Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-06, 14:54   #1
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spanska trianglar


Det snackas mycket om Trianglar i Spanien där tre lag bildar en triangel och vinner två och förlorar två matcher i triangel. En sån triangel bildar Real Valladolid, Espanyol och Zaragoza.
Zaragoza - Valladolid 0:1
Espanyol - Zaragoza 1:2
Valladolid - Espanyol ?
Jag spelar Real Valladolid - Espanyol [email protected] och testar om det finns "trianglar" i Spanien.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 17:24   #2
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Intressant tankegång. Om du backtrackar detta, vad blir resultatet då? Säg från 2001 till 2011.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 20:34   #3
 
Reg.datum: feb 2012
Inlägg: 37
Sharp$: 862
Standard

0-1 Espanyol. Sjukt om det håller matchen ut!
d1ck3n är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 21:08   #4
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av d1ck3n Visa inlägg
0-1 Espanyol. Sjukt om det håller matchen ut!
Sjukt är det väl inte? Du måste ha ett väldigt mycket större underlag för att det ska vara "sjukt".
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 21:09   #5
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

wuuut?
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 21:16   #6
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Och där sket sig denna "teori", som jag inte fattar något kring, för att vara ärlig...
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 21:21   #7
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

här är min triangel..

research
- -
- -
- -
resarch -----------resarch

trianglar? get the fuck out..lag vinner och förlorar pga tillfälligheter, form, skador, motivation och tur.

edit: triangeln såg skitsnygg ut när jag gjorde den. Vet ej vad som hände sen.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 21:47   #8
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Det snackas mycket om Trianglar i Spanien där tre lag bildar en triangel och vinner två och förlorar två matcher i triangel. En sån triangel bildar Real Valladolid, Espanyol och Zaragoza.
Zaragoza - Valladolid 0:1
Espanyol - Zaragoza 1:2
Valladolid - Espanyol ?
Jag spelar Real Valladolid - Espanyol [email protected] och testar om det finns "trianglar" i Spanien.
System som inte tar hänsyn till oddsen, dvs inte estimerar en sannolikhet, är dömda att förlora. Varför vinner Espanyol denna match oftare än 24.4 % av matcherna (om den skulle spelas ett oändligt antal ggr med exakt samma förutsättningar)?

Senast redigerad av Juret den 2012-10-06 klockan 21:49.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-06, 22:06   #9
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Trist att Espanyol fick ett mål bortdömt i 90:e, tveksamt om det va offside.
Dessutom fick dom spela halva matchen med en man mindre. Så vem vet
"trianglar" kanske existerar i La Liga?



Senast redigerad av smak den 2012-10-06 klockan 22:09.
smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 19:36   #10
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Gossar gossar, 3 av 8 svaranden i denna tråd tror att ett system står och hänger på ett spel?

Har jag skrivit fel och kommit till SBR?

Säger som KP: Testa från -00/01 till fjolåret och se hur det går. Sen slänger jag in en släng av Juret: Lista ut hur man hittar värde i spelen.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 19:42   #11
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Menar du att du misstänker läggmatcher eller tror du att det har något med högre makter att göra, typ som astrologi?
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-07, 23:42   #12
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens SMS översat från serbiska "Bilbao ettan triangel"
Väntar på svar om tredje laget i triangel. Astrologi eller lägg matcher struntar jag i. Föra säsongen van jag bra pengar på "trianglar" och lag som samarbetar (3 för 3 poäng). Jag tror att sånt förekommer speciellt i Balkan länderna, östeuropeiska länder, Italien, Spanien och sista tiden i Norge. Min favorit månad för spel är maj. Det räcker att kolla tabell och dom som ligger i mitten säljer poäng till dom som behöver speciellt i italienska serie B och C. Vi ska inte snacka om balkan ligor i maj
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 00:03   #13
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Dagens SMS översat från serbiska "Bilbao ettan triangel"
Väntar på svar om tredje laget i triangel. Astrologi eller lägg matcher struntar jag i. Föra säsongen van jag bra pengar på "trianglar" och lag som samarbetar (3 för 3 poäng). Jag tror att sånt förekommer speciellt i Balkan länderna, östeuropeiska länder, Italien, Spanien och sista tiden i Norge. Min favorit månad för spel är maj. Det räcker att kolla tabell och dom som ligger i mitten säljer poäng till dom som behöver speciellt i italienska serie B och C. Vi ska inte snacka om balkan ligor i maj
Då snackar du väl visst läggmatcher? Du menar att tre lag säkrar sex poäng mot varandra var med läggmatcher istället för att riskera en massa oavgjorda med sämre utdelning för alla parter? Förekommer säkert här och där, men det låter som ett fasligt riskfyllt projekt att syssla med i t.ex. La Liga med tanke på alla som måste vara informerade om detta ska fungera.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 08:16   #14
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Hur gick det med den där trippelidén förresten?
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 09:27   #15
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Vi ska inte snacka om balkan ligor i maj
Det kanske vi visst ska göra om du kan visa upp tidigare statistik för dessa bermuda-, förlåt, balkantrianglar.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+1), Rojiblanco (+1)
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 12:47   #16
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Scherlock (+10)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 13:08   #17
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.
Nu kommer ett par punkter, försök ta dessa åt dig.

1. Stavningskontroll är uppskattat. Jag är ingen grym kille på att stava eller eller på att skriva för den delen själv. Stavfel så som "värkligheten" och eftersåm får mig dock att vilja skjuta mig själv.

2. Tror du på riktigt att Real Madrid lägger sig på bwins bekostnad? Tror du att Lyon hade valt att icke gå vidare om Lyon hade fått välja helt fritt?

3. Jag hoppas innerligt att du är ett troll.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 13:17   #18
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Hur gick det med den där trippelidén förresten?
Jag spelade många tripplar med odds under 3.00 och spelade ganska frisk, singlar. Därför dom saknas i speldagboken. Snart ska jag köra lite "saftigare" tripplar som ska redovisas.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 13:22   #19
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.
Hur skulle det vara mer lönsamt för Bwin att Lyon gick vidare när Bwin var Real Madrids tröjsponsor. Det gäller att exponeras så lite som möjligt i CL-slutspelet eller?

FFS!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
EliasPersson (+2)
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 13:53   #20
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.
Karabatic grejen har ju dock absolut ingenting med trianglar att göra.
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 14:43   #21
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Vad då statistik från 2001. Snälla mäniskor tror ni att det är samma trianglar varje år? Statistik på läggmatcher????? 2010-03-10 satsade jag flära tusen kronor på matchen Real Madrid-Lyon att Lyon går vidare. En kusin till mig som jobbar på en av dom största spel bolag i Serbien "garanterade" att Bwin "beordrade" att Lyon går vidare eftersåm det var mycke lönsammare än att Real vinner. Jag förstör att dom flesta nu tänker "ojj vilka idiot teorier och skit snack, men så fungerar det i värkligheten. Vem är jag att skaffa bevis att trianglar och läggmatcher finns??? Karabatic & co kanske avslöjar hur det fungerar.
Man ska inte mata trollen men va fan alltså

Nej, Grobarbn, det är kanske inte samma "trianglar" varje år, men det är väl samma faktorer som utgör trianglarna? Då kan du ju använda tidigare säsonger tillsammans med odds för att se om ditt spelsätt är hållbart?

Du har väl antagligen hört den där om att man ska ha >1000 spel för att på statistisk väg kunna säkerställa sitt spelande?

Att du tror att spelbolag beordrar lag att förlora, det är ju bara pinsamt och knappast "värklighet".
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 16:42   #22
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Svar till JOEMAG.
Jag var 26 år ner jag flydde från Bosnien och är ganska nöjd med hur mycket jag har lärt mig svenska. Stavnings kontroll är på men det hjälper inte 100%
Odds på Real var ovanligt hög och enorm stor summa pengar spelades på Real världen över. Om Real skulle vinna Bwin hade ingen chans att betala ut vinster. Skulle dom ta emot alla spel och riskera konkurs? Knappast. Vi går bara några veckor tillbaka och kollar på match mellan Getafe och Real. Igen samma scenario. Alla tror att Real måste vinna efter 1-1 mot Valencia + ovanligt hög odds på Real = hela världen spelar tvåan. Jag själv satsade 1000 kronor på kryss men det blev 2-1. Jag är ingen troll men jag försöker öppna ögonen på blinda människor och om jag lyckas, då kan du utnämna mig till troll(hoppas att du förstör skämtet).

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-08 klockan 16:45.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 16:47   #23
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Karabatic grejen har ju dock absolut ingenting med trianglar att göra.
Inte häller med läggmatcher som är grunden till trianglar.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 16:53   #24
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 113
Sharp$: 2137
Standard

Stavning


Bry dig inte om stavfel
Jag är född här och stavar dåligt jag med
solum är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 16:56   #25
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Inte häller med läggmatcher som är grunden till trianglar.
Va? Om jag nu fattar rätt så säger du att Karabatic inte håller på med läggmatcher? För det som hände var att dom la sig eftersom dem spelat på motståndarlaget?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:00   #26
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Svar till JOEMAG.
Jag var 26 år ner jag flydde från Bosnien och är ganska nöjd med hur mycket jag har lärt mig svenska. Stavnings kontroll är på men det hjälper inte 100%
Odds på Real var ovanligt hög och enorm stor summa pengar spelades på Real världen över. Om Real skulle vinna Bwin hade ingen chans att betala ut vinster. Skulle dom ta emot alla spel och riskera konkurs? Knappast. Vi går bara några veckor tillbaka och kollar på match mellan Getafe och Real. Igen samma scenario. Alla tror att Real måste vinna efter 1-1 mot Valencia + ovanligt hög odds på Real = hela världen spelar tvåan. Jag själv satsade 1000 kronor på kryss men det blev 2-1. Jag är ingen troll men jag försöker öppna ögonen på blinda människor och om jag lyckas, då kan du utnämna mig till troll(hoppas att du förstör skämtet).
Bwin hade alltså, med kunskap om vad de gjorde, satt felaktiga odds till spelarnas favör i sådan utsträckning att de skulle gula om Real vann?

Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:04   #27
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Svar till JOEMAG.
Jag var 26 år ner jag flydde från Bosnien och är ganska nöjd med hur mycket jag har lärt mig svenska. Stavnings kontroll är på men det hjälper inte 100%
Odds på Real var ovanligt hög och enorm stor summa pengar spelades på Real världen över. Om Real skulle vinna Bwin hade ingen chans att betala ut vinster. Skulle dom ta emot alla spel och riskera konkurs? Knappast. Vi går bara några veckor tillbaka och kollar på match mellan Getafe och Real. Igen samma scenario. Alla tror att Real måste vinna efter 1-1 mot Valencia + ovanligt hög odds på Real = hela världen spelar tvåan. Jag själv satsade 1000 kronor på kryss men det blev 2-1. Jag är ingen troll men jag försöker öppna ögonen på blinda människor och om jag lyckas, då kan du utnämna mig till troll(hoppas att du förstör skämtet).
Tror du på riktigt att Bwin skulle kunna konka på grund av utfallet i en match? Tror du på riktigt att en av världens största klubbar skulle kunna övertalas att lägga sig i en slutspelsmatch i Champions League? Särskilt Real Madrid efter deras CL-kräftgång. Du måste se det oerhört orealistiska i detta.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:11   #28
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Bwin hade alltså, med kunskap om vad de gjorde, satt felaktiga odds till spelarnas favör i sådan utsträckning att de skulle gula om Real vann?

Tror du att Man.United efter ledningen i första bara så där torskar mot Ajax som är skit dåligt i Europa league? Vad tror du vilken odds var det på HT/FT från 1 till 2?
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:14   #29
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Tror du att Man.United efter ledningen i första bara så där torskar mot Ajax som är skit dåligt i Europa league? Vad tror du vilken odds var det på HT/FT från 1 till 2?
Om jag fattat detta rätt. Så fort det är en skräll så är det en triangel eller läggmatch?
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:15   #30
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Tror du på riktigt att Bwin skulle kunna konka på grund av utfallet i en match? Tror du på riktigt att en av världens största klubbar skulle kunna övertalas att lägga sig i en slutspelsmatch i Champions League? Särskilt Real Madrid efter deras CL-kräftgång. Du måste se det oerhört orealistiska i detta.
Enda som är realistisk är att pengar styr allt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Scherlock (+5)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:21   #31
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24933

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard



Spoiler:
Om det mot förmodan inte är trollande, vilket egentligen vore ännu mer tragiskt, så kan vi lita på att darwins evolutionsteori kommer ta hand om detta och om inte annat så behöver ju alltid någon mata hästen vi andra ska rida på!?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:35   #32
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Om jag fattat detta rätt. Så fort det är en skräll så är det en triangel eller läggmatch?
Hela världens politik styrs av pengar. Krig startas pga pengar. Människor dödas varje dag pga pengar och du ska övertyga mig att Real Madrid styrs inta av pengar. Tror inte.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:38   #33
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Hela världens politik styrs av pengar. Krig startas pga pengar. Människor dödas varje dag pga pengar och du ska övertyga mig att Real Madrid styrs inta av pengar. Tror inte.
Bra svar!
__________________
Twitter: @AndreasB1897
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 17:44   #34
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Grobarn sluta innan du gor bort dig annu mer. Trianglar i spanska primera,Real och MUnited som lagger sig osv.

Klart det forekommer laggmatcher nastan dagligen men aldrig pa denna niva och tror du verkligen det e sa latt att fa igenom pengar pa laggmatcher speciellt de du skriver om som gar fran 2-1 till odds 35.00?

Vi kan ta t ex matchen i ar Oster hemma mot Angleholm som slutade 2-1(0-1) till odds ca 30 ggr. Har fick jag info av flera bookmakers att folk pa Balkan och i Schweiz(har massa olagliga bookies med sjukt bra utbud) forsoker bookiebetta denna och att de blockade denna variant redan efter ett par hundra euros satsade.

Sa trots att jag fick info flera timmar innan matchen fick jag knappt igenom 50 euro och da forsokte jag spela hos minst 10 olika bookmakers(bade online och i butiker) i flera olika lander.

Sen maste du forsta att de stora bookmakers sammarbetar ej med varandra och slas ej ihop sa att saga och betalar ett storlag att lagga sig nar alla tippat de vilket du fatt for sig.

Eller tror du verkligen bwin har sa stor omsattning pa en match att de kan ge 100 mille till Real att lagga sig?
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 18:27   #35
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Grobarn: Kan du inte förklara för oss oupplysta hur utbetalningen från Bwin till Real Madrid går till i detta fall? Kontanter? Check? Tillgodopengar på spelarnas Bwin-saldon?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 18:38   #36
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 287
Sharp$: 385

slapshot ishockey 13-14
Stats: 24 - 55 - 1
ROI: 87.15%
Vinstprocent: 30.38%

Standard

Underhållande läsning, både från er som matar och från trollet himself.



Tillägg till detta, när VSK spelade i allsvenskan 1997 så var jag och kollade nån match på Arosvallen och råkade höra ett par snubbar av utländsk härkomst stå och diskutera. "du får inte säga att jag vet något men Västerås förlorar nästa match med ett mål" sa den tjocka till den smala.

Som ungdom tyckte jag det lät "häftigt" så det fastnade på minnet och visst sjutton blev det uddamålsförlust för VSK i kommande match.

Ingen högoddsare och hobbygangstern kanske bara chansade men så var det iallafall
slapshot är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 19:52   #37
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SportsInvesting Visa inlägg
Grobarn sluta innan du gor bort dig annu mer. Trianglar i spanska primera,Real och MUnited som lagger sig osv.

Klart det forekommer laggmatcher nastan dagligen men aldrig pa denna niva och tror du verkligen det e sa latt att fa igenom pengar pa laggmatcher speciellt de du skriver om som gar fran 2-1 till odds 35.00?

Vi kan ta t ex matchen i ar Oster hemma mot Angleholm som slutade 2-1(0-1) till odds ca 30 ggr. Har fick jag info av flera bookmakers att folk pa Balkan och i Schweiz(har massa olagliga bookies med sjukt bra utbud) forsoker bookiebetta denna och att de blockade denna variant redan efter ett par hundra euros satsade.

Sa trots att jag fick info flera timmar innan matchen fick jag knappt igenom 50 euro och da forsokte jag spela hos minst 10 olika bookmakers(bade online och i butiker) i flera olika lander.

Sen maste du forsta att de stora bookmakers sammarbetar ej med varandra och slas ej ihop sa att saga och betalar ett storlag att lagga sig nar alla tippat de vilket du fatt for sig.

Eller tror du verkligen bwin har sa stor omsattning pa en match att de kan ge 100 mille till Real att lagga sig?
Logistiken är okänd och ointressant för mig men huvud saken är att läggmatcher finns överalt och på ALLA nivåer och ibland får vi "vanliga" människor info att det är "denna" match. Det är upp till var och en om man ska spela eller inte. Om jag förstör, många tror att lägg matcher förekommer men kan inte acceptera att dom förekommer på högsta nivå. Vi har ett ord språk som grovt översatt seger:"Du kan borra sig igenom med pengar där där ingen borr kommer igenom".
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-08, 19:58   #38
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Ok. Konspirationen är världsomspännande. Illuminati och frimurarna ligger bakom allt.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 07:39   #39
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg


Spoiler:
Om det mot förmodan inte är trollande, vilket egentligen vore ännu mer tragiskt, så kan vi lita på att darwins evolutionsteori kommer ta hand om detta och om inte annat så behöver ju alltid någon mata hästen vi andra ska rida på!?
Så jävla fullt av inlägg är inte detta forum så att sånt här inte får plats.

Det är underhållande, det gör dagen lite bättre och framförallt ges en inblick i hur korrupt vår värld egentligen är!

I SAY !
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 08:08   #40
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Logistiken är okänd och ointressant för mig men huvud saken är att läggmatcher finns överalt och på ALLA nivåer och ibland får vi "vanliga" människor info att det är "denna" match. Det är upp till var och en om man ska spela eller inte. Om jag förstör, många tror att lägg matcher förekommer men kan inte acceptera att dom förekommer på högsta nivå. Vi har ett ord språk som grovt översatt seger:"Du kan borra sig igenom med pengar där där ingen borr kommer igenom".
Är det du Tassos?
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 09:30   #41
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Är det du Tassos?
Nej, men jag umgås mycket med greker och min bäst man är grek
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 09:44   #42
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tänker avsluta diskussion om trianglar och lägg matcher. Mitt avsikt var att dela informationer som jag ibland får med Sharps medlemmar. Att bli förnedrad och idiot förklarad(troll) från snurr ungar som ser inte längre än framför sin näsa behöver jag verkligen inte. Jag behåller mina info för mig själv och folk på Sharps slipper bli irriterad och fortsätter leva i sin idylliska värld.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Phibes (+1)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-09, 11:17   #43
 
Soaps avatar
 
Reg.datum: dec 2010
Ort: Det karga nord
Inlägg: 852
Sharp$: 1843
Standard

Om du gör ett spreadsheet och döper det till "Grobarbn trianglar" och visar på att det håller i längden så blir diskussionen troligen konstruktivare. Det är väldigt svårt att få folk att nappa på en idé utan några statistiska belägg att visa upp. Vi behöver inte göra det svårare än så.
__________________
"I must inform you that your betting account has now been closed and no further business may be executed on your behalf. We would like to take this opportunity to thank you for your past custom."
Soap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 18:27   #44
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det ser ut misstänksamt(3 för 3)
Cruzeiro - Corinthians

Brasileirão A 2012
2012-07-26 02:55 Corinthians - Cruzeiro 2-0

Brasileirão A 2011
2011-10-16 20:00 Cruzeiro - Corinthians 0-1

2011-07-24 21:03 Corinthians - Cruzeiro 0-1


Brasileirão A 2010
2010-11-13 22:30 Corinthians - Cruzeiro 1-0

2010-08-26 03:00 Cruzeiro - Corinthians 1-0


Brasileirão A 2009
2009-10-25 21:30 Corinthians - Cruzeiro 0-1

2009-07-19 21:00 Cruzeiro - Corinthians 1-2


Brasileirão A 2007
2007-08-25 23:10 Corinthians - Cruzeiro 0-3

2007-05-20 21:00 Cruzeiro - Corinthians 0-3


Brasileirão A 2006
2006-10-22 23:10 Corinthians - Cruzeiro 1-0

2006-07-13 02:45 Cruzeiro - Corinthians 2-0


Brasileirão A 2005
2005-11-03 00:45 Cruzeiro - Corinthians 2-1

2005-07-28 01:30 Corinthians - Cruzeiro 4-3

Spelar att Cruzeiro vinner. Det är deras tur.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-17 klockan 18:32.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 19:22   #45
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Som sagt Grobarn: Starta ett sheet och börja backtracka!
Att Cruzeiro, som dessutom är 1.90-favs vinner i denna match bevisar ingenting.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 19:33   #46
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Har även spelat Cruzeiro men detta bara pga av Corinthians saknar upp mot 12 spelare till matchen.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FrankieJr (+5)
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 19:43   #47
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Som många andra här varit inne på krävs återigen ett stort statistiskt underlag. Orkar du inte backtracka kan du räkna från idag och ett par år framåt så gräver vi fram denna tråden då.

