Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-01-03, 18:46   #61

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 323
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Samson Visa inlägg
Jag upprepar frågan:
Var var du när nån annan tidigare presenterade en fejkrad?
Förklara bättre vad du menar. Ännu bättre: kom med intressanta tips till travet.
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 18:53   #62

Reg.datum: feb 2014
Sharp$: 2509
Standard

Fick in V5(mer tur än skicklighet) men trodde mycket på 5 Summit Diablo
i V85-7 samt 8 Eolo Wise L. i V85-8-men BÄGGE lade sig invändig och åkte bara med idag. Antingen är jag kass på travanalys eller också ville de inte tävla idag.
Dessutom hade jag Nordic In som spik i V85-3 men som tur var, var bussen hem försenad 70 minuter och jag hann inte hem och lägga in spelet...för favoriten, stallkompisen, vann.
shasha är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 18:57   #63

Reg.datum: aug 2015
Sharp$: 323
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av shasha Visa inlägg
Antingen är jag kass på travanalys eller också ville de inte tävla idag.
Haha, är med på den.
snasl är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 19:05   #64

Reg.datum: jun 2011
Sharp$: 1883
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
80 procent av dagens konfiskerade vinster till Romme nästa lördag. Blir nästan 100 mkr extra i åttarättspoolen då om jackpot på 5 och 6 rätt idag och konfiskerade belopp i onsdags . Måste bli alla tiders jackpot rekord och då kommer atg ändå ha kvar ca 55 miljoner på fonderingskontot.
94 381 035 kr. Nästan 95M. Det är iofs nästan 100M.

Det är med råge rekord för extrapengar i en allarättspott hos ATG.

Tidigare rekord var 84 903 436 kr. 24-03-31 på Romme. Blev begränsade 144 448 204 kr i omsättning den gången.

Jag gissar på ordentligt mycket mer än 145M på lördag.

Edit: ATG verkar ha hittat 2 kr i avrundning där som blev fondering istället. Därav edit.

Senast redigerad av Strappa71 den 2026-01-03 klockan 19:28.
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 19:15   #65

Reg.datum: jul 2013
Sharp$: 1680
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kjel Visa inlägg
Har också lagt märke till att JU lyckats i tombolan med fyra spårettor. Otrolig tur men jag lirar på att turen vänder i loppen. Lägger alla fyra favoriter utanför bongen. Kul att du ger Rooibos som stänkare. Funderar också lite på den som tredjestrecket.
Det var ingen bra ide.
kjel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 19:17   #66

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 19446
Standard

Mest tacksam för att ATG inte slaskade potten på Jägersro!
Nu får vi förhoppningsvis betydligt trevligare (spelvänliga) lopp på Romme.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 19:27   #67

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 6055
Standard

blir det bara vettig utdelning på Rommeså får vi säkert se

Tyska
Finska

typ flerbong med 20 - 50 rader med alla rätt

System i toppen på vinstlistorna som vanligt när det är Jackpot, en jackpot som de trogna spelarna som spelar vecka efter vecka bjuder in de som exklusivt spelar jackpotomgångar att ta del av fonderade vinstpengar

För mig har detta med Jackpot nått världs ände.
incitatus är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 19:43   #68

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 61755
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Mest tacksam för att ATG inte slaskade potten på Jägersro!
Nu får vi förhoppningsvis betydligt trevligare (spelvänliga) lopp på Romme.
Gäller att det anmäls flitigt i morgon förmiddag i så fall. Just nu ser det tunt ut. Bara 7 anmälda till proppen för guld och silverdivision i spårtrappa exempelvis . Lång distans så ingen vild gissning att en av dom blir High on Pepper. Runt 10 anmälda till flera lopp. Men förhoppningsvis fylls det på rejält i morgon förmiddag . Svårt att tro dock på vidöppna lopp som nyårsafton med ordinarie STL proppar i januari.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 19:46   #69

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
94 381 035 kr. Nästan 95M. Det är iofs nästan 100M.

Det är med råge rekord för extrapengar i en allarättspott hos ATG.

Tidigare rekord var 84 903 436 kr. 24-03-31 på Romme. Blev begränsade 144 448 204 kr i omsättning den gången.

Jag gissar på ordentligt mycket mer än 145M på lördag.

Edit: ATG verkar ha hittat 2 kr i avrundning där som blev fondering istället. Därav edit.
Men sedan är nog många spelkassor tomma . Idag förlorade kollektivet stora pengar precis som i onsdags . Dessa 94 mkr plus ca 50 ytterligare fonderade kommer ju direkt från spelarkollektivets konton.
Gammal 2026-01-03, 19:51   #70

Standard

Citat:
Men sedan är nog många spelkassor tomma . Idag förlorade kollektivet stora pengar precis som i onsdags . Dessa 94 mkr plus ca 50 ytterligare fonderade kommer ju direkt från spelarkollektivets konton.
Japp. Och går oavkortat till den lilla del av kollektivet som klarar alla rätt på lördag.

Så även när pengarna återförs.....är nästan alla "screwed" ändå.

20-30M av de fonderade återförs förmodligen 28/2 om jag gissar rätt i hur ATG tänker.
Gammal 2026-01-03, 21:32   #71

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4135

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Japp. Och går oavkortat till den lilla del av kollektivet som klarar alla rätt på lördag.

Så även när pengarna återförs.....är nästan alla "screwed" ändå.

