Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-08-09, 03:00   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Liga 3 - NFL Fantasy 2017


Liga 3

Insats: 5000 kr / lag
Scoringformat: Öppet för diskussion
Drafttyp: Öppet för diskussion
Draftdatum och tid: Förslagsvis kvällen 3 september
Draftordning: Öppet för diskussion
Rosters: Öppet för diskussion


Deltagare:

1. MonstersOfTheMidway - betalat
2. Lazlo - betalat
3. SH - betalat
4. eddieh - betalat
5. mequei - betalat
6. Harletun
7. jaroiten - betalat
8. MrHansson - betalat
9. gide76 - betalat
10. mindbender79 - betalat


Vi ser gärna att fler deltagare blir med i denna ligan! Deltagare 9-10 gide76 och nån till?!

Skicka PM till mig med din ESPN mailadress så bjuder jag in dig till ligan när jag skapar den.


Här är väldigt mycket öppet för diskussion.

För det första ska vi bestämma om vi ska ha Snake eller Auction draft och även om vi ska ha Standard eller PPR scoring?

Min röst faller på Snake och Standard.

Personligen så tycker jag att förberedelserna blir roligare om man har en fast draftposition och man kan då bygga sitt lag på förhand på ett annat sätt än i auction. Det känns också som det mest klassiska upplägget när man får välja i turordning.

Jag gillar standard scoring bättre då jag fick en känsla av att i PPR ligan ifjol så kunde någon random spelare ha alldeles för stor inverkan på resultaten vecka från vecka. Det kunde mer handla om att pricka in vilken WR som helt oväntat skulle få 14 catches än att bygga ett jämnt och bra lag vilket kunde vara lite trist enligt mig.


Det är bara ni skriver vad ni tycker och så tar vi givetvis det som flest röstar på.


Vi bör väl också justera rosters en aning så att det inte finns superlag på free agency vilket det skulle göra om vi kör standard rosters med endast 8 lag i ligan. Blir vi 8 så skulle man kunna dubbla rosters rakt av och då blir typ den sista spelaren i varje lag en liten outsider.

Även detta är såklart helt öppet för diskussion så det är bara ni säger vad ni tycker angående rosters.

Även här får vi besluta oss angående waiversreglerna och jag föreslår att vi precis som dom andra ligorna röstar om det precis innan draften startar. Alternativen är "Move to last after claim" eller "Inverse order of standings".

Vi kan diskutera hur vi vill ha prisfördelningen för denna ligan, ska den vara som tidigare eller ändras på något vis?

Vi ska också på förhand bestämma hur jag ska hantera eventuella trejder under ligans gång. Ska dom godkännas direkt eller ska jag låta allt vara och det får gå igenom automatiskt om inte tillräckligt med folk lägger veto?

Draftdatumet är väl preliminärt och kan justeras om det skulle vara katastrof. Allt mellan 1-7 september funkar väl men det kan ju inte krocka med dom andra ligorna.

Har jag glömt något eller om det finns några frågor/saker ni vill diskutera så är det bara att framföra det här i tråden.

EDIT: Kom också på att vi måste bestämma hur många lag som ska gå till slutspel!!!

Nu kör vi!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!

Senast redigerad av Lazlo den 2017-08-29 klockan 13:50.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 08:20   #2
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hej,

Här finns det mkt att diskutera då det inte är mkt som är bestämt och vi verkar ha väldigt olika önskemål.

Så jag börjar:

1. Snake
Det är som L skriver ovan, det blir en helt annan förberedelse när man har sitt nr och man får tänka mkt på taktik. Det är som den riktiga draften, det är oerhört mkt taktik bakom draften och platsen man har spelar väldigt stor roll för sitt tänk och lag.

2. Standard
Ppr är inget jag gillar alls. Det är exakt som L skriver, någon random RB får 8 catches eller ngn WR får en mass 4-5yards catches. Det är mer ett lotteri än taktik och kunskap.

3. Roster. Med tanke på att vi är få så måste vi utöka vår roster och även antal aktiva spelare. Förslag är 3 RB, 3WR och 1Flex eller ngt sådant. Samt en större bänk.

Eller varför inte 2QB League. Finns många tänkbara alternativ.

1. 2QB, 2RB, 2WR och 1Flex.
2. 1QB, 2RB, 3WR och 1Flex

osv.

