Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Boone's Corner (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/)
-   -   Rekat och klart får storhetsvansinne och bevisar varför vi är mycket bättre. [ Rekatochklart.se ] (https://www.sharps.se/forums/boones-corner/2122-rekat-och-klart-far-storhetsvansinne-och-bevisar-varfoer-vi-aer-mycket-baettre-rekatochklart-se/)

RobinD 2011-10-23 23:17

Väljer man dessuto att bli en offentlig person har man dessutom också medvetet eller omedvetet accepterat att man får utstå en högre grad av granskning och kritik innan det blir förtal. Så stackars holms får det ännu svårare att anmäla någon som kallar honom en blodsugare eller dylikt:)

welez 2011-10-23 23:20

Grnvit du har rätt nu är ja snart farligt nära att fastna i tråden så jag får önska er lycka till. Tråden kommer knappast att stängas så får ha det så roligt.

welez 2011-10-23 23:22

ganska lätt att göra er förbannade och gå off-topic tillsammans med mig och det är väl också värt en varning antar jag. jag sover gott inatt men ni funderar nog ett tag till på idioten som skrev allt det här. Puss på er

fireas 2011-10-23 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av welez (Inlägg 146979)
Nej kanske inte :D
Men bra och veta att ni klistrar ihop det precis som nu vill för att det ska se dåligt ut, lika mycket osanning i det ni skriver här som det är insatserna vissa nämner på RoK och då är det riktigt illa.

Ärligt talat så har jag inte sett någon av dom som har skrivit i den här tråden på Grönt i sin ROI under 2011, patetiskt ju. Boone tex är ju värst som låtsats att han kan MLB. ROI 89% under 2011, hörde att han lirade bort nästan 400K privat den här säsongen och då snackar vi rejäl torsk tycker jag. Vad han gör när han är i Thailand ska vi inte prata om här inne. Bara synd om dom som blir utsatta för det.

OT - VARNING:!!!!!!

Jag är på plus:whistling:

Overkill 2011-10-23 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av welez (Inlägg 147055)
Grnvit du har rätt nu är ja snart farligt nära att fastna i tråden så jag får önska er lycka till. Tråden kommer knappast att stängas så får ha det så roligt.

Stor i orden, liten på jorden. Ungefär som resten av RoK. :popcorn: :hattenav:

Citat:

Ursprungligen postat av welez (Inlägg 147030)
Anmälan görs om inte tråden stängs , SNARAST!

Tack för kvällens humor, gjorde min underbara helg ännu lite bättre.

RobinD 2011-10-23 23:23

Citat:

Ursprungligen postat av welez (Inlägg 147057)
ganska lätt att göra er förbannade och gå off-topic tillsammans med mig och det är väl också värt en varning antar jag. jag sover gott inatt men ni funderar nog ett tag till på idioten som skrev allt det här. Puss på er

Halva denna tråden är Off Topic om man ska vara noga, men det är okej i denna tråd. Sov gott och välkommen åter!

fuzzy_ 2011-10-23 23:24

Det var längesen sist, men jag tror det är dags för en: :popcorn:

Norrman90 2011-10-23 23:24

Citat:

Ha det så bra, återkom gärna om du har några bra speltips :)

Grnvit 2011-10-23 23:26

Citat:

Whoooo aaare you?! Whoooo aaaaare you?!

http://www.youtube.com/watch?v=l_FZVD5lsAw

K_UGER 2011-10-23 23:50

Först tyckte jag RoK var roligt. Folk skrev efterblivna saker och rekade till marknadslägst.(Ett beteende som iofs inte upphört)

En kille blev sur på mig för att jag berättade att han kunde få 2,12 istället för hans 1,90.

Svaret minns jag: "Men idiot, vi pratar om vem som kommer vinna här och inte om odds, stick din fjant"

Mitt mål är att aldrig mer besöka sidan. Inte ens för skoj skull.

Boone 2011-10-24 03:11

Fan, nu missade jag ju all underhållning för att jag gick och la mig tidigt igår!

