTREMT. Därav min kommentar om att det tack helst gärna inte får bli en stadig trend. Förväntat antal 8or enligt V85%en var 990 st. Verkliga antalet 2849,14. På tal om trend så visar det sig att ÅTTA AV ÅTTA av dagens vinnare finns med på Top 21-trendlistan. Det har jag aldrig sett någonsin tidigare på något spel med fler än 6 avdelningar. Totalt unikt. Värre "skrik"-hästvinnar-omgång går inte att finna. Det är dock inte särskilt avancerat att räkna ut förväntat antal rader med alla rätt helt själv. Ta oms x 2 så får du totalt antal inlämnade rader. Multiplicera sedan med V85%en för vinnaren lopp för lopp. Efter V85-8 är det klart. För 8 rätt är det inte mer komplicerat än så. ( För 7-6-5 rätt är det inte lika simpelt. Då krävs en hel hög av summering och multiplikation. Men det har mindre betydelse för ditt behov. )
|
|
|
|
|
#562 | |
|
Citat:
Hästprogrammet, TravNavigator, tänker jag inte dela med mig av så länge jag inte har avtal med ATG. Punkt. Jag kommer inte att starta ett AB igen. Punkt. Den äldsta källkoden i programmet måste närma sig 30 år, jag blir inte yngre och att sätta sig in i hur jag tänkte för 30 år sedan är en kraftansträngning. Jag har ändå lyckats få till det hyffsat tycker jag. Som Strappa säger beräknades dagens antal rader med alla rätt till 990, se bifogad omgångsanalys från programmet. En effekt av att antalet rader som verkligen vunnit inte stämmer överens med det uppskattade antalet är att programmet beräknade 5-rättsutdelningen till 5,38:-. vilket är över den nya jackpottgränsen. Detta spiller över på uppskattningen av 6-rättsutdelningen. Vill man se hur den beräknade 6-rättsutdelningen skulle se ut om 5-rätt givit 4,99:- så finns alla siffror i rapporten. Antal verkliga och beräknade rader med 8,7,6, och 5 rätt samt pottstorlekar. Slå ihop 5 och 6-rättspotten och dividera med antalet uppskattade 6-rättsrader i rapporten så får du fram den uppskattade utdelningen för 6 rätt (54,59:-). Detta sker naturligtvis automatiskt om den beräknade utdelningen understiger 5 kronor på fem rätt osv. Bry dig inte om KmScore och Form. Dessa parametrar labbar jag med vid X-felsreduktion. Helt kort kan man säga att om två rader täcker samma antal rader väljs den med högst "score" som baseras på olika invärden som odds, oddsförändring,spel% inbördes möten osv. KmScore och Form är tänkt att ingå där så småningom. Omgångsanalys: Spoiler:
Edit. Kan väl passa på att visa att programmet faktiskt rankade Monkey Wine före Princess Diamond i Avd 1. ![]() Vänligen, -Bosse Senast redigerad av BosseEk den idag klockan 20:24. |
||
|
|
|
|
|
|