Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Boone's Corner (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/)
-   -   Rekat och klart får storhetsvansinne och bevisar varför vi är mycket bättre. [ Rekatochklart.se ] (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/)

xLellx 2011-09-02 21:56

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 138309)
Vet inte om jag förstår dig rätt här - menar du att värdeodds inte är något att ha enbart för att rekaren har en dålig streak? Jag säger nu inte att jvk spelar till värdeodds - vet inte vem han är ens, men om han gör det och har en dålig period så är det ju inte oddsen det är fel på, eller hur? Vi hamnar alla i dåliga perioder hur mycket värde det ens finns i spelen - det kallas varians...

/Badass

Nejnej menade att tennisspelaren hade(har) urdålig form

Badass 2011-09-02 22:18

Citat:

Ursprungligen postat av xLellx (Inlägg 138316)

Haha - förstod nästan att det var något jag fattat fel - ursäkta mig så mycket, xLellx - inte min mening att sprida RoKvibbar över sidan...! :lol:

My bad! :skamsen:

/Badass

DamageINC 2011-09-02 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av xLellx (Inlägg 138307)
Kan nån förklara lite om jvk? Många vet ju vem han är.

Sen jag börja spela och kollat hans spel har det varit riktiga värdelösa spel, alltid snack om att bolagen har fel odds men tycker det är skitsamma om oddsen är fel om spelaren är i dålig form...

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 138309)
Vet inte om jag förstår dig rätt här - menar du att värdeodds inte är något att ha enbart för att rekaren har en dålig streak? Jag säger nu inte att jvk spelar till värdeodds - vet inte vem han är ens, men om han gör det och har en dålig period så är det ju inte oddsen det är fel på, eller hur? Vi hamnar alla i dåliga perioder hur mycket värde det ens finns i spelen - det kallas varians...

/Badass

Citat:

Ursprungligen postat av xLellx (Inlägg 138316)

Citat:

Ursprungligen postat av Badass (Inlägg 138323)
Haha - förstod nästan att det var något jag fattat fel - ursäkta mig så mycket, xLellx - inte min mening att sprida RoKvibbar över sidan...! :lol:

My bad! :skamsen:

/Badass

Inte ska du vara skamsen för det Badass, för det xLellx säger här är ju ändå väldigt knasigt. Oddsen sätts ju bland annat efter form såklart, så är de fel utifrån vad de borde ligga på så är de ju fortfarande värde, oavsett form. Värdeodds som värdeodds.

Badass 2011-09-03 00:16

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 138338)
Inte ska du vara skamsen för det Badass, för det xLellx säger här är ju ändå väldigt knasigt. Oddsen sätts ju bland annat efter form såklart, så är de fel utifrån vad de borde ligga på så är de ju fortfarande värde, oavsett form. Värdeodds som värdeodds.

Så sant, så sant...! Du har såklart rätt - ville nog inte ännu en gång sätta mig i klistret...! :skamsen:

/Badass

xLellx 2011-09-03 10:40

Badass du kommer aldrig sitta i klistret mot mig ^^

Äsch det hela har nog mer med att jag inte gillar värdeodds speciellt när de inte finns på kartan att gå in. Nog om Oft

Edit: Jag vet ju inte när ett odds är ett värdeodds, sluta tjabba med mig jag bara väver in mig

RobinD 2011-09-03 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av xLellx (Inlägg 138388)
Nog om oft kanske, det har nog mer med att jag inte är förtjust i värdeodds.

Nej varför ska man gilla odds man vinner på i längden?

Hoppas att du uttrycker dig dåligt för annars har du ingen framtid inom sportsbetting!:cheers:

Wagner 2011-09-03 10:45

Citat:

Ursprungligen postat av xLellx (Inlägg 138388)
Nog om oft kanske, det har nog mer med att jag inte är förtjust i värdeodds.

:popcorn: :popcorn:

Lobo 2011-09-03 20:52

Det är många som tänker lite dåligt när det gäller värdeodds. Om man får 7 ggr. pengarna för att slå en 6:a med en täring, så vet vi att det är ett bra spel.

Det är inte riktigt likadant med sportbetting. Fast man utgår från samma saker. Om du har värderat ett lag till att vinna 16,7 % av gångerna och får 7,00 för det spelet gäller följande. Om du har värderat rätt, så kommer du över tiden att gå plus på dina värderingar.

