|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
V85 Axevalla Nyårsafton
V85 och ATG med fjanteriet Winter Burst når sitt crescendo på nyårsafton och tömmer bössan på 80 millar. Det ser dock fullständigt olösligt ut vid en snabb anblick!
Lägg därtill minusgrader och ev brodd för att få fäste så kan vi börja kasta pil.. Rådet är att hoppa på större andelsspel om man inte vill lägga åtskilliga tusenlappar för att få till ett hyfsat slagkraftigt system. Jag blir definitivt inte förvånad om vi har en ensam vinnare och ett nytt rekord på onsdag em/kväll! Men det är sådana här omgångar jag fullständigt älskar! Det gäller bara att stå fast vid sina idéer och våga lita på sig själv samt att man behöver ha en ofantlig summa tur om miljonerna ska trilla in på kontot.. Jag tycker mig ha hittat några guldkorn (även fast det är jävligt tidigt) såhär i början av mitt systembygge. När bästa spiken vinner drygt vart tionde lopp och heter 1 Ace Of Marke 14% då vet man att det är svårt Men detta är ett stolopp och jag ser ingen utmana om ledningen och då kan hon rinna undan i detta relativt klena lopp för miljonärskor. 7,11 klart värst emot!Två stänkare jag inte spelar utan i nästa stolopp (avd 4) är 1 Kobra 1% och 11 Satsuma 2% Dessa är bra mycket bättre än vad raden visar! Sen är frågan om inte 7 Leo The Lion 4% kan profitera på en tuff körning mellan 3 och 4 i avd 6? Kommer han bara ner hyfsat snabbt till 2a/3e ytter så blir han att räkna med! Avd 7. 13 Strawberry GooGoo 7% tyckte jag var förvånansvärt bra senast! Och detta motstånd skrämmer väl knappast herr Bergh! Dock spårtrappa och många att runda.. Omgångens fynd måste väl ändå 11 Drill 3% vara i avd 8 som han såg ut senast! 3% i nuläget men kommer nog tyvärr att klättra betydligt.. 28800:- kostar systemet just nu och då är jag långtifrån nöjd
|
|
|
|
|
|
|
#2 |
|
Vad jag kan se tömmer man inte fonderingskontot . Det har tillförts 50 av just nu fonderade 82 mkr till åttarättspoolen på onsdag . Det är mindre än förra året trots att man konfiskerat betydligt mer .
Lågklassiga lopp , stora fält och ev knepigt banunderlag gör som du skriver att potentialen till väldigt hög utdelning för 8 rätt är stor . Sitter man med en spelkassa på några hundralappar kommer man snabbt märka att strecken snabbt tar slut när man ska göra sitt system nu när det dessutom är åtta lopp istället för sju. Att hitta seriösa spelläggare som säljer reducerade system att rekommendera . Inte de stora butiksandelsfabrikerna som vräker ut matematiska system som dom inte själv deltar på där det tillkommer 6 procents provision för deras så kallade jobb. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+1) |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Avd 5 - 3140 m auto är en lite underlig propp/lopp.
Stayerlopp utskrivet för treåriga hästar mellan 50-160k. En av de startande (nr 3) har förut sprungit på stayerdistans. Blev tvåa i ett 50k-lopp på Åby 22/3-25. Ytterligare två hästar (nr 7 och nr 9) av tolv har startat på lopp över 2160m. Nr 7 har startat ett antal gånger men inte tjänat en krona på lite längre lopp, Nr 9 vann 10,5k nu i december på Åby. Lite svårt för spelarna att på förhand ha en aning om hur dessa orutinerade ungtuppar klarar den dryga distansen. Senast redigerad av Gus den 2025-12-28 klockan 14:24. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
12 Nightrain är min första häst och kanske chansspik. Ok orutinerad 3 åring på lång distans ? Men detta är en grym travare. |
||
|
|
|
|
|
#5 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4626Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Väldigt svåranalyserat lopp! Noterar att samtliga har rekord på medeldistans och den som har bäst tid är 9 Mister Who (13,8aM). Noterar även att 5 Hans Palema har två raka segrar på Axevalla från bakspår. Crebas kör nog offensivt nu från framspår på hemmaplan. Efterhandarens idé 12 Nightrain är oxå tidig. Gustav Johansson är en duktig chaufför! Jag tar nog minst halva fältet här men hade gärna haft alla.
