Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-27, 15:25   #1
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

"Sharps-lagets" diskussionstråd - VM i V75


Här diskuterar vi systemkonstruktion och taktik för VM i V75, följande forummedlemmar ingår i laget:

Stekel
snakke
blomman13
SuprMario
+ en deltagare som jag inte tror finns på forumet, blomman du får rätta mig om jag har fel här.

Observera att det är EXAKT 192 rader som gäller i tävlingen och jag förutsätter att ni alla kommer spela samtliga sex lördagar så vi iallafall har chansen att komma nånvart. Det lär väl synas vartåt det barkar efter ett tag så efter fjärde omgången kanske det inte är värt att tänka på laget längre men vi hoppas på det bästa så länge!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 17:03   #2
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

har inte läst igenom reglerna mer än att det ska vara 192 rader som sagt, men vad ger bäst chans för laget att få bra resultat?
Handlar det om att alla gör likadana system så att det blir så många rätt som möjligt om man är rätt ute eller ska man köra helt olika system?
har du koll på hur det är uppbyggt?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 17:30   #3
 
fusbars avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 900
Sharp$: 302
Standard

Ska vi ska fler lag eller? nån mer som är sugen?
fusbar är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 17:35   #4
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Det är väl stor risk för att man måste göra åtminstone liknande system för att ha en chans i lagtävlingen. Man får väl räkna med att många gör på det viset och om några av dem lyckas bra så är det svårt att slå sig in i finalen med helt individuella system.

Jag föreslår att vi kommer överens om spikar inför varje omgång iallafall. Prio ett är ju antalet rätt och prio två antalet system med sju rätt. Spontant säger jag Velten och Saston som spikförslag till lördagens omgång, jag bedömer det som svårlöst bakom dessa så en halvgardering riskerar att ge lika få rätt som en eventuellt missad spik ger. Det är fördelen jämfört med de andra förmodat stora favoriterna Sanity och Maharajah iallafall. Där kan man stänga loppet på 4 respektive 3 hästar som jag ser det.

Vad tycker ni om resonemanget?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AbbeAce (+1)
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 17:47   #5
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Här är fyra olika sätt att komponera 192-raders system från tävlingshemsidan, vilket som är bäst att använda sig av är väl lite beroende på omgången. Då det gäller att få så många rätt som möjligt, och inte så hög utdelning som möjligt så är väl inte dubbel-låsen så värst dumma att använda sig av.

Citat:
Förslag 1:
4, 4, 3, 2, 2, 1, 1


Förslag 2:
6, 4, 4, 2, 1, 1, 1


Förslag 3:
4, 3 ,2, 2, 2 ,2, 1


Förslag 4:
8, 4, 3, 2, 1, 1, 1
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 18:02   #6
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 475
Sharp$: 818
Standard

Jag hade gärna varit med men har tyvärr inte möjlighet då jag snart lämnar sverige på obestämd tid
forbannat är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 18:17   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Har riktigt svårt att se Sanity förlora första
Maharajah förlorar sällan när han fått ett lopp i kroppen.
Har inte velten Ovambo gått lite fort upp i klasserna? Har ju iofs varit fantastisk men någongång tar det stopp. Möter ju rätt ok kusar...?
Gillar Saston verkligen, krossar nog allt.

Vi röstar väl vad vi kör på:
Min röst: 4,4,3,2,2,1,1

Min början:
1: 5
2: 1,2
3: 7
4:
5: 4
6: 5
7: 11,12

Fyller på med kusar tills spelstopp, eller tills vi är överrens. Jag är flexibel, detta blir ju bara ett av alla system man kör ändå så nu ska vi ta hem VM med detta...
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 18:18   #8
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Hej. Är det så att man ska försöka ha så många streck som möjligt?
Då menar jag tex 12-8-2-1-1-1-1 blir 26 streck eller 2-2-2-2-2-2-3 som då blir 15 streck
nu när man tävlar?
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 18:25   #9
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Hej Stekel.Nu vet jag inte om jag är med men min spontana tanke är förslag 2 eller 4.
Ju fler streck när man tävlar är väl bättre,eller?
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 19:39   #10
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Hej kära lagkamrater!

