Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-05-08, 18:13   #1
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Real Madrid-Atletic Club 8/5 21:00


fick nys via en kompis att spela att inget mål görs innan minut 28 på nordicbet till 2,65 i odds.
gick in på covers och kikade och såg att real gör 9,38% av sina mål första kvarten och 18,75% av sina mål andra kvarten, alltså tot. 28,13% första 30 minuterna. helt ok siffror så långt.
atletic club gör över 30% av sina mål första halvtimmen men jag antar att det är förmildrande omständigheter i denna match. tror bara inte att atletic gör nåt mål i första halvlek.
atletic släpper in så lite som 6,25% första kvarten och samma siffror för andra kvarten, således 12,5% av sina mål släpps in minut 1-30, är väl här jag ser att statsen ger oddset värde men bomba inte. är ju trots allt real som ska bemästras.

Time of 1st goal (28 min)

28:00 min or later/No goal @ 2,65 nordicbet.


BOL
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 18:15   #2
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 975
Sharp$: 2021

Allsvenskan 2012
Stats: 2 - 1 - 0
ROI: 146.67%
Vinstprocent: 66.67%

Standard

Låter som en holmsare


GL BOL
Lemasive är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 18:26   #3
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lemasive Visa inlägg
Låter som en holmsare


GL BOL
men atletic är ju ganska tätta och real brukar göra sina mål den senare delen. tycker det är ok spel. men vill man spela emot så finns det till 1,42ggr. bara att välja sida, eller avstå förstås.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 20:07   #4
 
fingereds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 62
Sharp$: 18

såjävlagudnu
Stats: 34 - 31 - 1
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

__________________
Insert Coin...
fingered är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 20:11   #5
 
smalkes avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 199
Sharp$: 445


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fingered Visa inlägg
Det står fortfarande 0-0 om du missat det
smalke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 20:14   #6
 
fingereds avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Göteborg
Inlägg: 62
Sharp$: 18

såjävlagudnu
Stats: 34 - 31 - 1
ROI: 99.36%
Vinstprocent: 52.00%

Standard

Sorry, såg fel :(
__________________
Insert Coin...
fingered är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 20:25   #7
 
yugoslavias avatar
 
Reg.datum: feb 2010
Inlägg: 6
Sharp$: 3
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fingered Visa inlägg
Sorry, såg fel :(
Du kanske är synsk då?
1-0 Real Madrid.
yugoslavia är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 21:12   #8
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

jaja, synd för er som hängde på.
gillade spelet som f-n, hade inte lagt ut det annars.
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 22:28   #9
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
jaja, synd för er som hängde på.
gillade spelet som f-n, hade inte lagt ut det annars.
Det tror jag säkert men din analys var ju bara trams. Ingenstans i alla dina siffror tog du hänsyn till de tre viktigaste faktorerna:

1. Hur många mål Real brukar göra i sina hemmamatcher mot sämre lag.

2. Hur många mål Atletico släpper in på bortaplan mot bättre lag.

3. Hur många mål förväntas det bli i matchen.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-08, 23:22   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Det tror jag säkert men din analys var ju bara trams. Ingenstans i alla dina siffror tog du hänsyn till de tre viktigaste faktorerna:

1. Hur många mål Real brukar göra i sina hemmamatcher mot sämre lag.

2. Hur många mål Atletico släpper in på bortaplan mot bättre lag.

3. Hur många mål förväntas det bli i matchen.
Bättre att ta sånt där innan matchen är spelad. Och när du ändå tar det så antar jag att du har kollat att de tre ovan nämnde punkterna inte gagnade spelet?

Annars är det ganska fräckt att såga en rek, i efterhand dessutom.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 00:01   #11
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Bättre att ta sånt där innan matchen är spelad. Och när du ändå tar det så antar jag att du har kollat att de tre ovan nämnde punkterna inte gagnade spelet?

Annars är det ganska fräckt att såga en rek, i efterhand dessutom.
Jag läste reken strax efter jag tittat klart på Sevilla - Barcelona.

Visst kan det uppfattas som fräckt men jag tycker mina synpunkter var väldigt välmotiverade och de kan eventuellt hjälpa trådskaparen nästa gång han lägger ett liknande spel. Han hade ju uppenbarligen lagt ned lite möda på research och på att skriva reken, då är det ju onödigt att inte slutföra analysen ordentligt.

Och nej, jag har inte kollat upp om mina tre variabler hade gagnat spelet eller ej.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 00:26   #12
 
comprendes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 013
Sharp$: 1245

comprende
Stats: 943 - 958 - 42
ROI: 106.09%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Det tror jag säkert men din analys var ju bara trams. Ingenstans i alla dina siffror tog du hänsyn till de tre viktigaste faktorerna:

1. Hur många mål Real brukar göra i sina hemmamatcher mot sämre lag.
real gör ca 2/3 av sina mål i andra halvlek
2. Hur många mål Atletico släpper in på bortaplan mot bättre lag.
tror väl att atletic från minut 1 och en bit in i matchen ska kunna med klara huvuden kunna hålla rent bakåt men men...
3. Hur många mål förväntas det bli i matchen.
vet inte vad linan låg, nu va ju frågan när första skulle komma.
vet inte om jag orkar svara egentligen, känns ju konstigt att diskutera ett spel som vi vet resultatet på. hur ska jag kunna vinna en sådan diskution??
men ska ge det ett försök.
de punkter du listar så känns det som du hänvisar till ett ö/u-spel. nu va det ju spel på att inget mål skulle bli gjort innan 27:59. och jag ger stats på mål o insläppta de båda första 15minutrarna(alltså 30min) som finns på tex covers.
med odds på 2,65 så tyckte jag det fanns värde för spel.
sen skriver jag ju att inte bomba då det ändå är real. så hoppas innerliggen att ingen riskerade rullen på vad jag rekade.