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Avd 7:
Makalöst trevliga procent på 7 Global Formidable. PU från framspår med en häst som har tre segrar på fem starter. Bästa segerprocenten i fältet. Jag tror baske mig jag spikar! Avd 8: Denna gång får det bli tre hästar här (bara för att det är nyårsafton Sex lopp kvar att lösa! DD Inlämnat: 2025-12-28, 22:17 Axevalla Onsdag 2025-12-31 Avd 1: 7 Global Formidable 2: 9, 11, 13 3 x 10,00 kr = 30,00 kr Rättningskod: TTH ZMW ZSC Senast redigerad av bosseguldheden den 2025-12-28 klockan 22:29. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
10 mkr ytterligare har atg lagt till i åttarättspoolen idag . Därmed 60 mkr extra vilket är när fjorårets jackpott .
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
ATG tjatar om sina jackpots vecka efter vecka, men ingen kommer vinna typ 60 miljoner i morgon. Det gick knappt att få sju rätt så varför skulle man få åtta?
Nä, det var bättre förr när V5 regerade på daglig basis. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Dan före Dan före Jackpott Surr
Sitter och ögnar igenom Axevallas Nyårstrav Program med 8 ”omöjliga” lopp !! Jäklar vilken svår tippad omgång.Mission Impossible att hitta stabila spikar. Öppna och kluriga lopp från början till slut. Tvåhästars låset är däremot ganska givet. 4 Bourbon Crown och 13 Strawberry Googoo Två Hajom hästar ![]() Möjliga Chansspikar i nuläget : 12 Nightrain. 3 Lakethesnake. 4 J.Kagan Brick. Tidiga Måstestrecken : 2 Carmita Silvio. 7 Stepping Gogo Girl. 10 Golden Sunrise och 13 Börtas Ankare. Frågan är om inte hårt betrodda 12 Patton och 11 Lainy K.W.hamnar i stekpannan !? Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-12-29 klockan 13:13. Anledning: Stekpannan |
|
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
Nära samma mängd extrapengar ifjoL. Men "Jackpott"-beloppet är ju total allarättspott. Och det är 35% till alla rätt på V85 vs 40% till alla rätt på V75. Kanske kan man säga att 10-15M ifrån är nära såklart. Men samma är inte lika mellan V75 och V85. En detalj där man fått kompromissa åt det "sämre" hållet på den bättre spelformen.
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
Men vore nog bättre på flera sätt om det inte blir så omöjlig rad igen. Typ 100 tkr på 8 rätt och 10 kr på femmorna och väldigt många fler vinner en ansenlig slant . |
||
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
Nope. För V85 är inte sidovinst-effekten lika stor som den var på V75. 8r-systemen tar en mindre andel av de lägre vinstgrupper nu än 7r-systemen på V75 gjorde förr. Det krävs en rejäl mängd omsättning över ATGs uppskattning för att det ska kunna bli rekord. För att 8r-potten ska tangera förra årets 7r-pott behöver omsättningen bli minst 180MSEK. Och för att var hyggligt säker på att totalvinsten ska kunna slå förra årets rekord behövs nästan 200MSEK. Tror vi på 200M när ATGs ( iofs försiktiga ) prognos säger ca 132M? Här vill såklart ATG heller överleverera än underlevera. Men att det ska bli nästan 50-70M mer i omsättning än deras "officiella" siffra håller jag för föga troligt.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2025-12-29 klockan 16:37. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Vette fan alltså, det här var ju inte helt enkelt. Jag går lite motvalls och spikar två skrällar och garderar i loppen där man ”bör” spika. 13 Holy Zoly i första och 4 Benita Winner i tredje.
|
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Får bli en chansharry här och en kasta tärning rad.
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 1624Travbloggen Stats: 4 - 7 - 2 ROI: 113.55% Vinstprocent: 36.36% |
|
|
|
#17 |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Förra årets vinst anser jag inte vara en travvinst, mer en vinst av lottotyp. Hela uppläggeet på nyårsafton är mer lottospel än spela på hästar
Kanske därför ATG inte använder vinsten fr 2024 i någon högre grad i marknadsföringen Hur stor del av 8 rättspotten tror ni Tyskland resp Finland tar ? De är ju inbjudna att spela om ATG stamkunders avstådda vinster. Tex undertecknad |
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Spika Eller Steka ?
