Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-06, 11:55   #1
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

angående inläggen i "dagens fotboll,hockey-trådar"


Jag vet inte vd ni andra tycker...men i dessa dagens fotboll och dagens hockey-trådar...Kan man inte ge lite info om spelen man lägger?
Är ju helt onödigt enligt mig att bara lägga upp vad man har spelet, det ger ju ingenting för dom andra som läser tråden. Är ju inte så att man ryggar "berra111" när han bara lagt upp att han spelar på Barca,Real,Liverpool... man vill ju ha info varför just det spelet är bra.

Vad säger ni i staff? En ny regel kanske? Att när man skriver i dessa trådar och lägger sina spel så är det ett krav att skriva lite info iaf, om varför man spelat som ma gjort...

Är ju en diskussion om dagens spel man vill ha...

exempel:
Citat:
Ursprungligen postat av Lawio Visa inlägg
Bologna
West Ham

Mer spel kommer under dagen..
Vad ger den infon oss andra?
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+5)

Senast redigerad av Boden den 2011-02-06 klockan 12:13.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:02   #2
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Nackdelen med straff är ju att många kommer att undvika att skriva inlägg helt och hållet. Svår balansgång det där - i grunden håller jag med dig, men man vill ju inte skrämma bort medlemmar med alltför höga krav heller...
__________________
Kryssa lugnt:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:02   #3
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Läs om skidskytte istället så slipper du den undermåliga informationen
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:10   #4
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RedX Visa inlägg
Nackdelen med straff är ju att många kommer att undvika att skriva inlägg helt och hållet. Svår balansgång det där - i grunden håller jag med dig, men man vill ju inte skrämma bort medlemmar med alltför höga krav heller...
Vem har sagt något om straff?
Personligen ser jag hellre lite färre men bättre kvalité på inläggen. Ger inte mig någonting om "pelle" skriver att han ska spela på Bilbao om han inte skriver varför han gör det.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:29   #5
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RedX Visa inlägg
Nackdelen med straff är ju att många kommer att undvika att skriva inlägg helt och hållet. Svår balansgång det där - i grunden håller jag med dig, men man vill ju inte skrämma bort medlemmar med alltför höga krav heller...
Han frågar vad de i STAFF tycker, inte vad man ska få i straff.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:38   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Har tagit upp detta förrut, blev ordentligt nedröstad då. Hoppas självklart på ändring och även moderering av de inlägg som inte upfyller kraven. Vill jag se berras tips kollar jag hans sheet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
zz (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:44   #7
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Har tagit upp detta förrut, blev ordentligt nedröstad då. Hoppas självklart på ändring och även moderering av de inlägg som inte upfyller kraven. Vill jag se berras tips kollar jag hans sheet.
Skulle vara intressant att höra vilka argument dom hade som röstade ner det förslaget...
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:49   #8
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Får nog hålla med Boden, lite mer kött på benen hade varit nice. Dock uppfyller ju all typ av skrivande ett litet syfte fastän det bara är en oneliner och det är ju att man kanske får upp ögonen för ett spel man hade missat, dock får man ju göra researchen själv efter det. Men i övrigt är det rätt värdelöst ja och håller typ RoK klass/nivå på inläggen i dom flesta fallen tyvärr.

Har för mig (om jag inte kommer ihåg helt fel) att diskussionen/röstningen som RobinD hänvisade till var att det fanns ju rekavdelningen för mer informativa inlägg och dagens x trådar inte skulle vara på samma sätt.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:50   #9
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ungefär så var det Pacman.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 12:55   #10
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Får nog hålla med Boden, lite mer kött på benen hade varit nice. Dock uppfyller ju all typ av skrivande ett litet syfte fastän det bara är en oneliner och det är ju att man kanske får upp ögonen för ett spel man hade missat, dock får man ju göra researchen själv efter det. Men i övrigt är det rätt värdelöst ja och håller typ RoK klass/nivå på inläggen i dom flesta fallen tyvärr.

Har för mig (om jag inte kommer ihåg helt fel) att diskussionen/röstningen som RobinD hänvisade till var att det fanns ju rekavdelningen för mer informativa inlägg och dagens x trådar inte skulle vara på samma sätt.
Håller inte med om att all typ av skrivande är bra

Däremot håller jag helt med om att man själv inte ska få allt serverat på silverfat, utan att man själv ska få göra lite research själv. Men ett par meningar om varför man spelat som man gjort är ju inte allt för krävande. Menar ju absolut inte att man måste skriva en hel rek om varje spel.
Tycker jag absolut inte alls är för mycket begärt.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor

Senast redigerad av Boden den 2011-02-06 klockan 12:57.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 13:25   #11
 
RedXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 165
Sharp$: 201

Kryssa lugnt
Stats: 10 - 10 - 0
ROI: 208.55%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Vem har sagt något om straff?
Personligen ser jag hellre lite färre men bättre kvalité på inläggen. Ger inte mig någonting om "pelle" skriver att han ska spela på Bilbao om han inte skriver varför han gör det.

