Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-24, 21:59   #1
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Vad håller ni på med i ledningen?


Nu tappade jag hakan, vad i helvete pysslar ni med?

Citat:
"Ledningen har bestämt att ni inte får hålla en aktiv dagbok pga eran oseriösa nivå samt dåliga BRM ni använder er utav. Ni är även förbjudna att starta en till dagbok. Görs ett försök att starta en dagbok kommer ni bli avstängda tillsammans med andra kontot.

Tråd låst /MOD"
Citerat KP i denna tråden: https://www.sharps.se/forums/speldagb...ll-50-000-a-4/

Jag har haft stor respekt för att ni dragit igång sidan och har en spelskola. Också att ni försöker lära ut spelgrunder för att lyckas i trådar etc
Ofta har jag sett att ni gör det med respekt.

Det har varit en jävla gnäll mot RoK (som jag förövrigt aldrig hängt på eller tyckt om) för att de raderat inlägg, tagit avstånd från folk som påpekar fakta på planket eller vad det nu handlade om.
Det köper jag, ni vill vara seriösa och thats all good, jag har lärt mig mycket här.
Men nu ska ni stänga ner en dagbok pga dåligt BRM och "oseriös nivå". Måste alla tänka som er för att vara välkomna att starta en dagbok på Sharps?

Men ni gör inget annat än att gör det här stället till ett jävla skämt om de är en så jävla dålig tolerans mot folk som inte har spelat seriöst (på erat sätt) tidigare.

Vad sägs som att ta bort spreadsheet funktionen (vilket innebär ungefär samma sak som en dagbok egentligen)? för alla utom guldmedlemmarna som gör allting rätt

Läs innan ni startar dagbok
Citat:
Utformningen av rubriken skall se ut som följande:
Användarnamn - Projektnamn - Samt sporter ni tippar mest
Tex: KP - Projekt 10000->50000 - (Trav+Bandy)
Tex: Qirren - Jagar tusenlappar - (NHL)

Samt en liten kort intro med exempelvis vad för erfarenhet du har, vilka bolag du håller dig till, mål du satt för din dagbok. Du har fria händer att skriva här, denna information är bara till för att läsaren ska få en bild av dig helt enkelt. Du kommer ändå att svara på dessa frågor förr eller senare i dagboken nämligen från nyfikna läsare, så lika bra att ha det i första posten.

Självklart får ni spela på annat i era dagböcker också men försök sätt en någorlunda titel på vad ni är mest koncentrerade kring. Detta för att exempelvis baskethatare inte ska behöva läsa dagböcker som mestadels handlar om basket.

En annan viktig sak är att när ni har ett spel redo för er dagbok som ni har en motivering för, använd knappen "Svara med REK" som finns i toppen. Denna funktion kommer göra att ditt spelförslag hamnar under "Dagens rekar" samt på framsidan.

En bra regel för er dagboks överlevnad är att börja med en utförlig intro där ni även går igenom "reglerna" för eran tråd.
Tex om ni absolut inte vill ha en massa "Vad tycker du om XXX ikväll?"-frågor så skriv det i första inlägget.
Jag läser då fan inte nånting om BRM och så vidare.

Allvarligt talat så blir jag äcklad av beteendet.
Jag hoppas nu att ni inte raderar tråden som småflickor eller ber mig ta den i PM, för det här rör forumet i högsta grad.
Jag vill också säga att i de flesta diskussioner angående ban, varningar och så vidare brukar jag köpa det ni säger och att ni håller en OK nivå.

Men snälla, motivera hur ni tänkte här.
Motivera gärna eran vision om vart ni har tänkt föra det här forumet, för jag kan säga att det är långt ifrån den idé ni verkade ha från början.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:04   #2
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Spoiler:
Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Nu tappade jag hakan, vad i helvete pysslar ni med?



Citerat KP i denna tråden: https://www.sharps.se/forums/speldagb...ll-50-000-a-4/

Jag har haft stor respekt för att ni dragit igång sidan och har en spelskola. Också att ni försöker lära ut spelgrunder för att lyckas i trådar etc
Ofta har jag sett att ni gör det med respekt.

Det har varit en jävla gnäll mot RoK (som jag förövrigt aldrig hängt på eller tyckt om) för att de raderat inlägg, tagit avstånd från folk som påpekar fakta på planket eller vad det nu handlade om.
Det köper jag, ni vill vara seriösa och thats all good, jag har lärt mig mycket här.
Men nu ska ni stänga ner en dagbok pga dåligt BRM och "oseriös nivå". Måste alla tänka som er för att vara välkomna att starta en dagbok på Sharps?