7 Iaintnoquitter Jag vet varken ut eller in med omgångens snackis. Skriks ut som ett spikförslag av många tipsters men jag är inte lika säker. Ok dålig koll på hästens prestationer men segrarna är väl tagna i ganska enkla gäng och jag tror 20 volts hästarna 8 och 10 gör hästen mör och sedan kommer 40 voltens tuffingar och mumsar i sig norrbaggen i god tid innan stayer menyn avslutas. Favoritspelad i nuläget !! Hm tveksamt i min värld ? ” eller va tror ni” de ska va gött å leva….. Svårt att få till ett slagkraftigt system imorgon utan att ta till Brännvin Special lösningen. V85 konstruktörerna har nog hittat guldkalven. Hopplösa omgångar löser man med 30% Brännvin Special. |
|
|
|
|
|
|
#21 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minst 300k med skrällarna och 6 favoriter. Som V85% sitter just nu iaf.
|
|
|
|
#23 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Citat:
Men dom som har turen och skickligheten att sätta åtta rätt lär få en bra ekonomisk start på 2026. |
||
|
|
|
|
|
#25 |
|
Tvåhästarslås Lösning
Kan det vara så här enkelt ? 1) 1 - 3 2) 2 - 4 3) 1 - 2 4) 7 - 12 5) 4 - 12 6) 3 - 9 7) 4 - 13 8) 7 - 13 |
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Citat:
Lämnade in tidigare idag för att inte bli färgad av ”experterna”. Som sagt, klurig omgång och blev ändå dyrt som fan även om jag blev tvingad att lämna åtskilliga utanför systemet. Men kör nog ett mycket mindre imorgon dår jag tar in mer information. V85 Inlämnat: 2025-12-30, 13:42 Axevalla Onsdag 2025-12-31 Start: 15:10 Kostnad: 1 753,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 13 Holy Zoly (3, 1) 2: 2, 4, 12 (8, 10) 3: 4 Benita Winner (7, 1) 4: 7, 10, 11, 12 (4, 1) 5: 3, 5, 8, 11 (4, 12) 6: 1, 2, 4, 9 (3, 7) 7: 6, 13 (4, 7) 8: 1, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14 (2, 3) 1x3x1x4x4x4x2x9 = 3456 rader 3456 x 1 x 0,50 kr = 1 728,00 kr. Avgift 25,00 kr. Totalt: 1 753,00 kr Rättningskod: NXS HJT TQL |
||
|
|
|
|
|
#27 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Citat:
Ingen rad ger under 3M på 8r. 90% av insatsen ligger på "ensam"-rader. @olle Får ta tillbaka det där om inget rekord. Den här lappen kan bli ensam med 8r OCH 7r. Då tar man såklart lejonparten av 6+5-r-potterna också. 130-150M på den här lappen om det blir minst spelade på lappen i alla 8 avdelningarna. Extra karma av att bjuda sitt ombud på 25 kr också! Go Go Go!
|
|
|
|
#29 |
|
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#32 |
Mitt vansinniga system!
V85 Axevalla 2025-12-31 "1/2 vansinnig"
Avd.1: A 3 C 11 gardering: 1-2-4-5-6-7-8-9-10-12-13-14-15 Avd.2: Utgångshäst: 4 J Kagan Brick gardering: 2-12 r: 10-11 Avd.3: X 1-2 Y 3-11 r: 7-4 Avd.4: 11 Satsuma r: 12-4 Avd.5: A 4 C 2 gardering: 1-3-5-6-7-8-9-10-11-12 Avd.6: Utgångshäst: 4 Vamos Flax gardering: 3-9-10 r: 6-8 Avd.7: A 12 C 7 gardering: 1-3-4-5-6-8-9-10-11-13 r: 15-14 Avd.8: 7 Iaintnoquitter r: 10-14 103 680 rader reduceras till 720 rader, 12 kuponger... Senast redigerad av OtaBenga den 2025-12-30 klockan 21:14. |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Det förstod jag och höll med dig. Var dock inte ironisk själv
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7) |
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Detta med utdelningen på V85 är rent ut sagt för jävligt. Närmare 300 000 kr på Bjerke idag för 8 rätt. 6 rätt endast 16 kr ??? Det är så man nästan smäller av. Kommer inte överens med utdelningarna hos ATG. Det är så himla ologiskt. När ska dom införa logik?
