Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-02-07, 19:39   #31
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg


Mitt förslag då, som nu är:

Dagens fotboll: Spel med motiveringar. Diskussioner om spelen, INGET off topic.

Dagens spel: Renodlade picks, inga motiveringar <-- då detta tydligen efterfrågas.

Avreageringstråden: Gorma åt Porto här om du är så dum att du tripplar 17 kuponger med samma bank.

Skryttråden: Citera dina vinster här, gör pengapåsar i mängder åt dina efterpostade fyrlingar och sola dig gott i spelgudens leende.

Det är för mig en optimal fördelning. I en perfekt värld, eller iaf en värld där moderatorerna har riktlinjer som dessa samt att de gör sitt jobb, ja då skulle detta vara en verklighet som jag skulle gilla och då skulle jag ha glädje utav dagens xx-trådar igen.
Står helt bakom dom förslagen!

Ett litet tillägg till förslagen är att det skulle vara en ansvarig mod för varje del i forumet. Så moderatorerna syns mer, kanske är med i diskussionerna också, samtidigt som onödiga inlägg tas bort och att det hålls på en bra nivå.

men det kräver ju också att medlemmarna och även moderatorerna vet vilka regler som ska följas så det inte blir missförstånd och dålig stämning i forumet.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 20:03   #32
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Förut använde jag en hel del av bevaka trådar funktionen och kom in via den. Men det håller ju inte när de kommer 20 meningslösa mail med nonsens mellan varje relevanta inlägg.
Har man flera forum man skummar igenom så funkar de inte att man manuellt ska hoppa in i trådar och kolla OM det hänt nåt.
Håller helt med boored här, suger ju att gå in i tråden på eftermiddagen för att man ser att det kommit en massa inlägg och sedan behöva skumma genom tre sidor med blaj för att eventuellt hitta nåt intressant.

EDIT: Glömde en grej till och det är allt postande mitt i pågående spel typ "men va fan är ju 0-1 till lag x nu!!!!" efter att matchen pågått i en kvart.

Senast redigerad av Pacman den 2011-02-07 klockan 20:18.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:24   #33
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Grrrr. Vad mycket känslor, Superbowl XVLI!

Väldigt intressant att se vilken nivå ni ändå vill ha på motiveringarna (som när någon i tråden ger exempel på en duglig ):
"Lyon-0.5, spelar Lyon för att de är hemmastarka, kommer med en bra match i ryggen och Bordeaux saknar sina två mittbackar pga avstängning"

Ja men, jaha? Hur rik på information blev jag av det då? Vad för odds? Vad är det för värde i oddset?

Jag blir nöjd av att det öht är lite fart i några av trådarna, och när man vill läsa något vettigt finns det utmärkta andra forumdelar och trådar för det. Just trådarna om dagens fotboll/hockey har inte något direkt diskussionsunderlag och om de endast skulle vara underlag för diskussioner kring spel/rekar så görs detta ypperligt i de trådar som läggs upp om just detta. Är det inte bättre att koncentrera den informationen till just rektrådarna så den blir klar, tydlig och läsvänlig?

Jaha tänker ni då: Dra till rekat o klart då om du vill ha ett klotterplank!

Då vill jag bara för första och sista gången uttrycka mitt hat mot ert r&k-förakt. SHARPS BLIR ALDRIG REKAT O KLART, så mycket regler finns på sidan. När någon r&k-användare kikar förbi här utan kunskaper med tre tidigare poster på forumet, skulle ni ryggat personen om denne hade skrivit en motivering? Hade det hjälpt er att få en högre ROI eller vill ni fortsätta vara som användarna i Aftonbladets kommentatorfält och skrika ut hur irriterande allt är så fort en motivering inte skrivs?

Om ni vill ha ett perfekt forum kan ni väl be moderatorerna sätta en gräns så att endast folk med högre ROI än 110 efter 200 spel i sitt spreadsheet skulle få vara kvar? Då hade väl forumet varit bra? Eller är det så att de som skriker högst efter förbättringar av allt hela tiden är dem som skulle åka ut med huvudet först? Det är jävligt lätt att skrika efter att andra ska höja sin klass när man inte bidrar med ett enda vettig strå till stacken själv.

Mvh - Smstumme efter en halvtimmes inlägg via iphone. Ber därför ursäkt för ett kladdigt inlägg!

MOTIVERING?

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-02-07 klockan 23:26.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:37   #34
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Man lär ju få ta saker i små steg för att få förbättring. Den motivering jag gav exempel på behöver du inte ta så ordgrant.

Det är heller ingen som på allvar har försökt införa någon sorts elitism på sidan, det som efterfrågas i denna tråd är kvalitet på inlägg.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:41   #35
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Det är väl bara be Mars lägga in ett filter, där man själv som postare klickar i ifall man har en motivering alternativt fler. Så kan man ställa in så man bara ser dom som har kryssat i den lilla rutan, och dom som vill se "blaj" behöver inte filtrera.
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:47   #36
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Det är väl bara be Mars lägga in ett filter, där man själv som postare klickar i ifall man har en motivering alternativt fler. Så kan man ställa in så man bara ser dom som har kryssat i den lilla rutan, och dom som vill se "blaj" behöver inte filtrera.
Tycker inte att bidrar till forumets utveckling.

