Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2025-11-23, 19:46   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V85 Solvalla 29 november

Dubbeln blev klar på nolltid:
2 Fashion Monger och 7 Fawaz Mil.
I morgon börjar jag titta på V6:an som inleder.

Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-11-23 klockan 20:43.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 04:08   #2

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 18235
Standard

Sista 85an innan det bedrövliga barfotaförbudet träder i kraft! Överlag en ganska enkel omgång på Solvallas berömda "lunk oval.. 6/10 klutar får omgången av mig. Och bara 6 lopp att lösa för egen del då jag inleder med dubbelslag på 2.

Avd 1. 2 Adriatica blir nog storfavorit! Det ska hon vara.. Hoppas att 9 Great Skills drar på sig en massa streck. Det här vinner hon inte från bakspår! Ser gärna lite streck på Gocciadoro också.

Avd 2. Förmodligen en till storfavorit (2 Tactic Lane) som brakar till ledningen och vinner med 5 längder.. Imponerade stort senast mot liknande motstånd! Wallin har haft ett fantastiskt fint år med närmare 25m insprunget. Normalt säker i volt, bara galopp emot!

Avd 3. Spårtrappa och här börjar svårighetsgraden öka lite.. Hoppas att 12 Ready Creation blir mycket spelad! Min vinnare heter 4 WilliamSon B.B! Öppnar något över medel och kanske kan trycka sig till ledningen. Två (förhoppningsvis) rejäla skrällar att ta i beaktning är 1 Mr Boenasera som öppnar helt ok och får ett rejält lyft i sulkyn. Men framförallt 7 Kattbo Hunter som gjorde det jävligt bra senast i ett mycket stökigt lopp där bak. Vältränad och formen på topp!?

Avd 4. 5 No Moore Z.A.R tror jag plockar åt sig ledningen och blir hästen att slå. Såg dock något trött ut när mållinjen närmade sig senast. Bergh har en fin treåring i 3 Idle Seabrook som förmodligen blir favorit. Väldigt öppet bakom dessa två.. En/två eller i stort sett alla!

Avd 5. Max tre ekipage gör upp om detta! "Gött" att 10 Francesco Zet fick bakspår! Blir förhoppningsvis jättefavorit ändå! 2 Ture L.A kan rinna undan från ledningen med lite flyt.. Om inte Gocciadoro sätter fart på tillställningen med 7 Clarissa som varit sanslöst bra i sina två senaste lopp. Får hon inte en för tuff inledning och går neråt 10,7 så kan det bli jävligt tufft för Örjan! 7,10 (2)

Avd 6. 12st Treåringar mot 3st fyraåringar.. Det borde ju vara en enorm fördel att starta i den främre volten! Men 14 Izod Zet är ju en undantagshäst! Dock många att runda och det kan häxa rejält.. Frågan är hur finnarna 6 Make Cash och 7 Shackhills Gambler står sig? Det råder väl spetsgaranti för Örjan bakom 1 Jay Jay Zet (som väl blir ganska stor favorit) men han har ju inte direkt imponerat på upploppet tidigare.Det luktar gardering lång väg här tycker jag! 1,2,3,5,6,8,11,14,15 i stort sett utan inbördes ranking för att vara "säker"

Avd 7. Ingen dunderklass på dagens silverdivision direkt.. Rövspår igen för 8 Jalapeno K som lär få göra jobbet. Har ju dock imponerat ordentligt på slutet! 2 Fashion Monger sopade hem en bronsfinal senast men går tillbaka till skor runt om. 4 Zaxton hade all tur i världen senast från 3e invändigt över kort när Sesam öppnade sig tack vare en galopperande Tamacti Jun. Jätteskrällen är 1 One Cristal med två lopp i kroppen. Dock struken senast inför en tilltänkt start i Gävle. Lurigt!

Avd 8. En otroligt jämn och fin bronsdivision avslutar dagen! Med bättre spår för 7 Fawaz Mil så hade det varit spikmaterial.. Kommer 6 Fantom Jet till ledningen så kan det bli tufft för övriga!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wedgie (+10), Weju (+20)
KalleKlut är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 09:41   #3

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1025
Standard

Glöm inte 11 Barkley i tredje.

Såhär skrev Berglund efter insatsen på V85 den 15:e November.

Citat:
Barkley toppspurtade till finalplats i treåringarnas Breeders’ Crown-final, men fick spår åtta och backades ner i kön och kördes invändigt. Fick sedan inte chansen innan det var för sent, men avslutade sylvasst över mål. Känns som väldigt mycket häst för att bara ha 288.000 kr på kontot och måste vara mycket spännande framöver. Tyvärr blev han bara förstareserv i klass 2 på lördag.
KalleKlut (+3)
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 10:28   #4

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wedgie Visa inlägg
Glöm inte 11 Barkley i tredje.