293 366 kr för 8 rätt. Sedan 293 350 kr marginal ner till 6 rätt. 16 kr på 6 rätt alltså. Hur går det ens till? Det var 339 kr på 7 rätt. Denna summa hade varit mera passande på 6 rätt. På 7 rätt skulle det kunnat vara 1000 kr åtminstone. Jag ser absolut INTE fram emot V85 på Axevalla. Vad ska dom hitta på då? Kanske 5 kr på 7 rätt. Senast redigerad av SwedishHorseRacing den 2025-12-30 klockan 22:57. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Citat:
Vad gäller Global Formidable så är spår 7 inte så bra med C.Eriksson och Eklundh innanför. Jag vet förstås att det är spårtrappa. Mitt raka DD-förslag är 10 - 10. |
||
|
|
|
|
|
#38 |
|
Jo men pappa PU brukar inte låta sig stoppas av amatörer. Han blåser nog till ledningen
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Citat:
Det är inte ett smack ologiskt. Det är bara du som inte förstår den ENORMA skillnaden i svårighetsgrad att få alla rätt jämfört med några fel i en omgång där största överraskningen är en superskräll. Blunda för V85-1 och titta på övriga 7 vinnare och känn efter om de är lätta eller svåra att finna. Om och om igen så dyker inlägg upp från dig där du söker en slags logik där det ska vara mycket bättre betalt för 1 felsrader för utfall där 1-felsrader är relativt lättfunna jämfört med hur svårt det är att få alla rätt. Skillnaden mellan 293366 och 339 motsvarar hur stor skillnaden i svårighetsgrad är.
|
|
|
|
#40 | |
|
Citat:
5341 rader klarade 7 rätt. 109700 rader klarade 6 rätt. 929042 rader klarade 5 rätt. Det är logiken bakom hur utdelningen blir som den blir. Efter spelavdrag fanns det 12088628 kr att dela ut till dem som tippat bäst. Säg att vi ger 339 kr till varje 6r-rad. Det blir 109700 x 339 kr = 37188300 kr. Redan där har den totala ologiken slagit i taket 3 ggr om. Hur utdelningen blir så mycket lägre än du tycker är logiskt? Det är många, många, MÅNGA ggr lättare att få t ex 6 rätt än vad du verkar tro. Om utdelningarna ska bli som du vill måste hästägarna börja betala in pengar till ATG istället för att erhålla överskottet från ATG.
|
|
|
|
#41 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 | |
|
Citat:
För övrigt tycker jag det låter väldigt bra från Peter på 7 Global Formidable idag. |
|
|
|
|
|
|
#43 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Citat:
Ännu mindre logik i en sån variant. Skulle ge exakt noll i marknadsföringseffekt. Blir aldrig verklighet som tur är. Om man inte ska använda pengarna till att driva spelet i någon framtida omgång finns det ett MYCKET bättre alternatv. Det enda RIKTIGT rättvisa är att pengarna istället går till dem som tippat bäst i den aktuella omgången. Grundplan = 35-15-15-35 Om 5r ger under 5 kr = 39-19-39-0 Om 6r ändå ger under 5 kr = 49-48-0-0 Om 7r ändå ger under 5 kr = 97-0-0-0 ( nästan omöjligt ens med 7 favvar ). Som du ser summerar det inte riktigt till 100% för varje rad i mitt förslag. Det beror på att ATG trots allt behöver någon slags insamling till sina "kampanj"-omgångar. De behöver 10-11 såna per år varav 2 eller 3 lite större. Och det behövs plockas någon % även från "grundplanen" Kampanj-omgångarna skulle kunna få kallas Jackpott-omgångar då det i folkmun fortfarande ändå är ett ord med positiv klang. Det skulle ge en lägsta återbetalning på 58-60%. Standardåterbetalningen skulle bli 63-64%. Och inkl. "Kampanj"-omgångarna hoppa upp till en HÖJD medelåterbetalning över tid på 66%. Bättre för alla. Vad gäller sidospelen inom V85 så hade V65 varit det optimala enligt mig, men V64Special hade också fungerat bra. V65 går tyvärr inte då Norge vägrar att släppa V65 som lördagskvällsspel. Vad är då "Special"? Jo, exakt samma icke-JP-tänk som ovan. Grundplan = 40-20-40 Om 4r ger under 5 kr = 50-50-0 Om 5r ändå ger under 5 kr = 100-0-0 Med V64Special skulle det inte behövas ett V6-val. Det blir auto-V65 och auto-V6 i de omgångar där det behövs.