Han finns på Sharps Stekel. Jocklon heter han.
Detta ska bli riktigt roligt.
Har läst igenom era tankar och ideer och tycker absolut att systemen ska vara näst in till identiska lr minst samma spikar och något lås iaf!
Mina spik förslag är dom som ni har nämnt innan, Sanity, Maharajah, Velten och Saston där jag tror mest på Sanity och Saston i dagsläget.
Men du har en bra poäng att det är många fler hästar i Veltens lopp som kan segerstrida.
Vet inte vilket systemupplägg som känns bäst men för denna omgången tycker jag nog alt 1 lr 2!

En fråga bara! Kan folk vara med i mer än ett lag? Undrar bara eftersom det står "mina lag" på ens VM sida..
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 19:46   #11
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blomman13 Visa inlägg
Hej kära lagkamrater!

Han finns på Sharps Stekel. Jocklon heter han.
Detta ska bli riktigt roligt.
Har läst igenom era tankar och ideer och tycker absolut att systemen ska vara näst in till identiska lr minst samma spikar och något lås iaf!
Mina spik förslag är dom som ni har nämnt innan, Sanity, Maharajah, Velten och Saston där jag tror mest på Sanity och Saston i dagsläget.
Men du har en bra poäng att det är många fler hästar i Veltens lopp som kan segerstrida.
Vet inte vilket systemupplägg som känns bäst men för denna omgången tycker jag nog alt 1 lr 2!

En fråga bara! Kan folk vara med i mer än ett lag? Undrar bara eftersom det står "mina lag" på ens VM sida..
Blomman 13 Jag tror att man kan deltaga i 2 lag men inte 100% säker
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 19:50   #12
 
AbbeAces avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Skåne L-A
Inlägg: 979
Sharp$: 524
Standard

Jag vill gärna vara med i ett seriöst lag som också vill diskutera på forum.
Jag gillar Stekels ideer.Så hör av er.
AbbeAce är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 21:39   #13
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Har riktigt svårt att se Sanity förlora första
Maharajah förlorar sällan när han fått ett lopp i kroppen.
Har inte velten Ovambo gått lite fort upp i klasserna? Har ju iofs varit fantastisk men någongång tar det stopp. Möter ju rätt ok kusar...?
Gillar Saston verkligen, krossar nog allt.

Vi röstar väl vad vi kör på:
Min röst: 4,4,3,2,2,1,1

Min början:
1: 5
2: 1,2
3: 7
4:
5: 4
6: 5
7: 11,12

Fyller på med kusar tills spelstopp, eller tills vi är överrens. Jag är flexibel, detta blir ju bara ett av alla system man kör ändå så nu ska vi ta hem VM med detta...
Visst har Velten gått fort genom klasserna men han bara vinner ju! Att han nollade i V75-final från spår 12 är han ursäktad för, det går ju bara inte om inte tempot blir rätt. Och han möter ju faktiskt ingen som kan räknas som ett allvarligt hot här, som jag ser det.

Jag tolkar det som att vi är överens om Saston och halvt överens om Velten. Här är den raden jag lekte fram precis:

1,3,5,7
1,2,3,4,5,6,7,8
4,7,8
2,4,10,11
4
5
12

Sista loppet är väldigt lurigt och streckkrävande, och en chansspik på Fisher King som knappt förlorat felfri är en väg att gå. Även där bra värde i att gå kort. Om vi gör ett system med en storgardering ser jag gärna att vi lägger den i avd 2 eller 7.

I avd 4 kanske man kan gå lite kort, har inte detaljstuderat Global Miracle än men jag noterar att han gått jämnt med Formula One i två raka starter ifjol, det är starka papper i min bok!

Vi får fundera vidare imorrn när intervjuer och mer info kommer.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 22:38   #14
 
snakkes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 912
Standard

Detta ska bli en rolig utmaning!
Nu var ditt senaste system 192 kr och inte 192 rader, så ett av loppen måste halveras. Eller så kan man ju spela reducerat system mellan oss medlemmar. Att vi delar upp och tar två hästar var i lopp 1 eller 4. Det är ju en tanke man kan spinna vidare på!

Saston håller jag med om är ett bra spikförslag. Jag spikar hellre Sanity än Velten om jag skulle välja dock. Jag känner inte för att lämna Zeb de castella utanför även fast han blev struken senast. När man spelar med så pass lite pengar känns det som att en chansspik nästan är ett måste för att få någon slags utdelning. Nu har jag ingen som helst koll på FK men jag litar på ditt omdöme Stekel.
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-27, 22:45   #15
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

FK i sista är första häst för mig. En rolig chans spik ifall vi vill gå emot strömmen lite! Man kan inte se hur många lag dom är anmälda va?
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 00:06   #16
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kul att vi var flera som tror på Fiskarkungen då iallafall för den borde bli långt ifrån favorit, vi får se om det blir spik eller inte på den.

