Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-04, 22:46   #1
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

6/3 16:00 the Championship


Jag klev på hårt förra helgen men fick tyvärr inte full utdelning, lite oflax gjorde att nettot bara blev lillplus.

Ny omgång och det ser intressant ut på ett par håll;
Mest lockande alla kategorier är QPR-WBA där jag lirar QPR +0,5 @ 1,85 rätt hårt vilket kan bli tokfel men matematiskt är det ett jättelir.

QPR har haft enorma problem med ägarbilden och laget har varit utskrattat då man bytt manager var 10e vecka ungefär. Detta satte sin prägel på laget som inte alls bjöd upp efter att J. Magilton fick gå. Det syntes dock en klar förbättring redan mot hemma mot Donc för ett par veckor sedan då man vann 2-1 och såg hyggligt ut. Samtidigt ändrades ägarbilden och ryktena om en ny manager på långt kontrakt började cirkulera. Detta accentuerades förra helgen då det var mer eller mindre klart..och insatsen mot Boro, 0-2, var riktigt riktigt bra. Två i ramen och bra tryck sista 30. I måndags kväll tog Neil Warnock över (3,5 år) och nu blåser helt andra vindar inom klubben, NW är någon man litar på. Fansen är nöjda, man kommer stå bakom sitt lag på lördag och spelarna är också nöjda, ryktet säger att en handfull var föga intresserade under M. Harford. Laget ser bra ut, inga nya skador att rapportera vad jag vet...och motivationen behöver vi inte fundera på. Problemet är dock WBA, WBA är ett lag QPR ALLTID har svårt för och mest radat upp torsk mot. Men, WBA står i 2,15 att vinna matchen! Laget har inte toppform; en seger på de senaste fem, 8 vinster av 17 på bortaplan och inte en bortaseger på de senaste tre, dessutom möter man ett lag som är absolut toppmotiverat i botten av tabellen med ny manager och ALDRIG förlorar hälften av sina hemmamatcher i den här divisionen! Avslutningsvis såg West Brom tydligen slitet ut mot Derby senast och har matchats hårt på slutet, OCH man hade åtta (!) man på landslagsuppdrag i veckan. Visst, WBA är klassen bättre och jagas av Forrest men de kommer få hett om öronen här, det finns inte på kartan att dessa odds är korrekt satta! Jag lirar iaf hemmalaget +0,5 @ 1,85.

QPR-West Brom, QPR +0,5 @ 1,85 8/10u


Jag har också lirat Boro en hel del på slutet med blandat utfall. Jag gör det igen då Cardiff känns som alldeles för stor favorit. Cardiff är bra, absolut, och framför allt är man bra i Wales. Men, vi som följt Cardiff känner till deras enorma skadeproblem som följt laget sedan jul ungefär. Senast fick man rejält med smisk borta mot Preston, 0-3, och formen är faktiskt klart tveksam, ingen seger sedan Posh hemma 9/2. Vad jag vet ser skadeläget likadant ut idag, mao ett lass normalt sett ordinarie gubbar out. Det ryktas vidare om ekonomiska problem och efter fighten senast hade tydligen managern D. Jones och ordföranden en del "meningsskiljaktigheter". Saker som detta är aldrig bra, jag tror absolut inte att Cardiff kan nå PL den här säsongen som det ser ut just nu. Boro har som vi vet stärkt upp laget rejält under jul och man ser bättre och bättre ut allt eftersom. Det blev rejält strid mot QPR senat och 2-0 var sett till spelet i överkant. Bortaplan har genererat två raka pisk men insatserna såväl mot Forrest senast som Blackpool innan det har varit spelmässigt väldigt bra, jag är INTE oroad för formen. Skadeläget är heller inget att gnälla på. Nu prissätts Cardiff kring 2,20 -0,5, det anser jag vara för lågt. Jag håller Boro som bättre just nu och man vet att bortaspelet måste förbättras om det ska bli play-off. Jag har själv lirat Boro +0,25 @ 2,06 hos Ladbrokes och det tycker jag absolut att man ska ta innan de sänker. Inget superlir men väl värt lite över medel.