|
|
|
|
#45 | |
|
Citat:
5 kr på 7 rätt är inte sannolikt. Och ikväll är det inte ens möjligt. 10-11 kr är det lägsta möjliga med 8 favoriter. Men i andra omgångar där det finns riktiga storfavoriter kan 7r nå ner till 5-6 kr när 7-8 av 8 lopp vinns av favoriterna. Du vinner som du spelar, när du väl vinner. Utdelningen är inget som någon bara "bestämmer". Den bestäms av hur väl spelarna lyckas hitta vinnarna. Inget annat.
|
|
|
|
#46 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#47 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#48 | |
|
Citat:
Hur skulle det vara MER rättvist att pengarna går till en helt annan omgång? Det finns INGET bra med en sån variant. Går inte till dem som satsat pengarna och ger heller ingen marknadsföringseffekt. Dubbeldåligt. Utveckla gärna så mycket det går varför du tycker det blir bättre. Med det där resonemanget skulle det inte heller bli utdelning på 4 rätt på V5 när ingen klarar 5 rätt? För det är ju 5r som vinstgruppen avser och då är det mer rättvist att det går till dem som har 5 rätt i en helt annan omgång? Som tur är behöver vi inte bekymra oss. Exakt noll risk att ditt förslag blir verklighet. EDIT: Sry. Fel tråd för den här diskussionen. Utveckla inte.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2025-12-31 klockan 12:38. |
||
|
|
|
|
|
#49 |
|
Jackpott upplägget borde förbjudas. Självklart skall spelpotten nollställas varje omgång.
Om det av praktiska skäl finns en nedre gräns för utdelning flyttas pengarna till övriga potter. Finns det ingen med alla rätt ska övriga ta del av potten. Jackpottstölderna är rena rama lurendrejeriet och helt vansinnigt. |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Suck. Min enda klara spik Free Day struken. Verkar gå så där för Karlstedt när han anmäler till V85
|
|
|
|
|
|
|
#51 | |
|
Citat:
På något sätt behöver ATG samla ihop till 10-11 kampanjomgångar per år. ( 2-3 större ). Det kan få kallas Jackpott när man betalar ut såklart. Men samla in måste man.
|
|
|
|
#52 |
|
Paret från Linköping stoltserar med 200 system. Bara att välja å vraka!
![]() Dom skiter väl fullständigt i hur det går så länge dom får sina 6% Otroligt att detta får fortgå! *Edit Det borde vara krav på att äga minst 1 andel för varje spelläggare! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
DIF (+100) Senast redigerad av KalleKlut den 2025-12-31 klockan 13:10. |
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Vart tog spelvärdet på Ace Of Marke vägen?
|
|
|
|
|
|
|
#54 |
|
V85
3 12 1 4,6,7,11 4,5,9,11 4 3,4,5,6,7,13 7,10,13,14 |
|
|
|
|
|
|
#55 | |
|
Citat:
KalleKlut (+5) |
||
|
|
|
|
|
#56 |
|
Idag blir det spik direkt på Kevin Oscarsson. Bära eller brista.
Testar även Mister Who som kan glida med i fältet och avgöra sista 300 m Dagens smäll måste vara Landmark River. Ni såg Noas form häromdagen. Blir inte ensam vinnare och mest troligt inte ens en vinnare. Skål och lycka till |
|
|
|
|
|
|
#57 |
|
Edit: Felpost.
|
|
|
|
#58 |
|
V85
Inlämnat: 2025-12-31, 14:18 SistaStallskriket andelsspel Axevalla Onsdag 2025-12-31 Start: 15:10 Kostnad: 1 080,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 5, 6, 7, 11 (9, 8) 2: 4 J.Kagan Brick (12, 2) 3: 1, 3 (11, 2) 4: 2, 4, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14 (1, 3) 5: 4 Remy Lane (11, 5) 6: 3, 4, 10 (9, 8) 7: 4 Bourbon Crown (13, 7) 8: 5, 7, 9, 10, 13, 14 (12, 6) 6x1x2x10x1x3x1x6 = 2160 rader. 2160 x 1 x 0,50 kr = 1 080,00 kr. Totalt: 1 080,00 kr Rättningskod: WNC PKJ BVB |
|
|
|
|
|
|
#59 |
|
Tyvärr ingen V86:a idag, så jag får väl köra en V85:a fast det tar emot.