Kan heller inte förstå att folk på allvar inte vill hålla OT-snack i avdelning för OT och folk ser vinning i trådar fulla med picks från alla möjliga utan ett ord om varför det spelas.

Enligt mig finns det en anledning till varför jag hellre letar information på andra forum än på sharps, otroligt få här som faktiskt bidrar med informationsinsamling och sammanställning.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:50   #37
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Man lär ju få ta saker i små steg för att få förbättring. Den motivering jag gav exempel på behöver du inte ta så ordgrant.

Det är heller ingen som på allvar har försökt införa någon sorts elitism på sidan, det som efterfrågas i denna tråd är kvalitet på inlägg.
Så vad mer får du ut av ditt motiveringsförslag ovan, jämfört med ett spel utan motivering?

Utöver att du får: ett dött forum/ett forum med framtvingade motiveringar som absolut inte ger någonting. Detta då de skrivits bara för att inlägget skulle vara tillåtet och personen kanske endast ville veta om någon hade invändning p.g.a annan information.

Det var DU som började ge exempel på utopi-forumet.

Over and out.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:51   #38
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spoiler:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Grrrr. Vad mycket känslor, Superbowl XVLI!

Väldigt intressant att se vilken nivå ni ändå vill ha på motiveringarna (som när någon i tråden ger exempel på en duglig ):
"Lyon-0.5, spelar Lyon för att de är hemmastarka, kommer med en bra match i ryggen och Bordeaux saknar sina två mittbackar pga avstängning"

Ja men, jaha? Hur rik på information blev jag av det då? Vad för odds? Vad är det för värde i oddset?

Jag blir nöjd av att det öht är lite fart i några av trådarna, och när man vill läsa något vettigt finns det utmärkta andra forumdelar och trådar för det. Just trådarna om dagens fotboll/hockey har inte något direkt diskussionsunderlag och om de endast skulle vara underlag för diskussioner kring spel/rekar så görs detta ypperligt i de trådar som läggs upp om just detta. Är det inte bättre att koncentrera den informationen till just rektrådarna så den blir klar, tydlig och läsvänlig?

Jaha tänker ni då: Dra till rekat o klart då om du vill ha ett klotterplank!

Då vill jag bara för första och sista gången uttrycka mitt hat mot ert r&k-förakt. SHARPS BLIR ALDRIG REKAT O KLART, så mycket regler finns på sidan. När någon r&k-användare kikar förbi här utan kunskaper med tre tidigare poster på forumet, skulle ni ryggat personen om denne hade skrivit en motivering? Hade det hjälpt er att få en högre ROI eller vill ni fortsätta vara som användarna i Aftonbladets kommentatorfält och skrika ut hur irriterande allt är så fort en motivering inte skrivs?

Om ni vill ha ett perfekt forum kan ni väl be moderatorerna sätta en gräns så att endast folk med högre ROI än 110 efter 200 spel i sitt spreadsheet skulle få vara kvar? Då hade väl forumet varit bra? Eller är det så att de som skriker högst efter förbättringar av allt hela tiden är dem som skulle åka ut med huvudet först? Det är jävligt lätt att skrika efter att andra ska höja sin klass när man inte bidrar med ett enda vettig strå till stacken själv.

Mvh - Smstumme efter en halvtimmes inlägg via iphone. Ber därför ursäkt för ett kladdigt inlägg!

MOTIVERING?


Rik på info blev du inte,nej, men det var det inte vi sa heller. Saken är att man skriver så man kan få igång en diskussion....

Det är ju precis "LITE FART" i trådarna som vi efterlyser. Att folk använder trådarna som match-chat, post av sina spread/vad de lirat eller komma in och skriva vilken h*ra domaren är....finns det som sagt var andra trådar man kan använda till. Saken är att "dagens"-trådarna bara fylls med en massa blaja, istället för att skapa diskussioner kring spel.

Vem det är som tänker att du ska dra till rekat? Vad har det ens med diskussionen å göra!?

"Om ni vill ha ett perfekt forum kan ni väl be moderatorerna sätta en gräns så att endast folk med högre ROI än 110 efter 200 spel i sitt spreadsheet skulle få vara kvar? Då hade väl forumet varit bra? Eller är det så att de som skriker högst efter förbättringar av allt hela tiden är dem som skulle åka ut med huvudet först? Det är jävligt lätt att skrika efter att andra ska höja sin klass när man inte bidrar med ett enda vettig strå till stacken själv" -

Vem har talat om ett "perfekt" forum, men varför ska man inte kunna sträva efter en högre kvalitet, där trådar används till det som de är till för? Det övriga som du skriver där får stå för dig själv, ser inte vad det tillför diskussionen, men tycker du att det är så, då är det upp till dig....
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!