Zeb de kastella har jag ingen känsla för, han vann ett klass 2-försök på Årjäng i somras men det var oerhört billigt. Ostartad i nästan två månader och struken för halsen sist ska vara långt ifrån optimalt. Velten har redan vunnit klass 1 och även om han gjorde det knappt så var det en Örjan-styrning, inmåttad med massor kvar i linorna.

Sanity blir förmodligen lika mycket betrodd som Velten och förutom det resonemanget kring att man kan missa även vid gardering i femte så ser jag flera andra faktorer emot.

För det första gick han i bott senast och trots att det var några veckor sedan så är det inte optimalt. För det andra har han inte varit oslagbar i varje start på sistone, på Bergsåker var han långt efter Monster Drive och är han som senast han startade på Jägers för tre starter sen så vinner han aldrig detta. Sen har Oracle gått i stenhårda lopp en längre tid och sånt härdar. Select Yankee gick jämnt med Local Conch senast och behövde inte gå i bott.

Kul det här, man får leka lite försäljare och träna på att slipa sina argument för att förhoppningsvis få igenom sina idéer
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 00:30   #17
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blomman13 Visa inlägg
Man kan inte se hur många lag dom är anmälda va?
Nej, men jag såg att vid lunchtid idag var det ca 20 000 anmälda och det lär väl öka en del. Om vi tippar på uppemot 30 000 till slut och iallafall mellan en tredjedel och hälften är med i lag så har vi 2-3000 lag att kriga ner innan det är finaldags!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 10:59   #18
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Du behöver inte sälja in några idéer, vi snappar upp dom med hull o hår...:-)

En sak har du rätt i allafall och det är att det kostar ju mer att gardera vettigt i Velten loppet istället för Sanity. Som du säger är det i mina ögon en häst som jag tror kan utmana Sanity och det är Monster Drive. Tror inget på Svanstedt iallafall och Oracle har ju som du säger härdats i fina sammanhang men den vinner ju inte!

Njaa, Sanity eller möjligt gardering med MD nappar jag på..:-)

Maharajah vinner också bara, hästen har aldrig förlorat mer än 2 lopp i rad, dvs han KAN inte förlora imorgon..
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 11:16   #19
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ja det är sant att Marre inte förlorat mer än två lopp på raken men han är inte att lita på, galopperade trots lugn start på Umåker, senast var han dålig på grund av laddning från start säger de och det köper jag inte alls faktiskt. Sen en faktor som inte är att underskatta, Örjan kör snällt med hästen på gott (för hästen och framtiden) och ont (för de som spikat).
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 11:54   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Min början:
1: 5
2: 1,2
3: 7
4:
5: 4
6: 5
7: 11,12
Har utvecklats till:
1: 5
2: 1,2,6
3: 7
4: 2,6
5: 4
6: 4,5
7: 11,12

Saston, Saston - börjar få tankar till att New Line till 21% är fel att lämna. Segern gick senast på galoppen och har äntligen ett bra läge.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-28, 23:38   #21
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Citat:
Veckans godbit: VM I V75 (för mer info gå in på atg.se)

Med tanke på framgångarna från en eller flera spelare i Tasmanien (!) är det extra roligt med VM i V75. Reglerna är sådana att det gäller att lämna in ett 192 raders system och då det inte är reducerat gäller det att tänka lite annorlunda än de vanliga råd jag brukar ge. Det är extra viktigt att komma rätt på "få/många hästar per lopp": Jag ska visa nedan hur grundtänket bör vara men sen gäller det att dels se varje omgång som sin egen samt de som lyckas vara med i täten efter de inledande veckorna kan sen tänka lite annorlunda. De som gör en eller flera dåliga omgångar tvingas också tänka lite annarolunda. 5 av de 6 veckornas resultat räknas. Det går alltså att göra ett "övertramp".