Avd 1: 1, 3, 6, 7, 9, 11 (8, 5) 2: 4, 12 (2, 9) 3: 1, 3, 7, 11 (2, 4) 4: 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12, 13, 14 (1, 8) 5: 11, 12 (4, 9) 6: 3 Lakethesnake (4, 9) 7: 7 Global Formidable (4, 13) 8: 14 Sandokan (10, 7) |
|
|
|
|
|
|
#60 |
|
Lycka till och gott nytt år!
1: 1, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 13 (14, 12) 2: 4 J.Kagan Brick (12, 2) 3: 1 Ace of Marke (11, 3) 4: 2, 4, 6, 7, 10, 11, 12 (13, 14) 5: 4, 5, 11 (9, 12) 6: 3 Lakethesnake (4, 9) 7: 4, 7, 13 (6, 10) 8: 10 Golden Sunrise (14, 7) 9x1x1x7x3x1x3x1 = 567 rader 567 x 0.7 x 0,50 kr = 198,45 kr. Totalt: 198,45 kr Rättningskod: RXN WLN TCH |
|
|
|
|
|
|
#61 |
|
Dagens lotto-rad:
1: 3,6-1,7,9,11,13 2: 4-2,5 (fick banta bort extreme af i sista sekund) 3: 3 Never to Young 4: 2,6,7 5: 12 Nightrain 6: 9 Mr Kabuki 7: 7,10,13 8: 10,13-9,12,14 En av tre A i avd 1,2,8 Lycka till allihop och gott nytt år! |
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Kevin Oscarsson verkar inte helt onöjd trots förlusten.
|
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
Efter diverse funderingar och en hel del ångest så blev det såhär..
V85 Inlämnat: 2025-12-31, 15:05 Kluts andelsspel Axevalla Onsdag 2025-12-31 Start: 15:10 Kostnad: 5 292,00 kr Vadet gäller startnummer Avd 1: 1, 3, 5, 6, 7, 11, 13 (9, 12) 2: 4, 12 (2, 10) 3: 1 Ace of Marke (7, 3) 4: 1, 3, 6, 10, 11, 13 (4, 12) 5: 4 Remy Lane (11, 8) 6: 3, 4, 7 (10, 9) 7: 3, 4, 5, 7, 10, 11 (13, 6) 8: 5, 7, 10, 11, 12, 13, 14 (6, 9) 7x2x1x6x1x3x6x7 = 10584 rader. 10584 x 1 x 0,50 kr = 5 292,00 kr. Totalt: 5 292,00 kr Rättningskod: QWM ZGW CMK |
|
|
|
|
|
|
#64 |
|
Borde lastat in mer då det var mitt förstastreck men jag fegade..
Hade även 10kr V PLATS Inlämnat: 2025-12-31, 15:11 Axevalla Lopp 3 Onsdag 2025-12-31 Start: 15:11 Kostnad: 54,00 kr Vadet gäller startnummer 1 The Great One 1 x 54,00 kr = 54,00 kr |
|
|
|
|
|
|
#65 |
|
I V85 Direkt gillar man att prata om stall Reldén av någon anledning.
Det finns ju så mycket bättre stall i den här omgången. |
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Jag trodde Patton skulle vinna, men vågade inte spika med Bergh i spets.
|
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
Upp till bevis nu för en brutalt överstreckad Ace Of Marke!
(Jag hoppas ju på sos då jag spikat) |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#69 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#71 |
|
Fick inte med Patton då loppet skulle gå.
Fyrling1 av 4 avgjorda Vinnare: Lainy K.W. (1-3) Vinnare: Nightrain (1-3) Vinnare: Global Formidable (1-3) Vinnare: Sandokan (1-3) Odds: 26.02 Insats: 100.00 kr Möjlig utbetalning: 2601.64 kr |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Plats kismet.k W.E
|
|
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
Snygg vinnare! ![]() Trodde 14 eller 2 kunde vinna så tog inte med 10 Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+10) |
||
|
|
|
|
|
#75 |
|
Nu blir det tufft. Sparlopp och tre spikar kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#76 |
|
Sista liret, måste förbereda middag mm..