Cardiff-Middlesbrough, Boro +0,25 @ 2,06 6/10u


Vidare lirar jag också SU borta mot Palace +0 @ 1,92 vilket jag inte trodde man skulle få men Palace har ny manager och det kan nog trycka upp oddset lite inför helgen. Palace har varit kalasbra under säsongen men ekonomin är körd i botten och man fick 10 poängs avdrag nyligen, laget är till salu och drivs nu av konkursförvaltare. I måndags lämnade N. Warnock plus assistenterna för QPR och jag känner till den här gubben rätt väl, utan honom lär motivationen försvinna tämligen fort hos vissa av spelarna. Med all sannolikhet försvinner 2-3 spelare till QPR under denna eller nästa säsong, däribland finns säkerligen D. Ambrose (16 mål) och N. Danns, båda tokordinarie på Palace mf. Hur ställer de sig till P. Hart & gamle fw D. Freedman som tog över i förrgår, jag är mycket tveksam till inställningen och det lutar nog åt att Palace kan åka ur. SU har som vi vet haft 1000 skador och jag har gått emot laget en hel del den här säsongen. Nu är dock både lagkaptenen C. Morgan och mb-kollegan Seip åter vilket är klara plus, vidare lirade Williamson, Kallio, Nosworthy, Mongomery & Harper alla mot Plymouth senast vilket gör att det plötsligt ser fullt okej ut i SU. Borta dock bäste fw D. Henderson som fortfarande är avstängd, minus givetvis. Normalt ska Palace vara favorit här men med dessa omständigheter är det faktiskt tvärt om. SU är ett klasslag som jagar play-off medan klasslirarna i Palace kommer lämna för ett annat lag, antingen nu eller i sommar. Jag tror att SU kommer att spelas ner mer innan 16:00 på lördag så jag tar 2:an +0 redan nu.

C. Palace - Sheffield U., SU +0 @ 1,92 4u


Detta är vad jag har lirat såhär långt, plus Posh +0 @ 1,92 som Portugisen rekat redan innan, dock har jag samma insats som på SU där pga mittfältsförändringarna i Posh. Det kan komma någon till rek innan lördag, bara så ni vet..

Kom igen!

Senast redigerad av Ex Punter den 2010-03-04 klockan 23:11.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 23:14   #2
dNa
 
dNas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 868
Sharp$: 255
Standard

Uppskattas
dNa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-04, 23:17   #3
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Ett litet men nog så viktigt tillägg: WBA har lirat match 18-20-23-26-30/1, 3-6-9-13-16-21-24-27/2..och i veckan skeppades 8 man ut på landslagsuppdrag....tuffa tag.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 05:48   #4
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Hatten av +1. Hade totalt missat WBA's hårda schema.

Vad tror du om Leicester 0 borta mot Sheffield W till 1.95? Tycker det känns som ett bra spel...Leicester har verkligen visat vilja på sistonde, och med en vinst här samtidigt som Swansea förlorar tar man fjärdeplatsen i tabellen. Darren Purse, Sheffields kapten ev. fortsatt skadad...administration-rykten kring klubben skapar kanske oro i truppen.
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 07:06   #5
 
mangofreaks avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 183
Sharp$: 538
Standard

Härligt Ex punter! Alltid kul att läsa dina rek.

En dum fråga bara, vad innebär +0,5 samt +0,25? Inte så insatt i hcp-spel, och sidorna från google ger mig inte så mycket vett i skallen heller
mangofreak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 07:11   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Tack för spelen punter, osäker på QPR men de andra två är högintressanta.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 07:34   #7
 
Qirrens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 169
Sharp$: 421

Hi-diddly-ho
Stats: 770 - 730 - 56
ROI: 110.07%
Vinstprocent: 51.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mangofreak Visa inlägg
Härligt Ex punter! Alltid kul att läsa dina rek.

En dum fråga bara, vad innebär +0,5 samt +0,25? Inte så insatt i hcp-spel, och sidorna från google ger mig inte så mycket vett i skallen heller
Läs igenom spelskolan som du finner länk till längst upp på sidan.
__________________
Hard work takes the gamble out of gambling.
Qirren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 08:28   #8
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Nja, du vet ju vad jag tycker om SW; överstreckat halvuselt gäng. Men de är alltid bra hemma, eller iaf rätt svårslaget och har en hygglig manager. Enligt BBC är KK-risken borta men det tror man väl inte på..brukar mest vara snack. Men de kommer från 0-5 borta mot Reading och har inte gjort mål på tre fighter, det borde leda till "viss" motivation. Leic är klassen bättre men kommer från toppmötet med Nottingham och innan det måstematchen borta mot Donc så kanske är man inte fulladdade idag. Det kan givetvis räcka ändå men glöm inte att vi fick 2,05 borta mot Donc.. Jag är inte heeeeelt säker på värdet nu så mer än lillpeng tycker jag inte den är värd.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 19:42   #9
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Ett lir till...