Såhär skrev Berglund efter insatsen på V85 den 15:e November.
Bra där!

Jag sullade till det med spårtrappa där.. Det är det INTE!
Gammal 2025-11-24, 11:41   #5

SwedishHorseRacings avatar

Reg.datum: jun 2018
Sharp$: 2838
Standard

Tidiga tankar hos Aftonbladet förordade 11 BARKLEY som spik.

Den här 11 BARKLEY har man snackat om i någon tidigare V85-omgång.
Varför gillar folk att prata om honom?

Är det någon som sett resultatraden?
6, 5, 0, 4, 0...

En rätt så "Skrotig" resultatrad.

Vi (eller i alla fall jag) letar hellre upp dom med fina staket.
Finns tex. 10 FRANSECO ZET, 2 ADRIATICA, och med nöd och näppe nämner jag JALAPENO K..

Glöm 11 BARKLEY. Han vinner inte i alla fall. Ehum. Tror jag, ska tilläggas.
SwedishHorseRacing är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 12:43   #6

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1284
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg

6, 5, 0, 4, 0...

Finns tex. 10 FRANSECO ZET, 2 ADRIATICA, och med nöd och näppe nämner jag JALAPENO K..

Läser titt som tätt att du är besviken på utdelningen.

Man vinner som man spelar...när man väl vinner. Om de med fina staket vinner så blir det kass utdelning. Det är liksom givet på förhand.

"Tricket" är att hitta såna som har hygglig chans att påbörja nytt staket. Oftast genom att kolla igenom tidigare lopp och se om de presterat hyggligt bra men ändå inte fått vinna.

Är även bra att leta fel på dem med staket. Lyckas man fälla någon eller några av de självklara favoriterna är man på rätt väg.

Testa! Nästan 100% säkert att du kommer att förlora mindre, eller kanske t o m vinna en hygglig slant.

En liknande strategi är att man kollar igenom sin lapp efter att man har plitat ihop den. Och om den liknar hur övriga spelare spelat....ja då hoppar man över att lämna in.
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 14:32   #7

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1025
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHorseRacing Visa inlägg

6, 5, 0, 4, 0...

För att brodera ut resultatraden lite kan man konstatera att dom placeringarna togs i lopp med 60l, 100k, 200k, 200k, samt 800k, i förstapris.
Kontrast till nuvarande tipsettan som kört för 125k, 60k, 80k, 80k, 150k.

Jag tycker det finns ett tydligt spelvärde i den nu iallafall, då Barkley varit ute i väsentligt tuffare sällskap än resten av loppets hästar. Men kanske ingen spik direkt Och kommer säkert, som sagt, att trenda rejält uppåt i spelandel.
Strappa71 (+222), bosseguldheden (+10), Weju (+10)
Wedgie är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 15:30   #8

Standard

Barkley har jag haft ögonen på ett tag, det här är ett ovanligt billigt lopp och att chefen själv kör denna gång är nog bara en fördel från 11-spåret. Det krävs ju lite offensivt upplägg därifrån och det kan nog Bergh servera. Än så länge den enda häst jag markerat i loppet.
Gammal 2025-11-24, 16:37   #9

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18034
Standard

Robert Bergh
Spänner bågen rejält den här veckan. Stall Berghcamp har hela 18 starthästar på 4 dagar. Onsdag t.o.m. Lördag den här veckan. Åby, Axevalla, Kalmar och Solvalla.
6 st på Solvallas V85 på lördag. Lär bli ganska betrodd med flera av dessa. Spännande och utmanande vecka för Robban och hans personal.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-11-24 klockan 18:12.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 17:57   #10

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18034
Standard

Måndags Funderingar

V85 1) 2 Adriatica Har läget och är en ganska tuff märr men det finns väl flera utmanare om prischecken. Visst måste Nurmos märren bevakas ? Finns ju hela 3 Nurmos märrar i fältet ! Men tar nog knappast en trippel

V85 2) Stodivisionen är alltid öppen och spelvänlig. 2640 och volt är ytterligare en krydda. Mina två stänkare.
3 Honey Orchard Lunkar på och känns änna distansgynnad trots sin ungdom. Bra läge.
6 Yatsy Töll Tippas mer med hjärta än hjärna. Gått skapligt i enkla gäng men nu är det upp till bevis. Psst jag har en andel i en tvååring undan Network Broline. Halvbror.

V85 3) 6 Strawberry Googoo Upp till bevis här oxå. Betydligt tuffare motstånd än vanligt men jordgubben lunkar sina 13 tider utan problem.
11 Barkley Är härdad i betydligt tuffare gäng men från bakspår krävs det nog en topprestation. Kan gå. Dessutom såna där F.T.B. gener.

