Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-10-25, 21:57   #91

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Skog Visa inlägg
Två banor där starten på den andra går så snart domare godkänt det föregående loppet. Få upp lite tempo i sändningen, risken är att trötmössor, pensionärer och de som tycker det är intressant att se på när färg torkar skulle avstå spel på lördagar. Men dessa skulle med lätthet kunna ersättas av nyrekryteringar, dvs de som skall föra spelet och sporten in i framtiden.
Det ligger nog närmare farans riktning än man vill tro.

Fr o m idag är det krav att "bankod" ska finnas med i spelfilerna när man spelar reducerade system.

Det kan komma snabbare än man kan ana. De har i alla fall förberett för det.
Gammal 2025-10-26, 08:35   #92

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61665
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Då skulle jag lägga ner lördagsspelet helt och hållet.

Det finns redan ett mycket bättre alternativ för den som tycker att det tar för lång tid.

Och det är att titta på loppen i efterhand i den takt man känner för det.

Det måste ju vara helt överlägset för den som bara vill rätta sitt system....
Pratar enbart om lördagsupplevelsen framför någon skärm. När första avdelningen drar igång är man påläst och när ett lopp avgjorts väntar man bara på nästa . Enorm skillnad på onsdagsupplevelsen vid skärmen. På sommaren segt och för många timmar från första till sista loppet. Med V86 xpress där de åtta loppen körs mellan 20.30 till strax innan kl 22 perfekt .
Sen finns det andra saker som inte blivit så bra med lördags xpress, t ex att kuskarna inte kan vara på två banor, men pratade som sagt bara om skärmupplevelsen. V85 xpress från 17-18.30 typ perfekt tv upplevelse . Efterhandssändning vore att gå tillbaka 25 år i tiden.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 08:53   #93

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18016
Standard

Att köra Rikstoto trav på två olika banor samtidigt tror jag är förödande för sporten rent praktiskt.
Ett jäkla pussel att få rättvis fördelning av klasserna geografiskt. Kuskar och tränare får oxå stora problem att välja. Dessutom stora kostnader när stortränare måste skicka hästar och personal till två banor för att få start möjligheter och göra hästägarna nöjda.
Jag tror spelarna får anpassa sig till verkligheten i redan ekonomiskt hårt pressade travcirkusen.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 09:14   #94

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Att köra Rikstoto trav på två olika banor samtidigt tror jag är förödande för sporten rent praktiskt.
Ett jäkla pussel att få rättvis fördelning av klasserna geografiskt. Kuskar och tränare får oxå stora problem att välja. Dessutom stora kostnader när stortränare måste skicka hästar och personal till två banor för att få start möjligheter och göra hästägarna nöjda.
Jag tror spelarna får anpassa sig till verkligheten i redan ekonomiskt hårt pressade travcirkusen.
Håller med . Pratade ju bara om lördagsupplevelsen för de 99 procent av spelarna som följer tävlingarna framför någon skärm.
Sedan kör man lördagstävlingarna på färre banor på vintern. Numera i stort sett inför tomma läktare. Detta skulle kunna begränsas ytterligare. Det är dyrt att hålla i ordning banorna speciellt på vintern. V85 express på lördagar som körs på två av 4-5 banor varje lördag . Mindre resande och tätare starttillfällen både i norr och söder för hästarna på rikstotonivå.
Gammal 2025-10-26, 10:28   #95

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spetsochslut Visa inlägg
Känner ni er nöjda med spelformen? 174.000kr med 144 miljoner omsatt och en stor jackpot.. 725kr på 7 rätt sedan råttmat på 6 och 5 rätt och då föll ändå 6 favoriter av 8! Med Fransesco zet som 78% are. Min bedömning: Rent lurendrejeri spel!
Kan man kalla första omgången av den "nya lördagsupplevelsen" för Västgöta-klimax trots att den utspelades i Skåne?
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 12:05   #96

Standard

Citat:
Absolut är det så. Plus att det är förödande för spelkänslan. Banorna har ju sin "personlighet" och man gillar vissa saker med Axevalla och andra saker med Åby t ex. Delade omgångar förstör den homogena känslan av "på lördag är det Åby med open stretch". Det blir en rörigare omgång med olika väder och banunderlag i vartannat lopp. Sluta klåfingra så mycket! De flesta var rätt nöjda som det var med V75 speciellt som propparna blivit bättre under året med välfyllda varierade lopp och bättre utdelningar.
Gammal 2025-10-26, 13:13   #97

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Kan man kalla första omgången av den "nya lördagsupplevelsen" för Västgöta-klimax trots att den utspelades i Skåne?
Ingen sportslig höjdare på Jägers igår men berodde till stor del på det bedrövliga vädret med massor av regn . Banan ställde till det för många och resultaten hade blivit annorlunda vid fint väder och bana .
Gammal 2025-10-26, 13:30   #98

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 524
Standard

Citat:
En avdelning vardera till de åtta största banorna, så roterar man loppen bara.
Varsågod ATG.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 13:33   #99

Reg.datum: aug 2019
Sharp$: 524
Standard

Norrmännen hade över 50st system med 7 rätt, så de är nog nöjda.
hubbabubba347 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 13:46   #100

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18016
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Ja det började med Francesco Zet som tjatats upp hela veckan som V85 omgångens premiärlejon. Antiklimax direkt.
Sedan lite lite mera Redén lök på laxen när ännu en storfavorit fick lämna WO p.g.a en mycket klantig påkörning.
Inte nog med detta. Ösregn gjorde banunderlaget chansartat och vissa hästar fick inte till travet.
Men trav är trav sa Olle. Och det gäller även denna av ATG bolagets hyllade framtids dröm som trots all bara var en rejält uppförstorad vanlig travtävling med 8 lopp.
Efterhandaren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 15:13   #101

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 39580
Standard

Som väntat så blev det en jäkla massa Harry Boy-vinnare på V85. Då är ATG glada när spel på trav blir alltmer ett lotteri än ett kunskapsspel. Och så lite butikssystem på det. Underbart!

