Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2018-01-10, 09:50   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

2018-01-12 10:00 ELEAGUE Major 2018 - Highest T-side win% (Counter Strike)


2018-01-12 10:00Counter StrikeELEAGUE Major 2018 vs Highest T-side win% 1 FT 10 11.000
Bet365
Spel Nr1:


ELEAGUE Major 2018 - Highest T-side win% = Cobblestone @ 11.00 (bet365) ... Insats: 10 Units


Motivering:

Efter lite jul och nyårsledighet så är det dags att kicka igång året med en stor Major i CS:GO vilket är dom viktigaste och mest prestigefyllda turneringarna med hela 1 miljon dollar i prispengar. Således så kommer samtliga lag göra precis allt man kan för att vara i sin absoluta toppform i Majorturneringar och det bäddar för riktigt bra matcher.

Denna typen av spel har jag spelat flera 3 gånger under hösten/vintern med 1 vinst och 2 förluster. Jag har varje gång lagt 9 units i insats till oddsen 6.5, 5,5 och 5,5 med odds som hela tiden sänkts ju närmare turneringsstart man kommit.

Jag vet inte om bolagen fortfarande är berusade av nyårsfesten när jag nu ser att oddset 11.00 erbjuds på att Cobblestone ska bli kartan med högst vinstprocent på T-sidan då det är ett helt galet odds.

Det råder såklart ingen som helst tvekan om att spelet nu är värt en maxinsats och jag spelade max för ca 12 timmar sedan men ville först avvakta och se så att oddset står sig kvar innan jag rekar. Nu finns oddset kvar och antagligen så anser bet365 att dom inte ligger fel då konstigt nog.

Just nu har jag endast hittat 2 bolag som erbjuder odds på detta och det är pinnacle samt bet365.

Pinnacle erbjuder följande odds:

Eleague Major Boston - Map w/ Highest T-side win %
Cache 2.230
Cobblestone 4.560
Mirage 5.300
Inferno 5.300
Nuke 17.320
Overpass 23.080
Train 28.860


Bet365 erbjuder detta:

Cache 1.90
Inferno 5.50
Mirage 6.00
Nuke 11.00
Cobblestone 11.00
Overpass 21.00
Train 23.00


Då ser vi att den stora skillnaden ligger just på Cobblestone som jag spelat på tidigare och kommer fortsätta spela på så länge som oddsen är så här felaktiga. I regel så ligger ju pinnacle mer rätt än bet365 och att vi då får 6.44 högre odds på bet365 indikerar ju bara det att värdet är skyhögt.

Cache och Cobblestone är dom 2 kartorna som enligt statistiken är dom mest T-sidade kartorna över ca 5000-6000 matcher på respektive karta. Det är också som enda 2 kartorna som finns med i mappoolen nu som är fördel för T-sidan. Resterande kartorna ligger mellan 42.8-47.2% för T-sidan.

Cache ligger just nu på i snitt 50.9% vinst på T-sidan medans Cobblestone är precis efter med 50.7%. Detta är som sagt över väldigt många matcher och ju fler matcher man spelar desto närmare verkligheten kommer man ju. På en turnering så här så är det inte lika många matcher som ska spelas och det blir därför lite mer slump som avgör.

Hur som helst så är oddet på 11.00 på tok för högt för detta spelet eftersom Cobblestone klassas nog som den mest T-sidade kartan av dom allra flesta. Enligt den totala statistiken är Cache 0.2% mer T-sidad men det finns inte en chans att 0.2% skillnad i statistiken ska motsvara en oddsdifferens på 1.90 som Cache har till 11.00 som Cobblestone har.

Med så många matcher som spelas hela tiden så kan man egentligen alltid hitta statistik som talar till ens fördel. Dom 5000-6000 matcherna som finns med i statistiken som ger 50.7-9% för kartorna är ju för flera år tillbaka.

Vill man ha en lite bättre fingervisning på hur kartorna står sig mellan topplagen under 2017 och samtidigt ha ett lite större sample än endast 1 turnering där kartan kanske spelas 1-5 gånger så kan man ju kolla hur lagen presterat på kartorna under Pro League gruppspelet 2017 som är lite av CS:GOs motsvarighet till fotbollens champions league där dom allra bästa lagen mötts under ett längre seriespel.

I Europaregionen så ser statistiken ut som följande för 2017's Pro League:

Cobblestone är kartan som är mest T-sidad av alla då den ligger på 52.2% och den är spelad 27 gånger.

Cache är spelad 25 gånger men ligger endast på 47.3% vilket är sämre än både Mirage och Inferno.


I Amerikaregionen så ser statistiken ut som följande för 2017's Pro League:

Även här är Cobblestone kartan som är mest T-sidad då det ligger på 54.8% och den är spelad 28 gånger.

