Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.

Reklamlänk | 18+ | Spela ansvarsfullt | stodlinjen.se | Spelpaus.se

Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal idag, 08:08   #16

Reg.datum: jul 2012
Sharp$: 2464
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bosseguldheden Visa inlägg
Det låter oförskämt bra på A Fair Day. Det oroar mig dock att inte brorsan är med i Halmstad. De brukar ju stötta varann psykologiskt.

Nån som hörde Chrille Krukans "scoop" i veckans snackis?
Kan det vara möjligt???!!!
Skönt att höra att du gillar Jimi H.

Chrille hade krog och en spelbutik på Krukmakargatan på Södermalm i Stockholm. Därför kallas han för ”Krukan”.

Jag skulle aldrig våga lämna elitlopparen Luke the Spook utanför kupongen,
bara det att Ludde säger att de aldrig haft en speedigare häst i stallet någonsin
och löpningsförloppet kan bli Ginman i dödens, masserande Peter i spets och där sitter Adrian i draget och gottar sig i solens sken?
Utväxlingen över upploppet lär bli fruktansvärd.
Jajjan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 08:13   #17

Reg.datum: dec 2019
Sharp$: 19758
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Kikat lite extra på lopp 9 avd 5, en spårtrappa och dubbelklasslopp.

Ett härligt svårtippat lopp

Norman blir favorit på spåret och om felfri, kommer till spets.
I min bok, minst pengar, upp i klass och galoppbenägen.
= Nej, tack!

Loppet vimlar av skrällar och bättre hästar.

Chansar och låser på de tre jag tror besitter högst kapacitet i löpet,
problemet är att jag inte vet formstatus och spåren är krångliga trots spårtrappa.

Dark Photon Face, stall Kolgjini blandar prestationer i världsklass med magplask, men jävlar vad bra Dark Photon Face är en bra dag.

Dream Burgerheide är väl ett halvt upplopp bättre på 2.140 än vad Villiamson BB är om toppform, men spår och formstatus känns nervöst.

Magic In börjar hitta sig själv igen efter ett mellanår som 4-åring, efter att ha tjusat travpubliken som 3-åring med blivande stjärnpotential.

Mao jag skippar de tre mest spelade då de borde vara mer jämspelade med hästarna i mitt tre-hästarslås.

Ett chanslås som kollektivet av streckfördelningen att döma, skall vara chanslöst.

Kör hårt, en härlig omgång att sätta tänderna i.

Håller med dig Jajjan.
Klass 1 mot Brons är som så ofta en öppen och klurig tillställning dessutom 1640.
Jag klurar på att låsa loppet med två bortlottade singel % are.
7 Handfullofdollar är en travare i min smak. Rejäl tävlingshäst. Ganska startsnabb ! Missgynnas kanske av kort distans men med lite pace är han med på stregen.
8 Dream Burgerheide. Bästa hästen med sämsta läget. Ebbinge har hästen iordning och kanske lägger en sula på Halmstads parketten från start. Går en 10 tid om det krävs.
Kör nog ett litet chanssystem på Hemmabanan. Men risken finns att favoriterna gör sitt jobb i Untersteinerland.
Gammal idag, 08:31   #18

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Efterhandaren Visa inlägg
Håller med dig Jajjan.
Klass 1 mot Brons är som så ofta en öppen och klurig tillställning dessutom 1640.
Jag klurar på att låsa loppet med två bortlottade singel % are.
7 Handfullofdollar är en travare i min smak. Rejäl tävlingshäst. Ganska startsnabb ! Missgynnas kanske av kort distans men med lite pace är han med på stregen.
8 Dream Burgerheide. Bästa hästen med sämsta läget. Ebbinge har hästen iordning och kanske lägger en sula på Halmstads parketten från start. Går en 10 tid om det krävs.
Kör nog ett litet chanssystem på Hemmabanan. Men risken finns att favoriterna gör sitt jobb i Untersteinerland.
Loke, med lite flyt kan det bli anständig utdelning för full bricka idag, trots avsaknaden av jackpot.

Kliver in på spelen på måndag, 10 millar extra på GS75.

God tur med spelbesluten om det blir en strukning i avd 5 och Ebbinge kommer ner ett hack, spikar jag din ursprungliga idé, trots att formstatus är ett frågetecken.

