Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-20, 14:49   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dutching


Det fanns en del matcher att analysera med urvalsprocessen, men hitta bara en match.

Dagens kandidat:

England League two
Cheltenham vs. Carlisle
KL 20:45
Odds 2.35/3.10
Betfair livebetting LAY 12
Spela 0-1
Färdig
-330

Analys:

Cheltenham har vunnit fyra av fem hemma matcher och en oavgjord.
Väl Godkänd Hemma Favorit

Carlisle har fölorat fyra av fem borta matcher och en oavgjord.
Väl Godkänd Underdog

Lagt Spel
Insats 330 kr
Betfair Livebetting

LAY 0-1 ODDS 12.00

Alltså att underdog inte kommer vinna med 0-1 i resultat.
Alla andra utfall ger en vinst på 30 kr.

Livebetting, om det står 0-0 eller 0-1 vid halv tid, så backar vi 0-1 alternativet som vinnare och gör en break even på alla utfall utom det valda, vilken resulterar i en halv förlust, cirka 165 kr.

upload

Du kanske inte förstår upplägget, men du behöver med följande analys och urvalsprocess vinna mer än fem matcher för att vara vinnande i längden, vilket inte är svårt om du kan se värden i vald match.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-22 klockan 10:28.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-20, 21:47   #2
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

England League Two
Cheltenham vs. Carlisle

Resultat 2-0
Vinst +30

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 10:53   #3
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Två kandidater kvalificera av 39 med urvalsprocessen och analys.

England Championship
Fullham vs. Millwall
KL 20:45
Odds 1.67/5.25
Betfair Livebetting LAY 19,5
Spela 0-1
Färdig
-555

Om förlust - 275 kr Live Gradering Bet

Hemma Favorit - Fyra vinster och en oavgjord - väl godkänd
Underdog - Tre förluster och två oavgjord - godkänd

upload

England Championship
West Brom vs. Reading
KL 21:00
Odds 1.65/5.50
Betfair Livebetting LAY 18
Spela 0-1
Färdig
-510

Om förlust -255 Live Gradering Bet

Hemma Favoriten fyra vinster och en oavgjord - väl godkänd
Underdog - Tre förluster och två oavgjord - godkänd

upload

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 11:51   #4
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Det fanns en del matcher att analysera med urvalsprocessen, men hitta bara en match.

Dagens kandidat:

England League Two
Cheltenham vs. Carlisle
Klockan 20:45
Livebetting Betfair

Analys:

Cheltenham har vunnit fyra av fem hemma matcher och en oavgjord.
Väl Godkänd Hemma Favorit

Carlisle har fölorat fyra av fem borta matcher och en oavgjord.
Väl Godkänd Underdog

Lagt Spel
Insats 330 kr
Betfair Livebetting

LAY 0-1 ODDS 12.00

Alltså att underdog inte kommer vinna med 0-1 i resultat.
Alla andra utfall ger en vinst på 30 kr.

Livebetting, om det står 0-0 eller 0-1 vid halv tid, så backar vi 0-1 alternativet som vinnare och gör en break even på alla utfall utom det valda, vilken resulterar i en halv förlust, cirka 165 kr.

upload

Du kanske inte förstår upplägget, men du behöver med följande analys och urvalsprocess vinna mer än fem matcher för att vara vinnande i längden, vilket inte är svårt om du kan se värden i vald match.

MVH
Jag har ingen aning om vad "upplägget" är egentligen faktiskt. Du blandar rätt friskt mellan strategier ( urvalsprocesser mm ) och ren spelteknik ( dutching ).
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 12:15   #5
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du kan ju alltid ställa en konkret fråga, så kan du få ett konkret svar.
Du får gärna dela med dig med dina åsikter, vilka jag inte delar utan har en annan uppfattning.

Ha en trevlig dag MVH Patrik

EDIT

Ska göra ett förtydligande, så här spelar du om du vill bli vinst-trött, min åsikt.

Hos Betfair kan du lägga spel på Correct Score Market - det betyder att du kan lägga ett spel på att ett resultat inte kommer inträffa.
Det rosa fältet och LAY odds.

