Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-24, 22:33   #16
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

robin, du säger att sharps växer, på vilket sätt? antalet medlemmar? antalet aktiva medlemmar? loggar in här titt som tätt, med det aldrig något som är intressant. top10 tråden är alltid samma trådar. Rekarna som läggs går på fem fingrar i månaden. Dagböcker som håller mer än 2 mån går att räkna på 10 fingrar...

Jag undrar om jag kommit som ny hit, till "sveriges största och bästa spelsida" vad hittar jag?

Sedan är man ju inte dum, att om man är här i lång och trogen tjänst, får man komma innanför väggarna och vara med på de riktigt saftiga bitarna, men övriga 95% av medlemmarna då? jag är faktiskt förvånad över hur dåligt det fungerar...

Sedan vet jag att det "finns spreadssheets, och där går det att hitta massor av bra spel" som några nu säkert vill svara, men det behöver man inte ett forum till. alla skulle kunna regga sig hos spreadsheet.se och köra med öppna kort.

roliga är att om man tittar på denna sida med lite öppna ögon, finns det ofantligt många likheter med rekat...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+5), Hardcourt (+12)
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:33   #17
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Börjar undra om jag trollar själv?

Där var det hej då för min sida. Peace Sharps
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:44   #18
Webmaster
 
marss avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 804
Sharp$: 3518
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Som sagt så köper jag att man är strikt i dagens fotboll m.m.

Men ska dom inte få öppna egna dagböcker?

Känner mig väldigt missförstått vad jag egentligen är irriterad på i den här tråden och ofta så har ju det en grund, jag kanske har skrivit slarvigt.

Jag har själv bara roligt åt såna här dagböcker, inte det minsta frusterad över att den försvann (har inte lagt ett spel på gissningsvis 7-9 månader) men att jag gillade visionen som ledningen hade i början att Sharps, som i min åsikt de totalt spolar i toaletten, det är därför jag är irriterad.
Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Börjar undra om jag trollar själv?

Där var det hej då för min sida. Peace Sharps
Uppenbarligen vill du ha ut något annat av sidan än vad vi vill leverera. Du kanske gillar att ha roligt åt dagböckerna som du skriver men det är inte ok att den suger in ovetande å får dem att förlora pengar. Det är enligt min mening rent ut sagt ett förjävligt beteende.

Förstår du inte det är det inte konstigt att du inte förstår varför vi kritiserat RoK, kritiken grundade sig från start på att man mer eller mindre medvetet ger ut förlorande tips och cashar in på det och därför behövdes ett alternativ. Om du kopplar ihop det så förstår du nog varför tråden stängs.
__________________
Sköter det tekniska - för andra ärenden kontakta Boone eller KP!
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:46   #19
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dNa Visa inlägg
Börjar undra om jag trollar själv?

Där var det hej då för min sida. Peace Sharps
mape försöker hijacka den här tråden för sitt "rovfiskande" så dags att säga hej då för idag åtminstonde

Kika in och posta lite tracks till mig i musikdelen då och då iaf annars
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 22:50   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 307
Sharp$: 6056


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag kan förstå vissa saker du säger dNa, men dessa grabbar var väl mer ute för att förlöjliga sidan än något annat. Dem lirade halva kassan på en 1.35 oddsare, dem gulade efter 6 matcher, dem hade en "långsiktig" plan att på 2 månader gå ifrån 2500 kr till 50000kr. Det är ju bara redikul, det blir löjligt.

Jag var ändå inne och hejade på "fel sida" på att dem skulle lyckas, enbart för den sakens skull att så många måste in å skriva negativa saker innan dem ens börjat. Dem kanske hade århundradets idé.. och Rom byggdes inte på en dag.. men alla måste bara kasta skit för att dem inte spelade likadant som "Spelskolan säger".. Skäms.

Det kunde hanterats snyggare, kanske med en varning om att nästa oseriösa försök till dagbok skulle bli deras sista eller ngt, men man måste ändå stampa ifrån när folk vill löjliggöra forumet, vars kvalité sänks dagligen med dessa löjliga dagböcker och underliga rekar..

