Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-07-01, 16:15   #31
 
Grnvits avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 1 200
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Angående att det är lätt att skaffa och driva spelbolag var bara sarkastiskt och syftade mest på rubriken "Om alla bara visste hur lätt det är för spelbolagen...".

"Ursprungligen var ju anledningen till att ha många bolag att alltid försäkra sig om att få spela till högsta möjliga odds. Dessutom varierar utbudet en aning mellan dem och att kunna hitta guldkorn var en annan anledning. Att bli limiterad gör det svårare att gå plus, det är klart folk gnäller över sånt."


Ja, det går så klart att sätta sig på knäna och be och böna för att bookies kommer bli hederliga så man på ett smidigt sätt kan föra över pengar kors och tvärs mellan dem och spela utskick och marknadshögsta hela tiden. Lätta pengar.
Ett annat alternativ är att man helt enkelt lägger ned den tid som krävs och ger sig fan på att bli bra på det istället för att gnälla över att det är så svårt.

"Bojkotta ett enskilt bolag när alla är i princip likadana kan jag inte se funka tyvärr."
Ja, att de kan göra vad fan de vill lär man tyvärr aldrig komma ifrån. Deras hus, deras regler. Pinnacle är väldigt gästfrivänliga så här långt i alla fall, även om det är möjligt att det ändras. Det är ändå just de där principerna som skiljer sig en del mellan Pinnen, asien och exchanges jämfört med EU-bookies. Nog fan kan det voidas felsatta odds men det är VÄLDIGT sällan det hänt mig på Pinnacle eftersom de tydligt har bra mer koll på oddsen än exempelvis Unibet, annars hade de aldrig kunnat gå vinnande med payouten och tillåtandet utav vinnande spelare.



För övrigt: Full respekt för att du åtminstone gjorde något åt saken. Vad jag vet så är du skicklig nu också.
__________________
1932

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-01, 17:42   #32
 
clarunds avatar
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 1 333
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grnvit Visa inlägg
...
...
Gnäll på Gnäll
...
Fast jag bräcker dig nu, gnäller på en som gnäller på de som gnäller
__________________
LOBOT-Spel måste förbjudas, två miljarder kineser väntar på att köpa en andel

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-09, 14:54   #33
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Det var ju extremt lätt att förstå att det var felaktigt odds i det fallet. Om bet365 och andra spelbolag inte skyddade sig själva på det sättet skulle dom fort bli ruinerade. Inget konstigt eller oschysst alls med detta, däremot kan man klaga på oddssättarnas klantighet, men man måste också tänka på att dom har det väldigt stressigt emellanåt och då är mänskliga faktorn oundviklig.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-09, 16:03   #34
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Det var ju extremt lätt att förstå att det var felaktigt odds i det fallet. Om bet365 och andra spelbolag inte skyddade sig själva på det sättet skulle dom fort bli ruinerade. Inget konstigt eller oschysst alls med detta, däremot kan man klaga på oddssättarnas klantighet, men man måste också tänka på att dom har det väldigt stressigt emellanåt och då är mänskliga faktorn oundviklig.


att bolaget godtyckligt ändrar oddset på lagt spel är inte schysst

så nej, jag iaf har ingen förståelse för detta, ren scam

om det bara voidades var det däremot inte många som lyfte på ögonbrynen
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1), clarund (+5), bbx (+1)
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 12:03   #35
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
att bolaget godtyckligt ändrar oddset på lagt spel är inte schysst

så nej, jag iaf har ingen förståelse för detta, ren scam

om det bara voidades var det däremot inte många som lyfte på ögonbrynen
Det jag säger är att vi inte skulle ha några spelbolag att spela på om de inte skyddade sig på detta sättet, det bara att acceptera läget. Däremot håller jag med att det kan kännas oschysst om det "uppenbara" misstaget inte är uppenbart, men så var ju inte fallet i den här trådens exempel.