Jag är kluven. =)

4. Waiver. Move to last.

5. Trade, som Sharp förra året. Veto.

6. Prisfördelning. Här sticker jag ut lite. Jag vill att de som ligger i topp av en liga ska få en fördel, bye är en bra form men blir svårt med bara 8 lag.

Förslag är ju antingen

1. 3st till slutspel. Gruppettan får bye. 2 och 3 slåss om att möta honom i final. 2 veckor slutspel.
2. 6st till slutspel. 1 och 2 bye. 3-6 slåss för att möta 1 och 2 i slutspelet. Vinnarna möts sedan i final. 3veckor slutspel.

Annars får vi väl köra som tidigare, gruppettan får pris men ingen fördel i slutspelet.

Förslag till pris är: Vinnare: 70% Runner up: 30%

/MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."

Senast redigerad av MonstersOfTheMidway den 2017-08-09 klockan 08:47.
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 08:50   #3
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Norrfjärden,Piteå
Inlägg: 398
Sharp$: 2312
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av MonstersOfTheMidway Visa inlägg
Hej,

Här finns det mkt att diskutera då det inte är mkt som är bestämt och vi verkar ha väldigt olika önskemål.

Så jag börjar:

1. Snake
Det är som L skriver ovan, det blir en helt annan förberedelse när man har sitt nr och man får tänka mkt på taktik. Det är som den riktiga draften, det är oerhört mkt taktik bakom draften och platsen man har spelar väldigt stor roll för sitt tänk och lag.

2. Standard
Ppr är inget jag gillar alls. Det är exakt som L skriver, någon random RB får 8 catches eller ngn WR får en mass 4-5yards catches. Det är mer ett lotteri än taktik och kunskap.

3. Roster. Med tanke på att vi är få så måste vi utöka vår roster och även antal aktiva spelare. Förslag är 3 RB, 3WR och 1Flex eller ngt sådant. Samt en större bänk.

4. Waiver. Move to last.

5. Trade, som Sharp förra året. Veto.

6. Prisfördelning. Här sticker jag ut lite. Jag vill att de som ligger i topp av en liga ska få en fördel, bye är en bra form men blir svårt med bara 8 lag.

Förslag är ju antingen

1. 3st till slutspel. Gruppettan får bye. 2 och 3 slåss om att möta honom i final. 2 veckor slutspel.
2. 6st till slutspel. 1 och 2 bye. 3-6 slåss för att möta 1 och 2 i slutspelet. Vinnarna möts sedan i final. 3veckor slutspel.

Annars får vi väl köra som tidigare, gruppettan får pris men ingen fördel i slutspelet.

Förslag till pris är: Vinnare: 70% Runner up: 30%

/MoTM
Mina tankar om upplägget:

1. Jag röstar för auction,känns mer rättvist på nåt sätt. Jag tycker snake är roligare, älskar förberedelserna, men känns inte ok att lotten ska ha betydelse med 40 K i prispotten.

2.Standard

3. 3 RB, 3 WR, 1 Flex låter bra

4. Move to last

5. Trade som förra året

6. Prisfördelning: 70 % till vinnaren, 30 % till 2:an.

7.Slutspel: Top 4, enkelt utan krusiduller

Quack
__________________
Forza Löven
mequei är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 08:50   #4
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

1. Auction
Jag röstar på auction, då har alla samma förutsättningar. När det är snake draft är det givetvis en fördel att få välja tidigt i runda 1 jämfört med sent. Köper inte heller att man skulle behöva förbereda sig mer inför en snake draft, jag tycker det är mycket mer förberedelser inför en auction draft och jag tycker auction draft är mycket roligare.

2. PPR
PPR föredrar jag framför standard då det är enklare att hitta värdefulla spelare under säsongens gång.

3. Utökade roster, gärna så mycket som möjligt. Om vi bara blir 8 tycker jag vi borde köra 2 QBs som startar varje vecka per lag.

4. Waiver move to last låter bra.

5. Trade: låt allt vara och de går igen när review-tiden har gått ut (förutsatt att inte tillräckligt många röstat veto).

6. Prisfördelning.
25% vinnare av grundserie
50% vinnare av slutspel
25% tvåa i slutspel

6st till slutspel och 1an och 2an får bye.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-09, 15:16   #5
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

1. Auction, det absolut roligaste med varje säsong är draften, och där vill jag gärna ha en chans att kunna få vilken spelare jag vill, om jag är beredd att hosta upp dollarsh för han.

