|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V85 Romme lördag 1 november (2025)
Ville bara starta tråden.
Återkommer när/om det finns något vettigt att säga. Hoppas i alla fall på hög utdelning och många stall Redén-segrar. |
|
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4025Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Katja Melkko har flyttat sin verksamhet till Romme och tar ut en häst i första avdelningen; Lumbermans Malte. Maharajah-gener och Jorma. Om den klarar spår 5 i volt tror jag den har chans. Twigs Khaleesi i avd 2 är ännu en hemmahäst som ska testas i jänkarvagn för första gången. Är favorit idag men trendar nog neråt under veckan. Formstark! Spår långt ut men det kan gå ändå. Ulf Ohlsson har ju tokform och är van att köra hästen. |
|
|
|
|
|
|
#3 | |
|
Citat:
Spelar du med vikt på att DR vinner mycket kommer det att leda till relativt låg utdelning när du väl prickar några rätt. Säger inte att man ska ta bort alla DR-hästar. Men om man bygger sitt system på honom kommer man att vinna mindre de ggr man väl vinner än om man går emot honom.
|
|
|
|
#4 |
|
Avd 1. 2640m V klass III mot klass II
Det riktigt stinker omstarter här med orutinerade och stora hästar från snäva spår.. Men om, jag säger OM dom går iväg felfritt så får ni nog se upp med 7 Setting Sun!! Svanberg plockar ut honom v/v och åker upp mot Borlänge med en häst som visserligen bara fick en matlapp med sig senast men hade "mycket" sparat över linjen. Jag tror och hoppas på ledningen och därifrån tror jag att Persson har bra chans att rinna undan. Får vi honom till 2-3% månne? |
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Omgångens bästa spik kommer enligt mig i avd 3!
Det känns upplagt för att 5 Åsvinn S.K ska leda detta runtom! Förhoppningsvis som andrahandare till ca 20% Sådärja, bara 6 lopp kvar att lösa
|
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Omgångens avslag kommer i sista!
10 Competivo väljer Wäjersten att köra själv, förmodligen för att ligga lågt och spurta in som 6e/7e häst då det såg lite risigt ut senast.. Hoppas att han drar på sig många streck! |
|
|
|
|
|
|
#7 |
Berglunds funderingar efter första V85an
Daniel Berglund: "Fiasko, succé eller mittemellan?"
Det går inte att dra några starka slutsatser om det nya V85-spelet efter en omgång, men en del tankar har jag efter premiäromgången och även några om kommande omgång på Romme. Daniel Berglund igår kl. 15:00 Den första V85-omgången är avklarad och ATG:s första ”nya lördagsupplevelse” i hamn. Även i efterhand en svårbedömd sådan och jag har inget bra svar på om det här kommer att bli fiasko eller succé på lång sikt. ATG:s Vd, Hans Lord Skarplöth, uttalade sig efteråt om att omsättningen blev vad de hade hoppats på och att han var jättenöjd, men jag säger syn på hur jättenöjda ATG verkligen är med 145 miljoner? Visserligen ganska exakt vad man hade kommunicerat i förhand, men vi vet sedan tidigare att ATG estimerar sådant i underkant och med den massiva dopningen av åttarättspotten hade jag i alla fall trott på minst 20 miljoner till. 174.601 kronor blev den första åttarättsutdelningen vilket var bra betalt för en rad utan skrällar, även om man nog måste betrakta A Fair Days seger som en skräll när Francesco Zet föll. Drygt 67.000 kronor hade utdelningen landat på utan de 53 fonderingsmiljoner ATG stoppade in i potten och det säger sig själv att med ett par vinnare spelade till 1-3 procent så kommer utdelningarna att bli höga. Helt klart är det en mycket svår spelform man har skapat även om det kanske inte visade sig nu. Med drygt 64 miljoner kvar i fonderingskassan så hade jag hoppats att ATG skulle lägga en del av dessa i Rommes V85-omgång på lördag för att behålla det momentum man skapat förra veckan. Det gjorde man dock inte och nu blir det spännande att se hur omsättningen påverkas när man inte har jackpottkortet att spela ut i reklamen. Sportsligt sett blev det en märklig omgång med många strykningar (14) en hel del underprestationer och svåra yttre förhållanden. Känslan är att det var väldigt individuellt hur hästarna klarade det knepiga banunderlaget och det var också olika åsikter om banan från de aktiva. Daniel Redén åkte till Malmö med många betrodda hästar, men dessa hade en dålig dag och drog med sig många spelare i fallet. Bland annat jag själv. Det är hårt att säga att Francesco Zet var dålig, men helt uppenbart hade han inte sin bästa dag och det var starkt gjort att kämpa sig till andraplatsen trots att han inte hade stilen med sig till slut. Det går dock inte att ta ifrån A Fair Day någonting för det är en otrolig häst och en minst lika viktig reklampelare för travsporten