Tätt följt av Inferno på 54.2% på 29 matcher och Cache på 53.9% på 24 matcher.


Som ni ser så finns det ingen rimlighet alls i att Cobblestone har så här mycket högre odds än Cache eftersom det snarare är så att det mesta tyder på att Cobblestone borde vara favorit i detta spelet. När dessa lagen tampats i Pro League under 2017 så har ju Cobblestone varit den mest T-sidade kartan av alla!

11.00 är fortsatt ett riktigt guldodds och även om spelet inte sitter alla gånger med så här höga odds så är värdet enormt utan tvekan och maxspel liras alla dagar i veckan!

Jag är lite fundersam till varför spelstoppet är kl 10 på fredag 12 januari eftersom den riktiga Majorn startar ju inte förrän nästa fredag 19 januari. Dock är Majorkvalet nu till helgen så kanske räknas statistiken från den också in i spelet!? Oavsett om kvalet räknas med eller inte så är ju detta ett maxspel alla dagar i veckan men jag ska såklart kolla upp vad som gäller för spelet exakt och vilka matcher som räknas med så att man inte missar något. Är det Kval+huvudturnering eller bara huvudturnering eller bara kval!?

BOL!

Spela på Bet365 och få Se bonus här

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+25)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 09:55   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Magiskt! Uppdatera gärna oss e-sport-analfabeter med resultat vad det lider!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-10, 12:13   #3
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Halkat ner till 7 på Bet365 nu. Hoppas några hann storfynda
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 11:21   #4
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Fått något svar om det gäller kval och/ eller huvudturnering?
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-12, 11:50   #5
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Calatan Visa inlägg
Magiskt! Uppdatera gärna oss e-sport-analfabeter med resultat vad det lider!
Absolut, håller er lite uppdaterade under resans gång.

Citat:
Ursprungligen postat av ChippN Visa inlägg
Fått något svar om det gäller kval och/ eller huvudturnering?
Ja, det är både kval och huvudturnering som räknas in för detta spelet vilket i mina ögon bara ses som positivt då det blir fler matcher som räknas och chansen att 1 match förstör allt blir mindre.

Således så inleds spelet idag kl 16:00 när kvalet startar och kvalet spelas fredag-måndag.

Sedan blir det 3 dagar ledigt innan huvudturneringen startar nästa fredag och pågår till den 28 januari.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ChippN (+5), Calatan (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 14:11   #6
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Nu har det dykt upp odds för vad jag antar är "huvudturneringen". Cobblestone ligger på 13 hos Bet365
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+100)
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 14:55   #7
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChippN Visa inlägg
Nu har det dykt upp odds för vad jag antar är "huvudturneringen". Cobblestone ligger på 13 hos Bet365
Jaså där ser man. Det tidigare var ju för kval+huvudturneringen och detta måste väl som du säger vara för endast huvudturneringen då. Konstigt att nu erbjuda spel på detta igen trots att dom gamla spelen är levande. Man skulle ju på något avancerat sätt kunna täcka upp spelet från tidigare genom att spela nu igen då dom är beroende av varandra.

Stort tack för tipset om oddset, detta är i mina ögon givetvis värt ett maxspel också så det blir ju en mer eller mindre likadan rek för detta då.

Mycket underligt att dom nu öppnar på 13 när dom senast fick sänka från 11 till 7. Ännu mer konstigt att bolaget tror att chanserna för att Nuke ska bli mest T-sidad är större än för Cobblestone. Då är Nuke den mest CT-sidade kartan av alla med 57.2% för CT-sidan medans Cobblestone är 0.2% från att vara den mest T-sidade.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 15:11   #8
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 2637


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur ligger det här spelet till? Misfits blev väl överkörda som T på Cobblestone i kvalet med 2-14?
roaben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 15:52   #9
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 92
Sharp$: 1575

Npower League Two 2011/201
Stats: 42 - 36 - 4
ROI: 110.15%
Vinstprocent: 53.85%

Standard

Är väl inget lag som vill spela Nuke? Hade inte blivit förvånad om den spelas max typ tre gånger eller ens över huvud taget. Urvalet blir sannolikt mycket litet vilket gör vinstprocenten svårvärderad. Det kanske bara blir en match på Nuke och i så fall finns det ganska god sannolikhet för hög t-vinst. Laget som väljer Nuke som sin karta kommer troligen att börja på t-sidan. Då troligtvis de är det bättre laget på Nuke så kan de nog skrapa ihop en hel del t-rundor.

Enda anledningen jag kan gissa mig till bortsett från att de inte orkade värdera det seriöst.
ChippN är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 17:04   #10
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av roaben Visa inlägg
Hur ligger det här spelet till? Misfits blev väl överkörda som T på Cobblestone i kvalet med 2-14?
Det är väldigt öppet fortfarande, precis som väntat när mindre än hälften av matcherna som gäller för spelet har avgjorts.

