Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-03-08, 22:02   #1
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

9/3 the Championship 20:45-21:00


Det rullar på rätt så hyggligt och det blev plusnetto även i helgen. Jag tror det är goda chanser till plus idag igen men i spel kan man vara lugn, man blir aldrig kartig.

Jag lirade QPR +0,5 i helgen och jag lirar dem idag igen, dock -0,5 nu. QPR möter Plymouth hemma och betalar 1,80 på ett par håll, det tar jag faktiskt utan att blinka. QPR bytte manager under stort tumult och visade lite av sitt riktiga jag då det blev 3-1 mot WBA. Insatsen den bästa under hela säsongen får jag höra från London men om inte man tar 3 poäng idag är den segern inte mycket värd, då är QPR indraget i skiten igen. Mao full laddning igen och med Warnock som manager behöver man inte oroa sig, han tolererar inget annat.

Laget ser antagligen ut som mot WBA, möjligen går ymf Lee Cook in i laget, han var influensasjuk senast. Plymouth är inte så uselt men ser ut att åka ur den här säsongen. Laget vinner helt enkelt för få matcher, fyra hemma och fyra borta...på 33 fighter! Jag är dock övertygad om att problemet inte ligger hos relativt nye managern Paul Marimer utan hos den förre...usle Paul Sturrock, som givetvis fick gå. Laget är hyggligt, inte mer och man har väl några spelare som är okej; D. Johnson & C. Fletcher på mf duger och fw R. Fallon skulle kunna göra 10 mål en bra säsong... Formen är inte så usel, fyra raka utan vinst men då mot lag som SU, Leicester & Swans, det är tufft. Nu dras dock Plymouth med en del skador, mb R. Johnson är out igen och två gubbar gick sönder på mf senast mot Preston, dock en inbytt så det blir bara en ändring där. Det är också intressant att höra managern säga att de HADE kunnat lira om det var kris men med tanke på det tuffa schemat får de vila. OCH, efter den här matchen kommer Coventry, BC & Scunthorpe, dvs två av tre lag som mycket väl kan bli indragna i överlevnadsstriden, det känns so om de matcherna prioriteras före denna. Idag kommer Plym spela för en poäng och lite på chans. De har statistiken med sig (10 raka möten utan förlust!!) men det lär bara tagga QPR än mer idag...

Jag gillar QPR just nu, de kommer inte vika ner sig och är klassen bättre i grunden. Jag tror detta är hämtgurka men givetvis är oddset inte lika bra som i helgen. Hög insats ändå!

QPR-Plymouth, QPR -0,5 @ 1,80 7/10u


Jag lirar också Ipswich hemma mot Cardiff -0,25 @ 2,00.
Ipswich är ett lag som underpresterat nästan hela säsongen men funnit lite form och klättrat i tabellen. Ipswich är heller inget bottenlag utan ska snarare fightas om topp-6-placeringar. Vi som kan Tractor Boys vet vilken styrka laget har hemma, det är normalt en av de tuffaste bortamatcher man kan ha. Denna säsong ståtar Ipswich med 4 hemmavinster, magiskt dåligt! Jag är dock inte oroad, det taggar bara laget än mer idag och formen är inte dålig, både BC & Blackpool har haft en hel del röta.

Idag saknas cmf G. Leadbitter som är avstängd, det är ett minus men går att ersätta på okej sätt. Owen Garwan pratas det om men Keane har alternativ. I övrigt ser laget bra ut. Cardiff har jag gått emot ett flertal gånger och så även i helgen, då vann man mot Boro utan att imponera men såg väl iaf okej ut även om jag snarare tror att Boro var svaga. Skadeläget består; Ledley, Whittingham & McPhail är out på mf, dvs tokminus. Det blir samma lag som senast, dvs med ett par junisar på bänken igen. Givetvis är detta fortsatt slitsamt för Cardiff....som dessutom släpper in en hel del mål på bortaplan.

Ipswich betalar 2,00 -0,25 vilket betyder knappt 2,40 eller ca 42% segerchans, duger det? Jag anser det, Ipwich är ett klasslag hemma som normalt vinner drygt hälften av sina hemmafighter, har helt okej form, full motivation och möter ett slitet skadedrabbat Cardiff, som man dessutom besegrade borta! Inget megaodds kanske men medellir för mig.