Vinnaren utses på följande sätt:

1) Antal rätt i de fem bästa omgångarna, 2) Antal spikar under perioden som vunnit, 3) Högsta "spikoddset"

För att lyckas med steg 1 gäller det att tänka på hur du lägger upp ditt system. Ju fler hästar du har på ditt system desto bättre chans har du att placera dig i toppen. Det handlar om balansen mellan få och många. Jag tar några exempel nedan:

2x2x2x2xx2x3 =192 rader = 15 hästar

1x2x2x2x2x2x6 = 192 rader = 17 hästar

1x1x2x2x2x4x6 = 192 rader = 18 hästar

1x1x1x2x4x4x6 = 192 rader = 19 hästar

1x1x1x2x3x4x8 = 192 rader = 20 hästar

1x1x1x2x2x6x8 = 192 rader = 21 hästar

1x1x1x1x4x6x8 = 192 rader = 22 hästar

1x1x1x1x2x8x12 = 192 rader = 26 hästar

Som ni ser är det stor skillnad på 21 hästar eller 15 hästar på din kupong. Jag kommer ha som grundstrategi att köra med tre spikar då skillnaden mellan två och tre spikar kan vara skillnaden mellna 18 eller 21 hästar på kupongen. Det är som att få med 17 % extra hästar på sin kupong. Tänk också på att steg två och steg tre i tävlingen baseras på dina spikar. Ju fler spikar desto större chans att du får "poäng" där. Samtidigt är fyra spikar väl många för mig men är det nån vecka man ska köra fyra spikar så är det nog på lördag och veckan efter (då det är BC-finaler).
Infogar lite info som jag läste på Speedanalysen.

Såhär ser mina tankar ut just nu. Kan dock ändra sig pga att jag kommer läsa hela natten när jag jobbar!

1: 1,5,7
2: 1,2
3: 7
4: 3,4
5: 4
6: 5
7: 12

Men hur lägger vi upp systemet tycker ni?
Hur lika ska systemen vara?
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 00:18   #22
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Vi kan väl vara överens om att spika Velten och Saston iallafall som minst. Min ram nu efter lite mer fundering:

1,3,5,7
1,2,4,6,7
4,7,8
2,4,6,7,8
4
5
6,7,8,9,12

Har svårt att tro på 40-hästarna i sista, de står hårt inne och tidsmässigt går de inte snabbare än 20-hästarnas 15-tider. Undantaget är Fisher King som har en nivå felfritt som nog ska duga. Ester får mycket streck på sin senaste insats i sto-sm, men hon har ju gått i stolopp med tillägg en längre tid utan att vinna speciellt ofta, ska mycket till att vinna mot en massa hanar då.

J.Ls Buv tror jag inte ett skvatt på, han fick stryk på Åby från ledningen mot mycket lättare hästar och kuskmotståndet nu gör inte saken lättare. Även om han skulle få ledning och vill köra där så mosar de honom, ingen respekt kommer han få.

Om man ska spika en av Marre och Sanity måste det ändå bli Marre. Det står lite mellan att han är lika dålig som senast, och det ska en del till att han ska vara det igen, och att han bara vinner. Sanity däremot vinner ju om han är lika bra som senast men det är ganska mycket att begära av hästen i min bok.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 01:36   #23
 
snakkes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 912
Standard

Tänkte gå och lägga mig nu men ville bara säga att jag är med på vilket system ni än kör. Men var gärna ute ett litet tag innan spelstopp så alla hinner lämna in samma om det är så vi ska köra. Jag jobbar i morgon så min åtkomst till dator är inte den bästa. Jag ska försöka kika in här runt 2-tiden för att se hur vi ska spela
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 10:01   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Jag anpassar mig - men se till att posta spikarna inom kort då raden måste ju lämnas in också..:-)

Visst kan Velten och Saston vinna, kommer dock att gardera dom på min "egna" bong. men för bolaget här så kör vi väl Velten och Saston, sedan får väl de som vill testa 3 spikar utveckla det men att ha dessa 2 som grund.

Är det spikat o klart?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 11:01   #25
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag lägger mitt system redan nu och det blev så här:

1,3,5,7
1,2,4,5,6,7
4,7
2,4,6,8
4
5
12


Det är såklart fritt för er att lägga vilket system ni vill, men som vi varit inne på tidigare finns det värde för tävlingen i att lägga spikarna i de tre sista där man annars lätt kan bli utan rätt trots gardering. I avd 2 är det förmodligen vettigt att gå kortare än jag gjort, jag spekulerar lite i att det är många som kan ligga still länge i och med det lilla fältet och blir det en speeduppgörelse är det det väldigt öppet, Mr Shimmer och Nick Nock har en vettig chans då men annars kan de nog få det svårt.