Men ni gör inget annat än att gör det här stället till ett jävla skämt om de är en så jävla dålig tolerans mot folk som inte har spelat seriöst (på erat sätt) tidigare.

Vad sägs som att ta bort spreadsheet funktionen (vilket innebär ungefär samma sak som en dagbok egentligen)? för alla utom guldmedlemmarna som gör allting rätt

Läs innan ni startar dagbok


Jag läser då fan inte nånting om BRM och så vidare.

Allvarligt talat så blir jag äcklad av beteendet.
Jag hoppas nu att ni inte raderar tråden som småflickor eller ber mig ta den i PM, för det här rör forumet i högsta grad.
Jag vill också säga att i de flesta diskussioner angående ban, varningar och så vidare brukar jag köpa det ni säger och att ni håller en OK nivå.

Men snälla, motivera hur ni tänkte här.
Motivera gärna eran vision om vart ni har tänkt föra det här forumet, för jag kan säga att det är långt ifrån den idé ni verkade ha från början.


Sharps är trots allt en sida för spelare som vill vara seriösa och vara vinnande. Om man gular efter 6 spel för att sedan starta om, är man inte de minsta seriös och då hör man inte hemma på ett detta forumet.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:07   #3
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ok, så då stänger vi dagboken snabbt, säger att de inte får chans att starta en ny då det medför ban.

Så går det inte att sköta nånting här i livet, sluta slicka röv och tänk.

Edit: Som jag citerade där också om det nu är det som gäller så kan dom väl printa in lite info i "Läs innan du startar en dagbok" eller vad säger du?

Senast redigerad av dNa den 2012-05-24 klockan 22:10.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:08   #4
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Dubbel

Senast redigerad av dNa den 2012-05-24 klockan 22:10.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:10   #5
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Nu tappade jag hakan, vad i helvete pysslar ni med?



Citerat KP i denna tråden: https://www.sharps.se/forums/speldagb...ll-50-000-a-4/

Jag har haft stor respekt för att ni dragit igång sidan och har en spelskola. Också att ni försöker lära ut spelgrunder för att lyckas i trådar etc
Ofta har jag sett att ni gör det med respekt.

Det har varit en jävla gnäll mot RoK (som jag förövrigt aldrig hängt på eller tyckt om) för att de raderat inlägg, tagit avstånd från folk som påpekar fakta på planket eller vad det nu handlade om.
Det köper jag, ni vill vara seriösa och thats all good, jag har lärt mig mycket här.
Men nu ska ni stänga ner en dagbok pga dåligt BRM och "oseriös nivå". Måste alla tänka som er för att vara välkomna att starta en dagbok på Sharps?

Men ni gör inget annat än att gör det här stället till ett jävla skämt om de är en så jävla dålig tolerans mot folk som inte har spelat seriöst (på erat sätt) tidigare.

Vad sägs som att ta bort spreadsheet funktionen (vilket innebär ungefär samma sak som en dagbok egentligen)? för alla utom guldmedlemmarna som gör allting rätt

Läs innan ni startar dagbok


Jag läser då fan inte nånting om BRM och så vidare.

Allvarligt talat så blir jag äcklad av beteendet.
Jag hoppas nu att ni inte raderar tråden som småflickor eller ber mig ta den i PM, för det här rör forumet i högsta grad.
Jag vill också säga att i de flesta diskussioner angående ban, varningar och så vidare brukar jag köpa det ni säger och att ni håller en OK nivå.

Men snälla, motivera hur ni tänkte här.
Motivera gärna eran vision om vart ni har tänkt föra det här forumet, för jag kan säga att det är långt ifrån den idé ni verkade ha från början.

Förstår din frustration men "ledningen" kanske vill att sidan skall hålla en "högre" nivå än din nämnda RoK-sida... Behöver inte vara svårare än så. Men vad vet jag...?

Sedan, för att vara helt ärlig, så var allt de gjorde fel! De lovade något de inte kunde hålla (vilket många här inne verkligen, iofs, inte gjort - inte ens deras betalspel) och sade i mot sig själva på alla punkter - någon sorts kvalitetskontroll måste de väl ändå få ha? Detta för att INTE hamna på RoKs nivå...

Senast redigerad av Pilkast den 2012-05-24 klockan 22:11.
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:13   #6
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Detta var uppenbart en troll-dagbok så jag fattar inte din frustration att den stängdes för. Projekten de hade startat var också redan avslutat när dagboken stängdes.
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:14   #7
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Alltså, det är inget snack om att sidan håller en högre nivå än RoK, om du läser vad jag skriver så har jag det klart för mig.