Ipswich-Cardiff, Ipswich -0,25 @ 2,00 5/10u


Avslutningsvis provar jag lillpeng på Watford hemma mot Swansea +0 @ 2,02 (finns hos Lads just nu). Watford gick jag emot i helgen som ni vet, bortaspelet återigen svagt och förlusten inget att säga om. Hemmaplan är en annan sak, 7 segrar av 15 (bara 4 torsk), och nu är man dessutom indraget i bottenstriden med sina 39 poäng, då är hemmamatcherna extremt viktiga! Det lär bli samma lag som mot Derby, mao T. Cleveley är avstängd igen - minus. Swansea är klassen bättre MEN Swans har tappat lite form på slutet och ser inte alls lika bra ut som bara för en månad sedan. Att sen förlora på ett mål i 92a i toppfighten gjorde inte saken bättre, sånt är tungt för psyket. Dessutom är skadeläget direkt dåligt; lagk. G. Monk, D. Cotterill, J. Allen, F. Bessone, A. Orlandi, J. Lopez, F. Bodde och A. Serran är out, medan fw Gorka Pintado är avstängd igen...i mina ögon är detta två ordinarie i varje lagdel, plus Pintado framåt, här har vi anledningen till formsvackan anser jag.

Varför då inte kliva på hårdare på Watford? Ja, egentligen ska man nog det men Swans har 6 (!) torsk på hela säsongen och är ruskigt svåra att slå hål på, 23 insläppta är bäst i hela ligan! Dessutom ryktas det fortfarande om att Watford har ekonomiska problem, hyran till QPR för Helguson har inte betalats den här veckan heller, och sånt oroar mig alltid. Watford kan absolut vinna detta men har gubbarna inte fått lön lär motivationen vara ytterst tveksam och då kan Swans slinka med 1-0 lik förbannat.

Watford-Swansea, Watford +0 @ 2,02 3/10u


Kom igen!!
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:35   #2
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

ryggas.. lite sämre odds på Ips.. 1.95.. dålig affär?
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:37   #3
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Det tror jag inte det är, 1,95 duger...men det är som sagt inget superlir.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:39   #4
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ex Punter Visa inlägg
Det tror jag inte det är, 1,95 duger...men det är som sagt inget superlir.
Misstänkte det, brukar inte rygga när diffarna blir för stora. Men när man bara har 2 bookies så missar man de bästa oddsen.

2.00 på wat
1.775 på QPR
1.95 på ips

Men jag tror att din ROI täcker den diffen in the long run ändå.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:42   #5
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Vi får väl se, förr eller senare kommer kvällen då man har nada rätt och då kostar det plötsligt Units...men tack ändå!
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-08, 22:52   #6
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Ex Punter Visa inlägg
Vi får väl se, förr eller senare kommer kvällen då man har nada rätt och då kostar det plötsligt Units...men tack ändå!
Då spelar oddse ingen roll

Men jag tror på dina spel och fortsätter rygga de som jag gillar.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 06:59   #7
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 377
Sharp$: 314
Standard

Testar dessa spel också, tack
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 07:23   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 80
Sharp$: 110
Standard

Testar Ipswich och QPR...
Ronne84 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 10:00   #9
 
Portugisens avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 145
Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Fina rekar. Var också inne på att spela QPR efter det fina helgspelet av dig. , men fint att du backar den!

Vad tror du om mitt Reading-spel, du som har dödskoll på Championship?

https://www.sharps.se/forums/showthread.php?t=1612

Lycka till!
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 12:15   #10
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Portugisen Visa inlägg
Vad tror du om mitt Reading-spel, du som har dödskoll på Championship?
Jag vet faktiskt inte än. Får läsa på lite mer men första tanken var faktiskt att 1,85 -0,5 kändes för lågt och andra sidan blev därmed lockande...men återkommer i frågan.


Skönt att se ipswich ramla på neråt, 1,85 -0,25 i asien nu...mao ser ditt lir @ 1,95 helt okej ut Robin.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 12:22   #11
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Great, ibland är det bra att vara ute tidigt
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 14:17   #12
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Tycker mig ha hittat ett bra spel i Histon - Tamworth i Conference Prem England. Spelstopp: 20:45
Spelar rak 2:a på Tamworth till 2,35.
Stormar kring Histon.

Synpunkter?
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 14:34   #13
 
Ex Punters avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 82
Sharp$: 21
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rygga.com Visa inlägg
Tycker mig ha hittat ett bra spel i Histon - Tamworth i Conference Prem England. Spelstopp: 20:45
Spelar rak 2:a på Tamworth till 2,35.
Stormar kring Histon.

Synpunkter?
Jag har tyvärr ingen som helst koll på de lägre divisionerna, eller högre för den delen...följer bara en numera, och petar lite i Elithockeyn här hemma, men det är allt.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 14:51   #14
 
ryggas avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 98
Sharp$: 9

Ryggas resultat
Stats: 16 - 20 - 2
ROI: 117.40%
Vinstprocent: 44.00%

Standard

Då får vi hoppas att jag hittat bra info. =) Kom på att tråden heter Championship så mitt tips hör nästan hemma här. =)
rygga är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-03-09, 18:54   #15
 
patrik_gs avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Ort: Åre
Inlägg: 2 963
Sharp$: 4616


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

QPR har jag med.

Bra rek !
__________________
Varje dag är en ny speldag
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td