Och nej welez, vi kommer inte banna dig för att du bjuder på underhållning i denna tråden. Jag tror nämligen inte att det är på grund av att vi hackar på Holms som du fått gråten i halsen utan jag tror att vi har lyft fram ett mindre smickrande inlägg av dig från R&K, men att du inte vågar stå upp för vem du är. Så med andra ord har du ett så dåligt spelsätt att vi skrattar åt det på Sharps, och då tycker jag det vore orättvist att banna dig när du har så mycket att lära dig från detta forum.

Att jag hade en förlorande baseballsäsong berodde till stor del på mina flytter fram och tillbaka över jordklotet (hoppas jag) och det är ingenting jag försöker hymla med för trots mina förluster skäms jag inte över att ha sheetet under mitt namn. Tack för smickret att du tror att -41 units är samma som -400k, men 10k/u är jag inte riktigt uppe på, än. Jag har fortfarande haft ett vinnande 2011 efter ryggningar och -41u på basebollen inverkade såklart negativt på sommarresultatet, men totalt sett ligger jag bra med plus. Något som kanske är jobbigt för dig med tanke på att hela ditt huslån försvann på en räntetrippel?

Du får snacka precis så mycket skit du vill om mig, du kan till och med få tillåtelse att starta en "Skitsnacktråden om Boone" i off-topicforumet, men kom inte och säg att jag är pedofil och utnyttjar minderåriga. Någonstans får ändå gränsen gå. Jag är däremot jättenyfiken på alla de källor du refererar till om man Googlar mitt namn och söker på Flashbacks forum. Visa gärna dem och hur du kopplat ihop det med dina anklagelser.

Som sagt, prova skriv samma saker om TOBIAS HOLM (en av R&K's många speltorskar, som utnyttjar sina användare och censurerar mer än Kina) på planket och se hur lång tid det tar innan du blir bannad. :)

Maverick 2011-10-24 03:33

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 147031)
Lär dig skillnaden mellan förtal och yttrandefrihet och återkom sedan. För att bli dömd för förtal måste man säga något osant och dessutom ska det vara rätt mycket saftigare än att kalla Baggio för socialfall.

Förtal behöver inte vara något osant - det räcker att det är meningen att smutskasta någon.

Maverick 2011-10-24 03:49

Problemet jag ser är att även denna sida är på väg ner. Holms har sin för att tjäna pengar - det kan vi nog vara överens om. Men nu ser det ut som även denna sida är på väg åt samma håll - om än i annan form. Här heter det betalspel, och visst kan jag förstå konceptet men jag tycker det är lika illa ungefär.

Att det sen handlar nästan lika mycket om vem som har störst kuk och vem som är mest ball gör att jag känner lite sorgsenhet här. Om det nu kommer in en och är "off" i sina kommentarer, så mår jag nästan mer illa av alla som ska påtala vilken "nolla" detta är. Vad försöker ni uppnå genom att trycka ner andra eller skratta åt andra? Totalt meningslöst - men jag vet att det är enkelt att hamna där. Jag har själv gjort det många gånger.

Så ta er samman nu och försök vara större ön den ni försöker hävda att ni är. Då är man stor på riktigt!

werygod 2011-10-24 08:54

Har det vart totalt förfall hela veckan du vart här? Dock håller jag med dig angående pajkastningen som lätt uppstår på internetforum över huvud taget. Ta ett djupt andetag och räkna till tio och radera inlägget man tänker posta är många gånger det bästa.

KP 2011-10-24 09:10

Brukar inte vara aktiv i den här tråden, men försök se hela konceptet bakom Sharps istället. Den här tråden speglar inte det. Den här skapades när Boone ställde en fråga till Tobias Holm, och fick ett svar. Boone bemötte det med att svara i forumet här då han bannades till 2048(?) där.

http://img828.imageshack.us/img828/2466/holms.jpg

Problemet är väl att medlemmar läser sista inläggen först och inte det första inlägget. Sedan har den sedan gått över till att medlemmar postar citat i tråden från planket.

Så welez, läs första inlägget om du inte gjort det än. Det är där informationen finns.

Att se ned på hela sharps pga en offtopictråd är felaktigt. Surfa runt här lite, testa på spreadsheetet vi har, kolla in dagböckerna samt topplistorna på våra medlemmars sheets. Du kanske börjar gilla oss igen.
Se den här tråden som ett lekrum där föräldrarna kan placera barnen medan de själva är och handlar på IKEA.