Ha det gott nu Loke.

Hälsningar från Kungliga huvudstaden.
Gammal idag, 09:26   #19

Sharp$: 4802

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sena fredagsreflektioner

I avd 1 plockar jag med 12 Abbagliante. Fick en känsla av att den kan gynnas av att det blir tuff körning. Är alltid med där framme och har nu springspår från tillägg och bara fem hästar på startvolten. Har man tänkt ha många hästar i första avd ska man nog ta med den till endast 3%.

I avd 2 håller jag mig fast vid 7 Don Gaagaa som spik. Tränaren spikar sin häst i FEM TIPPAR V85 och det finns chans på spets då den är startsnabb. Chansar bort Due Due då den har sämre lärlingskusk samt elftespår även om det kanske är en bättre häst.

I avd 3 är jag fortfarande inne på att spika 2 Buddy Topline. Bergh har stallform och ska köra barfota (på hästen alltså). Jag bygger mitt beslut på att den är startsnabb och har hyfsad chans att få ledningen, där den gått bra tidigare.

Avd 4
1 Preposterous var mitt första streck, men Johan säger att den måste höja sig för att vinna detta. Det har ju varit rätt billiga lopp den segrat i tidigare. En som har seglat upp i snacket är 7 Bys Arigato.
Endast tre år men van tuffare sällskap och får nu en riktig kusk i sulkyn. Endast 4%. Sen tar jag nog Goopajävelns häst oxå. Han vinner ju med det mesta just nu.

Avd 5
Stormvarning för 8 Dream Burgerheide. Kolla in vilken rad den har! Nu har den värsta spåret men det beror ju på att det är en Spårtrappa och då får ju bästa hästen det sämsta spåret. Som 4%-are får den inte missas om man garderar.

Avd 6
A Fair Day sjunker i procent hela tiden trots att en av spetsfavoriterna innanför har blivit struken. Kanonbra, tycker jag och spikar utan att darra på läppen.

Avd 7
5 Alvena Roy
ska väl leda detta från start till mål?

Avd 8
Gött att ha ALLA i sista avdelningen där omgångens största favorit spikas av nästan alla.

Jag får spela med 50% för nu börjar det bli dyrt och det kanske inte är klart ännu
bosseguldheden är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 09:46   #20

Standard

Luke The Spook

Vinner inte lopp på beställning men har i.o.f sig tävlat i stenhårda gäng senaste året. Dags för första årssegern ?
Är väl ganska travsäker för att komma från Vomb men lite Kolgjini ojämn i prestationerna.
Jag har som sagt svårt att komma rätt spelmässigt på The Kolgjinis starthästar mest beroende på att jag står över men när jag streckar slutar det oftast med galopp.
Jag är helt inne på att försöka fälla Affe. Och när två strider ………!? Upploppet är ju nästan 200m.
Spook är väl tredjehästen ? Eller kan den där Armour blixtra till ? Nja det är nog för tufft emot.

Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 10:29.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 10:57   #21

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 7701
Standard

Kul omgång och en svår sådan. Ska läsa Djuses chatt i Expressen sen får det vara nog med analys.
tvablaa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 11:10   #22

Standard

Citat:
Sena fredagsreflektioner

I avd 1 plockar jag med 12 Abbagliante. Fick en känsla av att den kan gynnas av att det blir tuff körning. Är alltid med där framme och har nu springspår från tillägg och bara fem hästar på startvolten. Har man tänkt ha många hästar i första avd ska man nog ta med den till endast 3%.

I avd 2 håller jag mig fast vid 7 Don Gaagaa som spik. Tränaren spikar sin häst i FEM TIPPAR V85 och det finns chans på spets då den är startsnabb. Chansar bort Due Due då den har sämre lärlingskusk samt elftespår även om det kanske är en bättre häst.

I avd 3 är jag fortfarande inne på att spika 2 Buddy Topline. Bergh har stallform och ska köra barfota (på hästen alltså). Jag bygger mitt beslut på att den är startsnabb och har hyfsad chans att få ledningen, där den gått bra tidigare.