V85 4) 4 Idle Seabrook Jag har snöat in på Robbans hästar märker jag trots att det bara är måndag och uppehåll Ok Klass 3 är Klass 3 men hästen gör nog inte bort sig i detta gäng.

V85 5) 2 Ture L.A. Hur länge står Ture emot 25 miljoners hästen ? Tja normalt så är det väl en straffspark för smygörjan men trav är trav och spännande om Ture får bestämma en bit samt favoriten kommer på vingel och kanske inte är som bäst ?

V85 6) 1 Jay Jay Zet Känns lite svårbedömd på distansen men känns som ett roligt vinstbud så här på Måndags kvällen.

V85 7) Jag har snöat in på bakspåren.
8 Jalapeno K Ok Jalapeno har framspår och visst kan André ta fjärde raka med hästen om inte läget spökar alltför mycket. Hästen har en grym avslutning.
10 Flotilla. 11 Kinky Boots. 12 Kipketer Mearas. Samtliga har gedigen höstform och kommer säkerligen att ställa frågan på upploppet.

V85 8) Jag tror Bronshästarna är lite för tuffa. Det blir nog bra tryck på loppet från början till slut.
6 Fantom Jet Allesandro i jollen är väl ingen fördel men hästen har spring i benen när han är på rätt humör.
10 King Of Trotter Luring.
12 Steady Roc Härdad i tuffa gäng.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 20:18   #11

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1667
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Dubbeln blev klar på nolltid:
2 Fashion Monger och 7 Fawaz Mil.
I morgon börjar jag titta på V6:an som inleder.
6-4 Kan man hoppas på 500 ggr?
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2025-11-24, 20:47   #12

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
6-4 Kan man hoppas på 500 ggr?
Den dubbeln borde åtminstone ge över 100 ggr. Lycka till!
Gammal 2025-11-24, 20:51   #13

Standard

Det svänger hejdlöst i avd 3. Nu är 11 Barkley plötsligt uppe i 17% och spelad till 1,05. Har Micke Nybrink uttalat sig eller vad är det frågan om?
Gammal 2025-11-24, 21:26   #14

KalleKluts avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det svänger hejdlöst i avd 3. Nu är 11 Barkley plötsligt uppe i 17% och spelad till 1,05. Har Micke Nybrink uttalat sig eller vad är det frågan om?
Det är spelat för 162.000:- (Borde bli ca 110.000.000:-) så ja, det kommer svänga

Min gissning är att han slutar på 23% och 3,40 vilket isåfall är helt galet av kåren!
Gammal 2025-11-25, 18:27   #15

KalleKluts avatar

Standard

Berglunds reflektioner

Daniel Berglund: "V85 måste kunna stå på egna ben!"
Allt var som vanligt på "Jägers", men Godfather blev en tacksam skräll för ATG och V85 måste kunna stå på egna ben!

Daniel Berglund
igår kl. 15:00
Jägersro levde verkligen upp till epitetet ”spetsbana” när V85 avgjordes i grått och trist höstväder i lördags. Sju av åtta V85-vinnare vann från ledningen och den åttonde, Blixt Lane, tog sin seger utvändigt om ledaren. En sak är om detta sker på en snabb och fin sommarbana i varmt väder, men nu var förutsättningarna knappast optimala även om banunderlaget var mer hårt än löst och krävande.

Utfallet var nog ett resultat av att bra hästar kom till täten och att det var rätt många svaga prestationer bakom de ganska överlägsna vinnarna. Det var inte särskilt många insatser jag tog med mig bakom segrarna och mest av alla svek storfavoriten Jackpot Mearas som inte alls stod att känna igen även om han fick ett jobbigare lopp än väntat.

Härlige A Fair Day satte ner hoven rejält i gulddivisionen som blev ren och skär uppvisning efter att han släppts till ledningen utan strid. Här får nog djuren i högsta klassen vara glada över att Kalmar-stjärnan verkar ta vinterledigt och laddas för nästa säsong.

Trots att Tanja Tooma inte var någon jag var särskilt sugen på som hårt betrodd i Svensk Uppfödningslöpning så gladde det ändå att Fredrik B Larsson fick vinna ett klassiskt storlopp. Solvallatränaren var tillsammans med pappa Björn en pålitlig leverantör av fina unghästar när jag började jobba med trav och nu ser han ut att ha fått fram en riktig pärla igen!

ATG ska vara tacksamma över storskrällen Godfather och Mika Forss i loppet där Jackpot Mearas var favorit. Utan en rejäl skräll i det loppet hade det blivit jackpott på både femmor och sexor för andra veckan i följd vilket sannerligen inte hade varit någon bra reklam för den nya spelformen. Det är dock illa nog att 24,7 miljoner, av de redan hårt beskattade 108 miljoner som omsattes, inte delades ut till den omgångens V85-spelare.