Angående detta spel är det som många andra nämnt ett ganska bra spel med tanke på skadelistan hos Corinthians.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 19:57   #48
 
Sprites avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Umeå
Inlägg: 2 091
Sharp$: 8346
Standard

alltid lätt att starta teorier, betydligt svårare att faktiskt finna bra stöd för dem.

och snälla, sluta mata trollen och få upp denna tråd till "senaste inlägg" kolumnen oftare än trollet skriver.

låt naturen ha sin gång så försvinner dessa till slut. de som tror på detta utan att ha något som helst underlag är sannolikt även dem som svarar på mail och sms "grattis du har vunnit 1 miljon kronor. allt vi behöver är att du sätter in......."
__________________
Välj ett jobb du älskar och du kommer aldrig att behöva arbeta en dag i hela ditt liv
Sprite är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 19:59   #49
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Oj vilken "överraskning" att 12 spelare skadas precis innan det här matchen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+2), RobinD (+2), therealfake (+2)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:03   #50
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Vilken match?
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:06   #51
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Vilken match?
Cruzeiro - Corinthians
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:09   #52
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Vilken match?

Jobbigt att gå en sida tillbaks...? Nu har du redan svaret, men FFS...!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+5)
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:21   #53
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 674
Sharp$: 43
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Cruzeiro - Corinthians
Spelas på neutral plan

Klippt från annan sida:


Cruzeiro - Corinthians





Corinthians has 12 players unavailable for this match. Paulinho, Martinez, Ramírez, Guerrero, Giovanni are with their NT and Alessandro, Fábio Santos, Ralf, Emerson, Denner, Chicão and Jorge Henrique are out for other reasons.

Hosts have the important absence of their topscorerWellington Paulista (9g) -out also striker Wallyson ( 10+7 2g), but also without him should be able to win against a so delepted team.

Anotehr important fact is that Cruzeiro is in search for an anticipated sured safety, while Corinthians has nothing to play for.

Infact guests are already sure of their involvment in next season Libertadores and are too far from first position to have hopes for title.

Anyway, Corinthans is playing good, with only oen defeat in last 8 rounds, but with various chances in all sectors of field and not forced to win, i think that hosts can gain al three points here

Published Oct-17-2012, 15:41 CET




Betting option: 1X2 / Moneyline
Pick: Cruzeiro home win
Odds: 1.92
Stake: 10
Bookmaker: 188bet
Date: Oct-18-2012
Category: Brazilian football

Senast redigerad av 11433 den 2012-10-17 klockan 20:23.
11433 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:35   #54
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Bara tillägg till det neutrala planet. De har spelat sina tre senaste matcher på den arenan (Estadio Municipal Prefeito Dilzon Luiz de Melo) http://en.wikipedia.org/wiki/Mel%C3%A3o
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 20:42   #55
 
kingscanias avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Norr om Skåne = Norrland
Inlägg: 1 416
Sharp$: 56


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Oj vilken "överraskning" att 12 spelare skadas precis innan det här matchen
Det är inte 12 skadade. 5 utav de som saknas är på landslagsuppdrag. Brasilianska fotbollsförbundet är väl också med på denna "triangel" då
__________________
Citat:

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+1)
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-17, 22:35   #56
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

Någon som vet om något nytt har kommit fram? Cruzeiro stiger nu till 2.10
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 06:04   #57
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Vad synd att jag missade skriva hur matchen slutar. 2-0 självklart.

Som KP skrev - tre senaste matcher mellan Cruzeiro och Corinthians spelas på neutral plan + 5 spelare på landslagsuppdrag och matchen ska spelas "normalt" ?????? Ni kan backtracka hur mycket ni vill, men om dom kommer överens(i detta fal Cruzeiro och Corinthians) vad är best för dom - då blir det så - tyvär.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-18, 08:49   #58
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Mitt förtroende för polygoniska läggmatcher bara stiger och stiger. Bra kämpat Grobarbn!

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Jobbigt att gå en sida tillbaks...? Nu har du redan svaret, men FFS...!
Haters gonna hate!
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+2)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 10:24   #59
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens misstänkta match är( OBS!!! misstänkta inte säkra = små insatser):
20:45 Genoa-Roma 1 @3.30

Sista fyra år hemma lag vinner.

Serie A 2011/2012
2012-03-19 20:45 AS Roma - Genoa 1-0

2011-10-26 20:45 Genoa - AS Roma 2-1


Serie A 2010/2011
2011-02-20 15:00 Genoa - AS Roma 4-3

2010-10-16 20:45 AS Roma - Genoa 2-1


Serie A 2009/2010
2010-01-17 15:00 AS Roma - Genoa 3-0

2009-08-23 20:45 Genoa - AS Roma 3-2


Serie A 2008/2009
2009-02-08 15:00 AS Roma - Genoa 3-0

2008-09-24 20:30 Genoa - AS Roma 3-1
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 11:10   #60
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Har även jag spelat på Genoa, dock av helt andra anledningar. Genoa är ruggigt starka hemma och Roma har även fått 3p gratis på bortaplan iår eftersom matchen mot Cagliari aldrig spelades.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 12:15   #61
 
zlotyss avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 426
Sharp$: 62
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Dagens misstänkta match är( OBS!!! misstänkta inte säkra = små insatser):
20:45 Genoa-Roma 1 @3.30

Sista fyra år hemma lag vinner.

Serie A 2011/2012
2012-03-19 20:45 AS Roma - Genoa 1-0

2011-10-26 20:45 Genoa - AS Roma 2-1


Serie A 2010/2011
2011-02-20 15:00 Genoa - AS Roma 4-3

2010-10-16 20:45 AS Roma - Genoa 2-1


Serie A 2009/2010
2010-01-17 15:00 AS Roma - Genoa 3-0

2009-08-23 20:45 Genoa - AS Roma 3-2


Serie A 2008/2009
2009-02-08 15:00 AS Roma - Genoa 3-0

2008-09-24 20:30 Genoa - AS Roma 3-1
Vad menas med "dagens match"? Den spelas väl inte idag?
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 12:24   #62
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Har även jag spelat på Genoa, dock av helt andra anledningar. Genoa är ruggigt starka hemma och Roma har även fått 3p gratis på bortaplan iår eftersom matchen mot Cagliari aldrig spelades.

Pjanic dock tillbaks i Roma, sag killen i helgen i landslaget gjorde mal och 2 assist totalt dominerade. De Rossi gjorde kanon match med i landslaget. Tror Roma e faktiskt knapp favorit och att oddsen e bra satta. Att dessa lag ska spela 3 for 3 e nonsens sett manga av deras drabbningar och det e alltid fula matcher med massa gula och aven roda kort.
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-20, 12:29   #63
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Dagens misstänkta match är( OBS!!! misstänkta inte säkra = små insatser):
20:45 Genoa-Roma 1 @3.30

Sista fyra år hemma lag vinner.

Serie A 2011/2012
2012-03-19 20:45 AS Roma - Genoa 1-0

2011-10-26 20:45 Genoa - AS Roma 2-1


Serie A 2010/2011
2011-02-20 15:00 Genoa - AS Roma 4-3

2010-10-16 20:45 AS Roma - Genoa 2-1


Serie A 2009/2010
2010-01-17 15:00 AS Roma - Genoa 3-0

2009-08-23 20:45 Genoa - AS Roma 3-2


Serie A 2008/2009
2009-02-08 15:00 AS Roma - Genoa 3-0

2008-09-24 20:30 Genoa - AS Roma 3-1
Ahh ok nu fattar jag vad du menar. De vinner varannan match? Men i så fall är ju hemmavinst ett mycket starkare mönster än varannan match?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 16:58   #64
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-21 klockan 17:03.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 18:25   #65
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet
Hur många misstänkta trianglar har du backtrackat? Hur många har visat sig följa mönstret? Undersöker du många nog så kommer du ju få träffar av ren slump.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 19:24   #66
 
zlotyss avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 426
Sharp$: 62
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet
Sjukaste jag sett på länge!!!!!!
zlotys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 19:33   #67
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Hur många misstänkta trianglar har du backtrackat? Hur många har visat sig följa mönstret? Undersöker du många nog så kommer du ju få träffar av ren slump.
Värnamo vändning har ingenting med trianglar att göra. Här snackar vi typiskt lägg match men tråden heter Spanska trianglar och jag vill inte starta ny som heter Lägg matcher.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 19:41   #68
 
Strategs avatar
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 149
Sharp$: 584
Standard

Tror ni att Halmstad lägger sig i denna match när de spelar om en direkt kvalplats uppåt?

Någon som såg matchen live?
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 19:45   #69
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Haha Grobarbn för helvete.. Tror Halmstad tjänar mer på att gå upp till Allsvenskan än några fjantiga mutor och varför riskera så mycket när man är påväg tillbaka till Allsvenskan igen? Det är inte balkan här, det är Sverige.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 19:50   #70
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Haha Grobarbn för helvete.. Tror Halmstad tjänar mer på att gå upp till Allsvenskan än några fjantiga mutor och varför riskera så mycket när man är påväg tillbaka till Allsvenskan igen? Det är inte balkan här, det är Sverige.

Andreas har e du helt fel ute. Balkan matcher e helt ointressanta for spelmaffian da det e omojligt fa starka bets pa dessa ligor. Sverige och Norge e det som oftast galler. Jobbar sjalv som linemaker plus har kollegor som ager spelbolag i Schweiz och du skulle bli forvanad om jag skrev har hur manga av de misstankta laggmatcher e just fran Sverige, superettan,allsvensk hockey och elitserie handboll mest da.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grobarbn (+10)
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 19:57   #71
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Haha Grobarbn för helvete.. Tror Halmstad tjänar mer på att gå upp till Allsvenskan än några fjantiga mutor och varför riskera så mycket när man är påväg tillbaka till Allsvenskan igen? Det är inte balkan här, det är Sverige.
Man tjänar mest pengar på matcher som på pappret ser ut som Halmstads match + BP vinner alla kvarvarande matcher och dom vet det.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-21 klockan 20:01.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-21, 20:54   #72
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Det är still bullshit att den matchen skulle vara uppgjord, sen kan ni snacka hur mycket skit ni vill.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 07:10   #73
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Ni som tror på läggmatcher. Jag är genuint intresserad på hur ni tror/vet att pengarna byter ägare?