Avd 4
1 Preposterous var mitt första streck, men Johan säger att den måste höja sig för att vinna detta. Det har ju varit rätt billiga lopp den segrat i tidigare. En som har seglat upp i snacket är 7 Bys Arigato.
Endast tre år men van tuffare sällskap och får nu en riktig kusk i sulkyn. Endast 4%. Sen tar jag nog Goopajävelns häst oxå. Han vinner ju med det mesta just nu.

Avd 5
Stormvarning för 8 Dream Burgerheide. Kolla in vilken rad den har! Nu har den värsta spåret men det beror ju på att det är en Spårtrappa och då får ju bästa hästen det sämsta spåret. Som 4%-are får den inte missas om man garderar.

Avd 6
A Fair Day sjunker i procent hela tiden trots att en av spetsfavoriterna innanför har blivit struken. Kanonbra, tycker jag och spikar utan att darra på läppen.

Avd 7
5 Alvena Roy
ska väl leda detta från start till mål?

Avd 8
Gött att ha ALLA i sista avdelningen där omgångens största favorit spikas av nästan alla.

Jag får spela med 50% för nu börjar det bli dyrt och det kanske inte är klart ännu

Kul där, jag spikar Sofias Abbagliante, kommer hon bara till från springspår och om det i den bästa av världar blivit någon omstart.
Är jag fullständigt övertygad om att hon ivf plockar ner klass1 hästarna.

Flera bra bronshjältarna emot, men som jag läser loppet är det Sofias häst som har störst chans att hitta en bra position och då stärks aktierna.
Kollektivet missar att det är ett dubbelklasslopp och att det bara är 5 hästar på 2.140 m. Skulle jag gardera, steker jag alla klass 1 hästar och plockade bara garderingar bland bronshästarna.
Abbagliante har lika stor chans som de mer betrodda på tillägg, men kollektivet
skräms av spår 12 och missar att det i andra volten är spår 7 och ett bra spår om André får plankträff i starten. 3 % är uppåtväggarna galet.

Bra där Guldsmeden!
Gammal idag, 11:12   #23

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Jajjan Visa inlägg
Loke, med lite flyt kan det bli anständig utdelning för full bricka idag, trots avsaknaden av jackpot.

Kliver in på spelen på måndag, 10 millar extra på GS75.

God tur med spelbesluten om det blir en strukning i avd 5 och Ebbinge kommer ner ett hack, spikar jag din ursprungliga idé, trots att formstatus är ett frågetecken.

Ha det gott nu Loke.

Hälsningar från Kungliga huvudstaden.
Hux flux hamnade GS75 Jackpott pengarna i Rättvik omgången
ATG leker med våra spelpengar. Nollställ kontot efter varje omgång era jäkla idioter. Ska de va så svårt att fatta
Visst lockar måndagens extra stora spelpott. Men lottobetonad omgång är bara förnamnet.

Gött Mos Jajjan.

Senast redigerad av Efterhandaren den idag klockan 11:14.
Efterhandaren är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 11:19   #24
DIF

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 1699
Standard

Tror vi får se en sjukt bra Boscha Diablo.
Blir spik på den.

Har lite feeling för 4 i första också. Bara få iväg den felfritt.

Lär inte bli jätteutdelning idag. Kanske mellan 5-20000 med lite flyt.
DIF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 11:42   #25

Standard

Citat:
Det låter oförskämt bra på Boscha Diablo oxå ! Kryper närmare och närmare streckmässigt. Synd att Novato blev struken. Hade varit en joker i leken tror jag. Är det Boscha som krukan ”scoopar” ? Jag orkar inte lyssna på allt travtjöt i media. Har nog med mitt eget
Kanske kan klychan när två strider vinner………..bli verklighet i Guld Sprinten ?
Boscha kan ju vinna på kort även om det inte är favoritdistansen. Kommer från seger, men det var i ett 35000-kr lopp. Vann på Åby på kort från spår ett i december men det var den där magiska Unter-dagen då stallet vann fem av V85-loppen under topp-perioden på vintern. Nu ska han möta en elitloppshäst som har färskt banrekord på 9.0 i kroppen. Jag chansar nog bort Diablon nu när Affe ser ut att hamna på under 40%. Min strut är redan framtagen så jag önskar dig lycka till!
Gammal idag, 12:09   #26