Har också plockat in Derby -0,5 @ 2,02 hemma mot Watford. Derby är klart bättre nu än under första halvan av säsongen och har klättrat till 16e efter en absolut usel start. Laget har nu två raka förluster (Swans & WBA) och såg lite slitet ut mot Swans i en tuff match men var faktiskt bättre i stora delar av fighten borta mot WBA och jag är inte speciellt orolig för formen ändå. Hemmaspelet är väl okej sett till säsongen (9 segrar på 17), men fyra segrar på de senaste fem i ligan visar nog mer av hur mycket bättre man är nu jämfört med innan jul. Skadeläget är även det på väg att bli klart bättre än på länge, dock saknas fortsatt Kris Commons på mf, det är ett klart minus och det jag anser tala mest emot liret. Watford tog jag +0,5 hemma mot Newc förra helgen men då stod Newc i dubbelt och det är i princip alltid snett på bortaplan i den här ligan. En helt okej insats blev det från Watford trots torsken så formen är det inget fel på. Nu är det dock bortaplan igen, mao problem modell större - inte en seger sedan 17/10 och borta mot Derby har man bara vunnit en gång de senaste åtta mötena! Visst ska trender brytas men T. Cleverley saknas på mf igen, jätteminus, mb J. DeMerit fick kliva av landskampen mot Holland i veckan och är lite tveksam, vidare har tre andra ordinarie varit på landskampsuppdrag (Helguson, Lansbury & Loach). Det pratas även i Watford om ekonomiska problem och tydligen har man missat en betalning till QPR för lånet av Helgusson..huruvida det finns någon sanning i detta är inte säkert men det klassiska ingen rök utan eld brukar gälla allt som oftast.

Jag är tämligen övertygad om att Derby kommer göra en bra insats idag, man har 13 omgångar kvar att spela så det är ingen större risk för gnetspel och efter två raka pisk blir det laddning. Watford är inte alls dåligt, det är inget lag i den här ligan, men bortaspelet är uselt, man saknar sin bäste mf och kan ha en del slitna nyckelgubbar. Jag gillar Derby och var sugen redan mot WB senast, dock stog jag över när Commons var out. Nu är motståndet ett helt annat, det är hemmaplan och man har statistiken med sig, jag tror hemmalaget vinner klart fler än hälften av dessa möten!

Derby-Watford, Derby -0,5 @ 2,02, 6/10u
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 00:09   #10
 
forxas avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 23
Sharp$: 7
Standard

Fan kan ju inte lira något av dessa på Expekt.
Fina spel!
forxa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 11:46   #11
PHX
 
PHXs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 134
Sharp$: 271
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Hatten av +1. Hade totalt missat WBA's hårda schema.

Vad tror du om Leicester 0 borta mot Sheffield W till 1.95? Tycker det känns som ett bra spel...Leicester har verkligen visat vilja på sistonde, och med en vinst här samtidigt som Swansea förlorar tar man fjärdeplatsen i tabellen. Darren Purse, Sheffields kapten ev. fortsatt skadad...administration-rykten kring klubben skapar kanske oro i truppen.

Sitter också och spånar på DNB Leicester/X2 här. Sheffield W har inte gjort mål på 3 matcher och som du säger, rykten om kris i klubben kan inte påverka spelarna positivt... frågan är dock hur revanschsugna man är efter 5-0 mot Reading senast?
-
Ex Punter, fina rekar! (Dock skulle lite styckesindelning inte skada. )
PHX är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 11:48   #12
 
ryggovics avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 341
Sharp$: 634


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

I like your rekar!
ryggovic är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 19:11   #13
 
Damphousses avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 34
Sharp$: 1004
Standard

Stort tack Ex Punter.
Dina rekar är mycket informativa och jag tvivlar inte på att din kunskap gör att du är vinnande i längden.

Testade själv Derby samt rak etta på QPR utifrån din info - satt som ett smack
Damphousse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 19:15   #14
Banned
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 1 498
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Thumbs up

Snyggt, jobbat Ex Punter - You the man...!

YNWA
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-06, 19:24   #15
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Lyckades missa derby och välja bort QPR pga lågt odds i jämförelse med ditt. Trist men sånt är livet. Reka på!
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td