Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2026-01-04, 20:29   #1

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4135

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

v85 Romme 10 januari

Jag börjar med en DD-idè:
DD1: 11 Rock Solid som var överlägsen tvåa i ett 200 000 kr-lopp senast bakom över-överlägsne High On Pepper som nu startar i guld.
DD2: 2 Galadriel var tvåa från niondespår senast och är nu med på startvolten. Sjöström kan leda detta från start till mål.

Så börjar (slutar) jag min V85:a. 6 lopp kvar att värka fram.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KalleKlut (+2)
bosseguldheden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-04, 22:43   #2

KalleKluts avatar

Reg.datum: feb 2012
Sharp$: 19445
Standard

Två bra och riviga lopp där känslan är att ganska många kan vinna..
Jag kontrar med:
DD 1 3 Pedal to d'Metal (3,1,11,9,2)
DD 2 9 Twigs Khaleesi (9,2,14,8,12)
Gissar att Twigs blir favorit när strecklistan öppnar

Senast redigerad av KalleKlut den 2026-01-05 klockan 03:21.
KalleKlut är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-05, 02:32   #3

KalleKluts avatar

Standard

Dom fick till ett riktigt bra startfält för att vara i januari! Det är väl avd 2,4,6 som knappt får godkänt och sticker ut lite vad gäller skiktade lopp. Framförallt avd 4 (silver/guld) Spekulerar man i galopp för HOP så stänger man loppet på 8,7,4

Avd 1. Här kan man nog gå kort utan större oro då det är kallblod och 3 (+1) besök från grannlandet. Hängslen och livrem på 8,6,10,1

Avd 2 känns lättlöst på ett, två eller fem streck! A 3 Urbina Southwind sos och möter betydligt enklare! B 1 och C 6,5,12 (12 Lake's Diana vann "detta" lopp förra året från bricka 12 och slog då bla 1, visserligen var det volt då)

Avd 6. 5 Fahrenheit blir nog storfavorit på läget i detta kortlopp! (sos) Vid gardering så är 9,4,6 och ev 12 värst emot. Men spiken känns ganska given här beroende på %

2 Romulus Diablo och 5 Funny Guy är också två vettiga spikalternativ på papperet.

Senast redigerad av KalleKlut den 2026-01-05 klockan 03:49.
Gammal 2026-01-05, 03:59   #4

KalleKluts avatar

Standard

Enkelraden (och förmodligen 6-7 favoriter) innan listan öppnats..

8 Kringelandisak
3 Urbina Southwind
2 Romulus Diablo
8 High On Pepper
5 Funny Guy
5 Fahrenheit
3 Pedal to d'Metal
9 Twigs Khaleesi
Gammal 2026-01-05, 09:05   #5

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 18534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Jag börjar med en DD-idè:
DD1: 11 Rock Solid som var överlägsen tvåa i ett 200 000 kr-lopp senast bakom över-överlägsne High On Pepper som nu startar i guld.
DD2: 2 Galadriel var tvåa från niondespår senast och är nu med på startvolten. Sjöström kan leda detta från start till mål.

Så börjar (slutar) jag min V85:a. 6 lopp kvar att värka fram.
Min Måndags DD

DD 1) 2 The Little Plug Gillar hästen och även Tränare / Kusk Svedberg.
Ekipaget duger gott i klassen.
6 Tangelo Formtoppad filur. Se upp.

DD 2) 11 Kapucine d'Inverne Är kanske bortlottad ? Men Djusepojken har ju 2,5 varv på sig att sätta nosen först på stregen. Bra form och känns änna distansgynnad. Står bra inne i vidöppna stoloppet. Eller sitter Uffe Puffe på leken ?

Ha de gött Bosse
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2026-01-05, 15:20   #6

Standard

Manic Betting Monday

8 luriga travlopp på Romme och 100 miljoner i potten. Det gäller att kavla upp ärmarna och ge tips järnet i trots vinterkylan. Det vankas en ganska klurig Januari omgång med vinterväder och vanskligt banunderlag. Och som grädde på moset börjar eländet med ett Nordislopp.
Mjukstartar med lite Måndags Surr efter en snabbkoll.