Sorry, läste lite för snabbt...
__________________
Kryssa lugnt:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
RedX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 13:51   #12
Banned
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: På hemlig ort
Inlägg: 348
Sharp$: 551

Rovfisken- nya regler-1102
Stats: 92 - 131 - 4
ROI: 99.28%
Vinstprocent: 41.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Boden Visa inlägg
Håller inte med om att all typ av skrivande är bra

Däremot håller jag helt med om att man själv inte ska få allt serverat på silverfat, utan att man själv ska få göra lite research själv. Men ett par meningar om varför man spelat som man gjort är ju inte allt för krävande. Menar ju absolut inte att man måste skriva en hel rek om varje spel.
Tycker jag absolut inte alls är för mycket begärt.
Men det var väl själve fan!

Jag håller dock med om det borde bli en tydligare uppdelning mellan mer seriöst diskuterande och oneliners. Dock ser jag hellre ett aktivt forum än ett där det är tyst, men ibland måste man sätta ramarna först och sen får folk anpassa sig och i vissa fall blir det folket som sätter ramarna och sajten som anpassar sig.

Jag tycker att vi som vill ha mer seriösa diskussioner och idéer får lägga ribban när vi skriver så kommer också forumet att dras åt det hållet. Människor brukar ha en tendens till att följa mönstret som gäller.
rovfisken666 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 14:07   #13
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Ja som sagt detta har ju varit uppe i diskussion förut och tyvärr så blev det inte någon förbättring på hur snacket gick i trådarna. Det känns ibland som att det mest går ut på att skriva vad man spelat och sen om det gick bra komma in och visa sig nöjd över resultatet genom att skriva att 3 av 4 spel gick in och om det inte gick bra så skriver man inget och det betydelselösa inlägget glöms bort ett par sidor bak i tråden.

Det kan ju inte finnas någon seriös spelare som drar någon nytta av att någon random snubbe skriver att han spelar på Real Madrid och Chelsea idag t.e.x om han inte motiverar sina val, vem ryggar det liksom?

Det är en svår balansgång av vad man kan kräva av medlemmarna men håller med om att ribban ska försökas läggas lite högre så man slipper de egentligen helt onödiga inläggen!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 14:22   #14
O12
 
O12s avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 1 128
Sharp$: 3892

boken
Stats: 1777 - 1624 - 120
ROI: 105.38%
Vinstprocent: 52.25%

Standard

Antingen finns det eller så skriver folk ingetting.. Det är så det blir.

Jag själv ser väl hellre att folk nämner spel.. på så sätt kan man ta ställning och kolla upp matcherna själv, ifall det kan finnas ngt bra spel där.

Annars är det som sagt lätt att man "glömmer", "missar" matcher som kanske är guldkorn.

Jag tycker det är helt OK.
O12 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-06, 14:47   #15
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Ja som sagt detta har ju varit uppe i diskussion förut och tyvärr så blev det inte någon förbättring på hur snacket gick i trådarna. Det känns ibland som att det mest går ut på att skriva vad man spelat och sen om det gick bra komma in och visa sig nöjd över resultatet genom att skriva att 3 av 4 spel gick in och om det inte gick bra så skriver man inget och det betydelselösa inlägget glöms bort ett par sidor bak i tråden.

Det kan ju inte finnas någon seriös spelare som drar någon nytta av att någon random snubbe skriver att han spelar på Real Madrid och Chelsea idag t.e.x om han inte motiverar sina val, vem ryggar det liksom?

Det är en svår balansgång av vad man kan kräva av medlemmarna men håller med om att ribban ska försökas läggas lite högre så man slipper de egentligen helt onödiga inläggen!
Jo jag såg det nu jag också. Men tanken med inlägget är att det disskuterats mycket sista tiden om att kvalitén blvit sämre på forumet. Många inlägg som är liknande det jag gav exempel på. Och för att det ska bli bättring så behövs det inte bara diskuteras utan också göras något.
Jag litar på staff och tror nog att dom har tänkt ut något.

Ser fotfarande inte varför vissa tycker det är bättre att det skrivs 40 inlägg där bara folk skiver för att skriva, eller 10 inlägg där man verkligen kan läsa och få någon bra info.

rovfisken: Ber om ursäkt för min svenska

O12: du säger man kan missa massa guldkorn: Men är det för mycket begärt av den som lägger ut sina spel att iaf skriva 2 rader om matchen? Det är det minsta man kan begära.... säger som RobinD: "vill jag veta hur Pelle har spelat kan jag titta i hans sheet".
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor

Senast redigerad av Boden den 2011-02-06 klockan 14:57.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td