Standard

Citat:
Boscha kan ju vinna på kort även om det inte är favoritdistansen. Kommer från seger, men det var i ett 35000-kr lopp. Vann på Åby på kort från spår ett i december men det var den där magiska Unter-dagen då stallet vann fem av V85-loppen under topp-perioden på vintern. Nu ska han möta en elitloppshäst som har färskt banrekord på 9.0 i kroppen. Jag chansar nog bort Diablon nu när Affe ser ut att hamna på under 40%. Min strut är redan framtagen så jag önskar dig lycka till!
Strykningen av Novato gynnar Affe betydligt. Jag tror Ginman fått svar av Björn i spetsstriden och spår 6 är oxå en fördel gentemot 7.
Du behöver nog inte använda struten. Jag kör med 1-3-7. Trots Kolgjini komplexet
Psst undrar om inte 1 Preposterous kan vara favorit i fara. 54% och endast 5 starter i kroppen. Dessutom stressiga spår 1 i volt. Risk för tappstart eller G.
Jag tror 11 X.X.X.In kan vara draget. Oxå orutinerad men funkat mycket bra barfota och fixar Björn bakspårsvolten kommer han farande tidigt.
Gammal idag, 12:19   #27

Shooters avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 40274
Standard

Tidig inlämning och nöjer mig med V5.

Avd
1: 1, 5, 11, 12 (7, 10)
2: 1, 2, 6, 7, 10, 11, 12 (8, 5)
3: 7 A Fair Day (1, 3)
4: 1, 2, 4, 5, 6, 9, 10, 11 (8, 3)
5: 7 Nilla Lane (5, 8)
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 12:21   #28

Standard

Citat:
Psst undrar om inte 1 Preposterous kan vara favorit i fara. 54% och endast 5 starter i kroppen. Dessutom stressiga spår 1 i volt. Risk för tappstart eller G.
Jag tror 11 X.X.X.In kan vara draget. Oxå orutinerad men funkat mycket bra barfota och fixar Björn bakspårsvolten kommer han farande tidigt.
Jo, Johan låter lite svävande på målet trots tre raka. Vågar inte släppa en etta i volt dock men garderar med 7 och 11.
Gammal idag, 12:34   #29

Reg.datum: mar 2015
Sharp$: 4325
Standard

Kör ett litet miljonprogram innan Liven börjar o man börjar tvivla.
Inspirerat av Andelsbaren
1536r till 265r (17,3%)
10- U:12 Abbag.
7 Don Gaagaa
2-1,5,7,10 U:4 Messi W.
12-1,5 U:10 Bellmans P.
8-6,10,12
7 A Fair Day
6 Kaxig in
A o U 7 Nilla Lane-1,5,6,8,9,11,12
Krav 1A o 2U
Nollkollolisten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal idag, 13:16   #30

Standard

Citat:
Hux flux hamnade GS75 Jackpott pengarna i Rättvik omgången
ATG leker med våra spelpengar. Nollställ kontot efter varje omgång era jäkla idioter. Ska de va så svårt att fatta
Visst lockar måndagens extra stora spelpott. Men lottobetonad omgång är bara förnamnet.

Gött Mos Jajjan.
Annars hade de hamnat i galoppoolen, det vore som att överföra vinstpokalen från fotboll till handboll.
Inte bra.

Damage done!
Det lär inte bli något ekonomiskt lyft för ATG att försöka klistra ihop det man redan förstört. Dvs att återskapa spelprodukten V75.
Att tro att de förlorade kunderna efter Skarplöths missgrepp återkommer för att man försöker återskapa V75, tror jag är en illusion?

Ruta ett är att lyckas attrahera folk att intressera sig för travet och satsa långsiktigt på att hålla dem kvar i spelet.

Ytterst tveksam om en återgång till V75, ger något mätbart på omsättningen annat än mer minus?

Det viktiga är att Hans Lord Skarplöth äntligen är borta,
det är utgångspunkten för att bygga en travsport och spel på travsport som hamnat på dekis. Kvasten måste gå ATG och JA-sägar-kulturen som präglat ATG under Hasse måste bort.

Ny friskt blod, med förankring i travsporten och en lyhördhet gentemot aktiva och spelare, är en bra början.
Svara

td