Lycka till!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 12:13   #26
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Registrerat spel

Datum: 2011-10-29
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 50

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 3, 5, 7
2 1, 2, 4, 5
3 4, 7
4 1, 2, 3, 4, 6, 8
5 4
6 5
7 12

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Så här blev mitt system.

Lycka till!
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 12:51   #27
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

1: 5 sanity
2: 1,3,4,6
3: 7 Maharajah
4: 2,4,6,11
5: 4 Velten Ovambo
6: 4,5
7: 5,6,7,9,11,12

192rader

Blev 3 spikar tillslut då jag tror inte att Sanity förlorar idag, lika klar tror jag Maharajah är.
Lycka till alla idag!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 16:41   #28
 
snakkes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 912
Standard

Började inte så bra för vårt lag!

Så här så min rad ut:

Registrerat spel

Datum: 2011-10-29

1, 3, 5, 7
1, 4, 6, 8
4, 5, 7
3, 6
4
5
6, 12
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 17:39   #29
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Dumt att inte alla fick med sig Nick Nock när vi garderade, och i efterhand även lite dumt att spika bort favoriten i sista.

Men vi ligger iallafall på övre halvan med laget på plats 242/856!

Ca 31 000 individuella deltagare verkar det vara än så länge, det blir väl fler men de som inte hakat på direkt första helgen är nog inte seriösa nog att kunna placera sig i toppen.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-29, 20:43   #30
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Efteråt är trav fantastiskt enkelt, trist bara att man inte fick se så mycket av loppen pga dimman....

Nick Nock fanns inte på 4 hästar för mig, visst - gardering på 6 hästar hade han suttit, mest irriterad över att man inte tog ett par i Velten loppet där vinnaroddset vs streckprocenten på Joker Stursk var fantastisk.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 19:44   #31
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

hallo gubbs
Ja det var väl inte succe direkt, men inget tokfiasko heller! vi tar dom på lördag ist.. vid första anblicken till eskilstuna nu på lördag tyckte jag att det såg ut som det fanns två berg-vinnare i kadett c.d och vincennes??!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 19:45   #32
 
Reg.datum: dec 2010
Inlägg: 403
Sharp$: 5165
Standard

och i andra är väl nettan klarförsta häst men 2 och 3 kanske kan utmana?
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-30, 22:05   #33
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kadetten var en besvikelse i derbyt men om han går barfota nu på lördag igen så är det kanske spikläge. Gillar skåningarna Orfeus Brodde och Kaffir Face också!

4-åriga ston är ju stängt, låst och igenbommat på försöksvinnarna och jag har iallafall svårt att skilja dem åt. Dagsformen avgör tror jag, och löpningsförlopp givetvis.

Har inte stenkoll på hur innerspåret är på Eskilstuna men Timetosaygoodbye är ju ruskigt startsnabb och med favoritdistans och kalasform. Värsta motbuden har riktiga skitlägen. Ett eller väldigt många-lopp.

Vincennes fram och baklänges, vann Oaks med galopp och om inget dramatiskt framkommer så är det väl bara att hamra på!

Kristin Broline klar förstahäst, öppet bakom. 40-hästarna tror jag får mycket svårt, inte mycket bättre än 20-hästarna (undantaget Elliot men den får Adrian aldrig runt felfri, dessutom för täta starter från hårt lopp i lördags).

Inte sett försöken än men gillar verkligen M.T. Golden Boy...

Dåligt med stjärnor i silver och streckkrävande, men sämsta lägena får nog svårt. Jasper Lane blir väl hårt betrodd som vanligt men lär väl vara bra less nu efter 3 raka i dödens, tror inte han levererar ens om han får bra resa nu.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 16:08   #34
 
snakkes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 912
Standard

Kollade igenom listan lite snabbt och känns som det blir 3 spikar denna omgång, minst! Jag skulle vilja kunna gardera både guld och silver då de känns väldigt svårlösta.