Hur går det till när Halmstad bestämmer sig för att skita i Allsvenskan, hur transaktionerna görs och hur de mörkas. Please do!
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 07:23   #74
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Jag vill också veta! Om man inte får betalt, skickar man klagomål till ARN då?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2)
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 07:36   #75
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Kontanter i svarta säckar? Lukrativa spelartransfers? Bulvanföretag? Exempelvis AIK har ju flera företag/grupper som går in och hjälper till med värvningar och lån. Agent 03 är ju ett av de mer mytomspunna av dessa företag, visserligen är det rikt folk som ligger bakom men det kanske är här pengarna från läggmatcherna hamnar - för att sedan komma klubben till gagn?


Jag tror att det är lite som statistikfolk, det som inte stämmer överens med deras modell kallas "slump" eller "noise". Spelbolag föredrar läggmatcher före felsatta odds/otur (och stora förluster att stå till svars för)
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 07:53   #76
BHF
 
BHFs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 2030
Standard

Nu skall jag blanda mig i allt detta, trots att jag har sagt att INTE blanda mig i.
Alltså vi är för små att få info om alla riktiga läggmatcher, ”hur transaktionerna görs och hur de mörkas”, vilka är inblandade i allt detta och hur gör man?
Misstänka läggmatcher finns nästan varje dag, men är de verkligen läggmatcher?
Jag har ett par kompisar som jobbar i olika bookie nere i Balkan som ibland får för stora summor på olika matchspel (ofta sona matchspel går in), men det är inte säkert att de är läggmatch direkt, inte alla i alla fall. En kompis till mig jobbar i en oregistrerat bookie i Slovenien där det satsats bara stora summor och han hade ibland bra spel men nu är det tystnadsplikt för han.
Det är lätt att komma överrens bland två lag att spela HT/FT 2/1, förlora säkert vinst, eller något åt detta håll, informera spelare för att få betalt istället för att få lön (det är ganska känd nere i Syd Europa).
Läggmatcher finns/fanns i Syd Europa, Tyskland, Frankrike … så är det klart att läggmatcher finns även i Norden (OBS; jag säger INTE att Halmstad match var läggmatch).
Det handlar mycket om pengar tvätt också och skulle inte förvåna mig att till och med regering i visa länder är inblandad, men som sagt vi är för små och vi kan bara misstänka.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 09:32   #77
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Genoa - Roma, var inte det en triangel?

Angående läggmatcher är det klart det finns men jag tror bestämt att Halmstad inte la sig. Ju högre upp desto mer minskar läggmatcherna, inte som någon jävla y=kx+m-funktion utan snarare lite mer som en exponentialfunktion.

Just my few cents.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 09:35   #78
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.

Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.

Ni som tror att detta är så utbrett har lite för livlig fantasi.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
joemag (+2), Jinx (+1)
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:11   #79
 
Jurets avatar
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 568
Sharp$: 4875

Hockey-VM 2013
Stats: 11 - 8 - 6
ROI: 113.31%
Vinstprocent: 57.89%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Jag tror att det är lite som statistikfolk, det som inte stämmer överens med deras modell kallas "slump" eller "noise".
Alla utfall är slumpmässiga utifrån en given sannolikhet. Utan slump skulle ingen statistisk modell behövas.
Juret är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:15   #80
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Alla utfall är slumpmässiga utifrån en given sannolikhet. Utan slump skulle ingen statistisk modell behövas.
Det är förstås helt korrekt.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:16   #81
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.

Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.

Ni som tror att detta är så utbrett har lite för livlig fantasi.
Jag är glad att "vi" har livlig fantasi och tycker synd om dom som lever ett fantasilös liv. Läs dom trådar som "saknar" fantasi och glöm Spanska trianglar tråden och oss med "livlig fantasi". Om det är någon som tvingar dig att läsa tråden och bli irriterad - "vi med livlig fantasi" hittar på någonting roligt och löser problemet åt dig.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-22 klockan 10:25.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:24   #82
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 359
Sharp$: 4135

Lets go Live
Stats: 477 - 300 - 108
ROI: 104.35%
Vinstprocent: 61.39%

Standard

Bara för att det är högre upp i seriesystemet så behöver det inte vara mindre "risk" för en läggmatch.

http://www.svt.se/sport/fotboll/norg...ch-i-em-kvalet

http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle15090944.ab
MrGerrard är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:34   #83
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Jag är helt övertygad om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.

Senast redigerad av AndreasB1897 den 2012-10-22 klockan 10:50.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:42   #84
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.
Är du säker på det? Nu har det ju framkommit tankar om att även Reinfeldt är en del av det här...

För att vara lite serious för en stund så tror jag inte att regelrätta läggmatcher är vanligt förekommande i någon lagsport.

Ta fotboll t ex, det är 22 spelare på plan, avbytare, ledare, styrelser och sekreterare som alla måste vara med på detta. Det är väldigt osannolikt att INGEN spelare eller tidigare anställd yppat ett ord om detta.

För att inte ens nämna hur det skulle gå till rent ekonomiskt.

Däremot tror jag att det är hyfsat vanligt förekommande att enskilda spelare säljer sig.

Det är ju inte jätte svårt att tänka sig att exempelvis en YB i säg Syrianska säljer sig för ett par tio tusen och lägger ut en extra hörna.

Med dagens livespelande vore det ju knappast komplicerat att iscensätta.

Eller som en del bandydomare erkänt att de ibland spelar "mindre summor" på de matcher de dömer.

Småpotatis, polare som går ihop eller en fattig back som får 20 lakan extra en månad kan jag tro på. Att lag skulle sälja poäng till varandra, regeringar tvätta pengar och liknande - det tror jag inte.
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BlackCobra (+10)
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:52   #85
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 997
Standard

Klart det förekommer läggmatcher även i det svenska systemet. Tänk bara på det som Expressen skrev om för en massa år sedan där Bo Strömstedt ställdes inför rätta. Ingen rök utan eld! Ta er tid att lyssna på den dokumentären på p3-dokumentär. Den är riktigt bra!
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:52   #86
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 8
Sharp$: 752

Henkes betting
Stats: 71 - 111 - 15
ROI: 110.16%
Vinstprocent: 39.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Detta går emot all rimlighet. Sluta nu. Balkan har jag ingen aning om, men om det systematiskt anordnades läggmatcher i serier så högt upp som Superettan kan ni räkna med att det skulle vara folk som blåste i visselpipan till höger och vänster.

Man skulle tjäna mycket mer pengar på att sälja scoopet till tidningar än vad man skulle få för att vara med om att anordna läggmatcher som spelare.

Ni som tror att detta är så utbrett har lite för livlig fantasi.
Det kan ju förekomma läggmatcher även om det inte sker systematiskt hela tiden.

Att folk skulle blåsa i visselpipan direkt tror jag inte. De som avslöjar ska ju i så fall sätta dit sina lagkamrater. Grupptryck är ett inslag i detta plus att det inte krävs att samtliga är med.

Att man som spelare skulle tjäna mer på att "sälja scoopet" tror jag är helt fel. Tidningar i Sverige lär ju inte betala några större summor för en sån nyhet. Måste ju vara svårt att få fram ordentliga bevis som lagkamrat. Jämför detta med att spela en högoddsare till maxinsats på en bettingsida.

Självklart sker inte detta hela tiden varje dag men särskilt i lägre divisioner är det nog långt ifrån så ovanligt som du verkar tro.
HenkeJ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 10:59   #87
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Jag är helt övertyga om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.
Alla vi har egna uppfattningar och det är normalt, men jag ska aldrig sega till någon att han/hon snackar skit bara att jag har en annan syn på saken, livet, världen etc. Ta det lugnt grabben. För mig det är onormalt att Halmstad släpper tre mål på fyra minuter(självmål,straff och balkanboys avgörande mål) och accepterar att det är helt normalt för dig. Så enkel är det.
Ha en bra dag och jag väntar på bra handbolls tips från dig!
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:00   #88
BHF
 
BHFs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 2030
Standard

http://www.youtube.com/watch?v=B2ghRmUz2_o
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:24   #89
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Klart det förekommer läggmatcher även i det svenska systemet. Tänk bara på det som Expressen skrev om för en massa år sedan där Bo Strömstedt ställdes inför rätta. Ingen rök utan eld! Ta er tid att lyssna på den dokumentären på p3-dokumentär. Den är riktigt bra!
Länka gärna den dokumentären!
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 11:36   #90
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 997
Standard

Här kommer den!

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=2519
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+10)
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 12:10   #91
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Visa inlägg
Man kan ju inte lyssna på den :(
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 12:16   #92
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 48
Sharp$: 997
Standard

Lustigt... Jag lyssnade på den i Sveriges radios app i min iphone. Prova den.
Fredrik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 13:16   #93
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Klicka på spoilern för mer info om spelskandalen 1990 i Sverige.

Spoiler:

KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 13:21   #94
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard




Finns ju många sätt att vinna på utan att betala spelare även
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 13:51   #95
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Jag är helt övertygad om att läggmatcher förekommer i dem skandinaviska serierna, det är ingen nyhet. Men jag kommer aldrig ändra mig om att Halmstad skulle vara en läggmatch, bullshit som sagt.
Skit i Halmstad ingen har sagt ngt om det forutom grobarn som tyckte bara att 2-0 till 2-3 sista 4 minuter var konstigt. Sverige e mkt popular for laggmatcher, finns manga anledningar till det.

Du skulle bli forvanad vad folk har gor for en bra flaska whisky att inte ens snacka om sex siffriga belopp. Hur mkt tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?

Oster har varit inblandade i minst 2 laggmatcher i ar som jag vet med 100% sakerhet och deras spelare har kanske hogsta loner i superettan, tank hur enkelt e det att muta lilla Varnamo eller Angleholm.
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 14:10   #96
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SportsInvesting Visa inlägg
Skit i Halmstad ingen har sagt ngt om det forutom grobarn som tyckte bara att 2-0 till 2-3 sista 4 minuter var konstigt. Sverige e mkt popular for laggmatcher, finns manga anledningar till det.

Du skulle bli forvanad vad folk har gor for en bra flaska whisky att inte ens snacka om sex siffriga belopp. Hur mkt tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?

Oster har varit inblandade i minst 2 laggmatcher i ar som jag vet med 100% sakerhet och deras spelare har kanske hogsta loner i superettan, tank hur enkelt e det att muta lilla Varnamo eller Angleholm.

Ingen som sagt något om läggmatcher där nej?

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Värnamo vändning har ingenting med trianglar att göra. Här snackar vi typiskt lägg match men tråden heter Spanska trianglar och jag vill inte starta ny som heter Lägg matcher.
Jag undrar lite i vilken värld du lever i, en mycket speciell måste det vara i alla fall.. Vad folk gör för en flaska whiskey vettifan och jag tror säkert man är kapabel till att göra mycket för ett sexsiffrigt belopp. Vad du menar med "Hur mycket tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?" Har jag inte en aning om tyvärr.