Det finns en användare som har åkt på en ban, men detta hade inte med yttrandefriheten att göra. Utan pga spamande inlägg som "horungar dö" osv. Dvs barnsliga och helt nonsens. Så nej, sålänge du och andra vårdar erat språkbruk så kommer ingen att stängas av.

Ps, försök posta "www.oddsportal.com" som en grym oddsjämförelsesida och märkligt nog lär du få det inlägget bortplockat med.

KP 2011-10-24 09:23

Citat:

Ursprungligen postat av Maverick (Inlägg 147089)
Problemet jag ser är att även denna sida är på väg ner. Holms har sin för att tjäna pengar - det kan vi nog vara överens om. Men nu ser det ut som även denna sida är på väg åt samma håll - om än i annan form. Här heter det betalspel, och visst kan jag förstå konceptet men jag tycker det är lika illa ungefär.

Självklart är betalspelen ute efter att tjäna pengar för att finansiera sidan, införa sharpsshop m.m. Men det är knappast lika illa. Det är en flik där uppe, som ger folk som brukar köpa betalspel att få flertalet till ett lägre pris än att själva köpa från tjänsterna. Hos oss gör dom det till ett lägre pris. Dessutom bokför vi tjänsterna. Det är bara att ignorera fliken och det är en valmöjlighet medlemmarna får om de vill köpa tjänster eller inte. Det är inget som trycks upp på din ruta med roterande flashmaterial och får din datorfläkt att gå upp i varv.
De som betalar för dessa betalspel är redan köpare utav tjänsten sedan tidigare. Kolla in på betalspelsunderforumet så ser du vilken koll de själva har. Nästan bättre än oss ibland, där de slagit oss på fingrarna.

Vi tycker att det är en bra idé för att få sidan att gå runt och som i slutändan levererar mer till våra medlemmar. Den lär knappast bekosta våra costa rica resor en gång i månaden.

RobinD 2011-10-24 10:15

Citat:

Ursprungligen postat av Maverick (Inlägg 147088)
Förtal behöver inte vara något osant - det räcker att det är meningen att smutskasta någon.

Ja det har du faktiskt rätt i, fast det krävs oftast betydligt mer än att bara tala om sanningen. Det är rätt svårt att bli dömd för förtal överlag i detta landet. Tröskeln är rätt hög och resurserna att hantera fall begränsade.

Men läser man Lagtexten så står det precis som du säger, praktiken är en annan enligt min uppfattning.

Moffegrev 2011-10-24 15:36

Citat:

Ursprungligen postat av K_UGER (Inlägg 147071)
Först tyckte jag RoK var roligt. Folk skrev efterblivna saker och rekade till marknadslägst.(Ett beteende som iofs inte upphört)

En kille blev sur på mig för att jag berättade att han kunde få 2,12 istället för hans 1,90.

Svaret minns jag: "Men idiot, vi pratar om vem som kommer vinna här och inte om odds, stick din fjant"

Mitt mål är att aldrig mer besöka sidan. Inte ens för skoj skull.

:lol:

Tycker det där citatet definierar R&K alldeles utmärkt. Boken "fooled by randomness" skulle nog ge en tankeställare åt rekats klientel (om de nu lyckas förstå den ;)).

Maverick 2011-10-24 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 147102)
Ja det har du faktiskt rätt i, fast det krävs oftast betydligt mer än att bara tala om sanningen. Det är rätt svårt att bli dömd för förtal överlag i detta landet. Tröskeln är rätt hög och resurserna att hantera fall begränsade.

Men läser man Lagtexten så står det precis som du säger, praktiken är en annan enligt min uppfattning.

Det som gör att det oftast inte ens hamnar i domstol är att det faller under enskilt åtal och inte under allmänt åtal - så man får endast i "undantagsfall" en åklagare att lämna in ett åtal. Det är min teori iaf.

Blixth1958 2011-10-24 17:01

Den bästa medicinen mot höstmörkret är denna tråd. Tack för att den finns.:hattenav:

Vlad 2011-10-24 17:41

Många som är lite överkänsliga både här och på den andra sidan,vafan jag tycker sånt här är kul.

gröniz
- 2011-10-24 17:20:58
Är det farligt att skicka in id handlingar till spelbolagen eller hur funkar det??