gillar inte att du kallar min analys för trams. dålig stil, no problem att lemasive direkt dissar spelet innan matchen börjar.
är reken så himla dålig så kan du väl ändå formulera dig på ett bättre sätt.

som sagt jag kan ju aldrig vinna en argumentation som denna när vi alla vet att reken inte gav nån utdelning så hoppas det kan sluta vid detta röriga svar.

vi får hoppas att nästa spel sitter istället, tack för mig
__________________



To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.


To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
comprende är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 07:20   #13
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av ChrisWaddle Visa inlägg
Jag läste reken strax efter jag tittat klart på Sevilla - Barcelona.

Visst kan det uppfattas som fräckt men jag tycker mina synpunkter var väldigt välmotiverade och de kan eventuellt hjälpa trådskaparen nästa gång han lägger ett liknande spel. Han hade ju uppenbarligen lagt ned lite möda på research och på att skriva reken, då är det ju onödigt att inte slutföra analysen ordentligt.

Och nej, jag har inte kollat upp om mina tre variabler hade gagnat spelet eller ej.
Du ser att spelet är en gästrek va? Det vill säga inte TS's spel i grund och botten.

Och om du inte själv kollat upp stats så är ju ditt påstående om att reken skulle vara trams mera trams. Då gissar du ju bara. Sen tycker jag principiellt inte att man klagar på folks rekar, det är valfritt att rygga. Har man synpunkter framför man de snyggare. Och har man info som motsäger vad reken säger så tar man det innan.

Det är sånt här som skrämmer folk från att reka. T ex har jag aldrig sett dig skriva en rek, men du har mycket synpunkter inom flera områden och verkar kunnig. Så vill du hjälpa är ju att reka en bra start.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 11:36   #14
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
Du ser att spelet är en gästrek va? Det vill säga inte TS's spel i grund och botten.

Och om du inte själv kollat upp stats så är ju ditt påstående om att reken skulle vara trams mera trams. Då gissar du ju bara. Sen tycker jag principiellt inte att man klagar på folks rekar, det är valfritt att rygga. Har man synpunkter framför man de snyggare. Och har man info som motsäger vad reken säger så tar man det innan.

Det är sånt här som skrämmer folk från att reka. T ex har jag aldrig sett dig skriva en rek, men du har mycket synpunkter inom flera områden och verkar kunnig. Så vill du hjälpa är ju att reka en bra start.
Konstruktiv kritik är alltid bra, oavsett om det är en gästrek eller ej.

Jag håller inte alls med om att jag måste göra en egen analys för att kunna konstatera att TS analys var ofärdig.

När jag började spela för länge sedan så brukade jag reka flitigt och ibland fick man mothugg av mer erfarna spelare. Det lärde man sig av.

Min kritik var ju inte matchspecifik, TS kommer göra samma misstag varje gång han lägger ett sånt här spel. Därför tyckte jag det var ok att påpeka dessa fel efteråt. Jag borde dock inte använt ordet "trams" Sorry, TS!

Jag får se om det kommer någon rek framöver.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-05-09, 11:49   #15
 
Reg.datum: apr 2010
Inlägg: 530
Sharp$: 1294
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av comprende Visa inlägg
vet inte om jag orkar svara egentligen, känns ju konstigt att diskutera ett spel som vi vet resultatet på. hur ska jag kunna vinna en sådan diskution??
men ska ge det ett försök.
de punkter du listar så känns det som du hänvisar till ett ö/u-spel. nu va det ju spel på att inget mål skulle bli gjort innan 27:59. och jag ger stats på mål o insläppta de båda första 15minutrarna(alltså 30min) som finns på tex covers.
med odds på 2,65 så tyckte jag det fanns värde för spel.
sen skriver jag ju att inte bomba då det ändå är real. så hoppas innerliggen att ingen riskerade rullen på vad jag rekade.

gillar inte att du kallar min analys för trams. dålig stil, no problem att lemasive direkt dissar spelet innan matchen börjar.
är reken så himla dålig så kan du väl ändå formulera dig på ett bättre sätt.

som sagt jag kan ju aldrig vinna en argumentation som denna när vi alla vet att reken inte gav nån utdelning så hoppas det kan sluta vid detta röriga svar.

vi får hoppas att nästa spel sitter istället, tack för mig

Sorry för att jag använde ordet "trams", helt onödigt.

Men det är ju ett ö/u-spel du har gjort! Du har spelat u0,5 mål första 28 minuterna!

Så här borde du ha gjort:

Kollat upp förväntade antal mål för Real: Här skulle jag rekommenderat en komb av att kolla upp Reals tidigare hemmamatcher samt kolla vad olika bookies har för ö/u för hemmalaget.

Kollat upp förväntade antal mål för Atletico: Här skulle jag rekommenderat en komb av att kolla upp Atleticos tidigare bortamatcher samt kolla vad olika bookies har för ö/u för bortalaget.

Måste klura lite hur man sen kommer fram till en värdering, inte helt omkomplicerat.
ChrisWaddle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td