Öster inblandade i 2 läggmatcher? Om du nu vet detta med 100% så kan du väl kanske säga vilka det skulle vara i så fall? Man kan inte bara spotta ut grejer som ska vara vattentäta för att sedan inte säga mer. Jag kan även lova dig att Öster inte ligger inne med dem högsta lönerna i Superettan och jag tror inte det är så jävla enkelt som du säger att det är att muta Värnamo eller Ängelholm, hur många är egentligen villiga att ta risken? Bara för att man spelar i Väranmo eller Ängelholm så är man inte lättare att muta än om man spelar i Bajen eller Gnaget.
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 14:15   #97
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Ge mig bevis på organiserad matchfixing i högsta divisionerna istället för att länka till Aftonbladetartiklar om misstänkta läggmatcher. Klart att folk försöker då och då och åker fast, idioter finns det ju alltid.

Men i början av denna tråden var det ju snack om Real Madrid som tar emot pengar av Bwin, kom igen nu...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 14:19   #98
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Kan vi inte få tips på nästa läggmatch innan dom blåst igång spelet. Bara en gång, det räcker. Tack.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
FrankieJr (+10), AndreasB1897 (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 14:23   #99
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Ingen som sagt något om läggmatcher där nej?



Jag undrar lite i vilken värld du lever i, en mycket speciell måste det vara i alla fall.. Vad folk gör för en flaska whiskey vettifan och jag tror säkert man är kapabel till att göra mycket för ett sexsiffrigt belopp. Vad du menar med "Hur mycket tror du tjanar en spelare i superettan och under hur manga ar?" Har jag inte en aning om tyvärr.

Öster inblandade i 2 läggmatcher? Om du nu vet detta med 100% så kan du väl kanske säga vilka det skulle vara i så fall? Man kan inte bara spotta ut grejer som ska vara vattentäta för att sedan inte säga mer. Jag kan även lova dig att Öster inte ligger inne med dem högsta lönerna i Superettan och jag tror inte det är så jävla enkelt som du säger att det är att muta Värnamo eller Ängelholm, hur många är egentligen villiga att ta risken? Bara för att man spelar i Väranmo eller Ängelholm så är man inte lättare att muta än om man spelar i Bajen eller Gnaget.
Haha precis, det är skrattretande att tro att de spelare och tränare i Ängelholm som lever och andas fotboll ska bli avstängda på livstid för att de tar emot några vaddå, hundratusen för att förlora mot Öster? Som dessutom är Superettans suveräner och kör över dem vilken dag i veckan ändå?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 14:25   #100
 
AndreasB1897s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blekinge
Inlägg: 1 792
Sharp$: 3864
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Ge mig bevis på organiserad matchfixing i högsta divisionerna istället för att länka till Aftonbladetartiklar om misstänkta läggmatcher. Klart att folk försöker då och då och åker fast, idioter finns det ju alltid.

Men i början av denna tråden var det ju snack om Real Madrid som tar emot pengar av Bwin, kom igen nu...
Det går utför.....
AndreasB1897 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 15:33   #101
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Ge mig bevis på organiserad matchfixing i högsta divisionerna istället för att länka till Aftonbladetartiklar om misstänkta läggmatcher. Klart att folk försöker då och då och åker fast, idioter finns det ju alltid.

Men i början av denna tråden var det ju snack om Real Madrid som tar emot pengar av Bwin, kom igen nu...
Vem är du att "vi ska ge dig bevis"???? Tror du att det skrivs kvitto ner dom gör upp??? Om jag förstör svenska tillräckligt, du och Anders tror att lägg matcher förekommer men inte på högre nivå och helst inte i Sverige. Bevis,Bevis, hur överför dom pengar,dom vinner alla dag i vecka, heder, stolthet osv. När ni förstör att alt är till salu till rätt pris då kan ni återkomma till tråden och fortsätta diskutera. Tills dess, läs trådar som handlar om era idylliska världar och undvik att bli irriterade i onödan.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 15:36   #102
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Vem är du att "vi ska ge dig bevis"???? Tror du att det skrivs kvitto ner dom gör upp??? Om jag förstör svenska tillräckligt, du och Anders tror att lägg matcher förekommer men inte på högre nivå och helst inte i Sverige. Bevis,Bevis, hur överför dom pengar,dom vinner alla dag i vecka, heder, stolthet osv. När ni förstör att alt är till salu till rätt pris då kan ni återkomma till tråden och fortsätta diskutera. Tills dess, läs trådar som handlar om era idylliska världar och undvik att bli irriterade i onödan.
Vad är det du vill med tråden då? Du säger att det är på ett sätt, några andra säger att det är på ett annat sätt. Diskussion uppstår och alla är nöjda.

Förutom du, för du vill inte ha någon diskussion? Vad är syftet? Ska alla hålla med och så är det bra så? Eller?
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 15:44   #103
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Analys Visa inlägg
Vad är det du vill med tråden då? Du säger att det är på ett sätt, några andra säger att det är på ett annat sätt. Diskussion uppstår och alla är nöjda.

Förutom du, för du vill inte ha någon diskussion? Vad är syftet? Ska alla hålla med och så är det bra så? Eller?
Jag är lite irriterad på tex att vi snackar skit, att jag är troll osv.Jag välkomnar diskussion med normalt"nivå" utan " stötande åsikter ". Du själv har "replikerat" till Laslo.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-22 klockan 15:49.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 15:56   #104
 
Reg.datum: okt 2012
Inlägg: 109
Sharp$: 501
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Haha precis, det är skrattretande att tro att de spelare och tränare i Ängelholm som lever och andas fotboll ska bli avstängda på livstid för att de tar emot några vaddå, hundratusen för att förlora mot Öster? Som dessutom är Superettans suveräner och kör över dem vilken dag i veckan ändå?
Borde ej skriva om detta har men gor undantag en gang och det blir aven min sista inlagg angende laggmatcher.Bada matcher i ar mellan Angelholm och Oster har varit uppgjorda pa forhand.

Ror sig ej om nagra hundra tusen da oddset var 31 ggr pengarna i forsta matchen som gick fran 2-1. Har vet att jag att vissa dumma idioter aven bettade online denna match hos bl betsson . Finns nagra har pa forumet som sitter nere pa Malta och jobbar pa betsson och kan sakert bekrafta(men det far de tyvarr ej gora oppet ni kan fraga om ni kanner nan av de) att de stangde for spel denna bet efter nagra hunda euro bets redan.

Sa allt jag kan saga att dessa 2 matcher bettades mkt tungt hos lokala bookies i lokaler allt fran England,Schweiz,Belgien ner till Balkan lander. Sag att de fick igenom 50 000 euro pa forsta matchen x 31 sa kan aven du fatta att det ej ror sig om nagra hundra tusen.

Att bada dessa matcher forsta fran 2/1 och andra 2-2 stangs ner for spel hos minst 10 olika bookmakers(som jag kanner till) efter bookiebets att bada bets blir vinnande racker som bevis for mig. Visst kan sitta har och hitta pa och det e helt klart lattare att ej tro pa detta da det e ngt nytt for de flesta, men da jag sjalv jobbar som bookie och kanner massa folk i branschen sa fick jag reda pa detta nagra timmar innan bada matcher.

Ar givetvis mkt svart att betta pa sant men de som kanner till detta i god tid kan fa igenom en hel del pengar ,da de kan betta pa det i tusentals bookmakers i minst 30 olika lander(och da snackar jag ej om online bookies alls).
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Grobarbn (+10)
SportsInvesting är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 16:25   #105
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Vem är du att "vi ska ge dig bevis"???? Tror du att det skrivs kvitto ner dom gör upp??? Om jag förstör svenska tillräckligt, du och Anders tror att lägg matcher förekommer men inte på högre nivå och helst inte i Sverige. Bevis,Bevis, hur överför dom pengar,dom vinner alla dag i vecka, heder, stolthet osv. När ni förstör att alt är till salu till rätt pris då kan ni återkomma till tråden och fortsätta diskutera. Tills dess, läs trådar som handlar om era idylliska världar och undvik att bli irriterade i onödan.
Du finner inte att den som anklagar någon eller något ska lägga fram bevisen? Annars skulle jag kunna påstå vad som helst som den anklagade måste motbevisa...


Kämpa mänskligheten.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 16:56   #106
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Att den här tråden har vuxit sig 7 sidor lång är ju helt ofattbart?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:44   #107
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Du finner inte att den som anklagar någon eller något ska lägga fram bevisen? Annars skulle jag kunna påstå vad som helst som den anklagade måste motbevisa...


Kämpa mänskligheten.
Har jag anklagat någon? Jag skrev "Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet". En sak är klar = alla tror att lägg matcher förekommer men utsträckningen och nivå är vi inte "överens". VM 82 Tyskland-Österrike, Alla vet men ingen har bevis. Jag ska inte röra i geting boet och fråga vad ni tycker om Sverige-Danmark 2-2 - inga bevis. Dom som ska skaffa bevis(polis,CIA,KGB, stazi,Mossad etc- nu överdriver jag) kan eller vill inte göra sitt jobb och som jag skrev tidigare - tror ni att dom skriver kvitto på sina smutsiga affärer. Om det är så lätt att skaffa bevis då ska kriminalitet vara nära 0.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:47   #108
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Grobarn - vad vi menar med bevis är inte att vi vill ha utdrag från bankkonton eller kvitton.

Följande skulle räcka för att jag skulle börja tro på dessa historier om tomtar och troll:

Flera väldigt trovärdiga tillkännagivanden från olika ligor, oberoende av varandra, som öppet, i bok, eller TV eller tidningar erkänner att de systematiskt och under lång tid sysslat med läggmatcher som elitfotbollsspelare och detaljerat och utläggande berättar detaljer om detta smutsiga spel.

Tills inga sådana trovärdiga berättelser finns så tvivlar jag.