V85 1) 11 Svarte Petter Noll koll på Nordisarna. Men det kanske kan löna sig att sitta med ”Svarte Petter ” på hand när loppet är över. Felfri har han spring i benen. Lagt kort ligger.

V85 2) 3 Urbina Southwind Känns som en Bröderna Djuse fight på pappret.
2 kuskar och en tränare. Urbina har gått bra länge i tuffa gäng och måste nog bevakas i ganska lågklassigt Diamantsto försök.

V85 3) 7 Global Flash Känns streckvärd i vidöppen tillställning.

V85 4) H.O.P lär väl bli dunderfavorit men jag klurar på motbud. Ingen blåvinnare i min värld. Jag litar inte på Ready Casharen trots han är 8 år. Eller kanske just därför
4 Parveny räds inte distansen och kan skrälla med rätt smygare.
7 Karat River gynnas väl inte av distansen men detta är en komplett travare som alltid gör sitt jobb. Visst är det stallform

V85 5) 3 Proffs Tränas av ett Proffs. Täta starter är Robbans signum. Måstestreck i vidöppet lopp.

V85 6) 4-5-6-7-9-12känns änna helgarderat. 7 Light In är måndags draget.
Psst glömde ju nämna Drottning Sylten / Miljondraget 12 Dominik Jet

V85 7) 1 Global Futurity Jämn och säker. Gick bra med skor senast.
2 Pluggen är redan dragen i DD surret.
6 Tangelo samma här.
9 Steady Countess Travdrottningen Sibylle har vinterform på stallet. Radade upp vinster i Dec månad. Se upp.

V85 8) 1 Harriet Zet Måndags Stänkaren. Dunkel form och Monte’ uppladdning men Mika Aho har nog ställt iordning.
9 Twigs Khaleesi Perfekt läge men frågan är hur det funkar med skor och brodd ?
11 Kapucine d'Inverne Redan nämnd men absolut inte glömd. Kan vara Chansspiken men läget är oddshöjande.

Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-05 klockan 16:57. Anledning: Dominik Jet
Gammal igår, 09:35   #7

Standard

Den här veckan känns det väldigt greppbart redan på tisdagen.

Avd 1: 1-8-9-10 (mycket norskt blev det)
Avd 2: Allihopa hästarna (stolopp)
Avd 3: 5 Krut (1640 a och spår 5 och MAD är min idé i ett lopp med okända kusar)
Avd 4: 8 High on Pepper (en gammal favorit som nu fått hemmaplan)
Avd 5: Allihopa hästarna (typiskt "ingen kan vinna-lopp")
Avd 6: 5 Fahrenheit ( ännu ett kort auto-lopp med MAD från drömspåret)
Avd 7: 11 Rock Solid (var överlägsen tvåa bakom guldhästen HOP senast) Klass I nu.
Avd 8: 2 Galadriel (väldigt duktig tvåa från spår 9 senast, startar 20 m före de flesta)

Jag har sällan känt mig så "klar" så tidigt i veckan. Fem spikar ska man väl klara? Nu gäller det att pytsa in systemet innan man får för mycket andra intryck
Gammal igår, 11:53   #8

Standard

Oj Bosseguld ropar ”färdig” redan på tisdag. Starkt jobbat. Jag tycker omgången är lite svår att greppa och dessutom lurar jobbiga väder och banförhållanden på Romme under lördagen. Har bara spelat sporadiskt sedan V85 infördes. Det är (för) svårt att hitta 8 vinnare med Pensionärs anpassade mindre system. Men likväl kul att försöka hitta rätt vinnare med lite förhandstips surr.
2 Galadriel har jag kollat upp och känns som en intressant och spännande spik till 7% i nuläget.
Jag vill oxå puffa för formtränaren Sybille Tinters 2 hästar 12 Dominik Jet och 9 Steady Countess. Den tredje 5 Dahlia Brodda är nog chanslös.
The Unters kör aldrig med brodd utan en speciell tågrepp sko som enligt Peter funkar utmärkt när brodd underlag vankas. Kan vara ett plus. Brodd är ju en extra tyngd och ger ett stumt och slitsamt förhållande mellan hov och banunderlag på de flesta hästar vid höga farter.
Uttrarnas 3 starthästar kanske lönar sig att bevaka. Har ju fått smak på V85 vinster.

