Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-08-12, 22:28   #16
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av illen Visa inlägg
White Sox over 7.5 @1.833 att vinna 1u
Floyd har varit riktigt bra i andra halvan, Liriano har varit bra hela året, totalet är 7.5 efter att det har öppnat på 8 (som det ser ut) och public är till runt 75% på underspelet.

Spela 8 och under på The Cell är inte hälsosamt. Det är Chicago, det är blåsigt och man spelar mot ett HR-slående lag:
30-17-5 OU (vinst varje år) om totalet är 8 eller mindre senaste 5+ åren. Intressant nog är att avg runs gjorda per lag är 4.6 för båda, alltså jämna matcher. Det blir inte jämnare än 2 lag som delar ledningen i AL Central, denna är mycket viktig.

Liriano kommer från en dålig match mot Indians efter vilken har det sagts att han kämpar mot "dead arm" problem. Hans ERA är 2 högre (4.57) i borta matcher i år, vilket stämmer för hans karriär också. Han är 1-3 i 5 starter mot WSox med ERA runt 6. Han är 0-3 med 7.5 ERA i 4 starter på The Cell.
Jag tycker om honom som pitcher, men det är uppenbart att detta är ingen bra situation för honom.
Floyd började taskigt, men har varit en av ligans bästa pitchers senaste månaden-2, dock brukar Twins ställa till det för honom. Några batters som har >1.000 OPS, Mauer har runt .850
Jag tror inte att Floyd kommer att ha väldigt stora problem, men tycker att han bör släppa minst 2 runs på 6 innings. WSox har vanligen kalas relievers men Ozzie litar för mycket på sin closer Bobby Jenks som har varit minst sagt skakig. Extra nerv i den viktiga matchen kan orsaka problem sent.

Kvällens ump är en av de bättre för överspel (14-8 OU), vinden är 10mph vänster till höger, men det kan ändras lite hur som helst.

Illen,du ska veta att dina tankar här i tråden är uppskattade.Otroligt stort tack för att du delar med dig av dina kunskaper./Puss.
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 22:56   #17
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

Känner mig ärligt talat i lä ibland när illen drar igång snacket, men det är alltid kul att lära sig nya saker och vinklar.

Precis som ovanstående postare uppskattar jag alla era genomgående analyser.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 23:06   #18
 
EdgaarGores avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 471
Sharp$: 269


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Looks like a 0-3 eftermiddag, kanske blir natten off.
EdgaarGore är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 23:40   #19
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Snällt av er, boys
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-12, 23:49   #20
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Marco D'Angelo sitter ju på de ofantliga statsen 20 - 0 de senaste 20 matcherna.

Marlins +100.

Teddy som också har en fantastisk run på sistone kör White Sox.

Känns dumt att hoppa av dessa tågen nu, även om det känns som att det borde vara dags snart....
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 00:28   #21
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 31
Sharp$: 0

PHENIZ
Stats: 97 - 79 - 0
ROI: 113.60%
Vinstprocent: 55.00%

Standard

Sitter på WSH, CWS och CLE inatt
Pheniz är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 00:35   #22
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Wall of text
Alltid intressant att läsa statistiska tankar. Tacklar du LHP/RHP på något vis, jag menar Toronto ligger etta i statsen mot RHP men näst sist mot LHPs?

Om man får fråga, du har ju RS/RA för båda lagen, justerat m.a.p SP/RP/CL, vad matar du in i pythag? (har för mig du gör så) Tycker ofta att det blir en massa medelvärden överallt och inte så stor skillnad mellan lagen.

Har ett halvautomatiserat excel-ark men får sällan tid att trixa med det för att kunna köra några riktiga tester.
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 02:18   #23
 
dgothes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 347
Sharp$: 1075

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sox Visa inlägg
Alltid intressant att läsa statistiska tankar. Tacklar du LHP/RHP på något vis, jag menar Toronto ligger etta i statsen mot RHP men näst sist mot LHPs?

Om man får fråga, du har ju RS/RA för båda lagen, justerat m.a.p SP/RP/CL, vad matar du in i pythag? (har för mig du gör så) Tycker ofta att det blir en massa medelvärden överallt och inte så stor skillnad mellan lagen.

Har ett halvautomatiserat excel-ark men får sällan tid att trixa med det för att kunna köra några riktiga tester.
Jag har olika vikter för RS säsong, RS senaste 15 dagar och RS senaste 30 dagar för att få fram ett värde jag kan använda i pyth.. för RA är det en blandning av ERA SP, BP och unearned runs, även här viktat olika.

LHP/RHP är det enda stora som jag känner att jag saknar men då jag inte har den informationen lätt tillgänglig någonstans kan jag inte ta hänsyn till det.