Precis som du säger så fick vi en trist avslutning på kvalet för vårat spel.

Cobblestone inledde fin fint med 19-8 och 17-9 för T-sidan på dom första 2 matcherna vilket gav nästan 68% för T-sidan och solklar ledning.

Tyvärr blev det sämre sen.

Misfits torskade 1-14 som T när man mötte G2 för att sedan lyckas vinna några rundor som CT så där blev det 3-18 för CT-sidan.

Renegades valde sen Cobblestone i 2 matcher där det inte gick så bra för vårat spel.

11-19 mot Liquid och sedan hade T-sidan 4-0 när man mötte Sprout för att CT-sidan sedan vann 21 av dom kommande 22 rundorna vilket gav 5-21 i den matchen.

Totalt ger det 42.3% för T-sidan på Cobblestone efter kvalet.

Oddsfavoriten Cache som stod i 1.90 till att bli den mest T-sidade kartan är just nu den som har minst procent på T-sidan med endast 35.9%.

Resterande 4 kartor som spelats ligger samtliga mellan 49.3-49.8% för T-sidan så det är stenhårt där.

Negativt att Cobble ligger en bit ifrån ledningen men positivt att främsta "konkurrenten" till spelet ligger ännu längre efter.

Dock inget ens i närheten av klart ännu då det brukar skifta en 5-10% varje gång en karta spelas och vi lär ju hinna spela kartorna 4-10 gånger till under huvudturneringen.

Citat:
Ursprungligen postat av ChippN Visa inlägg
Är väl inget lag som vill spela Nuke? Hade inte blivit förvånad om den spelas max typ tre gånger eller ens över huvud taget. Urvalet blir sannolikt mycket litet vilket gör vinstprocenten svårvärderad. Det kanske bara blir en match på Nuke och i så fall finns det ganska god sannolikhet för hög t-vinst. Laget som väljer Nuke som sin karta kommer troligen att börja på t-sidan. Då troligtvis de är det bättre laget på Nuke så kan de nog skrapa ihop en hel del t-rundor.

Enda anledningen jag kan gissa mig till bortsett från att de inte orkade värdera det seriöst.
Visst är det så att Nuke förmodligen inte kommer spelas speciellt många gånger men jag tycker ändå det är helt galna odds faktiskt.

Skulle ett lag vara överlägset på Nuke så räcker det ju inte med 10-5 seger på T-sidan om man sedan fortsätter sin överlägsenhet på CT-sidan för då blir det ju 11-10 för CT-sidan. Det svåra på Nuke är ju T-sidan, att spela "försvar" kan ju mer eller mindre alla lagen.

Men visst har du en poäng i att det kan vara så bolaget tänkt men jag tror knappast dom besitter denna kunskapen utan det är nog väldigt "osäkra" odds som man garanterat kan utnyttja och redan nu har dom ju märkt misstaget och sänkt oddset.
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Calatan (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-16, 17:15   #11
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 76
Sharp$: 2637


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för fint och utförligt svar, Lazlo!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
roaben är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2018-01-19, 11:52   #12
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Bet365 har ett alternativ där man kan "stänga spel" innan dom är avgjorda. För min del så kan jag stänga detta spelet och få tillbaka hela min insats vilket jag nu gör.

Anledningen till detta är att jag ju lagt ett ytterligare spel på att Cobblestone ska bli turneringens mest T-sidade karta och det låter nu som att båda dessa spelen innebär samma sak.

Dvs. att kval + huvudturneringen räknas med för båda spelen. Bet365's support har väldigt dålig koll på detta och lämnar lite olika svar hela tiden vilket gör att det hela känns mycket osäkert. När det är "osäkert" så kommer ju bolaget göra den bedömningen i slutändan som dom själva vinner på.

Därför vill jag inte sitta med 2 maxspel som kan innebära exakt samma saker.

Jag stänger därför detta spelet som var till 11 gånger pengarna och låter det med högre odds (13.00) stå kvar för turneringen.

Ni gör såklart som ni vill om ni spelat båda. Mina rekommendationer är att endast behålla ett av spelen, har ni endast spelat ett så skulle jag behålla det oavsett vilket odds det är (7-13).

I mitt fall så kan jag välja om jag ska få behålla spelet till 11 gånger pengarna eller 13 gånger pengarna med samma insatser på båda och då behåller jag givetvis spelet till 13 gånger pengarna eftersom det ger mig mer vinst om spelet går in men jag får lika mycket tillbaka oavsett vilket jag stänger nu.

Snart drar vi igång och det ska bli jäkligt roligt!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td