Senast redigerad av Shooter den 2025-10-26 klockan 15:17.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 15:29   #102

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 5994
Standard

Att inte ATG kan räkna om "stecklistan" när hästar blir strukna är ju så himla uselt.

Det finns ju där i datorn,om man inte sätter ut reserver själv, så petar ATG dit dom enl nästa i "mestspelade"tabellen

borde bara vara att någon ta tag i det

Det är jui knappast så att det tar längre tid att få värdet när loppet gått i mål pga att det är strukna hästar i loppet ALLTSÅ VET ATG HUR RESERVERNA SATT,
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 16:00   #103

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Pratar enbart om lördagsupplevelsen framför någon skärm. När första avdelningen drar igång är man påläst och när ett lopp avgjorts väntar man bara på nästa . Enorm skillnad på onsdagsupplevelsen vid skärmen. På sommaren segt och för många timmar från första till sista loppet. Med V86 xpress där de åtta loppen körs mellan 20.30 till strax innan kl 22 perfekt .
Sen finns det andra saker som inte blivit så bra med lördags xpress, t ex att kuskarna inte kan vara på två banor, men pratade som sagt bara om skärmupplevelsen. V85 xpress från 17-18.30 typ perfekt tv upplevelse . Efterhandssändning vore att gå tillbaka 25 år i tiden.
Jag pratar också enbart om lördagsupplevelsen framför någon skärm.

Absolut är det enorm skillnad på onsdagsupplevelsen som jag i princip alltid avstår.

Jag menar inte att det ska finnas någon särskild efterhands-studio-sändning. Bara att de som tycker att det tar för lång tid kan titta igenom loppen och rätta sina spel hur snabbt som helst i efterhand. Om det är att se loppen i rask takt som är det viktiga får man helt enkelt avstå direkt-sändnings-aspekten. Varför det ska behöva vara direktsänt när man bara vill ha det snabbt överstökat har jag aldrig någonsin förstått.

För egen del är det absolut inte så att tiden mellan loppen enbart är att vänta på nästa lopp. Tvärtom så är det precis lagom för att följa upp hur man ligger till på sina olika system och planera kompletterande spel på de mindre streckspelen.

Helt onjutbart på onsdagar+fredagar.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-10-26, 16:03   #104

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av incitatus Visa inlägg
Att inte ATG kan räkna om "stecklistan" när hästar blir strukna är ju så himla uselt.

Det finns ju där i datorn,om man inte sätter ut reserver själv, så petar ATG dit dom enl nästa i "mestspelade"tabellen

borde bara vara att någon ta tag i det

Det är jui knappast så att det tar längre tid att få värdet när loppet gått i mål pga att det är strukna hästar i loppet ALLTSÅ VET ATG HUR RESERVERNA SATT,
Det är "inte bara".

Att räkna om värdet kräver endast att man "rättar" de system som är kvar med chans på alla rätt.

Att räkna om hela insatsfördelningslistan kräver att man räknar om allt för hela mängden av 2 miljoner inlämnade system.

Det är absolut högt uppe även på min önskelista. Men det är långt ifrån "enkelt fixat".
Gammal 2025-10-26, 16:29   #105

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Jag pratar också enbart om lördagsupplevelsen framför någon skärm.

Absolut är det enorm skillnad på onsdagsupplevelsen som jag i princip alltid avstår.

Jag menar inte att det ska finnas någon särskild efterhands-studio-sändning. Bara att de som tycker att det tar för lång tid kan titta igenom loppen och rätta sina spel hur snabbt som helst i efterhand. Om det är att se loppen i rask takt som är det viktiga får man helt enkelt avstå direkt-sändnings-aspekten. Varför det ska behöva vara direktsänt när man bara vill ha det snabbt överstökat har jag aldrig någonsin förstått.

För egen del är det absolut inte så att tiden mellan loppen enbart är att vänta på nästa lopp. Tvärtom så är det precis lagom för att följa upp hur man ligger till på sina olika system och planera kompletterande spel på de mindre streckspelen.

Helt onjutbart på onsdagar+fredagar.
Jag tittar alltid på V75, ursäkta V85 menar jag, i efterskott. Inte för att jag vill se loppen i rask takt utan för att jag bara vill se loppen och skippa tjafset. Dessutom vill jag kunna stoppa och spola tillbaka, för att kolla upp "oj vad var det som hände där?" eller se loppet igen för att upptäcka en nästagångare. Jag tycker loppen är tillräckligt underhållande i sig själva, utan inblandning av lustigkurrar som ska kommentera allting. Jag har däremot ingen brådska utan kan pausa mellan loppen för att gå på toa eller hälla upp en öl, ja det händer t o m att, om det ser väldigt bra ut efter tre-fyra lopp så spar jag resten till söndagen, bara för att suga på karamellen. Det låter corny, jag vet. Men det är bra att det finns en valmöjlighet hur man vill ha sin upplevelse. Inget är rätt eller fel. Jag har kompisar som t o m går in på "Mina Spel" och trycker på Resultat, och på en sekund får fram antal rätt och utdelning. Något jag personligen aldrig skulle göra. Det enda jag saknar med att se loppen i efterskott är att jag missar att få se när det blir omstart. Det skulle vara bra om dom visar avbrutna starter på atg play. Där finns info att hösta in för framtida spel.
Svara

td