som Francesco Zet. Speltrender är en intressant sak och vi fick ett exempel på hur insatsprocenten kan svänga. I V85-5 var Nilla Lane klar favorit på fredagen, men när de flesta sena tipsters och spelare tyckte att det var fel och att Celiaz borde vara favorit så fick det enorm effekt. När alla hade lämnat in sina system så var Celiaz 55 procent och Nilla Lane 27. Alltså ganska exakt tvärtom mot hur det såg ut på fredagen! Även med facit i hand och med Nilla Lane som vinnare tycker jag att Celiaz-förespråkarna hade rätt i sak och tror att hon hade satt klorna i ledaren utan galoppen i början av upploppet. Gocciadoro-träningen var dock för entömd den här dagen. Vi fick ett exempel på att man bör sätta ut egna reserver. När Daniel Redéns favorit Bright Star U.S. ströks efter en olycka i värmningen fick de tidiga spelarna, som inte valt egna reserver, in Kosing på sina system. Detta eftersom han var andrahandsfavorit på V85 under veckan och väljer man inte egna reserver får man in dem efter hur spelprocenten sitter när man lämnar in. Det gjorde alltså att den här fjärdehandsfavoriten på vinnarspelet blev favorit på kvarvarande V85-rader. Passas nästa gång: Jag gillade intrycket på Vinci Winner (V85-4) som aldrig kom in i loppet från spår elva. Han avslutade med bra fart över mål invändigt om hästar i den skumma banbelysningen och ser ut som en "riktig sort". V85-1: Starke 10 Fangio vann ett liknande dubbelklasslopp näst senast, men stod då start och är värre placerad nu. Lär hamna långt bak och kan få tufft att runda allt. 13 Emporio Broline såg väldigt bra ut senast och är given trots sin orutin i ett svårt lopp. V85-2: 4 Ike Zet var vass vid segern näst senast och i tät är han obesegrad efter sju försök! Bra spurt även senast trots att Redén inte var helt nöjd med hur han kändes. Svårslagen i spets, men Berghs startsnabba duo 2 Blablablaa och 6 Ace Wibb kanske försvårar? V85-3: 4 Guli Hektor höll undan 20 meter för 12 Blomsterprinsen från spets senast och med tanke på spåren så är förutsättningarna ungefär lika nu. Det blir dock knappast tät av egen kraft för Guli Hektor mot 5 Åsvinn S.K. och taktiken för denne blir intressant. V85-4: 4 Cashman J.R. har visat sig väldigt effektiv i täten, men med startsnabba duon 1 Always A Pleasure och 2 Sakima T.H. invändigt är det inte säkert att han kommer dit. Vass spurt av 5 Hugo Boss Shadow senast och kapable 9 Dart Kronos gör debut i ny regi. V85-5: Vidöppet stolopp och inte lätt att sätta in 15 Freccia Laksmy som gör debut på svensk mark. Hon är fartfylld, men uppgiften ser tuff ut från startspår i tredje ledet. När 12 Mellby Legacy dessutom återkommer efter sjukdom känns det givet att leta skräll! V85-6: 6 Global Etalon tog en välförtjänt seger senast efter flera starka insatser i tuffa lopp. Måste ses med bra chans. 8 Castor The Star är ute över rätt distans, men ändå svårbedömd efter senast. 10 Adriatica har sett vass ut i enklare lopp på slutet. V85-7: 2 Monalisa B.R. räckte inte i EM för ston, men har sett bra ut vid billiga segrar efter det. Jagar första segern i Sverige och givet bud från perfekt läge. 11 Graces Bird har tagit sina segrar i spets, men är tuffare i år och tidig trots startspåret. V85-8: Öppen avslutning, men 5 Västerbo Exciting står på tur för seger efter flera starka lopp mot bra motstånd. Det vore intressant att se honom i ledningen. 4 Jikken återkommer efter uppehåll och 10 Competivo gick sig stum senast. Svårbedömda på grund av det. Spaningen: Ett par av Daniel Redéns hästar underpresterade i lördags. Tillfällighet eller formsvacka för stallet? Jag lutar åt det förstnämnda när det har trots allt har blivit flera segrar till stallet söndag-måndag. Jag tänker dock hålla noga koll på hur hästarna går under veckan inför kommande V85-omgång på Romme. |
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Torsdags Tankar
I Västkustregnet. Troliga. 2 Blablablaa. 4 Guli Hector. 6 Global Etalon. Roliga. 10 Fangio. 10 Golden Cresent. 12 Mellby Legacy. 5 Västerbo Exciting Otroligt Roliga. Åtminstone halvroliga ![]() 6 Ace Wibb. 2 Official Sox. 10 Rocket Queen. 7 Garden Leave. 8 Cabron. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Jag väntade på att Unter skulle lägga in kommentarer till lördagens lopp för jag var i valet och kvalet att spika Garden Leave i avd 7. Men nu såg jag att den blivit struken och då får det blir Graces Bird. Spännande med Sjöström som kusk denna gång och Westholm håller hästen högt. Han har med den på två hästar i 5 tippar V85. Den där norska storfavoriten står jag över denna gång. Brukar inte vinna i Sverige med Hötomten och de senaste segrarna har varit ganska billiga lopp.