Däremot så håller jag med om att det är väldigt liten aktivitet och det känns som att det är många inre kretsar där folk delar med sig, där infon inte blir spridd över hela forumet. Aktiviteten är ju nästan 0 i dagens trådarna (om det ens kommer upp någon dagens tråd) och det gäller även under högsäsongen. Det känns som att det borde komma lite tävlingar, typ "bästa rekare över en viss tid får en månad betalspel" så vi får igång aktiviteten igen.. en EM tävling hoppas jag också att det blir!

Lite kreativa idéer istället för en massa smutskastning?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Hardcourt (+5), Greven13 (+5)

Senast redigerad av tompa87 den 2012-05-24 klockan 22:52.
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 23:07   #21
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

nja... kan starta en ny tråd om det känns bättre?
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-24, 23:14   #22
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Håller med om fler tävlingar som tompa87 efterfrågar - har det varit någon förutom pokertävlingarna...?
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 01:46   #23
Super Moderator
 
dellgrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 1 163
Sharp$: 8661
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mape Visa inlägg
... Sedan är man ju inte dum, att om man är här i lång och trogen tjänst, får man komma innanför väggarna och vara med på de riktigt saftiga bitarna, men övriga 95% av medlemmarna då? jag är faktiskt förvånad över hur dåligt det fungerar...
Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
...Däremot så håller jag med om att det är väldigt liten aktivitet och det känns som att det är många inre kretsar där folk delar med sig, där infon inte blir spridd över hela forumet. Aktiviteten är ju nästan 0 i dagens trådarna (om det ens kommer upp någon dagens tråd) och det gäller även under högsäsongen. Det känns som att det borde komma lite tävlingar, typ "bästa rekare över en viss tid får en månad betalspel" så vi får igång aktiviteten igen.. en EM tävling hoppas jag också att det blir!
Det finns en risk att det blir OT med detta inlägget (isf kan kanske admin flytta till en ny tråd):

Det som tompa87 skriver har jag också tänkt en del på. Jag kan inte säga att kvaliteten på sidan har sjunkit iom det kontinuerligt växande medlemsantalet (?) men kanske är det som så att kvaliteten hålls gömd i just olika inre kretsar. Det sitter mycket kunnigt folk här på Sharps men det syns inte i det som skrivs.

Och när man sedan läser det som mape skriver så får jag lite känslan av att min misstanke bekräftas. Kan vara som så att jag misstolkar hans ord men finns det någon "inre krets" här på Sharps (förutom betalspelen, av naturliga skäl) som inte är tillgänglig för "alla"?

Jag har lagt ner mitt spelande sedan drygt 1,5 månad tillbaka men det är på grund av tidsbrist och jag är inte inne på Sharps lika mycket nu. Men jag går in med jämna mellanrum och läser för att hålla mig uppdaterad och få lite trevlig läsning.
dellgren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 02:08   #24
LL Cool J is hard as hell.
 
Boones avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Bangkok
Inlägg: 1 864
Sharp$: 9728
Standard

För något år sedan när Sharps växte som aldrig förr och det var bra aktivitet stod vi inför ett val, antingen kunde vi hora ut oss totalt och bli en sida i mängden där kvantiteten trumfade kvaliteten eller kunde vi ta ett steg i en mer seriös inriktning. Vi valde som ni märkt det senare alternativet och det kan jag med handen på hjärtat säga var rätt val.

Vi är medvetna om att det inte postas så mycket rekar som vi önskat, men hårdare krav i kombination med spreadsheets och oviljan att spendera sin tid på att skriva rekar utan att få något tillbaka gör att minskningen av material förfaller helt naturligt.

Detta är någonting som vi såklart försöker hitta lösningen på, men faktum kvarstår att Sharps är ingen vinstmaskin. Vi får inte in något kapital som vi kan göra några märkvärdiga tävlingar av eller kan betala mars för hans timmar av slit bakom kulisserna på Sharps.