Om man ska dra lite paraleller till vår värld: värdet i vad man riskerar i form av intäkter från en hel karriär som elitfotbollspelare kontra pengarna man i bästa fall kan få in som enskild spelare för mutor kan inte möjligen gå ihop.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)

Senast redigerad av FrankieJr den 2012-10-22 klockan 17:51.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:48   #109
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Att den här tråden har vuxit sig 7 sidor lång är ju helt ofattbart?
Och att du har läst alla
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:50   #110
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Har jag anklagat någon? Jag skrev "Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet". En sak är klar = alla tror att lägg matcher förekommer men utsträckningen och nivå är vi inte "överens". VM 82 Tyskland-Österrike, Alla vet men ingen har bevis. Jag ska inte röra i geting boet och fråga vad ni tycker om Sverige-Danmark 2-2 - inga bevis. Dom som ska skaffa bevis(polis,CIA,KGB, stazi,Mossad etc- nu överdriver jag) kan eller vill inte göra sitt jobb och som jag skrev tidigare - tror ni att dom skriver kvitto på sina smutsiga affärer. Om det är så lätt att skaffa bevis då ska kriminalitet vara nära 0.
Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:02   #111
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Grobarn - vad vi menar med bevis är inte att vi vill ha utdrag från bankkonton eller kvitton.

Följande skulle räcka för att jag skulle börja tro på dessa historier om tomtar och troll:

Flera väldigt trovärdiga tillkännagivanden från olika ligor, oberoende av varandra, som öppet, i bok, eller TV eller tidningar erkänner att de systematiskt och under lång tid sysslat med läggmatcher som elitfotbollsspelare och detaljerat och utläggande berättar detaljer om detta smutsiga spel.

Tills inga sådana trovärdiga berättelser finns så tvivlar jag.
Jag respekterar din tvivel och att vi har olika åsikter. Jag är gift i 14 år och kommer inte på många saker som jag och frugan har samma åsikter om, men respekterar och tillåter att alla har sina åsikter(Nu hamnar jag i språk problem. Jag skulle uttrycka mig mycket bättre på serbiska men jag hoppas att du förstör vad jag vill sega.). Jag är inte ute att övertyga någon om någonting - jag bara delar mina tankar och info som jag får ibland.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:04   #112
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.
Slutade spela vid 2-2???? I 87-e minut om jag kommer ihåg.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:04   #113
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag respekterar din tvivel och att vi har olika åsikter. Jag är gift i 14 år och kommer inte på många saker som jag och frugan har samma åsikter om, men respekterar och tillåter att alla har sina åsikter(Nu hamnar jag i språk problem. Jag skulle uttrycka mig mycket bättre på serbiska men jag hoppas att du förstör vad jag vill sega.). Jag är inte ute att övertyga någon om någonting - jag bara delar mina tankar och info som jag får ibland.
OK. Men vi kan sluta här med följande:

1. Du påstår en sak som framstår som extremt osannolik och som är väldigt svår att bevisa.
2. Vi andra tror inte på det du säger, pga ovan nämnda orsaker: svårt att bevisa samt framstår det som väldigt osannolikt.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:11   #114
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.
Slutade spela vid 2-2???? I 87-e minut om jag kommer ihåg. Måste serbiska maffian bli inblandat i alla misstänkta matcher?
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:29   #115
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
OK. Men vi kan sluta här med följande:

1. Du påstår en sak som framstår som extremt osannolik och som är väldigt svår att bevisa.
2. Vi andra tror inte på det du säger, pga ovan nämnda orsaker: svårt att bevisa samt framstår det som väldigt osannolikt.
1. För dig är det extrmt osannolikt och det respekterar jag. Tillåt att för mig blir det bara lite eller inte alls osannolikt.
2. Det är upp till dig att tro eller inte på vad jag säger. Vi är vuxna människor och självklart, att du ska ta ställning och avgöra om du ska tro på någonting eller inte.
Istället att tillsammans "kämpar" mot spelbolag, vi spiller tid och energi på saker som alla har olika åsikter, erfarenheter osv. 100 människor - 100 åsikter.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-23, 18:03   #116
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Wycombe - Barnet 2/1 @30.00.
Ingen lägg match. Min chansning för små pengar. Hörde rykte att det ska bli så men som sagt min chansning.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-23 klockan 18:04.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-23, 18:24   #117
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SportsInvesting Visa inlägg
Borde ej skriva om detta har men gor undantag en gang och det blir aven min sista inlagg angende laggmatcher.Bada matcher i ar mellan Angelholm och Oster har varit uppgjorda pa forhand.

Ror sig ej om nagra hundra tusen da oddset var 31 ggr pengarna i forsta matchen som gick fran 2-1. Har vet att jag att vissa dumma idioter aven bettade online denna match hos bl betsson . Finns nagra har pa forumet som sitter nere pa Malta och jobbar pa betsson och kan sakert bekrafta(men det far de tyvarr ej gora oppet ni kan fraga om ni kanner nan av de) att de stangde for spel denna bet efter nagra hunda euro bets redan.

Sa allt jag kan saga att dessa 2 matcher bettades mkt tungt hos lokala bookies i lokaler allt fran England,Schweiz,Belgien ner till Balkan lander. Sag att de fick igenom 50 000 euro pa forsta matchen x 31 sa kan aven du fatta att det ej ror sig om nagra hundra tusen.

Att bada dessa matcher forsta fran 2/1 och andra 2-2 stangs ner for spel hos minst 10 olika bookmakers(som jag kanner till) efter bookiebets att bada bets blir vinnande racker som bevis for mig. Visst kan sitta har och hitta pa och det e helt klart lattare att ej tro pa detta da det e ngt nytt for de flesta, men da jag sjalv jobbar som bookie och kanner massa folk i branschen sa fick jag reda pa detta nagra timmar innan bada matcher.

Ar givetvis mkt svart att betta pa sant men de som kanner till detta i god tid kan fa igenom en hel del pengar ,da de kan betta pa det i tusentals bookmakers i minst 30 olika lander(och da snackar jag ej om online bookies alls).
Om spelbolagen nu vet detta (jag antar att man har någon typ av bevis om man "vet" någonting), varför gör de inte allt i sin makt för att få till en polisutredning kring berörda matcher? Eller gör de det? Det känns ju inte som om det kan vara så omöjligt att få någon att läcka någonstans om detta nu sker så ofta med tanke på hur många personer som måste vara inblandade, samt att andra indicier så som insatsfördelning uppenbarligen finns.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 08:16   #118
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Funderar fortfarande på hur dessa pengar skulle komma lagen till godo?

I ett påstående någon sida tillbaka så nämndes (givetvis utan källa) siffror på 15,5 miljoner euro i vinster på en match mellan Ängelholm och Öster.

Om bara en bråkdel av denna summan skulle gå till någon utav klubbarna vore det ju rena rama julafton. Hur döljs detta? Används pengarna inte alls sportsligt utan bara till spelare/ledares privata nöjen?
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 08:27   #119
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Skandalen som var 2010-2011 i Finland med RoPS så var ju inte "laget" eller föreningen inblandad utan det var enskilda spelare som tog mutor för att fixa resultaten. Beroende på vad som skulle fixas så var summan mellan 1500 EUR till 10.000 EUR. Dessa betalades ofta ut i cash direkt till spelarna i deras hem eller på andra ställen ute på stan.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 16:59   #120
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Italiens fotbolls förbund medgav idag att pågår process mot Napoli och några spelare. Det är match mot Sampdoria från 2010 som är i fokus.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 19:44   #121
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Sedan när gick diskussionen från spanska trianglar till läggmatcher? Dags att starta en ny tråd.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10)
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 21:16   #122
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Spanska trianglar handlar om lägg matcher och "hårdaste diskussion" var om dom förekommer och på vilken nivå + att några vill ha bevis. Kanske Italienare har fixat fram några bevis.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 21:18   #123
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24933

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Inte häller med läggmatcher som är grunden till trianglar.
Hur ska du ha det? Sa svågern från balkan något nytt i senaste brevduvan eller?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+10), joemag (+1)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 21:32   #124
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Hur ska du ha det? Sa svågern från balkan något nytt i senaste brevduvan eller?
Känner du inte ironi i den här meningen "Inte häller med lägg matcher som är grunden till trianglar."(läs inlägg innan)????
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 21:44   #125
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24933

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Känner du inte ironi i den här meningen "Inte häller med lägg matcher som är grunden till trianglar."(läs inlägg innan)????
Nej. Helt ärligt så har jag ganska svårt att förstå någonting du skriver egentligen, det känns mest som en jävla sörja av skit. Så att utläsa ironi ifrån ett inlägg på under 10 ord där man har svårt att koppla ihop orden till en vettig mening är i stort sätt omöjligt. Nu vet jag dock att det va ironi eftersom du nu sagt det. Jag skrattar inte ändå men hoppas att samma ironi gäller för samtliga dina inlägg i den här tråden.

Trevlig kväll på dig Grobarbn!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 22:04   #126
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Nej. Helt ärligt så har jag ganska svårt att förstå någonting du skriver egentligen, det känns mest som en jävla sörja av skit. Så att utläsa ironi ifrån ett inlägg på under 10 ord där man har svårt att koppla ihop orden till en vettig mening är i stort sätt omöjligt. Nu vet jag dock att det va ironi eftersom du nu sagt det. Jag skrattar inte ändå men hoppas att samma ironi gäller för samtliga dina inlägg i den här tråden.

Trevlig kväll på dig Grobarbn!
Det samma!
PS. Hur ligger det till med europeisk basket? Jag spelar mycket på Euroleague, Adriatic league och Spansk ACB league och saknar basket snacket på Sharps. Kör du bara NBA?

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-27 klockan 10:38.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 11:14   #127
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I England har stora pengar satsats på två matcher:

Chesterfild - Barnet 2/1 @27.00
Accrington-Bristol R 2/1 @27.00

Jag påstår ingenting bara informerar vad jag har hört.
Min chansning för idag:

16:00 Wimbledon-Gillingham 1/2 @27.00

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-27 klockan 11:16.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:08   #128
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
I England har stora pengar satsats på två matcher:

Chesterfild - Barnet 2/1 @27.00
Accrington-Bristol R 2/1 @27.00

Jag påstår ingenting bara informerar vad jag har hört.
Min chansning för idag:

16:00 Wimbledon-Gillingham 1/2 @27.00
Du spelar alltså på osannolika utgångar där pengar har flödat in hos traditionella bookies.. Eller har jag fattat fel.
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:28   #129
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av therealfake Visa inlägg
Du spelar alltså på osannolika utgångar där pengar har flödat in hos traditionella bookies.. Eller har jag fattat fel.
Rätt!
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-27, 14:54   #130
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av therealfake Visa inlägg
Du spelar alltså på osannolika utgångar där pengar har flödat in hos traditionella bookies.. Eller har jag fattat fel.
Jag hitta en liten källar-bookies i England som helt verkar ha undgått flödet. Dom har 32 ggr på Chesterfild - Barnet 2/1 och 38 gånger på Accrington-Bristol R 2/1.