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Jag kör vidare på mitt koncept att börja med en rak DD som jag sedan även spikar på V85. I DD 1 provar jag med 11 Graces Bird som Jörgen har beskrivit som den bästa han har i stallet. Claes Sjöström är ju en Jepson Light, som jag ser det, och kan säkert göra något kreativt från spår 11.
I DD 2 fastnade jag direkt för 4 Jikken som jag alltid har haft ett gott öga till. Daniel kör själv denna gång och tänk på att han faktiskt har högre segerprocent som kusk än vad Kihlström har. Visserligen håller väl Redén på att packa ihop stallet för säsongen nu men det här tror jag han kan vinna. Det var avslutningen det! Sex lopp kvar att lösa: Avd 1 2 Orel Boko blir mitt förstastreck. Fick sparat sina krafter på Bjerke vilket kan komma till pass nu. 10 Fangio är ett hett bud men innerspår på tillägg kan ställa till det. Måste dock vara med på lappen ifall det skulle lösa sig. 5 Lumbermans Malte är intressant. Katja Melkko har ju flyttat sin verksamhet till Romme nu så det är hemmaplan. Tog rekord senast från bakspår. Kan Jorma få iväg den från det kluriga spåret så tror jag på mycket högre chans än 2%. 7 Setting Sun var mitt drag förra veckan och nu försöker han igen. Startsnabb och Stefan Persson har ju vunnit med den förr. Fyra hästar får räcka. Favoriten ratar jag, så den kan ni nog spika ![]() Avd 2 Här spikar jag 4 Ike Zet även om det känns skakigt. Jag har inte råd med fler, eftersom en princip jag har på V85 är att jag ska spendera en mindre summa pengar än vad jag gjorde på V75. Avd 3 Det sunda låset är 4 Guli Hektor och 5 Åsvinn S.K. Så de två tar jag. Den modige tar alla. Alla övriga tokrusar ju utdelningen. Avd 4 1 Always a Pleasure är en gammal följehäst som det skulle smärta mig att åka ut på. Men den är snabb ut så en spetsoslut kanske är möjlig. Femman i kort auto är jag svag för så 5 Hugo Boss Shadow får åka med. Avd 5 15 ston som springer ikapp i en trappa. Underbart lopp. Här tar jag faktiskt ALLIHOPA HÄSTARNA. Avd 6 5 S.G. Dracarys är chanslös enligt både tränare och spelare men jag kan inte lämna en femma på auto kort utanför mitt system. Så jag får bita i mitt sura principäpple och betala för den. 6 Global Etalon tror jag mer på fastän den kan få en jobbig resa från sjättespår. Mitt förstastreck hamnar på 8 Castor the Star som är bästa hästen och nu får barfota och Claes Sjöström. Swisch! Avd 7 Som sagt spikar jag 2%-aren 11 Graces Bird. Avd 8 Det här ska väl 4 Jikken vinna? Förra veckan hade jag fem rätt, så jag hoppas trenden håller i sig
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Ju mer jag analyserar omgången desto mer säker blir jag på att 8r kommer att ge miljoner.. Många märkliga favoriter och betrodda hästar!
Avd 1. Går kort på 7,10,6 vilket jag hoppas räcker i ett öppet lopp. Avd 2. 4 Ike Zet är givet förstastreck men se upp för Berghs formstall. Avd 3. Den solklara spiken i omgången! 5 Åsvinn S.K pissvinner detta! Tacksam procent.. Avd 4. Öppet brons över kort med favorit från bakspår, schas! Se upp för 3 Oracle Vixi. Avd 5. Öppet stolopp med spårtrappa! 10 Rocket Queen är draget. Avd 6. Rätt favorit men klart överspelad! Borde räcka långt med 1,6,8,2 Avd 7. Här tror och hoppas jag på en redig skräll! Klart överspelad favorit! Avd 8. Klart spelvärd favorit på sos just nu! Dragen är 8 Cabron och 2 Night Art |
|
|
|
|
|
|
#12 |
|
Fredags Surr
Romme V85 ser onekligen klurig och spelvärd ut. Inga dunderfavoriter. Stoloppet avd 5 är väl ett välgarderat lopp på nästan alla kuponger. 1-2-3 är mina måstestreck och 10-12-15 känns väl oxå tryggt. Feglås i Nordisloppet. Guli och Åsvinn. Guldtanden glänser fortfarande på 70 åringen och Lindblomman plockar fram fina hästar på löpande band. Jag funderar på att spika 5 Västerbo. Värd en vinst efter flera fina prestationer. Det är väl dessutom inte årets tuffaste Silverdivision. Kuskminus på Jikken. Redén är inte min favorit. Stänkaren är Cabron. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
|
|