TOP 7 Inlämnat: 2025-12-31, 16:14 Axevalla Lopp 7 Onsdag 2025-12-31 Start: 16:38 Kostnad: 48,00 kr Vadet gäller startnummer Plac. 1:a 4 Remy Lane 2:a 5, 8, 11 3:a 5, 8, 11 4:a 5, 8, 11 5:a 2, 9 6:a 2, 9 7:a 6 I.D.Inner Circle Din ranking: 4 11 8 5 2 9 6 Reserver: 12 1 12 x 4,00 kr = 48,00 kr Totalt: 48,00 kr Rättningskod: QZW WGN JNK |
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
De gick alldeles för tidigt med 11 och 12.
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Min kommentar till skrällen i V85-5... :"storskrällde i Axevalla från spår 2 med samma kusk och 1;a start ny regi-nu 6:e ny regi".. tog inte med den...
Hade 12 som bästa hästen i loppet |
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Gustav Johansson måste vara en av de absolut sämsta kuskarna just nu? Svarar dödens och dör sen helt halvvarvet kvar.
|
|
|
|
|
|
|
#81 |
|
Vid jackpot på åtta rätt idag går närmare 75 miljoner (80%) vidare till Romme 10 januari om jag förstått saken rätt...
|
|
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Citat:
Inte så glad över att han kör hästarna som om det vore elithästar oavsett, är inte ett dugg förvånad över att stallets bästa häst blev skadad.Inte glad över honom alls. För lite hänsyn till djuren och för stor ego-gillas inte! |
||
|
|
|
|
|
#83 |
|
Hoppsan! Nu får jag hoppas på två sexor. Hmm.
|
|
|
|
|
|
|
#85 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Hade Spirit of Love rankad 4:a, men var inte aktuell att ta med eftersom de lät hästen vila efter att ha förlorat med 13 längder i sitt sista lopp före paus. Tänkte den nog behövde lopp
|
|
|
|
|
|
|
#87 |
|
Visst är det kul med trav
Omgången blev lika svårlöst som det såg ut i programmet. Kanske en upprepning från förra året, en vinnare tar hela 8 rätts potten
Senast redigerad av Efterhandaren den 2025-12-31 klockan 17:14. |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Innerspåret måste vara riktigt segt att köra på.
I princip alla ledarhästar har ju stannat efter ett tag. |
|
|
|
|
|
|
#89 |
|
Det luktar ju ordentlig skräll i 7e också så det får bli en viktad skräll DD
5,10 Mot? |
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#91 |
|
Första rätt på V5...PrincessoftheDawn
|
|
|
|
|
|
|
#92 |
|
Inte det heller. Det som började så bra. Nu återstår bara tröstpriset.
|
|
|
|
|
|
|
#93 |
|
Nja, hästarna har ju stannat långt före upploppet också, t ex i stayerloppet avd 5.
Så fort en häst tog över ledningen så stannade den efter 100-200 m. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Samson (+10) |
|
|
|
|
|
|
#94 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Värden i teorin, för 7-6 och 5-rätt
1 _ 6811679-- 47384-- 2060 2 __ 1.5658E+07-- 92713-- 3120 3 __ 3.201E+07-- 148652-- 3910 4 __ 2.5835E+07-- 130612-- 3695 5 __ 2.0946E+07-- 113882-- 3466 6 __ 8115492-- 55035-- 2281 7 __ 1214596-- 9499-- 546 8 __ 3.5596E+07-- 157830-- 4008 9 __ 1.1538E+07-- 73409-- 2733 10 __ 726118-- 5741-- 341 11 __ 1.128299E+07-- 72115-- 2705 12 __ 5113779-- 36808-- 1718 13 __ 3705836-- 27464-- 1370 14 __ 1436059-- 11177-- 634 15 __ 2.1656E+07-- 116477-- 3503 Senast redigerad av GGS den 2025-12-31 klockan 17:37. |
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Inga system kvar inför sista på V85 men verkar vara system kvar på V5
|
|
|
|
|
|
|
#97 |
|
93 mkr som väl flyttas till Jägersro på lördag ? Snacka om spelläge då när loppen ser betydligt mänskligare ut .
|
|
|
|
|
|
|
#98 |
|
Då får man hålla tummarna för Sandokan.
|
|
|
|
|
|
|
#99 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#100 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#101 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Citat:
” Vid en eventuell jackpot lördag 27 december, onsdag 31 december och lördag 3 januari går 20 procent till fondering och resterande 80 procent går vidare till lördag 10 januari när V85 avgörs på Romme.” |
||
|
|
|
|
|
#103 |
|
Shadow Moon -min andra vinnare på V5 och hade den som chansspik i flera dagar.
bara 2 rätt på V5 Inget spel på V85 https://www.atg.se/spel/reducerat/V5...d-b153061fee9b Jag hade alltså bara rätt i V5-4 och V5-5...och spelade inte DD som gav 148ggr....