Senast redigerad av Efterhandaren den igår klockan 16:16.
Gammal igår, 16:40   #9

Standard

Nja, färdig är jag väl inte men för ovanlighetens skull har jag en gjuten grundidé redan på tisdag. Jag kanske lämnar in den tidigt och gör ett komplementsystem senare i veckan. Kruxet är ju att man i så fall behöver ta ut reserver och att hitta reserver som känns okej till fem spikar är ju inte helt enkelt. Så jag håller mig nog tills på lördag förmiddag innan jag vågar lämna in systemet. Blir det strykning av någon av mina spikar kanske jag får göra ett annat upplägg. Unters tror jag att jag chansar bort denna vecka när de själva inte kör. Dom får la änna va nöjda ett tag nu.
Gammal igår, 18:01   #10

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Nja, färdig är jag väl inte men för ovanlighetens skull har jag en gjuten grundidé redan på tisdag. Jag kanske lämnar in den tidigt och gör ett komplementsystem senare i veckan. Kruxet är ju att man i så fall behöver ta ut reserver och att hitta reserver som känns okej till fem spikar är ju inte helt enkelt. Så jag håller mig nog tills på lördag förmiddag innan jag vågar lämna in systemet. Blir det strykning av någon av mina spikar kanske jag får göra ett annat upplägg. Unters tror jag att jag chansar bort denna vecka när de själva inte kör. Dom får la änna va nöjda ett tag nu.
Tidig inlämning är inte min likör. Blir väderförhållanden och banunderlag vanskliga kommer strykningar som ett brev på posten. ( hm de uttrycket går väl inte att använda längre ) Även om man är noga med reserver ändras ju förutsättningarna även om inte streckade hästen stryks. Jag lämnar alltid in i sista stund. Sitter kvar sedan den gamla goda tiden när man hängde på banräcket och sög i sig värmnings intrycken och ev sista minuten surr på stallbacken.
Gammal igår, 18:21   #11

Reg.datum: apr 2015
Sharp$: 5130
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Tidig inlämning är inte min likör. Blir väderförhållanden och banunderlag vanskliga kommer strykningar som ett brev på posten. ( hm de uttrycket går väl inte att använda längre ) Även om man är noga med reserver ändras ju förutsättningarna även om inte streckade hästen stryks. Jag lämnar alltid in i sista stund. Sitter kvar sedan den gamla goda tiden när man hängde på banräcket och sög i sig värmnings intrycken och ev sista minuten surr på stallbacken.
Helt enig med tillägg att rapporter på hästar kan förändras under veckan. Färskt i minnet är nyårsafton då det till att börja med lät väldigt negativt på Lainy KW som på förhand kunde varit spik. Jag bytte helt enkelt spik på en annan och hade denna gång tyvärr inte möjlighet att följa det sista inför V85. Hade jag kunnat det hade hästen blivit spik eftersom rapporterna gick över i dur. Nu hade det inte hjälpt men nästa gång kan det vara skillnaden mellan 7 och 8.
Bonbon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal igår, 18:54   #12

KalleKluts avatar

Standard

Borttappade vid det här laget..
Spelat för 1m så det tillkommer ju ca 145m

6 Åsvinn S.K 5% lekte med enklare motstånd senast!
J.J.Another Vinn 1% Blir det ordentlig körning mellan 1 och 3 så..
2 Osvaldo A.Boko 5% Togs lugnt utan lucka senast, form!
Gammal igår, 21:57   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KalleKlut Visa inlägg
Borttappade vid det här laget..
Spelat för 1m så det tillkommer ju ca 145m

6 Åsvinn S.K 5% lekte med enklare motstånd senast!
J.J.Another Vinn 1% Blir det ordentlig körning mellan 1 och 3 så..
2 Osvaldo A.Boko 5% Togs lugnt utan lucka senast, form!
Ja Osvaldo lär nog bli upphittad av många innan Lördag em. Definitivt streckvärd på min kupong.
Svara

td