|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
|
Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 4497Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
V85 Kalmar lördag 24 jan
Vilken smaskig duell!
Hemmahästen A FAIR DAY möter STENS RUBIN i guldloppet på Kalmar över 1640a. Blir spännande att se hur spårlottningen faller ut. Går båda iväg så är väl övriga fem deltagare bara statister? Men kan man spika nån av de två eller vad tror ni? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Se där: Stens Rubin fick överskattade spår 2 och A Fair Day det underskattade spår 5 på kort auto. Det sura äpplets bett blir väl att man får ta bägge! Fast Affe slog ju rubinen när de möttes och slog även Francesco Zet. Så det kanske kan vara en chansspik ändå? Å andra sidan har rubinen tävlat på sedan Müllers och radat upp segrarna medan Affe gör årsdebut...
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Jag tror så här ang Gulddusten på Lördag.
Rubinen tar piken och Affe får parkera i dödens från början till slut. Affe plockar inte ner en frisk och kry Stens Rubin med utvändig resa. A Fair Day har ju dessutom pausat 2 månader och skor på fossingarna är oxå ett minus. Stens Rubin känns återigen svårslagen. Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-18 klockan 20:44. |
|
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#6 |
|
Förra året årsdebuterade Affe med 11,1 på kort
Det var bra men inte WovWov, men han avslutade 07,6 si 400, det är väl typ så fort man kan avsluta ett lopp, går liksom inte få en häst springa så mkt fortare när man är ensam i ledningen. och inte har någon att tävla mot. Kan bli en sevärd duell. 10 - 10,5 si 500 på Untersteiners lär inte räcka om Affe är som i förra åresdebuten |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Jag tittade igenom tidigare lopp och det känns som att A Fair day skulle kunna spetsa från femtespåret och då får det bli spik på den. Antar att den trendar neråt under veckan eftersom Sten har färska segrar i bagaget. Speltekniskt är det roligare att välja en av två i ett lopp. Bestämmer mig dock inte förrän jag har hört vad Bettan har att säga i frågan.
Däremot blir det spik på Piccadilly Pellini som känns helt klar och även Maroon Day från Kalmar-stallet. Det är mina halvtidiga tankar (det är ju faktiskt måndag eftermiddag nu)
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Måndags Dragen
V85 1) 15 hästars stolopp. Hujedamej. 6 Marlene Boko Vinner inte lopp på beställning men testat på Rikstoton och känns änna bättre än raden. Duktiga Norra Näs Wilma i jollen. Jag håller tummarna. 12 Billie Parker Distansgynnad rackare med ett oddshöjande läge. Måstestreck. V85 2) Vidöppen tillställning. 1 Son Of My Father Kluriga spår 1 men funkar bra med skor och är nog lite sprinterbetonad. 10 Knud Bakspår på sprint är tufft men även den här filuren känns sprinterbetonad. V85 3) Tvåhästarslopp är bara förnamnet. Tråkigt med endast 7st hästar i guld. Är det inte bättre att köra tvåklass Silver mot Guld nu på vinterhalvåret? Tar Rubinen femte raka eller får Affe en bejublad hemmaseger ? Tja f-n vet men skor och 2 mån paus är väl lite minus för Affe. Fördel Stens Rubin i min skalle. V85 4) 14 Alvena Roy Grym travare. Räds varken distans eller motstånd. Smackelismack. V85 5) 1 The Great One Satt som en smäck näst senast på Axevalla till 19ggr fläsket. Se upp. 7 Fetisov Är nog hästen att slå. Kommer med 3 raka och står perfekt inne i klassen. Dessutom Face Time Bourbon gener. V85 6)5 Picadilly Pellini Lekte med packet senast. Gissa vem som är pappa ? V85 7) 2 Kash Keeper Står lite hårt inne i Silver men har formen på topp. Se upp. 9 Yuvaraj Tog en efterlängtad vinst senast och Adrian får förtroendet igen. Hästen är en rutinerad filur som gillar att tävla. Halvsmack. V85 8) 2 Noblesse Brodda Kan ta revanch för snöpliga galoppen senast. Trodde mycket på hästen då oxå. Märren har form och Axevalla Kevin oxå har bra form på stallet. 4 Cheerful Har pausat och pjäxor på men trots lite dåliga vibbar i stallet tror jag Törnqvisten har hästen iordning. Readly Express märren har normalt spring i benen. Psst visst är det ett klurigt stolopp ? Tja det blev som vanligt ett lite Halmstads färgat Måndags Surr. Där huserar ju V85 oraklen. Men lite småstänk från Åby, Axevalla och Jägers oxå. Hm lokalpatriotismen lyser igenom. Ha en go Januari måndag alla TP filurer. |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
TP filurer? Var du tidigt på Specialen idag Efterhandare?
![]() Men kul måndags-surr!!! Fast jag saknar Törnqvist/Pieters i avd 2. En femma på kort vill man ju inte åka på! |
|
|
|
|
|
#10 | |
|
Citat:
V85 2 är nästan omöjlig att lösa. Visst är Danville tidig. Debut på distansen ? Lövgren sitter kanske på leken. Drivern Mifsrud vinner ju lopp på löpande band och Unforgettable har oxå form. Psst fina gener (hästen alltså) |
||
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Citat:
![]() F-n vet jag menar men det är så jäkla skämmigt att jag använder TP / Travpunkten när jag syftar på Sharps Det är nog inte första och kanske inte sista gången. Förlåt, förlåt. Jag får hoppas ni kan acceptera en gammal senil gubbe på sidan. Gotland ! Kan jag få en chans till ? Dispens. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Gotland (+5) Senast redigerad av Efterhandaren den 2026-01-19 klockan 18:33. |
||
|
|
|
|
|
#13 |
|
Aha, Travpunkten. Ja, där var jag inne några gånger innan jag hittade Sharps. Det var många år sedan dom lade ner väl? Jag hade nästan glömt bort att de fanns. Du har bättre minne än vad jag har, Efterhandaren!!!
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Citat:
Hur go ä den. TP tiden är preskriberad men jäklar vilka goa gubbar och tjejer det fanns på den arenan. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bosseguldheden (+7) |
||
|
|
|
|
|
#15 |
|
Här kommer mitt utkast inför lördagen, luktar Untersteiner-dominans igen va
1. 13 Kinky Rain 2 2 Unforgettable Tile & 5 Danville 3. 2 Stens Rubin & 5 A Fair Day 4. 14 Alvena Roy 5. 7 Fetisov 6. 5 Piccadilly Pellini 7. 4 Thai M. Square, 5 Maroon Day, 6 Fighter Kronos, 10 Frankie Godiva & 11 Jalapeño K 8. 1 Queen T, 2 Noblesse Brodda & 10 Magic Jewel Så då är frågan var ska jag fylla på? :-) |
|
|
|
|
|
| Ämnesverktyg | |
|
|