Betfair kallar dom sig visst.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+1), zorba (+5)

Senast redigerad av Wagner den 2012-10-27 klockan 15:07. Anledning: dubbelord...
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 23:23   #131
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Futsal VM
Serbia - Czech Republic X @ 4.95
Oavgjort passar båda två lag att gå vidare. Snackas att många spelare från respektive lag spelade på oavgjord. Bwin sänkte odds från 5.00 till 3.90.
Ingenting om trianglar - bara info som jag fick för 5 minuter sedan.
Jag "kastar" 200 kronor (det gick bra idag på Europa league spel)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+1)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-08, 23:53   #132
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

varför skulle X vara bäst för båda?
Spelar Tjeckien lika och Egyptien vinner så åker Tjeckien ut. Tjeckien måste inte bara vinna utan köra över Serbien för att ha chans på avancemang då deras målskillnad är såpass dålig
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 00:21   #133
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 185
Sharp$: 1322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
varför skulle X vara bäst för båda?
Spelar Tjeckien lika och Egyptien vinner så åker Tjeckien ut. Tjeckien måste inte bara vinna utan köra över Serbien för att ha chans på avancemang då deras målskillnad är såpass dålig

1 poäng till Tjeckien tar dem vidare som nästbästa grupp 3:a. 4 grupp 3:or vidare och Tjeckiens enda chans att komma bättre än 3:a är ifall Egypten vinner (vilket de kommer att göra) att vinna med 6 mål (så länge egypten inte vinner med färre än 3 (återigen så ska Egypten vinna enkelt.)

Så X eller vinst spelar liten roll för tjeckerna om Egypten vinner.
wedetips är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 00:22   #134
 
Vlads avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 2 626
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
varför skulle X vara bäst för båda?
Spelar Tjeckien lika och Egyptien vinner så åker Tjeckien ut. Tjeckien måste inte bara vinna utan köra över Serbien för att ha chans på avancemang då deras målskillnad är såpass dålig
För att Serbien då vinner gruppen och Tjeckien definitivt går vidare som en av de bästa grupptreorna precis som han skrev. Varför ens försöka rätta honom när du inte har någon koll?
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 01:36   #135
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Jag hitta en liten källar-bookies i England som helt verkar ha undgått flödet. Dom har 32 ggr på Chesterfild - Barnet 2/1 och 38 gånger på Accrington-Bristol R 2/1.

Betfair kallar dom sig visst.
Men det är väl en oddsbörs och ingen bookie....
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 09:36   #136
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av therealfake Visa inlägg
Men det är väl en oddsbörs och ingen bookie....
Så bara för att det regnar i himlen behöver det inte bli blött på marken menar du?

Sen är oddsbörsen bara en del av verksamheten. Dom har även fasta odds ända ner i League Two i England och säkert lägre divisioner än så när det närmar sig match. Vidare så har dom Poker, Casino, Games, Arcade, Super Slots och lite annat smått och gott på menyn.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 10:03   #137
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
För att Serbien då vinner gruppen och Tjeckien definitivt går vidare som en av de bästa grupptreorna precis som han skrev. Varför ens försöka rätta honom när du inte har någon koll?
Tjena fan Vlad!
Ber om ursakt, valdigt dumt gjort utav mig. Hoppas det var lugnt med dig och du har en fortsatt bra dag
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 14:15   #138
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Futsal VM
Serbia - Czech Republic X @ 4.95
Oavgjort passar båda två lag att gå vidare. Snackas att många spelare från respektive lag spelade på oavgjord. Bwin sänkte odds från 5.00 till 3.90.
Ingenting om trianglar - bara info som jag fick för 5 minuter sedan.
Jag "kastar" 200 kronor (det gick bra idag på Europa league spel)
Matchen sluttar 2-2
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2), Hyper (+1)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 00:15   #139
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Så bara för att det regnar i himlen behöver det inte bli blött på marken menar du?

Sen är oddsbörsen bara en del av verksamheten. Dom har även fasta odds ända ner i League Two i England och säkert lägre divisioner än så när det närmar sig match. Vidare så har dom Poker, Casino, Games, Arcade, Super Slots och lite annat smått och gott på menyn.
Det finns ju paraplyer..

Jag vet det, men ditt exempel var väl inte från deras fasta odds.
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 08:00   #140
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2212
Standard

Betfair är ingen isolerad ö i spelvärlden. Märks det inte där 5 min före match så har det inte flödat in spel någon annanstans heller.
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 00:45   #141
 
Reg.datum: jul 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 105
Sharp$: 801

X
Stats: 102 - 265 - 1
ROI: 96.73%
Vinstprocent: 27.79%

Standard

Nu är det väl inte flöden av lagda spel som han letar efter utan isolerade stora insatser på statistiskt osannolika utgångar.
therealfake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 12:51   #142
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

sö 2012-11-11 20:00
Bra. Campeonato Brasileiro
Palmeiras - Fluminense 1 @ 2.70

Värsta kaos runt matchen. Från Palmeiras påstår att Fluminense är "skyldiga" att "ge tillbaks" 3 poeng från tidigare + att liga guldet är nästan säkrat.
Jag spelar 200 från futsal vinsten .
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-11, 12:56   #143
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Info är från killen som gav mig futsal info.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-12, 13:55   #144
 
Moffegrevs avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 1 278
Sharp$: 1644

Fighting 2013/2014
Stats: 40 - 92 - 6
ROI: 101.06%
Vinstprocent: 30.30%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Att den här tråden har vuxit sig 7 sidor lång är ju helt ofattbart?

Nej det är helt fantastiskt när folk försöker hitta mönster i slumpen. Som att försöka utröna vilken färg nästa roulettesnurr kommer fa baserat pa de senaste snurren.
__________________
Fighting 2013:

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+1), boored (+1), chanix (+1)
Moffegrev är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-04, 22:56   #145
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag är på semester i Serbiska Republiken och spenderar min tid på allt annat än internet. Därför skriver jag om triangel så sent. Idag spelade jag en rak tvåa på matchen mellan Zaragoza och Betis. Varför???? Dom som kritiserar och inte tror kan undersöka triangel mellan Zaragoza, Betis och Granada och efteråt skriva sina kritik och hån inlägg.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+25)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-05, 02:54   #146
 
Reg.datum: jul 2010
Ort: Malmö
Inlägg: 359
Sharp$: 2706
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag är på semester i Serbiska Republiken och spenderar min tid på allt annat än internet. Därför skriver jag om triangel så sent. Idag spelade jag en rak tvåa på matchen mellan Zaragoza och Betis. Varför???? Dom som kritiserar och inte tror kan undersöka triangel mellan Zaragoza, Betis och Granada och efteråt skriva sina kritik och hån inlägg.
Hade Zaragoza vunnit så hade du tagit ett annat tredje lag och hittat en annan triangel som gav dig rätt resultat där också? Att posta sådant här nonsens efter matchens slut är inte direkt meningsfullt..
Norrman90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 18:19   #147
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Espanyol - Mallorca 1
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 21:56   #148
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Norrman90 Visa inlägg
Hade Zaragoza vunnit så hade du tagit ett annat tredje lag och hittat en annan triangel som gav dig rätt resultat där också? Att posta sådant här nonsens efter matchens slut är inte direkt meningsfullt..
Idag postade jag i tid
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kingscania (+10)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 22:38   #149
 
Overkills avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 228
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Idag postade jag i tid
Hur stort är ditt sample på detta projekt?

Finns det ett stort underlag för att kunna dra några slutsatser angående detta?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-18, 23:26   #150
 
eventourss avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 59
Sharp$: 275
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Idag postade jag i tid
Haha. Seriöst såg du matchen? Jag såg hela matchen och jag kan säga att det skulle vara "triangel riggat" på att espanyol skulle greja det...nej nej. Med 3 sek kvar var den en boll 5cm utanför för Mallorca. Så nej.

OFFTOPIC: Men jag tackar och tar emot för segern då jag själv låg inne på esapnyol.

Men nej, ingen Triangel. Kolla matchen i efterhand och återkom med en vettig analys kring varför det skulle innefattas av "triangel riggen".

out.
__________________
"En sak är starkare än all världens arméer, en idé vars stund har kommit"

- Victor Hugo
eventours är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-19, 03:50   #151
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Även jag är skeptisk, men du kan ju inte bara avfärda hans resonemang med att en boll smet utanför, 3 sekunder före slutet, i en match! Även om matchbilden säger det mesta...

Manipulation av den mänskliga hjärnan är enklare än vi tror!
__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 17:32   #152
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Palmeiras-Sao Bernardo HT/FT 2/1@24 Expekt
Matchen är blockerad hos dom flesta bolag på Balkan. Jag kastar 50 kronor.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-01-31, 18:23   #153
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 33
Sharp$: 1719
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Palmeiras-Sao Bernardo HT/FT 2/1@24 Expekt
Matchen är blockerad hos dom flesta bolag på Balkan. Jag kastar 50 kronor.
Samma odds finns på Betfair. Små volymer för stunden, men säkerligen lättare att få in sin insats där än på övriga europeiska bolag. Hur påverkar Balkanblockaden värdet i matchen?
Sportstrader_swe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-01, 12:21   #154
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Vad är förklaringen när dom inte sitter, som i senaste matchen?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:32   #155
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

16:00 Droylsden-Gainsborough 1 @5.00
Misstänkt samarbete 3 för 3.

Gainsborough Droylsden 3:0

Gainsborough Droylsden 1:2
Droylsden Gainsborough 1:2

Droylsden Gainsborough 1:3
Gainsborough Droylsden 0:3

Droylsden Gainsborough 4:1
Gainsborough Droylsden 4:2

Gainsborough Droylsden 1:0
Droylsden Gainsborough 3:2

Gainsborough Droylsden 3:2
Droylsden Gainsborough 2:1
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:51   #156
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
16:00 Droylsden-Gainsborough 1 @5.00
Misstänkt samarbete 3 för 3.

Gainsborough Droylsden 3:0

Gainsborough Droylsden 1:2
Droylsden Gainsborough 1:2

Droylsden Gainsborough 1:3
Gainsborough Droylsden 0:3

Droylsden Gainsborough 4:1
Gainsborough Droylsden 4:2

Gainsborough Droylsden 1:0
Droylsden Gainsborough 3:2

Gainsborough Droylsden 3:2
Droylsden Gainsborough 2:1
Spännande tanke, men, vad skulle dom ha för utbyte av denna teori?
Slump?
Kommer syna denna match närmare, intressant odds.
fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:52   #157
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

18:45 Den Haag-Breda 2 @3.50
En till misstänkt samarbete + att Breda har tre raka vinster och Den Haag sista 10 matcher - 2 vinster och sista match 0-7 mot PSV.

Breda Den Haag 0:3 2.31 3.36 2.86 details 23.11.2012
Eredivisie 2011/2012
Breda Den Haag 4:0 1.91 3.47 3.73 details 25.02.2012
Den Haag Breda 3:0 2.30 3.37 2.87 details 03.12.2011
Eredivisie 2010/2011
Breda Den Haag 3:2 2.52 3.30 2.61 details 26.02.2011
Den Haag Breda 3:0

Senast redigerad av Grobarbn den 2013-02-09 klockan 09:56.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:54   #158
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fxstc98 Visa inlägg
Spännande tanke, men, vad skulle dom ha för utbyte av denna teori?
Slump?
Kommer syna denna match närmare, intressant odds.
Därför jag skriver att det är MISSTÄNKT samarbete
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 09:59   #159
 
fxstc98s avatar
 
Reg.datum: dec 2011
Ort: Pga jobb, lite här och där
Inlägg: 379
Sharp$: 3168


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Därför jag skriver att det är MISSTÄNKT samarbete
Illuminati
Intressant vilket som. Kan faktiskt va värt en liten peng.

fxstc98 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 11:27   #160
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3107
Standard

så vad har du spelet och till vilket odds?
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-09, 11:53   #161
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av marling Visa inlägg
så vad har du spelet och till vilket odds?
??????????? Ser du inte?
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 12:52   #162
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

SSV Jahn Regensburg - TSV Eintracht Braunschweig HT/FT 1/X @ 15,50
En kompis från Tyskland skickade tipset och säger att det är från "säkert" källa. Jag ska chansa och "kasta" 60 kronor.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 13:11   #163
 
Vladswes avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 49
Sharp$: 1224
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
SSV Jahn Regensburg - TSV Eintracht Braunschweig HT/FT 1/X @ 15,50
En kompis från Tyskland skickade tipset och säger att det är från "säkert" källa. Jag ska chansa och "kasta" 60 kronor.
19,5 på nordicbet
Vladswe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 13:12   #164
 
smaks avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 284
Sharp$: 1511

Smaks komplott
Stats: 60 - 71 - 5
ROI: 106.57%
Vinstprocent: 45.80%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
SSV Jahn Regensburg - TSV Eintracht Braunschweig HT/FT 1/X @ 15,50
En kompis från Tyskland skickade tipset och säger att det är från "säkert" källa. Jag ska chansa och "kasta" 60 kronor.

Hoppar på tåget. NB har 19,50

smak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 13:22   #165
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Samma här! 21.00 på marathon.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 13:31   #166
 
Reg.datum: feb 2013
Inlägg: 22
Sharp$: 4
Standard

gör som resten å hoppar oxå på tåget värt en liten peng
zandmark är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 14:30   #167
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 66
Sharp$: 148
Standard

ofta, sista laget mot första laget och 1/X skulle vara rätt ?
trollhattan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 14:39   #168
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Du har inget sheet över de spelsom du får ifrån dina kompisar?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 16:11   #169
 
Reg.datum: nov 2011
Ort: Region Örebro Län
Inlägg: 92
Sharp$: 280
Standard

Ryggat på den med 105kr, hoppas den sitter

Lycka till alla!
Farjkarlen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-15, 17:25   #170
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 66
Sharp$: 148
Standard

ser ju inte direkt bra ut

-Edit-

HT: 0-1

Senast redigerad av trollhattan den 2013-02-15 klockan 17:47.
trollhattan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 13:12   #171
 
djungelhjuls avatar
 
Reg.datum: apr 2011
Inlägg: 2 781
Sharp$: 3948

Sponsorpodden på Sharps
Stats: 3 - 8 - 1
ROI: 162.92%
Vinstprocent: 27.27%

Standard

Sånt här gillar väl du?

Head-to-head matcher: NK ZAGREB - ZADAR
29.09.12 1HN Zadar NK Zagreb 4 : 0
30.03.12 1HN NK Zagreb Zadar 2 : 0
24.09.11 1HN Zadar NK Zagreb 1 : 0
11.03.11 1HN NK Zagreb Zadar 1 : 0
28.08.10 1HN Zadar NK Zagreb 2 : 1
13.05.10 1HN Zadar NK Zagreb 1 : 0
20.11.09 1HN NK Zagreb Zadar 4 : 0
31.05.09 1HN NK Zagreb Zadar 3 : 1
15.03.09 1HN Zadar NK Zagreb 2 : 1

Finns det kanske win to nil på hemmalaget?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
djungelhjul är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 14:46   #172
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag spelade igår en etta med odds 2.15 och idag är odds 1.65.
Du har rätt - jag gillar såna "samarbete"
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 14:49   #173
 
henke111s avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 884
Sharp$: 3659
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag spelade igår en etta med odds 2.15 och idag är odds 1.65.
Du har rätt - jag gillar såna "samarbete"
Vilket bolag hade 2.15?
__________________
Det viktigaste är inte att vinna utan deltaga!
henke111 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 15:38   #174
BHF
 
BHFs avatar
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 74
Sharp$: 2030
Standard

1,75, kanske 1,80 som högst som jag såg och det skulle jag aldrig spela.
2,15 skulle jag spela alla dagar i veckan, om det fanns.
annars tycker jag att nu finns det stort värde i X2 2,63 bet365.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 17:29   #175
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mozzartbet i Serbien
Jag fick info i tid = onsdag efter 23:00. Från början var det 2.20

Senast redigerad av Grobarbn den 2013-02-22 klockan 17:38.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 17:43   #176
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

19:00 Zabok-Sibenik [email protected] Bwin
Från samma "källa". Odds sjönk från 2.80

20:00 Nimes - Istres 1 @1.90 (Mozzart)
Ingen info eller triangel. Nimes en förlust på 10 matcher och Istres en vinst på senaste 10 matcher

Senast redigerad av Grobarbn den 2013-02-22 klockan 17:49.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 17:55   #177
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Zagreb - Zadar 2-1
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-22, 21:16   #178
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
19:00 Zabok-Sibenik [email protected] Bwin
Från samma "källa". Odds sjönk från 2.80

20:00 Nimes - Istres 1 @1.90 (Mozzart)
Ingen info eller triangel. Nimes en förlust på 10 matcher och Istres en vinst på senaste 10 matcher
Är det någon som vågade spela?
Zabok-Sibenik 79-88
Nimes-Istres 1-0
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+5)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 13:41   #179
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Mallorca - Getafe [email protected]
Misstänkt samarbete 3 för 3 + Mallorca är i desperat behov att vinna och Getafe liger i ingenmansland.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 14:06   #180
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

16:00 Stranraer - Stenhousemuir X @3.30, X-X @6.00
Det snackas att matchen är fixad. Jag kastar 2 x 50 kronor
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 17:03   #181
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
16:00 Stranraer - Stenhousemuir X @3.30, X-X @6.00
Det snackas att matchen är fixad. Jag kastar 2 x 50 kronor
1-1 (1-1)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+10)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-23, 17:05   #182
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Mallorca - Getafe [email protected]
Misstänkt samarbete 3 för 3 + Mallorca är i desperat behov att vinna och Getafe liger i ingenmansland.
1-3 (1-0)
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 19:32   #183
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

http://www.marca.com/2013/05/29/en/f...369810945.html

Här kan ni läsa om uppgjorda matcher och trianglar. Efter läsningen förväntar jag mig fortsatt snack om troll, illuminati, andra planeter, idioter osv.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-29, 23:27   #184
 
Khans avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Inlägg: 172
Sharp$: 2322
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
http://www.marca.com/2013/05/29/en/f...369810945.html

Här kan ni läsa om uppgjorda matcher och trianglar. Efter läsningen förväntar jag mig fortsatt snack om troll, illuminati, andra planeter, idioter osv.
Du råkar inte veta var nästa del är? Kul läsning för övrigt.
Khan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 06:30   #185
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Knappast trovärdigt när de inte hänvisar till källor, polisrapporter etc. Allt som finns är bara en bunt citat som vem som helst kan diktera ihop.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 07:41   #186
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av KP Visa inlägg
Knappast trovärdigt när de inte hänvisar till källor, polisrapporter etc. Allt som finns är bara en bunt citat som vem som helst kan diktera ihop.
Tror du verkligen att en av största och mest renommerade tidningar i Spanien ska skriva om sådana saker bara så där.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 08:50   #187
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Tror du verkligen att en av största och mest renommerade tidningar i Spanien ska skriva om sådana saker bara så där.
Vrf inte? Tidningarna i Sverige hade nog fan kunnat göra det och oavsett om du redovisar något som detta som uppfattas som en konspirationside så är det nog bäst med källhänvisning
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 09:22   #188
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Vrf inte? Tidningarna i Sverige hade nog fan kunnat göra det och oavsett om du redovisar något som detta som uppfattas som en konspirationside så är det nog bäst med källhänvisning
Förstör du att om jag avslöjar källor,då automatiskt är dom misstänkta som inblandade? Vad tror du, varför alla vill bli anonyma?
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 09:43   #189
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Förstör du att om jag avslöjar källor,då automatiskt är dom misstänkta som inblandade? Vad tror du, varför alla vill bli anonyma?
Visst har journalister källskydd osv att tänka på, ingen begär att de ska namnge spelare heller. Men de borde iaf ange var dessa citat kommer ifrån och ur vilka sammanhang. Är det utdrag ur polisutredningar? Är det spelare som kontaktat tidningen själv? Lite mer kött än så krävs om man ska ta det seriöst.

Ang läggmatcher så är det redan känt sedan tidigare att UEFA utredde ca 500+ matcher även i högre ligor. Så det är inget hemligt med det. Att lag spelar på ett resultat som gynnar båda lagen ser man ofta också, händer titt som tätt speciellt i slutet av säsongen.
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 09:45   #190
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Förstör du att om jag avslöjar källor,då automatiskt är dom misstänkta som inblandade? Vad tror du, varför alla vill bli anonyma?
Och det är drf som ingen tar detta seriöst. Hur vet vi att spel A är hårt spelat hos svartbookien i Belgrad?
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-05-30, 10:02   #191
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Den där Marca artikeln passar iaf bra in Real Sociedad - Real Madrid matchen förra helgen där betfair omsättningen på den var mycket högre än på övriga laliga matcher och oddsen allmänt konstiga.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-07-14, 22:47   #192
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Behövs det mer bevis varför matchen var blockerad?
http://youtu.be/re90x_CFSUY
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-08-15, 12:38   #193
 
Philjays avatar
 
Reg.datum: maj 2010
Ort: Stockholm
Inlägg: 649
Sharp$: 3798


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Bump
Philjay är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td