Blixt Gordon 2011-09-04 15:43

gröniz- 2011-09-04 15:47:34

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa 1-0 vicenza sitter den så blir det första vinsten på 2 månader:) :clap:

Vlad 2011-09-04 17:25

dunwory
- 2011-09-04 17:27:42
jävla skitspelare på denna sida..folk skriker ut att det ena o de andra är säkra men ingen har ngn kunskap egentligen..jävla pissespelare på denna sida

DriverRuuu
- 2011-09-04 17:29:13
SKITTTTTTTTTTTTTTTT ska aldrig mer läsa planket innan jag lägger spelen

Verkar som många gått ALL-IN på Ljungby som var dagens "superbank" och de ligger under just nu så är hetsigt inne på planket. :popcorn:

Boone 2011-09-04 17:46

Citat:

holms- 2011-09-04 17:08:07Calle Sahlén i Lindsdal trodde till och med på god vinstchans.

/4,05
Hahahaha.

Boone 2011-09-07 11:34

Citat:

JAE - 2011-09-07 11:26:07Varför får man hela 2.3 i odds på Rangers idag när dom slog samma moståndare igår? Skynda fynda?
Skynda fynda!

KP 2011-09-07 11:45

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 139221)
Skynda fynda!

Pinny erbjuder 2,47 tom ;9

HAHAHA :claps:
Välkommen in till MLB -världen.

Vlad 2011-09-07 12:13

JAE
- 2011-09-07 11:56:34
Varför har Turkiet så sjukt högt odds mot Frankrike i basketen? 2.90?? vad händer?

Haha dagens RoK:are det där utan tvekan :D

tallani 2011-09-07 12:25

Undra om folk på RoK vet om hur roliga dom är?! Komik på riktig hög nivå. :ful:

sirmicke 2011-09-07 15:44

"Anonym- 2011-09-07 15:41:00för fan banna en person som xlellx, borde sitta på ett hem istället! hur fan kan du ens säga något så vidrigt? handlar ju för fan om människoliv"

"hipo- 2011-09-07 15:39:33zLellx: det är sånna idioter som du som förtjänar ett slag varje gång dom vaknar, dra så jävla långt åt helvet du bara kan. Och det menar jag så sant som att jag lever"

Vad har han nu skrivit?

eddieh 2011-09-07 15:59

Förmodligen något om det här;
http://www.expressen.se/nyheter/1.25...sch-manga-doda

Säkert någon av bubbarna på RoK som har gått all-inn på matchen som avbröts.

xLellx 2011-09-07 16:16

Citat:

Ursprungligen postat av sirmicke (Inlägg 139273)
"Anonym- 2011-09-07 15:41:00för fan banna en person som xlellx, borde sitta på ett hem istället! hur fan kan du ens säga något så vidrigt? handlar ju för fan om människoliv"

"hipo- 2011-09-07 15:39:33zLellx: det är sånna idioter som du som förtjänar ett slag varje gång dom vaknar, dra så jävla långt åt helvet du bara kan. Och det menar jag så sant som att jag lever"

Vad har han nu skrivit?

Skrev nåt i stil med att jag bara tänkte äsch om det hela. Sen lacka alla utav helvete, men skrev ju ändå att det var tragiskt men det blev borttaget av plankmoden.

Däremot tyckte jag det var kul att de ville se mitt liv ta slut och jag skulle dö hit och dit men att jag inte tyckte det var speciellt att människor dött så var det helt okej för dem att säga andra ska dö.

(Jag är väldigt avtrubbad när det handlar om liv som tar slut djur/människor)

Planket är just nu bara nåt sörjeplank och folk som undrar nåt annat som typ spel får skit, bra där

Overkill 2011-09-07 20:19

Citat:

Ursprungligen postat av xLellx (Inlägg 139283)
Planket är just nu bara nåt sörjeplank och folk som undrar nåt annat som typ spel får skit, bra där

Att t o m idioterna på RoK fattar att detta är en sorgens dag ska de ha cred för.

Detta är en så stor tragedi för alla som älskar ishockey, Hv71, Stefan Liv som målvakt och person. Framförallt för hans fru och barn samt nära och kära.

Blixt Gordon 2011-09-08 08:48

Mr. England

Patetisk är ju bara förnamnet på "Mr. England". Insatt som bara den tycks han vara. Undrar om han syftar på trion Downing, Adam och Henderson denna Holms wannabe! :no:

Spoiler:
Överskattade Liverpool
Liverpool är på gång i år, det är den här säsongen det ska hända, ungefär som förra säsongen, säsongen innan, för tre år sedan, fyra år sedan och tjugo år sedan…

Receptet till framgång är att köpa unga, på toppnivå oprövade, engelsmän till fantasipriser. Lycka till! En femteplats är absolut max och då ska alla Liverpoolfans vara överlyckliga. Det är helt omöjligt att Liverpool når en topp fyra-placering i Premier League den här säsongen. Där är det nämligen upptaget av City, United, Chelsea och Spurs – exakt i den ordningen.