2. PPR känns lite roligare, men vi kanske kan fundera på en komprimiss och köra 0,5p per reception istället för 1? Blir ju ett mellanting så blir alla halvt (miss)nöjda (=

3. Jag vågar inte ens tänka på hur vår roster skulle se ut med 8 lag, jag hoppas fortfarande vi blir minst 10 pers, vi är ju 9 och det är en månad kvar, känns som vi kan senarelägga betalningen/planering/allt 1 vecka istället, man har ändå klart över 2 veckor på sig att förbereda sig då. Känns som prio 1 borde vara att komma upp till 10 pers.

4. Spillerill, kör på majoritet.

5. Spillerill, kör på majoritet

6. 4-6 lag förutsatt vi är 10 lag.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-11, 07:17   #6
 
jaroitens avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Ort: KOJAN
Inlägg: 838
Sharp$: 3307


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Angående drafttid så blir förslaget bra, jag kan typ alla dagar förutom kvällstid den 6:e samt hela dagen den 7:e september.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-14, 18:34   #7
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Kan närsomhelst!

MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 16:01   #8
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Här i liga 3 har vi tyvärr lite fler problem.

Återigen, Harletuns 2 månader långa tystnad ställer ju till det en del.

Sedan har SH sagt att han inte är så säker på att han vill delta i en liga med endast 8 lag.

Det skulle innebära att vi endast har 6 lag i denna ligan just nu.

Skulle endast Harletun försvinna så har vi förmodligen gide76 som kan hoppa in som 8:e deltagare här då han var intresserad av denna highstakesligan.

Det funkar ju dock inte om även SH kliver av pga att vi blir 8.

Vi får väl hålla detta öppet så länge vi anser det är möjligt. Ni får väl fråga vänner om det finns någon som kan tänka sig att vara med här.

Fortsätter det vara dött ett par veckor till så får vi väl tyvärr ställa in liga 3 på grund av bristande intresse då jag antar att ni inte vill köra en liga med 6 lag?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-15, 19:05   #9
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

OK, här får vi hjälpas åt. Använd alla våra kanaler, Twitter, forum osv. Klart vi ska hitta fler som vill vara med i denna liga.

Jag kollar runt bland umgänget och lite andra forum.

Men det är bra och vi skriver lite flöden på våra Twitter osv att vi söker engagerade och roliga personer till en mkt bra liga. Vi har fått ett par platser öppna.

Kör hårt! Detta ska vi lösa.

10st är så pass mkt bättre. 6 tyvärr för lite så ligan blir inte bra då.

MVH / MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 16:28   #10
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Harletun har nu meddelat att han inte ska vara med här i Liga 3.

Eftersom SH också hoppat av så innebär det att vi behöver 1 till person för att bli 8 om gide76 blir med också vilket jag antar.

Någon som fått nå napp när ni kollat runt efter deltagare?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-17, 19:39   #11
 
Reg.datum: jun 2016
Ort: Piteå
Inlägg: 8
Sharp$: 308
Standard

Ja, jag är på. Ska kolla runt lite om det kan finnas nån fler intresserad.
gide76 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-21, 06:49   #12
 
MonstersOfTheMidways avatar
 
Reg.datum: jul 2016
Ort: Skåne
Inlägg: 202
Sharp$: 283
Standard

Hur går det för Er andra? Hittat några? Jag har inte fått napp ännu då de flesta jag har hört av mig till redan har flera high stakes ligor igång. Jag ska fortsätta försöka.

Det vore oerhört trist om vi får ställa in denna liga.

En sista ansträngning för att hitta fler! =)

/MoTM
__________________
"And though I can hide my cold gaze and you can shake my hand and feel flesh gripping yours and maybe you can even sense our lifestyles are probably comparable, I simply am not there."
MonstersOfTheMidway är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 22:11   #13
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Jag har tyvärr inte heller fått något napp och det verkar inte som någon annan heller har fått det.

Jag har dock ett förslag på lösning som jag slänger ut och så får vi se vad ni andra tycker om det.

Vi gjorde en sån här grej i NBA fantasyn tidigare där vi hade svårt att få ihop deltagare och det funkade denna gången. Tror absolut inte det skulle bli konstigt här heller.

