Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-17, 20:10   #1
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

2011-02-17 Montana D.K - Roc Bourbon (Trav)

Datum: 2011-02-17
Tid: 20:58
Sport: Trav
Land: Sverige
Liga: Trav
Match: Montana D.K - Roc Bourbon

Spel: Montana D.K 1
Insats: 3
Odds: 2.05
Bolag: Expekt

Motivering:
Här möts Montana D.K och Roc Bourbon. Det var länge sedan RB gjorde någon glad och här är denne helt klart fel som favorit - skulle inte Björn kört skulle oddsen vara helt annorlunda... Björn Goop är självfallet en otroligt mycket bättre kusk än Staffan Nilsson som i mitt tycke är en riktigt dålig dito.

Läge och form talar dock starkt för Montana D.K i denna H2H! Kommer bara Staffan N. i väg från start med sin otroligt travsäkre springare så skall denne vara väldigt svår att nå för RB...!

RB har varit riktigt dålig i de två sista starterna och har dessutom varit struken för hälta inför en tilltänkt start den 4/2. Montana D.K har inte heller visat någon sprudlande form men ändock klart bättre än sin motståndare...

Denna fight, under rådande premisser, skulle jag värdera till att Montana D.K vinner runt 6/10 - med lite säkerhetsmarginal så skulle detta innebära att oddsen skulle vara minst de omvända!

Här är oddsen lagda på enbart kusken och det är helt fel då ekipaget även brottas med ett innerspår på tillägg - häxläge således...

Nej, här spelas Montana D.K, 3 units till 2.05 (spelbart ned till runt 1.85, enligt mitt tycke).

Lycka till om någon följer...

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-02-17 klockan 20:13.
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 20:33   #2
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Tråden ligger väl lite fel men strunt i det

Ser ut att vara ett bra spel men innerspåret på tillägg kommer inte vara några problem då det är ett så litet fält (11 hästar) varav endast fem på tillägg.

Vilka är riskmomenten? Var hamnar Montana DK? Det luktar utvändigt ledaren och över 2.5 varv är det inget att hurra för. Andra tänkbara positioner är att han söker sig invändigt och med tanke på att han har fyra hästar där så känns det som fjärde invändigt ifall han tar det lugnt i starten. Då är avståndet uppätet och risken att fastna finns.

Förutom detta så anser jag att odds över två bör synas. Och det finns ju fler loppscenario som så klart gynnar spelet!
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 20:38   #3
KP
Sharpest

KPs avatar

Reg.datum: dec 2009
Sharp$: 45592
Standard

Tråd flyttat från SP -> Trav /MOD
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 20:48   #4
Banned

Trav

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rovfisken666 Visa inlägg
Tråden ligger väl lite fel men strunt i det

Ser ut att vara ett bra spel men innerspåret på tillägg kommer inte vara några problem då det är ett så litet fält (11 hästar) varav endast fem på tillägg.

Vilka är riskmomenten? Var hamnar Montana DK? Det luktar utvändigt ledaren och över 2.5 varv är det inget att hurra för. Andra tänkbara positioner är att han söker sig invändigt och med tanke på att han har fyra hästar där så känns det som fjärde invändigt ifall han tar det lugnt i starten. Då är avståndet uppätet och risken att fastna finns.

Förutom detta så anser jag att odds över två bör synas. Och det finns ju fler loppscenario som så klart gynnar spelet!

Montana D.K är hyggligt startsnabb bland starttröga opponenter på start så jag anser det som en bra chans att han hittar ned invändigt i andra, tredje invändigt och med Åbys Open Stretch så kommer han spurta starkt invändigt...

Utvändigt, utan rygg är självklart nattsvart men det är inget jag spekulerar i - då kan jag lika gärna skita i reken - risken finns ju alltid men som sagt, bland starttröga hästar på start så tror jag inte att detta kommer att ske.

Sedan måste du ändå se att RB har noll visad form samt har varit struken nyligen - absolut inte bra! MDK har bevisad form och vi vet ju alla att form oftast slår klass - sedan har vi ju detta med kuskarna - men detta har jag redan gått igenom så jag hoppas inte det är detta som fäller avgörandet idag... ; )

/Badass
Gammal 2011-02-17, 20:56   #5
Banned

Trav

Standard

Om man följer oddsförändringarna så verkar jag vara fel ute men mina erfarenheter säger mig att Goop på Åby samt beteckningen (FR) efter en häst, dvs. franskstammad, på lång distans betyder överspel...! Glöm dock inte att även Montana D.K är franskstammad och klarar distansen utmärkt...!

/Badass
Gammal 2011-02-17, 22:11   #6
Banned

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Björns häst får ju ett drömlopp och fixar den bästa placeringen han kan medan Staffan fick trava x antal meter extra samt ut i tredjespår ett litet tag när nr 11 tröttnade. Det kunde slutat bättre med ett annat öde.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 22:43   #7
Banned

Trav

Standard

Usch och fy...! Hamnar absolut fel på det hela tiden just nu...! Ja, ja bara att ta ny tag!

För Roc Bourbon blev det perfekt och så även för Montana D.K - dock så hade RB en spurt att tillhandahålla vilket MDK icke hade... Montana var klart under pari - helt värdelös... Tyvärr var kusken det avgörande idag, detta plus en dålig Montana D.K... Hur kan man bomma så kapitalt från femte som Staffan Nilsson gjorde - jag gjorde här ett kardinalfel...! Jag spelade med en av mina "hatkuskar" - han är totalt oduglig mot de mer rutinerade kuskarna - han duger när han möter B-gänget på Jägers...!

/Badass

Senast redigerad av Badass den 2011-02-17 klockan 23:04.
Gammal 2011-02-17, 23:10   #8

Stekels avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 26752
Standard

Hehe ja Staffan är väl inte den vassaste kniven i lådan direkt, det finns ju en anledning att han kör hälften av sina lopp i tredjespår. Ta det lugnt, du kommer tillbaka! Tyckte nog att du missade en viktig faktor här och det är att det var så få hästar i loppet (förutom då att Staffan är en kass kusk men det visste du ju innerst inne).
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-17, 23:20   #9
Banned

Trav

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Hehe ja Staffan är väl inte den vassaste kniven i lådan direkt, det finns ju en anledning att han kör hälften av sina lopp i tredjespår. Ta det lugnt, du kommer tillbaka! Tyckte nog att du missade en viktig faktor här och det är att det var så få hästar i loppet (förutom då att Staffan är en kass kusk men det visste du ju innerst inne).

Visst är det så - Goopen kom ju fram väldigt fint på innerspår i ett litet fält... Skulle tagit detta i mer beaktning än jag gjorde... Som hästarna ändå fick loppen så anser jag att Montana skulle gjort det mycket bättre än vad nu blev fallet - sjuk? Knappast, men väldigt besviken på denna insats...

Det är klart att som "Rovfisken" nämner att MDK fick springa runt 30 meter längre i andraspår men han hade rygg - då skall detta i vara så betungande som det visade sig! Mycket usel insats av hästkraken och av mig...

/Badass
Svara

Ämnesverktyg

td