Kadett C.D 75%
Vincennes 72%
M.T.Golden boy 66%

Alla känns ha bra vinstchans. Men de blir säkerligen väl streckade också som det ser ut nu.
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 18:40   #35
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Ett första utkast. Nästan så man är sugen på att lämna in den på stubben, överanalyserande och för mycket information kan göra de bästa ingångstankar till en riktig skitkupong i slutändan. Spiken i fjärde bygger precis som förra veckans chansspik Fisher King på att det går åt mycket streck annars.

2,3,4,8
1,2,3
1,7,10,11
4
2
4
1,2,4,5,6,7,8,9
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 08:32   #36
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Första tankarna:
Avd1
Känns som ingen annan än de 4 första har ngt att göra med utgången, Kadett CD har varit fantastisk och en trolig spik.Tråkigt till över 75%...

avd2
Nettan Palema och Canaca BF ska räcka med, funderingar på Cruise Speed till under 10% skulle jag tro.,

Avd3
Pappa Olle upp på Global Investment kan ju inte ses som en förbättring men kanske kan bryta lite och få vinna igen? Jag släpper inte hästen iallafall. Year in Review kommer fort vid överpace?

Avd4
Vincennes fram o baklänges

Avd5
Lotto lopp med lärlingar och det är väl bara chansa, I saw You skall med. Kanon spurt senast och kommer snart att vinna igen.

Avd6
Vill gardera Mt Goldenboy men frågan är om man har streck till att göra det? Perfeclty Enough och Lazer Broline föll ögat på direkt.

Avd7
Helt öppet lopp som avslutning och har egentligen inga tankar här, Caddie Comet från ett bra läge? Blue Rock som blandar och ger kanske går fortast tillslut? Njaa, svårt lopp!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 21:17   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Version 2.0

2,3,4,8
2,?
1
4
2
4,?
1,2,4,5,6,7,8,9

Ska fyllas på i andra och sjätte med 3 hästar totalt eller 5 hästar i ett av loppen.

Undrar hur mycket som ändras efter man sett intervjuerna imorrn...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 05:02   #38
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Min första spik är Kadett CD. Tar för givet att han går barfota.
Min andra blir Vincennes. Känns finare än någonsin säger tränare.
Tredje spiken lutar åt att det antingen blir Nettan Palema lr Perfectly Enough alt tar jag båda och målar på lite i dom andra avdelningarna
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Stekel (+10)
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 06:46   #39
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Jag förstår faktiskt inte de som funderar på att spika Perfectly E. Han har vunnit bara 4/12, vilket inte är speciellt imponerande då han bara galopperat i 3 lopp. Vid senaste vinsten var den enda han slog som platsar i det här gänget On Track Piraten. Spår 9 är ett okej läge men inte mer, det är fortfarande ett bakspår och när det som nu gäller orutinerade treåringar så är det inte lika bra. Gott om årgångsfinaler vinns från spets eller främre träffen och dit måste PE köras först, något som kostar kraft.

Kort sagt, bara en av många för mig och rankas bakom många av framspåren.

Vad gäller andra avdelningen så minns jag fortfarande fjolårets final då Aisle Stand plockade ner en Canaka från dödens i en härlig upploppsstrid. Jag är inte helt främmande för att hon kan göra detsamma mot Nettan den här gången och låser på de två. Canaka har varit fin hela säsongen men jag känner att hon är snäppet sämre, skulle behöva de extra meter som ledning ger för att göra sig gällande och det får hon inte här.

Version 3...kommer man upp i 10 stycken innan det är klart tro?

Kan tyckas överambitiöst att gardera Kadetten, men jag ser inte vart strecken ger bättre nytta än där. Skulle vara till att helmåla sista två loppen med 8*12 då...

2,3,4,8
1,2
1
4
2
1,2,4,6
1,2,4,5,7,9
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 06:57   #40
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Bra värde i att spika Caddie i sista. Har ok chans att spetsa runt om i jämnstreckat lopp då det inte är så värst många startraketer i loppet. Skulle vara om Ludde sätter käppar i hjulet då...Victory Hill är snabb men det räcker väl ändå inte för att ta det från sjunde...
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 09:38   #41
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 1 240
Sharp$: 3821
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Bra värde i att spika Caddie i sista. Har ok chans att spetsa runt om i jämnstreckat lopp då det inte är så värst många startraketer i loppet. Skulle vara om Ludde sätter käppar i hjulet då...Victory Hill är snabb men det räcker väl ändå inte för att ta det från sjunde...
Var min första tanke också. Men tar inte 4a en längd här? Kan också ha med i tanken att Caddie hoppa från samma läge i förr förra starten. Kolla förra loppet när han spetsa från lopp 7. Tyckte inte han var speciellt explosiv första biten, utan tryckte till efter 200 meter. Inte alls säker detta räcker för att hålla upp då 4 är mer explosiv första biten.
donkyklonk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 11:32   #42
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Förbisåg visst Jetblue Volo är inte så påläst på den, får kika i arkivet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 18:37   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Lutar åt ngt sådant:
1: 2 kadett CD
2: 1,2,3,9
3: 1,10,11
4: 4 Vincennes
5: 2,4,6,7,10,11,12,14
6: 2,4,5,9
7: 1 Caddie Comet

