Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-12-03, 14:54   #1
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Europa League 6/12


När jag ändå håller på så kommer här även tankar för EL. Jag har samma önskemål som för CL-tråden; jag vill inte bara veta vad ni spelar, utan även varför ni spelar det. Då får vi en givande diskussion som är alla till gagn! (observera gammalsvenskan, riktigt nöjd med den!!! )

viktoria plzen vs atletico madrid [email protected]
plzen 10p vinner gruppen om man slår atletico 12p. plzen har uppehåll till slutet av februari medan atl gick en tuff match mot real 1/12 och har barca 14/12. Oerhört viktigt skede av säsongen för atl i la liga. man måst prestera nu för att hänga kvar i toppen och det är inte omöjligt att man vilar många spelare mot plzen. väderprognos är minusgrader och snöfall vilket bidrar till en större skaderisk med tanke på vad för klimat atl är vana vid. plzen gör en drömsäsong och jag tror man gärna vill ta denna skalp då man kan vila spelarna efteråt.

hapoel tel aviv vs academica de coimbra [email protected], [email protected], [email protected]
båda lagen är ute och coimbra skickar reserverna? risk dock att även hapoel gör det, men tåls att kollas upp

fenerbache vs borussia m'gladbach [email protected], [email protected], [email protected]
båda lagen klara som gruppvinnare resp runner-up. tanken är att båda lagen luftar bänken och då har fenerbache mer kvalitet och en fanatisk publik.

ael limassol vs olympique marseille [email protected]
båda lagen utslagna och marseille tufft schema och många skador hade helst lämnat wo? kolla trupper.

krc genk vs fc basel [email protected]
genk är klara. basel likaså så länge man inte förlorar samtidigt som videoton vinner. vid seger blir basel gruppsegrare. basel har mycket god form och slog senast ligaledarna i swiss super league, st gallen. genk mer frågetecken över formen, bra värdemätare idag 2/12 då man möter lokeren (Edit: 3-4, vinst Genk)

sporting lisbon vs videoton 2@5
sporting har inget att spela för mer än hedern. videoton har chans till avancemang men då MÅSTE man vinna. tumregeln är att lag som har något att spela om ofta slår lag utan motivation. vad ställer sporting upp med för lag?

tottenham vs panathinaikos [email protected]
tottenham har riktigt, riktigt bra form men tufft schema. tre svåra matcher på 6 dagar 25/11-1/12 i form av wh, liverpool och fulham. innan dess tuffa matcher mot arsenal (t med 10 man i 75 min) och lazio. borde tära på spelarna och frågan är hur viktig el är för villas-boas då man dessutom har tuff bortamatch mot everton till helgen. panathinaikos är ett stort frågetecken denna säsong, men man har börjat ta sig lite på slutet. 5 av 10 matcher (Edit: i gruppen) har slutat med kryss, ingen match hittills med bortaseger.

athletic bilbao vs sparta prag [email protected], X2@~1.98
bilbao har verkligen inte imponerat denna säsong och haft svårt att få till resultaten i alla tävlingar. man verkar skita högaktningsfullt i el och luftar bänken mot prag då man har fyra matcher på tio dagar 6/12-16/12, bl a en riktigt viktig match mot celta de vigo 9/12. Prag har uppehåll till slutet av februari och vill säkert ta med sig en seger. dessutom fint klimat och man är nog rätt glada i att åka ner. trupper?

bayer leverkusen vs rosenborg [email protected]
leverkusen ligger på andra plats i bundesliga och vilar troligen ett antal spelare. rosenborg har avslutat sin säsong och kommer med ordinarie trupp? rosenborg har gjort det bra i el och har knappa förluster hemma mot leverkusen (0-1) och hemma mot kharkiv (1-2, rbk ledde med tio minuter kvar). spelet helt beroende på trupperna.

rapid wien vs metalist kharkiv
helt beroende på trupper, metalist har uppehåll till mars efter denna match vilket kanske betyder att man trots att man är klara mönstrar ett starkt lag. wien har ett par matcher i ligan kvar och kan tänkas fokusera på dessa och vila. isf ah på metalist. är det tvärtom metalist som vilar och wien som kommer med ordinarie trupp känns X ganska spelvärt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Jinx (+3)

Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-03 klockan 17:30.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:03   #2
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

En sak som jag har tänkte på angående den andra matchen är att spelarna i Academica inte är så överdrivet glada i att åka till ett land där det var krig (eller nästan iallafall) för endast någon vecka sedan.

I övrigt så tänker vi samma på en hel del av spelen men har ej bestämt mig något närmare än att jag har ringat in de på förhand intressanta matcherna.

GL!
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 15:49   #3
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
En sak som jag har tänkte på angående den andra matchen är att spelarna i Academica inte är så överdrivet glada i att åka till ett land där det var krig (eller nästan iallafall) för endast någon vecka sedan.

I övrigt så tänker vi samma på en hel del av spelen men har ej bestämt mig något närmare än att jag har ringat in de på förhand intressanta matcherna.

GL!
Nej i den matchen påverkar det väl framför allt om man skickar ordinarie spelare. Reserver vill väl alltid göra bra ifrån sig för att slå sig in i förstaelvan...

Detta är precis som för dig bara tankar, det enda spel jag lagt är [email protected] (oddset på 2.75 är ifrån igår) och jag la en rek på den matchen i speldagboken.

Vilka matcher är intressanta i dina ögon?
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 16:21   #4
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Vad tror ni om högt uppskattade laget Liverpool då?
Vid oavgjord eller förlust så kan man åka ur. Man möter Udinese som redan åkt ut vad jag har förstått det. runt 2 odds på pool.
Vid seger för Pool så är man vidare.