Är det något ni hellre vill se, att Sharps utvecklas att bli mer likt exempelvis spelsektionen på Flashback där "anything goes"? Personligen tar jag hellre 1 kvalitativt inlägg över 100 okvalitativa.
__________________
"Kan bara titta på mig själv. Hur spännande skulle det vara att läsa mina drag om jag som alla andra börjar reka Barcelona, Real Madrid, Chelsea, United mfl mfl...helt ointressant. Vem fan vill läsa sånt? Jag ligger strax under 100% i roi UTAN att aldrig ha rekat dessa lag, skulle jag däremot jaga bra stat (som vissa eftersträvar) så skulle jag ju enbart reka dessa gäng. Men då tappar jag hela min nish."
-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

"We expect this account to be uneconomical based on your type of business."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Greven13 (+5)
Boone är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 05:39   #25
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Då vi kan se kopplingen till IP-adresser/cookies ser vi även vilka andra användarnamn som en användare kan ligga bakom. Detta har en stor bidragande del till slutsatsen som drogs. Och om du har hängt här så länge så kan du även intyga att detta är den första dagboken som stängts från vår sida vad jag minns iaf.

Den fick en chans från början, slutade med ofantligt många inlägg raderade, vissa åkte även på avstängningar pga regelbrott tom. Men fortfarande fick den en chans. När de sedan gulade sin rulle pga ett "all-in" spel och började lägga tripplar/parlays när de började tala om långsiktighet så var dagboken avslutad, TS syfte med dagboken förbrukad samt bankrullen även gulad.

Du skriver själv
Citat:
Jag har själv bara roligt åt såna här dagböcker, inte det minsta frusterad över att den försvann
Tyvärr har inte alla lika roligt som du. Varken moderatorer eller andra användare som kontaktar oss pga de tycker att den är för oseriös och hör inte hemma här.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 06:53   #26
 
maddmaxs avatar
 
Reg.datum: apr 2010
Ort: Cbus
Inlägg: 2 254
Sharp$: 3250


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tankte ge nagra korta tankar om det har. Jag, precis som foregaende medlemmar skrivit, har markt att antalet inlagg har minskat signifikativt de senaste manaderna. Det paverkar sjalvfallet min egen produktivitet pa forumet. Jag tycker det ar synd, Sharps har faktiskt forutsattningarna att vara det spelforumet vi alla kan delta i och tjana pa. Mars (och company, men framst mars) har verkligen sett till att spreadsheet har blivit integrerat och det, i min mening, ar det viktigaste for vilket spelforumet som helst. Resterande ledning gor ett fantastiskt arbete for att halla igang ett socialt forum, och i chatten (Sharps.se/fantasy) finner man alltid nagon att bolla spel emot.

Sommaren brukar betyda lite aktivitet och kanske ar detta bara en fas, vem vet? Hursomhelst, samtliga moderatorer gor det basta for att halla forumet i god balans och aven om vi inte haller med om allt sa ar gor de detta pa frivillig-basis. Jag tar hatten av for samtliga och hoppas att vi (Sharps) visar framover att vi faktiskt ar ett aktivt community som forstar vad betting handlar om.
__________________
"Jag behöver en jävla iPhone 4. Fyfan. Kom igen nu alla fucking spel. Bara gå in."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Greven13 (+10)
maddmax är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 14:10   #27
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Jag orkar inte ens ge mig in i diskussionen, men svarar på det påståendet om en hemlig inre krets.

Om den finns så är den så hemlig att jag i egenskap av moderator inte har sett den eller har tillgång till den. Med största sannolikhet så finns ingen sådan alltså.

Sen om folk PMar varandra kan vi ju inte göra mycket åt. Sharps får fler och fler medlemmar så ja det växer i antal medlemmar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-25, 17:50   #28
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2199
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Jag orkar inte ens ge mig in i diskussionen, men svarar på det påståendet om en hemlig inre krets.

Om den finns så är den så hemlig att jag i egenskap av moderator inte har sett den eller har tillgång till den. Med största sannolikhet så finns ingen sådan alltså.

Sen om folk PMar varandra kan vi ju inte göra mycket åt. Sharps får fler och fler medlemmar så ja det växer i antal medlemmar.
Spelombudsmannen har 14.400 men vad hjälper det.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td