Vi vill helst ha 10 personer och vi skulle kunna sätta ihop en liga med 10 personer utefter vad vi hört personer säga tidigare. Nu utgår jag bara från att det som sagts tidigare fortfarande gäller men det får vi ju såklart undersöka så snart vi kan om detta blir aktuellt.

Vi har 7 personer som vill vara med:

1. MonstersOfTheMidway
2. Lazlo
3. eddieh
4. mequei
5. jaroiten
6. MrHansson
7. gide76


Vi har 1 person som är med om vi blir 10:

8. SH


Vi har 2 personer som vill/kan vara med i en liga till men endast satsa 1000kr:

9. mindbender79
10. Harletun



Vi skulle kunna sätta ihop en liga med dessa 10 deltagarna.

8 personer satsar 5000kr var och spelar om hela potten.

2 personer satsar 1000kr var och får därför bara ta del av 10 000 kr från potten.


Skulle ett 1000kr lag vinna så flyttas resterande del av potten vidare till den som kommer 2:a osv.

Har inte räknat supernoga på detta men det är klart att det går att lägga upp en prisfördelning som blir rätt även om 2 personer bara spelar om en del av potten.

Jag tror inte personerna som spelar för 1000kr på något vis medvetet skulle göra en sämre prestation i ligan bara för att dom inte satsat 5000kr som oss andra utan dom lär väl också göra allt för att vinna.

Vad tycker ni? Skulle detta kunna vara något att försöka få ihop?
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 23:08   #14
SH
 
Reg.datum: dec 2015
Inlägg: 134
Sharp$: 3746
Standard

Låter genialt, men blir så osäker på hur det funkar?

Prissuman blir då 42.000

Om ettan spelar för 1k, och vi för enkelhetens skull låtsas att vinnarn får 30k samt 2an 12k,

Då får han ju 10.000 av 30k som är max att spela för.... Men vad får då "2an", Får han då 20k+12k? Han får alltså mer för att förlora i detta exempel?

Om det inte blir allt för konstigt med utbetalningarna så är jag med på detta iaf.
SH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-08-22, 23:46   #15
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SH Visa inlägg
Låter genialt, men blir så osäker på hur det funkar?

Prissuman blir då 42.000

Om ettan spelar för 1k, och vi för enkelhetens skull låtsas att vinnarn får 30k samt 2an 12k,

Då får han ju 10.000 av 30k som är max att spela för.... Men vad får då "2an", Får han då 20k+12k? Han får alltså mer för att förlora i detta exempel?

Om det inte blir allt för konstigt med utbetalningarna så är jag med på detta iaf.

Det går att få till men det blir ju lite olika beroende på vilka lag som placerar sig var.

Är lite trött nu och har som sagt inte orkat räkna igen detta så noggrant just nu utan det var bara en tanke som jag ville vädra så att vi kanske kan få till denna ligan. Så inte 100% säkert att det här blir korrekt eller enkelt att förstå.

Men för att gå till ditt exempel. Vi säger 70% till 1:an och 30% till 2:an.


Vinnaren (1k-lag) ska då ha 70% av sin pott på 10k = 7 k (får ju inte 100% av sin pott)

Tvåan (5k-lag) är vinnaren i storpotten och ska då ha 70% av det som finns kvar av potten på 35k = 24.5k (får ju inte både 1:a och 2:a pris)

Pengar kvar i potten går till laget som vinner "bronsmatchen" och blir således 2:a i storpotten och ska ha 30% av det som var kvar i storpotten efter vinnaren tagit sina 7k. 30% av 35k = 10.5k


7+24.5+10.5 = 42 k totalt




Vänder vi på segraren i finalen för ditt exempel.

Vinnare (5k-lag) ska ha 70% av storpotten på 42k = 29.4k

Tvåan (1k-lag) ska ha 30% av sin pott på 10k = 3k

Pengar kvar i potten, 9.6k, går till vinnaren av bronsmatchen som slutar 2:a i storpotten.



Således så tjänar man på att vinna finalen oavsett vilket pott man befinner sig i.


2:an i ditt exempel får ju inte både ett förstapris och ett andrapris.


Sen kan det ju bli ytterligare förskjutningar i prispengar i om det andra 1k-laget blandar sig i prisfördelningen men det borde ju gå att göra rättvis hur det än slutar antar jag. Bara vi gör upp det hela innan.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
eddieh (+1)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg


td