Senast redigerad av kingscania den 2011-02-07 klockan 23:53.
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:57   #39
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg

Jag blir nöjd av att det öht är lite fart i några av trådarna, och när man vill läsa något vettigt finns det utmärkta andra forumdelar och trådar för det. Just trådarna om dagens fotboll/hockey har inte något direkt diskussionsunderlag och om de endast skulle vara underlag för diskussioner kring spel/rekar så görs detta ypperligt i de trådar som läggs upp om just detta.
MOTIVERING?
Den där motiveringen förstår jag inte alls...finns fler som skriver som du när det gäller detta.
Men är inte t.ex "Dagens fotboll" en tråd för att diskutera dagens spel på, och komma fram till spelvärda lir? Vad ger det oss andra om "berra" skriver vad han spelar? Förstår fortfarande inte varför det ska vara så svårt att få med en motivering. Varför lägger man bara sina spel? vad vill man uppnå? tror man att folk tycker man är duktig och ryggar rakt av? Hur utvecklas forumet på ett positivt sätt genom dessa inlägg?

Varför har inte dessa trådar något diskussionsunderlag?
Det är ju just vad dom har, "Pelle" kanske är sugen på ett spel och skriver varför han är det, men då kan t.ex RobinD komma och skriva "nej, kom ihåg att...." och det är full diskussion. Är ju en perfekt del att diskutera just DAGENS SPEL och komma fram till något bra.
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
henke111 (+1)
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-07, 23:59   #40
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av LadyDeWinter Visa inlägg
Så vad mer får du ut av ditt motiveringsförslag ovan, jämfört med ett spel utan motivering?

Utöver att du får: ett dött forum/ett forum med framtvingade motiveringar som absolut inte ger någonting. Detta då de skrivits bara för att inlägget skulle vara tillåtet och personen kanske endast ville veta om någon hade invändning p.g.a annan information.

Det var DU som började ge exempel på utopi-forumet.

Over and out.
Du väljer ju att inte se det som tråden syftar till och då blir e argumentation meningslös.

Hur du kan diskutera dött forum för att random apa som skriver "Real-1.5" försvinner, eller i bästa fall tvingas skriva varför han spelar Real -1.5 är bortom mitt förstånd. Jag vill att trådarna ska vara levande, men med matnyttig information. Bra information behöver inte komponeras i en rek på ett A4 blad.

En motivering, påtvingad eller ej kommer skapa diskussion och det tvingar dessutom folk att kanske tänka två gånger innan de spelar. Det tjänar alla här inne på skulle jag vilja påstå.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+5), Boone (+5), Soap (+5)

Senast redigerad av RobinD den 2011-02-08 klockan 00:00.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 00:02   #41
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
En motivering, påtvingad eller ej kommer skapa diskussion och det tvingar dessutom folk att kanske tänka två gånger innan de spelar. Det tjänar alla här inne på skulle jag vilja påstå.
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 00:53   #42
 
LadyDeWinters avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 156
Sharp$: 160


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg


(det var kul)

Senast redigerad av LadyDeWinter den 2011-02-08 klockan 00:57.
LadyDeWinter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 04:52   #43
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 794
Sharp$: 2499
Standard

Citat:
Jaha, men då kommer det bli så att Lawio/Berra77/RogerPontare94/Jag inte skriver vad vi lirat under dagen eftersom man inte alltid orkar sitta och skriva en motivering. Jag antar att det är lite det som är meningen med just de trådarna? Att man skriver vad man lirar och så är det fine med det. Kanske en liten kort diskussion med ris och ros.
Tycker jag inte alls ni ska sluta med, däremot kanske just dessa inlägg ska vara i någon annan tråd än just "Dagens fotboll" då den tråden borde rimligtvis vara rätt intressant att gå igenom. Idag har den tappat fokus enligt mig.

Som sagt innan, behöver inte vara några långa motiveringar men meningslösa inlägg där "Jag lirar xxx" ger inget - för någon förutom att han som postar får lite sharp dollars...

God jul
SuprMario är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 07:41   #44
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Det är ju som sagt själva diskussions/informationsdelen man är ute efter, bra exempel är väl iCash spel mellan Karpaty Lv. vs Shaktar Donetsk som gav upphov till en fin diskussion som lika bra ha varit i fotbollstråden och inte kladdat ner hans dagbok.

Det är i alla fall den typen av inlägg som jag och säkert många andra är ute efter, där man kan kolla/diskutera relevant info till spelen som presenteras/skrivs om.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+5), Snittgurkan (+5)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-02-08, 14:50   #45
stolt same som älskar hojt
 
Bodens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Boden
Inlägg: 808
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Ni som är emot dessa förslag..gå in i "dagens fotboll 8/2" och läs den tråden.

Idag är det diskussioner och info om spelen som läggs in. Håller "vi" den här nivån är det perfekt i mina ögon iaf!
__________________
Vad är det för likhet på spermier och lulebor? Det finns många av dom, men få blir människor
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td