Det här går naturligtvis inte att diskutera med någon som håller på Liverpool då dessa människor är lika hjärntvättade som Ulf Ekmans sektmedlemmar i Livets Ord. Det är något speciellt med Liverpoolfans och då menar jag det inte på något positivt sätt. Liverpool är på något vis alltid bäst oavsett hur det går…

På lördag möter Liverpool Stoke borta och då även spelbolagen i likhet med Livets Ord överskattar Liverpool är det bara att ta betalt. Stoke är i nuläget ett marginellt sämre fotbollslag än Liverpool och då Stoke har hemmaplan har de en bättre vinstchans än Liverpool. Ett värdespel som de som alltid söker bortförklaringar till sina förluster skulle ha uttryckt det...

RobinD 2011-09-08 09:49

Han har dock ett par poäng i det han skriver. Värdet är klart på Stoke. Kommer dröja ett tag innan jag tror på Liverpool borta. Ständigt överspelade mitt kära Liverpool. Stoke på Brittania är knepigt!

Blixt Gordon 2011-09-08 09:55

Jo, värde har det väl egentligen inte varit på Liverpool i flera år, men det är ändå väldigt amatörmässigt och löjligt skrivet.

sirmicke 2011-09-08 13:43

Som Liverpool-fan håller jag ej med om vad han skriver
En rek ska ju helst inte innehålla personliga agg mot laget man rekar?

Men visst han får ju skriva som han vill........

tallani 2011-09-09 10:34

"Chelsea4ever- 2011-09-09 10:27:07F.Gil har bra odds, vet dock inget om motståndaren.."

Hur i helvete kan man veta att ett odds är bra om man inte vet något om motståndaren?!

cibby 2011-09-11 08:16

Citat:

jaja

- 2011-09-10 23:36:36

Baggio, du kan knappast skylla på på otur när du enbart spelar (minst) tripplar, du värderar knappast oddsen du sätter, du slänger ihop ett gäng matcher och hoppas på det bästa. Hade du letat upp 2-4 st bra drag / dag och singlat dessa hade du kunnat plussa. Så som du hållit på så har det hela tiden hängt i luften att det ska du sluta med att du gular...
Inse det.
Bolagen älskar att ha såna som du hos sig, du kommer aldrig bli vinnande i längden om du fortsätter som du gör nu.
Holms sover :p

Ta bort Holms ;)

Boone 2011-09-12 21:48

Och efter Baggios 50:e raka förlust-trippel försvinner spelboken mystiskt!

Kan tipsa om ett komplement till "Antal borttagna spel", vad sägs som "Antal borttagna spelböcker", :holms:

Grovbenstomme 2011-09-12 22:38

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 140333)

Kan tipsa om ett komplement till "Antal borttagna spel", vad sägs som "Antal borttagna spelböcker", :holms:

Tråkigt, tycker det kan vara bra att ha sheets som visar folk hur dåliga spel blir ännu sämre om man petar in dem i parlays.

DamageINC 2011-09-12 23:07

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 140333)

Funktionen "Antal borttagna spel" är dock en förvånansvärt självutelämnande funktion för att vara RoK. Den allmänne RoKaren är dock kanske inte kritisk nog att inse vad det betyder när en kille har ex. 120% i ROI men 50 borttagna spel.

Wauzsig 2011-09-13 19:12

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 140341)
Funktionen "Antal borttagna spel" är dock en förvånansvärt självutelämnande funktion för att vara RoK. Den allmänne RoKaren är dock kanske inte kritisk nog att inse vad det betyder när en kille har ex. 120% i ROI men 50 borttagna spel.

Nu förstår jag varför resultaten i deras spelböcker ser så mycket bättre ut än man kan vänta sig. Annars skulle det väl inte finnas en enda spelare där med ROI bättre än 80%.:lol:

xLellx 2011-09-13 20:17

Ny spelbok Baggio:
http://www.rekatochklart.se/spelbok/R.Baggio/

Gått ner till dubblar nu...... :lol:

Savve 2011-09-13 23:08

Va fasiken.....han har ju redan bränt 2400 kr....:whistling:

RobinD 2011-09-13 23:20

24 menar du? Dra alltid av två nollor från Rok insatser.

Kirtap 2011-09-13 23:24

Får man håna alla som ligger minus i sin spelbok i denna tråden?

eller snarare, varför lägga enegi på annat än sina egna spel??
Finns en del som spelar singlar seriöst som ändå inte är plus på bla denna sidan, ska vi börja håna dom oxå?

Singlar, dubblar, tripplar, skitsamma så länge man går plus eller hur (att det sen är lite lättare att gå plus i längden med singlar är en annan fråga) men att håna någon för att dom är minus är ju bara så lågt :(

DamageINC 2011-09-13 23:41

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 140518)
Får man håna alla som ligger minus i sin spelbok i denna tråden?

eller snarare, varför lägga enegi på annat än sina egna spel??
Finns en del som spelar singlar seriöst som ändå inte är plus på bla denna sidan, ska vi börja håna dom oxå?