Ok, så om de kommer in här och gör fel så är det, tack å hej?
Ett sundare tänk i min skalle är att varna alla i tråden som hånade dem, och istället hänvisa de till spelskolan och VÄLKOMNA dom att köra en ny dagbok.

Sen, det är en jävla dagbok, ingen som tvingar er att läsa den?
Och som sagt två gånger, om nu detta gäller, skriv med det i reglerna för fan.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:15   #8
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

henke111:

Jag litar inte heller på grabbarna, men det stör mig inte det minsta. Det som stör mig är sättet ledningen motiverar beslutet för att sen säga: en till dagbok = ban
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:17   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Nu var jag inte med i detta beslut, men sim medlem på sharps är jag nöjd att tråden stängdes. Sharps växer och med växande besökarantal sjunker kvalitén på forumet.

Hade jag bestämt hade forumet varit mer elitistiskt än vad det är, men att stänga trolleri är ju bara skönt. Det är ingen censur så jämför inte med RoK.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
surrelito (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:18   #10
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Ja men nu är det skillnad i att sitta och lattja i dagens fotbolls trådar och så vidare, där förstår jag att ni vill öka kvalitén.

Men att stänga ner en dagbok sådär, med den motiveringen?
Kom igen Robin jag vet att du tänker bättre än så?
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:24   #11
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Min jämförelse mot RoK handlade inte om det, utan att den här sidan ska ju vara bättre för de vill lära spelarna att bli vinnande, något som totalt motsäger sig i det här beslutet.

Jag vill återigen fråga om det inte är dags att spola spreadsheet funktionen också i så fall? Så klart ska den vara öppen för vinnande och seriösa spelare, men annars borde den direkt stängas om man inte kan hantera det.

En tredje, eller är det fjärde gång.
Om nu detta gäller, in med det i regelboken.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:24   #12
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ledsen att göra dig besviken, men jag är så otroligt trött på troll att jag själv spenderar mindre tid på sharps.

Hota med ban kanske var i överkant, men det kanske låg ner bakom det än vad som visades i tråden. Vad vet jag.

Senast redigerad av RobinD den 2012-05-24 klockan 22:25. Anledning: IPhone spelling fucked up
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:27   #13
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Visst dNa,alla förtjänar egentligen en ärlig andra chans. Problemet är att personen i fråga inte visade någon form av insikt om varför det gick som det gick utan skulle "på det igen"

Svår balans mellan att framstå som diktatorer och att stoppa användare från att promota ett destruktivt spelsätt som man inte vill att andra nya spelare/medlemmar ska ta efter,speciellt när personen i fråga säger sig "leva på spel"
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:30   #14
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Min jämförelse mot RoK handlade inte om det, utan att den här sidan ska ju vara bättre för de vill lära spelarna att bli vinnande, något som totalt motsäger sig i det här beslutet.

Jag vill återigen fråga om det inte är dags att spola spreadsheet funktionen också i så fall? Så klart ska den vara öppen för vinnande och seriösa spelare, men annars borde den direkt stängas om man inte kan hantera det.

En tredje, eller är det fjärde gång.
Om nu detta gäller, in med det i regelboken.
Spreadsheet är viktigare för förlorande spelare än vinnande. Många förlorande spelar lever annars i illusionen att dem inte är förlorande - bokför man och ser svart på vitt hur mycket man gått back så får man nog lättare en tankeställare om att något är fel så förstår inte alls vad du vill komma fram till.

Angående tråden så är det uppenbart trolleri, börjar undra om du trollar själv för hur naiv kan man egentligen vara? Helt självklart att trollande som leder till att nyare medlemmar utan bättre vetande förlorar sina pengar ska förbjudas. Tror nog du är ganska ensam om din åsikt om att detta var ett förkastligt beslut.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:31   #15
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Som sagt så köper jag att man är strikt i dagens fotboll m.m.

Men ska dom inte få öppna egna dagböcker?

Känner mig väldigt missförstått vad jag egentligen är irriterad på i den här tråden och ofta så har ju det en grund, jag kanske har skrivit slarvigt.

Jag har själv bara roligt åt såna här dagböcker, inte det minsta frusterad över att den försvann (har inte lagt ett spel på gissningsvis 7-9 månader) men att jag gillade visionen som ledningen hade i början att Sharps, som i min åsikt de totalt spolar i toaletten, det är därför jag är irriterad.
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td