Jag kör en kombination nu med ett program jag skrivit för att hämta ner information från flera olika datakällor på nätet varje dag, samt göra de individuella uträkningarna för att ta fram siffror till pythen, och slutligen då själva pythen och matchningen mot varandra. Sen har en excelark där jag från början bara loggade spelen, men som sedan har växt och jag har lagt in alla mina filter där i också så jag ser tydliga signaler på om ett spel motsvarar mina villkor eller inte.
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 04:07   #24
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Sundbyberg
Inlägg: 558
Sharp$: 1303

AvejIshockey
Stats: 1336 - 1585 - 25
ROI: 106.97%
Vinstprocent: 45.74%

Standard

Fyfan, Texas tappar 6-1 igår, Boston tappar 5-2 i bot9 och nu Dodgers tappar 9-2 i 8e,9e idag fucking jävla absurt...

åt helvete med Papelbon & Broxton
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
,
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.



Avej är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 06:33   #25
 
Kattberts avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 355
Sharp$: 54

Spreadsheet 1
Stats: 80 - 117 - 17
ROI: 97.42%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

3-0 på ren ryggning. Åter en dag utan eget engagemang. Det är fullt upp nu men till helgen skall det bli något eget också. Frågan är dock om det lönar sig när jag nu har 7-3 på två dagar utan ansträngning

Till nästa säsong skall jag ha ett "eget" sabermetrics eller annan beräkning (vet inte riktigt vad sabermetrics är). Jag har bara googlat en gång för länge sen på sabermetric och fick uppfattningen att det är en princip där man ha lite olika variabler och inte en exakt beräkning som är huggen i sten.
Nu när jag läser här ser jag att dgothe har 1. Sabermetrics, 2. informationshämtningsprogram 3. Excel-ark med filter och beräkningar.
Är detta korrekt uppfattat? Om excel-arket och sabermetrics är avskiljda komponenter i utvärderingen så undrar jag om dgothe har någon uppfattning om vilkendera som gör merparten av resultatet.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Kattbert är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 07:44   #26
sox
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 219
Sharp$: 1361


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Jag har olika vikter för RS säsong, RS senaste 15 dagar och RS senaste 30 dagar för att få fram ett värde jag kan använda i pyth.. för RA är det en blandning av ERA SP, BP och unearned runs, även här viktat olika.

LHP/RHP är det enda stora som jag känner att jag saknar men då jag inte har den informationen lätt tillgänglig någonstans kan jag inte ta hänsyn till det.

Jag kör en kombination nu med ett program jag skrivit för att hämta ner information från flera olika datakällor på nätet varje dag, samt göra de individuella uträkningarna för att ta fram siffror till pythen, och slutligen då själva pythen och matchningen mot varandra. Sen har en excelark där jag från början bara loggade spelen, men som sedan har växt och jag har lagt in alla mina filter där i också så jag ser tydliga signaler på om ett spel motsvarar mina villkor eller inte.
Tack för det utförliga svaret, jag bör inte vara så långt off på själva principen verkar det som. Har vart intresserad av sabermetrics sen jag såg trådar på sbr/covers, fast då med BaseRuns formeln. När Justin7 säger "This is what I use. It's deadly in certain circumstances. If you have good player projections, MLB is a candy store." så vill jag också ha godis.

Kör du en pyth-beräkning per lag och sen nån jämförelse? Jag har kombinerat båda lagens RS/RA och kör endast en pyth, hmm möjligheter för fler tester
sox är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 08:02   #27
 
Archs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 910
Sharp$: 6757

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av illen Visa inlägg
White Sox over 7.5 @1.833 att vinna 1u
6-1, men har man bases loaded, 0 out (och/eller 1 out) ska man kunna göra en run. Segt av Sox.



1-1 +0.0 igår
0-1 -1.2u inatt


YTD 56-52-7 +7.2u
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 08:39   #28
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av illen Visa inlägg
6-1, men har man bases loaded, 0 out (och/eller 1 out) ska man kunna göra en run. Segt av Sox.



1-1 +0.0 igår
0-1 -1.2u inatt


YTD 56-52-7 +7.2u
Det var inte en gång de hade bases loaded dessutom, den tiden jag såg på matchen så hade de 2!


------------------


Indians tog även hem sin match, dock avstod jag den efter era kommentarer, såg aldrig matchen men ska läsa en recap senare. Var det tur eller skicklighet bakom den vinsten för er som såg och har koll på siffrorna?

(Går)dagens läxa om sabermetrics säger 94%+ så spela oavsett
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 09:47   #29
AWESOME
 
iCashs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: London
Inlägg: 1 874
Sharp$: 1591
Standard

__________________
"If Vegas where to make a shit load of money on this game, what would have to happen?"
"Betting is a marathon, not a sprint!"
"Statistics are like bikinis. What they reveal is suggestive, but what they conceal is vital"
iCash är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-08-13, 10:12   #30
 
eddiehs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 3 266
Sharp$: 1732

No Brakes
Stats: 302 - 276 - 12
ROI: 116.75%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av iCash Visa inlägg
Ojvoj!!!
eddieh är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td