Dexter_
- 2011-10-24 17:21:22
gröniz
ahahaha har du inte kommit längre med dina ID-Handlingar , trodde det va färdigbehandlat redan

gröniz
- 2011-10-24 17:24:49
Haha ne tjejen gapar ju o skriker på en att det är farligt o allt var det är att dom kommer tömma allt man har! Men helt ärligt jag tycker faan det e lite väl o lämna då vet ju faan spelbolagen allt om en:(

gröniz
- 2011-10-24 17:26:19
Har ni gjort det elle? Har aldrig vatt med om det innan! Känns ändå som det är kört när man redan bett kundtjänst fara åt helvete!

Kalla det förtal om ni vill men jag kallar det underhållning :popcorn:

ambrosini 2011-10-25 00:19

lol förtal

ambrosini 2011-10-25 12:46

haha vem ändrade mitt nickname till hahavafan?

wtf?

mars 2011-10-25 14:56

Citat:

Ursprungligen postat av hahavafan (Inlägg 147351)
haha vem ändrade mitt nickname till hahavafan?

wtf?

Du hade ett ogiltigt nickname och fick frågan vad du ville att ditt nya skulle vara och du svarade. Detta var ju igår så du borde minnas? :lol:

Norrman90 2011-10-25 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av mars (Inlägg 147366)
Du hade ett ogiltigt nickname och fick frågan vad du ville att ditt nya skulle vara och du svarade, detta var ju igår så du borde minnas? :lol:

Hahahah, klockrent! Kan verkligen se detta framför mig :p

Kirtap 2011-10-25 15:09

@Mars (och hahavafan)

:lol::lol:

Hardcourt 2011-10-25 17:11

Fotboll: Man U, BarcaTillbaka till rekarna
Sport: Fotboll
Land: England,Spanien
Odds: 4,62
Bolag: Nordicbet
Spelstopp: 2011-10-25 20:00
Liga: Carling Cup, La Liga
Tips: Handikapp -2
Lag: Man U, Barca
Efter att båda lagen åkt på en rejäl smäll i helgen med poängtapp så luktar det full fart framåt ikvällens matcher. Båda lagen vill återfå lite heder och kommer att ösa på för fullt tror jag.

Jag spelar därför:

Aldershot Town - Manchester United (2-0) och en 2:a på United. Alltså vinna med 3 eller fler bollar.

Granada CF - Barcelona (2-0) och en 2:a på Barca. Alltså vinna med 3 eller fler bollar.

Detta ger en dubbel på 4,62 ggr degen.

Kommentarer?

Rygga på egen risk. Eller vänta......DET FINNS INGEN RISK!

Lycka till!

EDITERAD 2011-10-25 16.23:48

EDITERAD 2011-10-25 16.24:13
--------------------------

Riskfria spel bara på R&K ;)

ambrosini 2011-10-25 20:10

ambrosini vill jag heta

Boone 2011-10-26 08:03

Citat:

B74CKSOUL- 2011-10-26 02:32:13har aldrig någonsin hänt att jag har haft båda fel på en dubbel... NHL fucking korrupt helt plötsligt blev Columbus bajs laget riktigt bra och ottawa blev riktigt vassa hahaha jävvla lotto nhl fuck off
Måste varit en av hans första dubblar alltså :)

Norrman90 2011-10-27 16:55

Citat:

Tjena!!

Inspirerad av TheMechanics härliga rekar för ikväll kunde jag inte ungdå att dela med mig av vad jag anser vara kvällens stora spel!

Enspanyol har aldrig förlorat med 3-5 på sin nya arena och Real Betis har aldrig vunnit med 5-3 över huvud taget. Med detta sagt förstår ni alla att det bara finns ett scenario för kvällen; sviterna bryts. Betis måste ju vinna med 5-3 någon gång, eller?? Kan inte se att det kan sluta på något annat sätt, faktiskt.

Nu får vi alltså 450 gånger pengarna för det, VILKET ODDS!