Senast redigerad av trance_error den 2012-12-03 klockan 16:23.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-03, 17:26   #5
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Jag har funderat på den matchen en del, men med tanke på hur Brendan Rogers prioriterat hittils och att man har en ganska svår bortamatch mot WH till helgen så skulle jag avvakta startelvor..
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 11:30   #6
 
Lawios avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 561
Sharp$: 1771
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Jag har funderat på den matchen en del, men med tanke på hur Brendan Rogers prioriterat hittils och att man har en ganska svår bortamatch mot WH till helgen så skulle jag avvakta startelvor..
Brendan har sagt att de kommer satsa hårt på EL den här säsongen. Jag hörde honom säga det i serien Being Liverpool. Jag tror att han kommer mönstra en stark elva.
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 12:14   #7
 
Krille25s avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 982
Sharp$: 3088

Krilles Fotbolls Bok
Stats: 101 - 131 - 16
ROI: 114.70%
Vinstprocent: 43.53%

Standard

Suarez är ju även anstängd i helgens match mot west ham,så han kommer garanterat att starta på Torsdag
Krille25 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 12:41   #8
 
Rojiblancos avatar
 
Reg.datum: feb 2012
Ort: Knivsöder
Inlägg: 514
Sharp$: 1005

Hoppas att du har lämnat
Stats: 173 - 153 - 18
ROI: 101.86%
Vinstprocent: 53.07%

Standard

Falcao har ännu inte lirat en minut i El, likaså Arda, Godin, och Juanfran och har svårt att se att de åker med på torsdag. Man behöver dock barra oavgjort och tror man ändå klara av det.
__________________
Vin är för dom som tror...
Öl är för oss som vet!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
slindoffer (+1)
Rojiblanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 14:24   #9
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Atleticos trupp:

CONVOCATORIA
Porteros
1. Sergio Asenjo
13. Courtois

DEFENSAS
12. Pulido
15. Cisma
17. Silvio
18. Cata Díaz
20. Juanfran
23. Miranda
26. Manquillo
42. Kader

CENTROCAMPISTAS
5. Tiago
6. Koke
8. Raúl García
21. Emre
28. Saúl

DELANTEROS
7. Adrián
19. Diego Costa
27. Pedro


Hur rankar Rojiblanco och Trance_Error denna trupp (Edit: och alla andra förstås )? De som saknas är Diego Godin och Felipe Luis i försvaret. På mf Turan, Mario Suarez, Rodriguez och Gabi. Falcao vilar också

Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-04 klockan 14:27.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 14:47   #10
 
trance_errors avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 6 295
Sharp$: 1094
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av slindoffer Visa inlägg
Atleticos trupp:

CONVOCATORIA
Porteros
1. Sergio Asenjo
13. Courtois

DEFENSAS
12. Pulido
15. Cisma
17. Silvio
18. Cata Díaz
20. Juanfran
23. Miranda
26. Manquillo
42. Kader

CENTROCAMPISTAS
5. Tiago
6. Koke
8. Raúl García
21. Emre
28. Saúl

DELANTEROS
7. Adrián
19. Diego Costa
27. Pedro


Hur rankar Rojiblanco och Trance_Error denna trupp (Edit: och alla andra förstås )? De som saknas är Diego Godin och Felipe Luis i försvaret. På mf Turan, Mario Suarez, Rodriguez och Gabi. Falcao vilar också
Försvaret ser helt ok ut, ska man hitta nåt fel så är det mittfältet och saknaden av Falcao. Tycker det är en svår match på förhand. Atletico är så pass teknisk skickligt lag ändå. Jag avstår spel iaf gl
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-04, 15:05   #11
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

Det intressanta blir väl vad för Atl till slut ställer på planen, samt vad för lag Plzen har Jag har tagit spelet innan jag visste något, som en kvalificerad gissning att Plzen har ett mycket mer ordinare lag än Atletico, samt att tjeckerna nog är mer bekväma med vädret. Asenjo på presskonferensen så han står?

Senast redigerad av slindoffer den 2012-12-04 klockan 15:06.
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 10:54   #12
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Göteborg
Inlägg: 403
Sharp$: 1077

Fotboll 13/14
Stats: 30 - 32 - 6
ROI: 107.28%
Vinstprocent: 48.39%

Standard

https://www.sharps.se/rekar-speltips/...-league-216957

Vad tror ni om den?
slindoffer är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 13:04   #13
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har själv plockat sendan två veckor Fenerbache, Limasol samt Maribor. Alla motståndare till dessa lag är antingen utslagna eller vidare. Fener tror jag vinner, men hemmaplan och mer motiverade reserver än Gl´bach. Limasol, hemmaplan och siktar nog mot sin första vinst och Maribor mot Lazio som jag gissar åker med reservlaget.

Som sagt lirades för två veckor sedan, vanligvis brukar oddsen ha droppat mer än vad de gjort nu, så är kanske fel ute denna gång.

Har sedan tidigare Plzen vinna sin grupp till 10x vilket är samma som hemmavinst, och även Bordeaux vinna sin grupp till 4.5x, sä där ligger man bra till på 1X.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 14:00   #14
 
mangofreaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 538
Standard

Har själv spelat på Fener 1 och Rubin Kazan 2 i en dubbel. Fenerbahce har en bredare och starkare trupp och på hemmaplan är man alltid taggade. Deras tränare tar EL på fullaste allvar då laget missat CL pga. diverse orsaker. Rubin Kazan är ett rutinerat lag som sällan roterar alltför mycket, Partizan kommer vara hungriga men de har ett otroligt ungt lag och jag tror att Rubin är för starka helt enkelt.
mangofreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-12-05, 15:58   #15
 
marlings avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 290
Sharp$: 3105
Standard

Vad gäller vid samma poäng?

Tänker om t.e.x Basel spelar X och videon vinner
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td