Om spelen voidades skulle det väcka ÄNNU starkare irritation, då skulle spelare som får in spel inte få ut någon vinst överhuvudtaget. Det går ju inte att bara voida för de som missar spelen (då riskerar bolagen konkurs).

Senast redigerad av Pipan den 2014-07-13 klockan 12:05.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 13:12   #36
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Det jag säger är att vi inte skulle ha några spelbolag att spela på om de inte skyddade sig på detta sättet, det bara att acceptera läget. Däremot håller jag med att det kan kännas oschysst om det "uppenbara" misstaget inte är uppenbart, men så var ju inte fallet i den här trådens exempel.

Om spelen voidades skulle det väcka ÄNNU starkare irritation, då skulle spelare som får in spel inte få ut någon vinst överhuvudtaget. Det går ju inte att bara voida för de som missar spelen (då riskerar bolagen konkurs).
Nu är jag allt konfunderad?

Alla spelbolag voidar när fel sker utan nåt större gnäll i dom flesta fall, utom Bet365 som låter det löpa till annat odds vilket dödar hela poängen med betting: att hitta värde i odds.

Helt plötsligt får man ett spel som är under sitt eget gränsodds.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 13:35   #37
 
Pipans avatar
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 68
Sharp$: 180

Fotboll
Stats: 2 - 5 - 1
ROI: 83.31%
Vinstprocent: 28.57%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Nu är jag allt konfunderad?

Alla spelbolag voidar när fel sker utan nåt större gnäll i dom flesta fall, utom Bet365 som låter det löpa till annat odds vilket dödar hela poängen med betting: att hitta värde i odds.

Helt plötsligt får man ett spel som är under sitt eget gränsodds.
Snackar vi före eller efter matchen börjat? Kontaktar man dom före matchen tycker jag absolut att dom ska voida.

Så du säger att Bet365 är mindre benägna att ge goodwill än andra? Det är mycket möjligt om du har blivit markerad som någon typ av problemkund, typ en sån som bara spelar på bra odds. Moralen i det kan man absolut ifrågasätta men nu känner jag att jag börjar glida lite off-topic.
Pipan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 13:46   #38
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Så du säger att Bet365 är mindre benägna att ge goodwill än andra? Det är mycket möjligt om du har blivit markerad som någon typ av problemkund, typ en sån som bara spelar på bra odds.
Hela den här diskussionen om att spela på bra odds har ju spårat ur ganska ordentligt, man spelar ju på dom oddsen som spelbolaget erbjuder & det är inte kundens fel om spelbolaget har generösare odds än konkurrenterna!

Lika tokigt vore det om t.ex. ICA skulle anse att man är en problemkund för att man handlar på extrapris, än en gång så är det inte kundens fel om t.ex. ICA erbjuder extrapriser!

Som kund blir man erbjuden ett pris/odds av bolaget man handlar hos & då ska man verkligen inte anses som en problemkund för att man accepterar bolagets priser/odds som detta bolaget anser är rätt värderade vid försäljningen isf.
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-07-13, 14:10   #39
i hate bunnies
 
booreds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Akihabara
Inlägg: 1 452
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pipan Visa inlägg
Snackar vi före eller efter matchen börjat? Kontaktar man dom före matchen tycker jag absolut att dom ska voida.

Så du säger att Bet365 är mindre benägna att ge goodwill än andra? Det är mycket möjligt om du har blivit markerad som någon typ av problemkund, typ en sån som bara spelar på bra odds. Moralen i det kan man absolut ifrågasätta men nu känner jag att jag börjar glida lite off-topic.

Jag har då ännu inte träffat nån som sagt att något annat bolag gör som Bet365, samma är mina egna erfarenheter.

Och ja, hela tråden handlar ju om före spelstopp, även TS artikel var ju justerat innan match.

Ja, om man kontaktar dom innan så voidas det, men då ska man först och frömst veta att oddset justerats.
__________________
active:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
old:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td