Sätter själv 5000 på detta och är alltså miljonär när klockan slår 21.55! WOO!
Hade det varit på en annan webbplats hade jag ju sagt troll direkt, men nu är det RoK, han kan faktiskt vara seriös? :D

Overplayer 2011-10-27 17:53

TheMechanic2011-10-27 16:30:52Hehe, ni är roliga pojkar. Vad mer vill ni veta? statistiken talar för Young Boys, de har ett bättre lag med fler namnkunniga spelare. Vad mer ska krävas för att man ska spela på ett lag?
DP:
Jag går på statistik samt att jag spelar matchen på FIFA 2010 sen rekar och jag och spelar jag.
/TheMechanic

-----------

Killen förklarar hur han hittar sina spel... Han spelar alltså matcherna på FIFA 2010 och sedan rekar han dem. :clap:

Grnvit 2011-10-27 23:34

Tyvärr är det rätt uppenbart att han skojar. I alla fall enligt mig.

Thore10 2011-10-28 00:25

Åttlingar med bara (nästan) favoriter i NHL ska vara nöten har jag hört :) särskilt efter löning, då man har råd.

JRBettare
- 2011-10-27 23:58:33
2 dagar efter löning får man göra osannolika åttlingar! (ML på alla)

Buffalo Sabres 1.51

Boston Bruins 1.52

Pittsburgh Penguins 1.54

Florida Panthers 1.90

Tampa Bay Lightning 1.84

Anaheim Ducks 1.90

Dallas Stars 1.95

New Jersey Devils 2.00

Totalodds 91.57

Grovbenstomme 2011-10-28 17:11

Citat:

Ursprungligen postat av Norrman90 (Inlägg 147754)
Hade det varit på en annan webbplats hade jag ju sagt troll direkt, men nu är det RoK, han kan faktiskt vara seriös? :D

Han kanske tror att det är ishockey som spelas :lol:

Redigt roligt exempel på gamblers fallacy..

Valleyo 2011-10-29 02:55

Konstruktiv diskussion inför helgen.

Mus
- 2011-10-29 00:33:07
Tycker mig ha hittat ett fint odds på Blackburn imorgon till 4.30 på rak 2 hos Betsson . De möter Norwich borta. Kanske slitna efter förlängningssegern mot Skatorna i veckan, men den gav säkerligen extra boost inför matchen imorgon. Känns som deras vändning måste komma nu i ligan, för så dåliga tycker jag inte Blackburn är för att åka ur. Spelade jämt mot Spurs i senaste PL-matchen, om inte bättre. Där var de värda en pinne. Nä, tycker den är jävligt intressant till det oddset. Finns till 3.00 på dnb och X2 till 1,86. Åsikter om matchen, tankar någon?

Hakovic
- 2011-10-29 01:14:07
snackar du skti om newcastle eller? din tjej är en skata

Maverick 2011-10-29 03:21

Synd om Hakovic att han inte vet att Newcastle kallas The Magies (skatorna) eller så driver han enbart med Mus.

Donald 2011-10-29 09:51

Citat:

Ursprungligen postat av Maverick (Inlägg 148006)
Synd om Hakovic att han inte vet att Newcastle kallas The Magies (skatorna) eller så driver han enbart med Mus.

Speciellt om han nu är Newcastle-supporter :whoco5:

Vlad 2011-10-29 15:57

Citat:

Ursprungligen postat av Maverick (Inlägg 148006)

The Magpies och varför är det synd om honom?

Han saknar uppenbarligen både intelligens och ödmjukhet och är dessutom otrevlig. En vanlig kombination på RoK-Planket visserligen men sällan en vinnande sådan.

Maverick 2011-10-29 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 148092)
The Magpies och varför är det synd om honom?

Han saknar uppenbarligen både intelligens och ödmjukhet och är dessutom otrevlig. En vanlig kombination på RoK-Planket visserligen men sällan en vinnande sådan.

Mitt tangentbord suger verkligen då det hoppar över en massa nedtryckningar :thumbdown:

Det är väl alltid tråkigt med människor som inte har koll på läget och där andra måste hacka på dessa, indirekt eller direkt.

Vlad 2011-10-30 01:03

Citat:

Ursprungligen postat av Maverick (Inlägg 148115)
Mitt tangentbord suger verkligen då det hoppar över en massa nedtryckningar :thumbdown:

Det är väl alltid tråkigt med människor som inte har koll på läget och där andra måste hacka på dessa, indirekt eller direkt.

Om du säger det så

Spoiler: