Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-10-22, 16:56   #106
 
doobs avatar
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Skara, Sverige
Inlägg: 6 998
Sharp$: 838
Standard

Att den här tråden har vuxit sig 7 sidor lång är ju helt ofattbart?
doob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:44   #107
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Du finner inte att den som anklagar någon eller något ska lägga fram bevisen? Annars skulle jag kunna påstå vad som helst som den anklagade måste motbevisa...


Kämpa mänskligheten.
Har jag anklagat någon? Jag skrev "Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet". En sak är klar = alla tror att lägg matcher förekommer men utsträckningen och nivå är vi inte "överens". VM 82 Tyskland-Österrike, Alla vet men ingen har bevis. Jag ska inte röra i geting boet och fråga vad ni tycker om Sverige-Danmark 2-2 - inga bevis. Dom som ska skaffa bevis(polis,CIA,KGB, stazi,Mossad etc- nu överdriver jag) kan eller vill inte göra sitt jobb och som jag skrev tidigare - tror ni att dom skriver kvitto på sina smutsiga affärer. Om det är så lätt att skaffa bevis då ska kriminalitet vara nära 0.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:47   #108
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Grobarn - vad vi menar med bevis är inte att vi vill ha utdrag från bankkonton eller kvitton.

Följande skulle räcka för att jag skulle börja tro på dessa historier om tomtar och troll:

Flera väldigt trovärdiga tillkännagivanden från olika ligor, oberoende av varandra, som öppet, i bok, eller TV eller tidningar erkänner att de systematiskt och under lång tid sysslat med läggmatcher som elitfotbollsspelare och detaljerat och utläggande berättar detaljer om detta smutsiga spel.

Tills inga sådana trovärdiga berättelser finns så tvivlar jag.

Om man ska dra lite paraleller till vår värld: värdet i vad man riskerar i form av intäkter från en hel karriär som elitfotbollspelare kontra pengarna man i bästa fall kan få in som enskild spelare för mutor kan inte möjligen gå ihop.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
AndreasB1897 (+5)

Senast redigerad av FrankieJr den 2012-10-22 klockan 17:51.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:48   #109
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av doob Visa inlägg
Att den här tråden har vuxit sig 7 sidor lång är ju helt ofattbart?
Och att du har läst alla
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 17:50   #110
 
joemags avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Linköping
Inlägg: 383
Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Har jag anklagat någon? Jag skrev "Halmstad-Värnamo HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Backtracka i evighet". En sak är klar = alla tror att lägg matcher förekommer men utsträckningen och nivå är vi inte "överens". VM 82 Tyskland-Österrike, Alla vet men ingen har bevis. Jag ska inte röra i geting boet och fråga vad ni tycker om Sverige-Danmark 2-2 - inga bevis. Dom som ska skaffa bevis(polis,CIA,KGB, stazi,Mossad etc- nu överdriver jag) kan eller vill inte göra sitt jobb och som jag skrev tidigare - tror ni att dom skriver kvitto på sina smutsiga affärer. Om det är så lätt att skaffa bevis då ska kriminalitet vara nära 0.
Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:02   #111
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Grobarn - vad vi menar med bevis är inte att vi vill ha utdrag från bankkonton eller kvitton.

Följande skulle räcka för att jag skulle börja tro på dessa historier om tomtar och troll:

Flera väldigt trovärdiga tillkännagivanden från olika ligor, oberoende av varandra, som öppet, i bok, eller TV eller tidningar erkänner att de systematiskt och under lång tid sysslat med läggmatcher som elitfotbollsspelare och detaljerat och utläggande berättar detaljer om detta smutsiga spel.

Tills inga sådana trovärdiga berättelser finns så tvivlar jag.
Jag respekterar din tvivel och att vi har olika åsikter. Jag är gift i 14 år och kommer inte på många saker som jag och frugan har samma åsikter om, men respekterar och tillåter att alla har sina åsikter(Nu hamnar jag i språk problem. Jag skulle uttrycka mig mycket bättre på serbiska men jag hoppas att du förstör vad jag vill sega.). Jag är inte ute att övertyga någon om någonting - jag bara delar mina tankar och info som jag får ibland.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:04   #112
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.
Slutade spela vid 2-2???? I 87-e minut om jag kommer ihåg.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:04   #113
 
FrankieJrs avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 534
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grobarbn Visa inlägg
Jag respekterar din tvivel och att vi har olika åsikter. Jag är gift i 14 år och kommer inte på många saker som jag och frugan har samma åsikter om, men respekterar och tillåter att alla har sina åsikter(Nu hamnar jag i språk problem. Jag skulle uttrycka mig mycket bättre på serbiska men jag hoppas att du förstör vad jag vill sega.). Jag är inte ute att övertyga någon om någonting - jag bara delar mina tankar och info som jag får ibland.
OK. Men vi kan sluta här med följande:

1. Du påstår en sak som framstår som extremt osannolik och som är väldigt svår att bevisa.
2. Vi andra tror inte på det du säger, pga ovan nämnda orsaker: svårt att bevisa samt framstår det som väldigt osannolikt.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:11   #114
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av joemag Visa inlägg
Fast 2-2-matchen var ju ett resultat båda lagen tjänade på. Jag tror mycket väl att båda lagen nöjde sig och slutade spela fotboll vid 2-2 men jag tror INTE att det blev 2-2 för att den serbiska maffian betalade båda lagen.
Slutade spela vid 2-2???? I 87-e minut om jag kommer ihåg. Måste serbiska maffian bli inblandat i alla misstänkta matcher?
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-22, 18:29   #115
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
OK. Men vi kan sluta här med följande:

1. Du påstår en sak som framstår som extremt osannolik och som är väldigt svår att bevisa.
2. Vi andra tror inte på det du säger, pga ovan nämnda orsaker: svårt att bevisa samt framstår det som väldigt osannolikt.
1. För dig är det extrmt osannolikt och det respekterar jag. Tillåt att för mig blir det bara lite eller inte alls osannolikt.
2. Det är upp till dig att tro eller inte på vad jag säger. Vi är vuxna människor och självklart, att du ska ta ställning och avgöra om du ska tro på någonting eller inte.
Istället att tillsammans "kämpar" mot spelbolag, vi spiller tid och energi på saker som alla har olika åsikter, erfarenheter osv. 100 människor - 100 åsikter.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-23, 18:03   #116
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Wycombe - Barnet 2/1 @30.00.
Ingen lägg match. Min chansning för små pengar. Hörde rykte att det ska bli så men som sagt min chansning.

Senast redigerad av Grobarbn den 2012-10-23 klockan 18:04.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-23, 18:24   #117
 
DamageINCs avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 861
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SportsInvesting Visa inlägg
Borde ej skriva om detta har men gor undantag en gang och det blir aven min sista inlagg angende laggmatcher.Bada matcher i ar mellan Angelholm och Oster har varit uppgjorda pa forhand.

Ror sig ej om nagra hundra tusen da oddset var 31 ggr pengarna i forsta matchen som gick fran 2-1. Har vet att jag att vissa dumma idioter aven bettade online denna match hos bl betsson . Finns nagra har pa forumet som sitter nere pa Malta och jobbar pa betsson och kan sakert bekrafta(men det far de tyvarr ej gora oppet ni kan fraga om ni kanner nan av de) att de stangde for spel denna bet efter nagra hunda euro bets redan.

Sa allt jag kan saga att dessa 2 matcher bettades mkt tungt hos lokala bookies i lokaler allt fran England,Schweiz,Belgien ner till Balkan lander. Sag att de fick igenom 50 000 euro pa forsta matchen x 31 sa kan aven du fatta att det ej ror sig om nagra hundra tusen.

Att bada dessa matcher forsta fran 2/1 och andra 2-2 stangs ner for spel hos minst 10 olika bookmakers(som jag kanner till) efter bookiebets att bada bets blir vinnande racker som bevis for mig. Visst kan sitta har och hitta pa och det e helt klart lattare att ej tro pa detta da det e ngt nytt for de flesta, men da jag sjalv jobbar som bookie och kanner massa folk i branschen sa fick jag reda pa detta nagra timmar innan bada matcher.

Ar givetvis mkt svart att betta pa sant men de som kanner till detta i god tid kan fa igenom en hel del pengar ,da de kan betta pa det i tusentals bookmakers i minst 30 olika lander(och da snackar jag ej om online bookies alls).
Om spelbolagen nu vet detta (jag antar att man har någon typ av bevis om man "vet" någonting), varför gör de inte allt i sin makt för att få till en polisutredning kring berörda matcher? Eller gör de det? Det känns ju inte som om det kan vara så omöjligt att få någon att läcka någonstans om detta nu sker så ofta med tanke på hur många personer som måste vara inblandade, samt att andra indicier så som insatsfördelning uppenbarligen finns.
__________________
Following our instinct not a trend
go against the grain until the end
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 08:16   #118
 
Analyss avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 319
Sharp$: 1905
Standard

Funderar fortfarande på hur dessa pengar skulle komma lagen till godo?

I ett påstående någon sida tillbaka så nämndes (givetvis utan källa) siffror på 15,5 miljoner euro i vinster på en match mellan Ängelholm och Öster.

Om bara en bråkdel av denna summan skulle gå till någon utav klubbarna vore det ju rena rama julafton. Hur döljs detta? Används pengarna inte alls sportsligt utan bara till spelare/ledares privata nöjen?
__________________

Kungen av roulette, Sputnik: "Haha har en edge runtt 8% utan mätutrustning" "du vet ingenting om roulette"
Skrivbordssoldat: J-Donadoni "Skulle yttra betydligt hårdare ord om jag fick känna på ”Analys” öga mot öga" "han borde omedelbart ha en ban"
Analys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-24, 08:27   #119
 
Pacmans avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 769
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Skandalen som var 2010-2011 i Finland med RoPS så var ju inte "laget" eller föreningen inblandad utan det var enskilda spelare som tog mutor för att fixa resultaten. Beroende på vad som skulle fixas så var summan mellan 1500 EUR till 10.000 EUR. Dessa betalades ofta ut i cash direkt till spelarna i deras hem eller på andra ställen ute på stan.
__________________
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-10-26, 16:59   #120
 
Grobarbns avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Inlägg: 1 213
Sharp$: 3392


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Italiens fotbolls förbund medgav idag att pågår process mot Napoli och några spelare. Det är match mot Sampdoria från 2010 som är i fokus.
Grobarbn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td