20-30M av de fonderade återförs förmodligen 28/2 om jag gissar rätt i hur ATG tänker.
Jo, därför vore det mer rättvist att sexrättsjackpot-pengar går till sexrättspotten och femrättsjackpottar går till femrättspotten, istället för denna bakvända Robin Hood-filosofi som innebär att alla jackpot-pengar ska gå till 8-rätts-potten.
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-03, 23:22   #72

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jo, därför vore det mer rättvist att sexrättsjackpot-pengar går till sexrättspotten och femrättsjackpottar går till femrättspotten, istället för denna bakvända Robin Hood-filosofi som innebär att alla jackpot-pengar ska gå till 8-rätts-potten.
För mig obegriplig inställning att det ska gå till vissa random andra vinnare i en annan omgång men inte just allarättsvinnarna? För mig är båda lika orättvisa.

För att någon ökad rättvisa ska inträffa behöver pengarna delas ut i den omgång som de omsattes. Till de som spelade bäst i just den omgången.

Gräns för lägsta utdelning är ett nödvändigt ont. och ska pengarna gå till något annat än det som ger bäst omsättningsnytta så är det för mig solklart att 5r-pengarna ska fördelas till de som spelat bäst i aktuell omgång, 8+7+6 rätt, och om 6r-pengarna trots omfördelning ändå inte når upp till utdelningsgränsen ska pengarna fördelas till 8+7 rätt.

Hur man kan tycka att det inte är mer rättvist än att pengarna går till vinnarna i någon annan random omgång? Helt obegripligt.

Då anser du även att pengarna från 5 rätt på V5 ska gå till en annan omgång om ingen klarar 5 rätt?

Vi kommer såklart aldrig att tycka lika i den här frågan. Du har bestämt dig. Men hur det kan vara rättvisare att pengar går till annat än den omgång de omsattes i skulle vara intressant att höra om. Eller är det bara något du bestämt dig för?
Strappa71 är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 09:00   #73

Standard

Citat:
För mig obegriplig inställning att det ska gå till vissa random andra vinnare i en annan omgång men inte just allarättsvinnarna? För mig är båda lika orättvisa.

För att någon ökad rättvisa ska inträffa behöver pengarna delas ut i den omgång som de omsattes. Till de som spelade bäst i just den omgången.

Gräns för lägsta utdelning är ett nödvändigt ont. och ska pengarna gå till något annat än det som ger bäst omsättningsnytta så är det för mig solklart att 5r-pengarna ska fördelas till de som spelat bäst i aktuell omgång, 8+7+6 rätt, och om 6r-pengarna trots omfördelning ändå inte når upp till utdelningsgränsen ska pengarna fördelas till 8+7 rätt.

Hur man kan tycka att det inte är mer rättvist än att pengarna går till vinnarna i någon annan random omgång? Helt obegripligt.

Då anser du även att pengarna från 5 rätt på V5 ska gå till en annan omgång om ingen klarar 5 rätt?

Vi kommer såklart aldrig att tycka lika i den här frågan. Du har bestämt dig. Men hur det kan vara rättvisare att pengar går till annat än den omgång de omsattes i skulle vara intressant att höra om. Eller är det bara något du bestämt dig för?
En sak måste i alla fall vara säker . På ett spel med redan högt spelavdrag ligger nu ca 145 mkr hos atg i ej utdelade vinstpengar . De pengarna plus de 35 mkr som försvinner i spelavdrag för varje 100 mkr det spelas för måste innebära att andelen spelare som gått plus är lägre än någonsin. Det borde inte höja intresset för V85 spelet i alla fall.
Om det sedan är bäst för omsättningen på sikt att bygga upp fonderingskonto på ett sätt som aldrig skett tidigare som nu svårt att ha någon uppfattning om men gissningsvis anser spelbolaget att alla de räntepengar dom tjänar på detta plus extra pengar att vinna på alla rätt utvalda omgångar är det optimala sett ur deras synvinkel .

Skulle den enorma jackpotten nästa lördag tillfalla någon eller ett fåtal spelare så finns det därefter ännu fler kunder som sitter med väldigt röda siffror på sina spelkonton och hur kommer omsättningen kommande lördagar då att påverkas ?
Gammal 2026-01-04, 11:35   #74

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 567
Standard

Citat:
Gäller att det anmäls flitigt i morgon förmiddag i så fall. Just nu ser det tunt ut. Bara 7 anmälda till proppen för guld och silverdivision i spårtrappa exempelvis . Lång distans så ingen vild gissning att en av dom blir High on Pepper. Runt 10 anmälda till flera lopp. Men förhoppningsvis fylls det på rejält i morgon förmiddag . Svårt att tro dock på vidöppna lopp som nyårsafton med ordinarie STL proppar i januari.
OM din spaning om High On Pepper i spårtrappan stämmer kan vi bara hoppas att ATG/ST lägger in den andra spårtrappan (75tkr) då det motiverade favoritskapet bör landa i paritet med Stens Rubin igår givet hur intresset nu ser ut för det loppet… Annars bara sju lopp att tippa.
criba är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 11:59   #75

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av criba Visa inlägg
OM din spaning om High On Pepper i spårtrappan stämmer kan vi bara hoppas att ATG/ST lägger in den andra spårtrappan (75tkr) då det motiverade favoritskapet bör landa i paritet med Stens Rubin igår givet hur intresset nu ser ut för det loppet… Annars bara sju lopp att tippa.
Spårtrappa för kallblod i ganska låg klass . 11 anmälda just nu. Svårt att veta om det blir så intressant spelmässigt innan man sett vad som anmälts . Men det är i alla fall generellt rätt tunt anmält kort innan anmälningsstopp förutom i klass 1 försöket dit 22 hästar anmälts . I övriga lopp kommer de flesta med och risken är ju att det blir en hel del chanslösa utfyllnadshästar då.
Svara

td