|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#61 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#62 |
|
Fick in V5(mer tur än skicklighet) men trodde mycket på 5 Summit Diablo
i V85-7 samt 8 Eolo Wise L. i V85-8-men BÄGGE lade sig invändig och åkte bara med idag. Antingen är jag kass på travanalys eller också ville de inte tävla idag. Dessutom hade jag Nordic In som spik i V85-3 men som tur var, var bussen hem försenad 70 minuter och jag hann inte hem och lägga in spelet...för favoriten, stallkompisen, vann. |
|
|
|
|
|
|
#63 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#64 | |
|
Citat:
Det är med råge rekord för extrapengar i en allarättspott hos ATG. Tidigare rekord var 84 903 436 kr. 24-03-31 på Romme. Blev begränsade 144 448 204 kr i omsättning den gången. Jag gissar på ordentligt mycket mer än 145M på lördag. Edit: ATG verkar ha hittat 2 kr i avrundning där som blev fondering istället. Därav edit.
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite! Senast redigerad av Strappa71 den 2026-01-03 klockan 19:28. |
||
|
|
|
|
|
#65 |
|
Det var ingen bra ide.
|
|
|
|
|
|
|
#66 |
|
Mest tacksam för att ATG inte slaskade potten på Jägersro!
Nu får vi förhoppningsvis betydligt trevligare (spelvänliga) lopp på Romme. |
|
|
|
|
|
|
#67 |
|
blir det bara vettig utdelning på Rommeså får vi säkert se
Tyska Finska typ flerbong med 20 - 50 rader med alla rätt System i toppen på vinstlistorna som vanligt när det är Jackpot, en jackpot som de trogna spelarna som spelar vecka efter vecka bjuder in de som exklusivt spelar jackpotomgångar att ta del av fonderade vinstpengar För mig har detta med Jackpot nått världs ände. |
|
|
|
|
|
|
#68 |
|
Gäller att det anmäls flitigt i morgon förmiddag i så fall. Just nu ser det tunt ut. Bara 7 anmälda till proppen för guld och silverdivision i spårtrappa exempelvis . Lång distans så ingen vild gissning att en av dom blir High on Pepper. Runt 10 anmälda till flera lopp. Men förhoppningsvis fylls det på rejält i morgon förmiddag . Svårt att tro dock på vidöppna lopp som nyårsafton med ordinarie STL proppar i januari.
|
|
|
|
|
|
|
#69 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#70 | |
|
Citat:
Så även när pengarna återförs.....är nästan alla "screwed" ändå. 20-30M av de fonderade återförs förmodligen 28/2 om jag gissar rätt i hur ATG tänker.
|
|
|
|
#71 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4135Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Jo, därför vore det mer rättvist att sexrättsjackpot-pengar går till sexrättspotten och femrättsjackpottar går till femrättspotten, istället för denna bakvända Robin Hood-filosofi som innebär att alla jackpot-pengar ska gå till 8-rätts-potten.
|
|
|
|
|
|
#72 | |
|
Citat:
För att någon ökad rättvisa ska inträffa behöver pengarna delas ut i den omgång som de omsattes. Till de som spelade bäst i just den omgången. Gräns för lägsta utdelning är ett nödvändigt ont. och ska pengarna gå till något annat än det som ger bäst omsättningsnytta så är det för mig solklart att 5r-pengarna ska fördelas till de som spelat bäst i aktuell omgång, 8+7+6 rätt, och om 6r-pengarna trots omfördelning ändå inte når upp till utdelningsgränsen ska pengarna fördelas till 8+7 rätt. Hur man kan tycka att det inte är mer rättvist än att pengarna går till vinnarna i någon annan random omgång? Helt obegripligt. Då anser du även att pengarna från 5 rätt på V5 ska gå till en annan omgång om ingen klarar 5 rätt? Vi kommer såklart aldrig att tycka lika i den här frågan. Du har bestämt dig. Men hur det kan vara rättvisare att pengar går till annat än den omgång de omsattes i skulle vara intressant att höra om. Eller är det bara något du bestämt dig för?
|
|
|
|
|
#73 | |
|
Citat:
Om det sedan är bäst för omsättningen på sikt att bygga upp fonderingskonto på ett sätt som aldrig skett tidigare som nu svårt att ha någon uppfattning om men gissningsvis anser spelbolaget att alla de räntepengar dom tjänar på detta plus extra pengar att vinna på alla rätt utvalda omgångar är det optimala sett ur deras synvinkel . Skulle den enorma jackpotten nästa lördag tillfalla någon eller ett fåtal spelare så finns det därefter ännu fler kunder som sitter med väldigt röda siffror på sina spelkonton och hur kommer omsättningen kommande lördagar då att påverkas ? |
||
|
|
|
|
|
#74 | |
|
Citat:
|
||
|