|
|
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
|
|
#1 |
"Sharps-lagets" diskussionstråd - VM i V75
Här diskuterar vi systemkonstruktion och taktik för VM i V75, följande forummedlemmar ingår i laget:
Stekel snakke blomman13 SuprMario + en deltagare som jag inte tror finns på forumet, blomman du får rätta mig om jag har fel här. Observera att det är EXAKT 192 rader som gäller i tävlingen och jag förutsätter att ni alla kommer spela samtliga sex lördagar så vi iallafall har chansen att komma nånvart. Det lär väl synas vartåt det barkar efter ett tag så efter fjärde omgången kanske det inte är värt att tänka på laget längre men vi hoppas på det bästa så länge!
|
|
|
|
#2 |
|
har inte läst igenom reglerna mer än att det ska vara 192 rader som sagt, men vad ger bäst chans för laget att få bra resultat?
Handlar det om att alla gör likadana system så att det blir så många rätt som möjligt om man är rätt ute eller ska man köra helt olika system? har du koll på hur det är uppbyggt? |
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Ska vi ska fler lag eller? nån mer som är sugen?
|
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Det är väl stor risk för att man måste göra åtminstone liknande system för att ha en chans i lagtävlingen. Man får väl räkna med att många gör på det viset och om några av dem lyckas bra så är det svårt att slå sig in i finalen med helt individuella system.
Jag föreslår att vi kommer överens om spikar inför varje omgång iallafall. Prio ett är ju antalet rätt och prio två antalet system med sju rätt. Spontant säger jag Velten och Saston som spikförslag till lördagens omgång, jag bedömer det som svårlöst bakom dessa så en halvgardering riskerar att ge lika få rätt som en eventuellt missad spik ger. Det är fördelen jämfört med de andra förmodat stora favoriterna Sanity och Maharajah iallafall. Där kan man stänga loppet på 4 respektive 3 hästar som jag ser det. Vad tycker ni om resonemanget?
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Här är fyra olika sätt att komponera 192-raders system från tävlingshemsidan, vilket som är bäst att använda sig av är väl lite beroende på omgången. Då det gäller att få så många rätt som möjligt, och inte så hög utdelning som möjligt så är väl inte dubbel-låsen så värst dumma att använda sig av.
Citat:
|
|
|
|
#6 |
|
Jag hade gärna varit med men har tyvärr inte möjlighet då jag snart lämnar sverige på obestämd tid
|
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Har riktigt svårt att se Sanity förlora första
Maharajah förlorar sällan när han fått ett lopp i kroppen. Har inte velten Ovambo gått lite fort upp i klasserna? Har ju iofs varit fantastisk men någongång tar det stopp. Möter ju rätt ok kusar...? Gillar Saston verkligen, krossar nog allt. Vi röstar väl vad vi kör på: Min röst: 4,4,3,2,2,1,1 Min början: 1: 5 2: 1,2 3: 7 4: 5: 4 6: 5 7: 11,12 Fyller på med kusar tills spelstopp, eller tills vi är överrens. Jag är flexibel, detta blir ju bara ett av alla system man kör ändå så nu ska vi ta hem VM med detta...
|
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Hej. Är det så att man ska försöka ha så många streck som möjligt?
Då menar jag tex 12-8-2-1-1-1-1 blir 26 streck eller 2-2-2-2-2-2-3 som då blir 15 streck nu när man tävlar? |
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
Hej Stekel.Nu vet jag inte om jag är med men min spontana tanke är förslag 2 eller 4.
Ju fler streck när man tävlar är väl bättre,eller? |
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Hej kära lagkamrater!
Han finns på Sharps Stekel. Jocklon heter han. Detta ska bli riktigt roligt. Har läst igenom era tankar och ideer och tycker absolut att systemen ska vara näst in till identiska lr minst samma spikar och något lås iaf! Mina spik förslag är dom som ni har nämnt innan, Sanity, Maharajah, Velten och Saston där jag tror mest på Sanity och Saston i dagsläget. Men du har en bra poäng att det är många fler hästar i Veltens lopp som kan segerstrida. Vet inte vilket systemupplägg som känns bäst men för denna omgången tycker jag nog alt 1 lr 2! En fråga bara! Kan folk vara med i mer än ett lag? Undrar bara eftersom det står "mina lag" på ens VM sida.. |
|
|
|
|
|
|
#11 | |
|
Citat:
|
||
|
|
|
|
|
#12 |
|
Jag vill gärna vara med i ett seriöst lag som också vill diskutera på forum.
Jag gillar Stekels ideer.Så hör av er.
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Citat:
Jag tolkar det som att vi är överens om Saston och halvt överens om Velten. Här är den raden jag lekte fram precis: 1,3,5,7 1,2,3,4,5,6,7,8 4,7,8 2,4,10,11 4 5 12 Sista loppet är väldigt lurigt och streckkrävande, och en chansspik på Fisher King som knappt förlorat felfri är en väg att gå. Även där bra värde i att gå kort. Om vi gör ett system med en storgardering ser jag gärna att vi lägger den i avd 2 eller 7. I avd 4 kanske man kan gå lite kort, har inte detaljstuderat Global Miracle än men jag noterar att han gått jämnt med Formula One i två raka starter ifjol, det är starka papper i min bok! Vi får fundera vidare imorrn när intervjuer och mer info kommer.
|
|
|
|
#14 |
|
Detta ska bli en rolig utmaning!
Nu var ditt senaste system 192 kr och inte 192 rader, så ett av loppen måste halveras. Eller så kan man ju spela reducerat system mellan oss medlemmar. Att vi delar upp och tar två hästar var i lopp 1 eller 4. Det är ju en tanke man kan spinna vidare på! Saston håller jag med om är ett bra spikförslag. Jag spikar hellre Sanity än Velten om jag skulle välja dock. Jag känner inte för att lämna Zeb de castella utanför även fast han blev struken senast. När man spelar med så pass lite pengar känns det som att en chansspik nästan är ett måste för att få någon slags utdelning. Nu har jag ingen som helst koll på FK men jag litar på ditt omdöme Stekel. |
|
|
|
|
|
|
|