Singlar, dubblar, tripplar, skitsamma så länge man går plus eller hur (att det sen är lite lättare att gå plus i längden med singlar är en annan fråga) men att håna någon för att dom är minus är ju bara så lågt :(

Nu är ju inte Baggio en randomutvald minusspelare. Han har på egen hand skapat ett och annat skäl till vissa gliringar.

Kirtap 2011-09-13 23:54

Vill inte håna någon men att lägga energi på en lirare på en annan sida när man inte ens är plus på singelspel...... hmmmm..... come on, skotta din egen back yard först!

Inte tusan får du glirningar för att du är minus tex....du har ju sämre vinst % än dom flesta men jobbar vidare ändå utan att få skit eller hur.

Fokus på rätt saker ger ofta bra result

RobinD 2011-09-14 00:10

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 140521)
Vill inte håna någon men att lägga energi på en lirare på en annan sida när man inte ens är plus på singelspel...... hmmmm..... come on, skotta din egen back yard först!

Inte tusan får du glirningar för att du är minus tex....du har ju sämre vinst % än dom flesta men jobbar vidare ändå utan att få skit eller hur.

Sheetet heter Torr-körning och om man läser står det:

"Testar om det ligger nåt värde i oddsportals value bets. Endast odds <10. Körs torrt, flat 10.

1000 spel testas innan utvärdering.

19/8-11. Hinner inte med detta nu, låter sheetet vara kvar om jag tar upp det senare."

Folk får väl lägga energi på de saker de vill, vissa vill lägga energi på att håna Baggio och andra vill lägga energi på att ifrågasätta de som lägger energi på att håna baggio.

Kirtap 2011-09-14 00:24

"Folk får väl lägga energi på de saker de vill, vissa vill lägga energi på att håna Baggio och andra vill lägga energi på att ifrågasätta de som lägger energi på att håna baggio"

ska vi lägga upp alla som är under 100% ROI här?
hur ska man veta vem man kan lita på? det är ju inte så att alla här inne har SS som gäller alla spel som dom spelat ( du är ett av få undantag som har så många spel reggade) men alla andra då(som bytt SS flera gånger av olika anledningar, ofta för att dom är minus såklart).... lägg ner håna andra sidor, gör det bara bättre själva så kommer det nog en o annan besökare ska ni se

RobinD 2011-09-14 00:30

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 140525)
"Folk får väl lägga energi på de saker de vill, vissa vill lägga energi på att håna Baggio och andra vill lägga energi på att ifrågasätta de som lägger energi på att håna baggio"

ska vi lägga upp alla som är under 100% ROI här?
hur ska man veta vem man kan lita på? det är ju inte så att alla här inne har SS som gäller alla spel som dom spelat ( du är ett av få undantag som har så många spel reggade) men alla andra då(som bytt SS flera gånger av olika anledningar, ofta för att dom är minus såklart).... lägg ner håna andra sidor, gör det bara bättre själva så kommer det nog en o annan besökare ska ni se

Du missar dock poängen, hånen är inte mot spelare som är minus.

Hånen är mot trollande tomtar på rok som skryter om sina spelvinster, raderar spel, kombar ihop 7 EV- picks och döper det till "smaskigt" när oddset klättrar upp till 4.50.

Sen skriker de fitta på planket när Barca spelar 2-2 hemma mot Milan och deras kupong spricker på en 1.24 oddsare som var ränta.

Hånet är mot folk som saknar verklighetsuppfattning.

Sharps växer så det knakar, inga problem att locka medlemmar. Och om medlemmarna som hänger på ROK stannar där de är och förlorar pengar så är både du och jag nöjda. Face it, sådana idioter som gör det möjligt för oss att vinna.

DamageINC 2011-09-14 00:48

Citat:

Ursprungligen postat av Kirtap (Inlägg 140521)

Bra comeback, points på den :claps:

1. Har jag hånat någon?
2. Kollade du in sheetet du valde att ta som exempel? Ser att Robin schoolade dig på det.
3. Har det inte offentligt, men är åtminstone plus om än knapert på snart 10 000 spel

såå...hmmmm......come on.....back yard.....osv. etc.

mape 2011-09-14 11:12

är sharps ensam om detta fenomen att ha en tråd för att klanka ner på andra bettingsidor? eller är det som man på sharps tycker sig vara lite bättre än rok, så då kan man klanka ner på deras medlemmar, nästa sida som tycker sig vara lite bättre än sharps, och klankar ner på dem, osv osv... eller hur fungerar det?