Eller chansspika I saw You och gardera med 8 hästar i sista?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-04, 19:35   #44
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Dock lite för många rader SuprMario

Kadett, Nettan och Vincennes blir mina spikar.
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 11:30   #45
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Kom igen gubbar, ge inte upp för att det blev 4 rätt första omgången, får ju ta bort den sämsta omgången vad jag förstår så bara dra in 7 rätt resterande av omgångarna

Så här blev min rad:
1: 2 Kadett CD
2: 1,2,3,9
3: 4,10,11
4: 4 Vincennes
5: 2,14
6: 1,4,9,10
7: 1,5

192rader
Lycka till alla!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 12:09   #46
 
snakkes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 89
Sharp$: 912
Standard

2 (3, 4)
1, 2, 3, 8
1, 3 (2, 4)
4 (3, 1)
2, 3, 11, 13
4 (2, 9)
1, 2, 4, 5, 7, 9

192 rader
snakke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 14:05   #47
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SuprMario Visa inlägg
Kom igen gubbar, ge inte upp för att det blev 4 rätt första omgången, får ju ta bort den sämsta omgången vad jag förstår så bara dra in 7 rätt resterande av omgångarna

Så här blev min rad:
1: 2 Kadett CD
2: 1,2,3,9
3: 4,10,11
4: 4 Vincennes
5: 2,14
6: 1,4,9,10
7: 1,5

192rader
Lycka till alla!
Vi får se om den något udda garderingen i tredje är ett genidrag eller om det blir dumstrut Mario!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 15:02   #48
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

9ggr av 10 är det ju dumstruten på i detta med trav, om man inte enbart följer herr Nybrink eller annan "besserwisser"..:-)
Var helt inne på Global Investment men är ju ändå svårt att spika honom från detta läge, frågan är bara när dom ska köra hästen så han blir trött nästa gång?
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 18:20   #49
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Förra veckans sjurättsvinnare har gjort en fuling och gått ihop i lag ser jag. Smart att utnyttja det kryphålet men samtidigt lite oetiskt kan jag tycka.

Grattis till blomman förresten som verkar ha satt sjuan idag! Fint räddat när vi andra levererade ganska dåligt, hoppas du lirade V7 också!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-05, 21:21   #50
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Tackar Stekel!
Glad att jag körde på alla 4 spikar jag trodde på idag Dock hade jag inga tankar på att lämna in som V7, va lite synd men men.
Nu tar vi nya tag inför nästa lördag. Lång väg kvar innan dom 10 finalisterna ska utses!!

Men allmänt tycker jag reglerna och upplägget är lite luddigt i V75 VM. Men samma för alla dock!

Såhär såg dagens system ut
1. 2
2. 1
3. 1,5,10
4. 4
5. 2.5.6,8,9,11,13,14
6. 9
7. 1,2,4,5,6,9,10,11
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 13:22   #51
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Plats 239/995 för laget nu, att jämföra med förra veckans 242/856. Det tar sig, men med den här takten blir det svårt att nå final! Vi sätter väl skamgränsen till att nå topp 25% iallafall.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 13:48   #52
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Topp 100 tycker jag vi ska in på iaf!
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 14:17   #53
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av blomman13 Visa inlägg
Topp 100 tycker jag vi ska in på iaf!
Topp 100 kör vi på!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 17:15   #54
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Snyggt att ta GH nemo på 3 hästar, den tillhör ju en av mina favoriter men ändå tog jag inte med honom. Var helt insnöad på att Global Investment skulle ta det ...:-)

Top 50 ska vi in på!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-06, 21:38   #55
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 36
Sharp$: 1753
Standard

Tack SuprMario! Tog med den på sin fina form. Okej topp 50 Men topp 100 är klart godkänt ändå!!