Senast redigerad av shasha den 2025-12-31 klockan 17:59. |
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Lucka för 5 Laprisamata och vi hade haft en 1%
Flaggad! |
|
|
|
|
|
|
#105 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#106 |
|
Fantastiskt
![]() Idag fick jag utdelning på fem rätt. Systemet kostade 50 öre. |
|
|
|
|
|
|
#107 |
|
Dryga 42% återbetalning till spelarna idag. Ingen bra reklam för ATG när det var tänkt att spelare skulle få tillbaka fonderade pengar. Det kan dock bli bra återbetalning till Rommes omgång 10 januari, speciellt om det kommer in ytterligare jackpottpengar från Jägersros omgång...
|
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Citat:
Inget till trötta Jägersro som tur är. Det var bestämt på förhand. Mest för att det skulle bli alldeles för kort tid för inköp av marknadsföringsutrymme.
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Citat:
Sedan att det är ordinarie klasser är en annan femma.
|
|
|
|
#110 | |
|
Citat:
"Seriösa" tippare enligt dina inlägg/sharps är de som bara lägger ut efterhandare med vinst? Hur många förlustbongar finns det innan vinst? INGEN vinner varje spel, om så vore varför häcka här? Jag skulle också kunna redovisa mina småvinster men är inte ute efter applåder! Gott Nytt År där du rannsakar din inställning! Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Efterhandaren (+5) |
||
|
|
|
|
|
#111 |
|
Lördagarna med riktiga STL proppar ordinarie för mig . Men är nog klokt sett ur atgs perspektiv att vänta en vecka med en sådan megajackpot . Hade dock personligen hellre tagit den på lördag. Ledig denna vecka och gott om tid att läsa på . Det blir sämre med det nästa vecka. Men blir garanterat inte lika svåra lopp som idag på Romme heller . Sen är nog många rätt mätta på travet i några dagar nu. Enorma pengar som spelats bort genom den största konfiskeringen någonsin av vinstpengar idag .
Efterhandaren (+5) |
|
|
|
|
|
|
#112 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#113 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Citat:
Det skulle ha gått till Jägersro på lördag? Eller aldrig varit någon jättepott till att börja med? För det är ju de enda två andra alternativen. Anledningen till att de inte går till Jägersro nu på lördag är att det skulle bli alldeles för kort tid att marknadsföra en så här stor pott. Romme 10/1 är en klockren lösning om man nu ska ha jackpott alls. Sedan är min gissning att nästa återföring från fonden blir 28/2 på Axevalla. Givetvis förutsatt att det inte hinner bli någon "naturlig" JP däremellan. Då kan det hända att de väntar lite till.
|
|
|
|
#115 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Citat:
Nu övergår det till 20% från "vanliga" JPs. 80% går ju till nästa ordinarie. Några 100% kommer det inte att växa till. För JP-utfall i omg. med oms på 100M utan JP blir det 4,55M fonderat. Hur ska det kunna bli 3-siffrigt så snabbt som på 2 månader? Räcker det ens till om det blir JP i exakt alla omgångar i 2 månader? Det snackas mycket om återomsättning. Men det som oftast glöms bort är att pengarna enbart går till allarättsvinnare i omgångarna där det återförs. Och det ska till "låg" allarättsutdelning för att det ska få den effekten. Överskattad effekt helt enkelt. Räntan går direkt till sporten. Mikroskopiska belopp jämfört med spelavdraget som vi alla accepterar.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2026-01-01 klockan 11:57. |
||
|
|
|
|
|
#117 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Citat:
Men ATG vågar såklart inte göra om från grunden. Och det är tragiskt.
|
|
|
|
#119 | |
|
Citat:
De vill minst ha ca 10-11 omgångar som de kan kampanja med. Däremot kommer de inte att återföra allt om det ändå uppstår "naturliga" JP-omgångar. Man kommer kanske att toppa upp en del mindre till "jämna femmor" till att börja med och sedan återföra i lagom takt. Därav min gissning om 28/2. Den kommer lämpligt i tid om det inte råkar bli någon fler mellan 10/1 och 28/2.
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|