Dessa miljoner skickas nu vidare till den här veckans V85-omgång på Solvalla och ATG skjuter även till dryga 10 miljoner från fonderingen för att kunna marknadsföra omgången som en multijackpott. Det kommer alltså att finnas drygt 34,8 miljoner extra att spela om i åttarättspotten på lördag.

Med den kommande omgången på lördag har det varit jackpott i fyra av sex V85-omgångar och faran med det är att begreppet jackpott urvattnas och tappar sitt värde som stark speltrigger. I stället kan det komma att kännas tråkigt när det inte är jackpott och spelsuget till dessa omgångar minskar. V85-spelet måste kunna stå på egna ben varje vecka för att bli framgångsrikt på sikt!

Solvallas tävlingar på lördag ser sportsligt sett bättre ut än de vi hade på Jägersro och förhoppningsvis blir det jämnare lopp och inte bara överlägsna spetsvinnare. Jag ser flera intressanta ”nästagångare” i startlistorna och vi får väl se hur påpassade hästar som Barkley (V85-3) Gangster Vendil (V85-6) Kinky Boots (V85-7) och Pure Atlas (V85-8) blir innan det är färdigt? Gissar i alla fall att många kommer att vara sugna på dessa i veckan.

Passas nästa gång:
Princess Of Divine var min tipsetta i V85-1 i lördags, men hon hamnade helt offside långt bak i kön och kom aldrig in i loppet. Valentin Prevost chansade invändigt i sista sväng och via en vass spurt, med det norska huvudlaget sparat, kunde ekipaget rädda en tredjeplats och det var ett fortsatt starkt formbesked.

Orosei Boko hamnade, inte oväntat, sist i fältet från start och då är det tufft att räcka ända fram på Jägersro. Han tappade dessutom någon extra längd på sista bortre långsidan när Örjan Kihlström hade problem att få ur rycktussarna. Spurten via underkant 1.10 sista 700 meterna som trea sedan var riktigt stark och även här är formen på topp!

Tidiga tankar till V85 Solvalla:
V85-1:
2 Adriatica vann Oaks 2023, men fungerade inte i fjol. Nu har hon kommit tillbaka starkt och var vass tvåa bakom Global Etalon i guld näst senast. Läge för tidig ledning och då kan de starka motbuden 9 Great Skills och 10 Celiaz få svårt från bakspår.

V85-2:
2 Tactic Lane fick äntligen vinna senast efter en del otur. Överlägsen i spets då, men har knappast råd att bli lika pigg den här gången när det är lång distans. Öppet bakom, men 10 Lucky Silver går ner lite i klass och 5 Joelynn är en vass spurtare.

V85-3:
11 Barkley har en tråkig resultatrad, men i de två senaste loppen har treåringen stått för vassa avslutningar i såväl semifinal som i Breeders’ Crown-finalen. Möter äldre hästar nu, men bör trots det och ett svårt bakspår vara högaktuell i tätstriden.

V85-4:
Det ser öppet ut i lägsta klassen när duon 9 Fantastic Hall och 12 Ezekiel Face, som visat hög kapacitet, dragit bakspår. Startsnabbe 6 Licorice Sisu fick chansen för sent i sin comeback senast och blir intressant om han tar en längd på 5 No Moore Z.A.R.

V85-5:
10 Francesco Zet kunde inte brotta ner ledande A Fair Day senast och var knappast helt på topp den dagen. Jag räknar med en bättre insats här, men det kommer också att krävas om det stenhårda stoet 7 Clarissa blir släppt till ledningen efter en bit.

V85-6:
I Big Noon-pokalen startar fyraåringarna 20 meter efter treåringarna över kort distans och trots att 14 Izod Zet tillhör kullens bästa blir det inte lätt med tolv hästar framför. 3 Gangster Vendil har gått starkt i Breeders’ Crown och är ett kul drag.

V85-7:
8 Jalapeno K. är mycket bra och skulle han bli släppt till spets utan att det kostar för mycket får övriga kämpa. Hårt tempo på loppet skulle gynna 11 Kinky Boots som blev fast med gott om krafter kvar i rygg ledaren senast. Givet segerbud trots läget.

V85-8:
Bara tre klass 1-hästar tar chansen mot bronsdjuren i det här dubbelklassloppet vilket blir tufft, men 1 Rendevous Zon har sett vass ut hos Robert Bergh och blir farlig i ledningen. Annars flög snabbe 11 Pure Atlas fram till slut i vida spår senast.

Spaningen:
Två finska treåringar i 6 Make Cash och 7 Schackhills Gambler tar chansen mot svenskt motstånd i Big Noon-Pokalen (V85-6). Båda hästarna har sett bra ut i Finland och blir spännande att se i debuten på svensk mark. Inte helt lätta att sätta in i sammanhanget, men de känns inte chanslösa på förhand.
Svara

td