Tog en snabbtitt på lördagens V75. Jasper Lane, Joker Sturks, Saston och Dileva Käll Tänkbara spikar i dagsläget! Men långt kvar tills lördag
blomman13 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-07, 00:34   #56
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Har också tagit mig en första titt, ser väldigt svårt ut spontant. Joker Stursk och Saston får bli spikar, båda har imponerat stort. Jokern visserligen bara i ett lopp men vilket lopp sen!

Dileva spik från bakspår låter som en dålig idé, men visst det är inte årets hårdaste stodivision. Opaline d'Atout kanske har acklimatiserat sig nog att leverera? Olivia Lavec kan man nog skippa den här gången, känns för tätt med 6 dagar mellan starterna och det måste vara ett extra stort minus med tanke på loppet hon fick idag.

2,5,7,12,14,15 heltäckt i diamantstoet?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 10:59   #57
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Min rad denna vecka.
var sugen på att spika Maxwell Mayday i första, han borde blåsa detta gäng om flitiga startandet inte börja tära på hästen. Blev gardering tillslut dock med förhoppning att Zapdos Håjt får smygresa och blåser till.
Ett lopp är inget lopp anser jag och visst har Joker Stursk bra chans men spik?
Hur enkelt tog Yellow Eden ner dom sist? Känns som om denna häst kommer vara bland de bästa ett tag nu. 13% är klart godkänt!
Ville köra 2 hästars här med Nettles men det fick spik på Agobra, lika bra som sist kör de andra om andra priset.
Spets o slut för Tournesol. Om gardering här är det lika osäkert med 4 hästar som med 8 hästar...
Saston hänger med bilen hyffsat o tar över in i första kurvan. Lite sugen på gardering med New Line som till 7% är får lågt. Fast det förutsätter ju att Saston kommer bort på ngt sätt.
vansinnigt svårt lopp och hade inte ens varit säker med en helgardering. Björn Goop som avslutning?

Registrerat spel

Datum: 2011-11-12
Bana: Solvalla
Spelform: V75, omg. 52

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 4, 5, 9
2 1, 2, 6, 7
3 1, 3, 4
4 6
5 7
6 5
7 1, 5, 9, 12

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: 07xxxxx

Senast redigerad av SuprMario den 2011-11-12 klockan 11:00.
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-12, 12:54   #58
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Kastade ihop VM-systemet ganska snabbt idag, kan ju inte bli sämre än det gått hittills. Upp på topp 150 efter dagen hoppas vi på iallafall!

2
2,5,6,7,8,11
4
2,4,6,8
1,3,5,7,9,12,14,15
5
1
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

Senast redigerad av Stekel den 2011-11-12 klockan 12:56.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-13, 14:15   #59
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

35 rätt totalt nu och fast på plats 241/994 i lagtävlingen. Men än är det inte kört, det hade räckt med 40 rätt för att landa på topp 10 så med en eller två halvfina omgångar ska vi kunna plocka igen det!

Blomman ligger bra till i individuella tävlingen på 141:e plats, bara 2 rätt från täten, hoppas du kommer rätt på det i nästa omgång så kan det bli final där!
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-18, 20:02   #60
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Fantastiskt svår omgång enligt mig och ännu tristare är att Global Investment som man har jagat i några starter denna höst nu är favorit....trist trists men i brist på andra spikar så sitter han där ändå...

Registrerat spel

Datum: 2011-11-19
Bana: Färjestad
Spelform: V75, omg. 53

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 4, 7, 10
2 3
3 7
4 5, 10
5 5, 10, 14, 15
6 5, 11
7 3, 7, 9, 10

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: xxxxxxxxxxxxxxxx

Lycka till alla!
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-26, 11:19   #61
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Inte mycket snack i vår tråd, kanske förståeligt med tanke på resultaten men va fan, bara dra in 7 rätt idag!

Registrerat spel

Datum: 2011-11-26
Bana: Jägersro Tr
Spelform: V75, omg. 54

Avd Ordinarie hästar (Res.)
1 1, 3, 6, 7
2 4, 12
3 1
4 1, 2, 3, 10
5 1, 3
6 5
7 3, 4, 8

192 rader x 1 x 0,50 kr =
96,00 kr

Kvittonummer: xxxx
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td