Så om jag väljer att Dutcha - alltså spela fler än ett alternativ och öka min sannolikhet att vinna till priset av lägre utdelning, men med flera vinstsviter i följd.
Då är detta en metod för dig.

Låt oss säga att vi har bedömt att en match inte kommer sluta 0-1 till underdogen och lägger detta spel LAY till ett odds på Betfair - då vinner alla andra utfall utom 0-1, vilket blir en förlust.
Ett exempel jag lägger ett spel där jag tror underdogen inte kommer vinna med 0-1 och LAY oddset är 22 och jag satsar 30 kr.
Då blir priset på min insats runt 770 kr för att vinna 30 kr.

Men nu kan jag köra live trading och halvera mitt risktagande med 770 kr och halvera förlusten till 335 kr om 0-1 till underdogen skulle vinna mot alla odds och analyser.
Man gör på följande sätt - du hoppas på ett vinnande resultat under första halvlek - kan vara vilket resultat som helst utom 0-1 till underdogen.
Om det blir t.ex 0-2 eller 1-1 eller 1-0 eller alla andra resultat utom 0-1 underdogen under första halvlek så har du vunnit och behöver inte följa matchen live eller gör något i huvud taget, matchen är avgjord och du har vunnit.

Men skulle match resultatet vara 0-0 eller 0-1 efter första halvlek är slut - då ska du göra ett graderings spel och backa det blåa fältet - vinnare spelet på 0-1 till underdog - då kommer det beloppet på 770 kr att på en höft halveras till 335 kr. Alltså du lägger 30 kr på detta utfall.
Om matchen slutar med något annat resultat än 0-1 under andra halvlek så gör du en Break Even och vare sig förlora eller vinner matchen eller några pengar.
Vilket i mitt tänk är en vinst.

Och om matchen skulle sluta 0-1 till underdogen, så har du förlorat 335 kr.
Inte så komplicerat.

Urvalsprocessen är olika beroende på hur man använder - valuebetting - en person kanske vill hitta matcher där han tror det kommer bli över 1.5 mål och på så sätt vinna med detta upplägg och göra sin analys för att hitta kandidater som kvalificerar.
En annan person - som jag - väljer att hitta matcher där hemma favoriten inte förlorat en enda match dom senast fem och att underdogen inte vunnit en enda match dom senaste fem.
Den enda begränsningen i urvalsprocessen och valuebetting är din fantasi och skicklighet som spelare.

Så här ser en dag ut för på morgonkvisten ...

Tar en kopp kaffe och går till Flashscore och väljer ut 20 till 40 matcher med oddsen strax över 2.00 (måste vara hemma favorit) till 1.45.
Sedan går jag till Soccerway för att analysera varje enskild match och förhoppningsvis hitta en till två kandidater som kvalificerar.

Nu är det bara att lägga spelen och vara närvarande under match för att eventuellt lägga ett graderings spel på matchen.
Om du har något annan att gör under dagen, så kan du med urvalsprocessen välja matcher mellan 18 till 21:30 eller andra klockslag som passar dig.

upload

upload

Och om polletten inte trilla ned nu, så vet jag inte hur jag ska förklara upplägget, som går att applicera på Greyhound, Hästar, Fotboll och andra sporter.
Varför Dutcah kanske du frågar dig och jag svarar - föreställ dig att du spelar och det är ditt levebröd - då vill du se och känna hur pengarna strömmar in dagligen och med regelbundenhet - du vill inte hoppas på att slut resultatet i ett maraton lopp ska ge utdelning - utan du är här och nu med dagliga inkomster.
Sedan diversifierar du din portfölj, så när en kännbar förlust kommer och äter upp en del av din avkastning, så blir inte den enstaka förlusten ett orosmoln om du ska klara av och betala månadens räkningar och ställa mat på bordet och lägga undan några tusen i buffert.

Spreadsheet:
https://1drv.ms/x/s!AtKN4lBrJStLwDkGMRPI2JZ_m37Q

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-21 klockan 17:47.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 18:17   #6
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2381
Standard

Det är ingen pollett som behöver trilla ner.

Det hela handlar om två helt olika saker.

1) Olika metoder för att hitta värdeodds.

2) Olika metoder för att fördela/jämna ut både vinster och förluster. ( Däribland dutching...och du borde även ta en titt på green up. ) Dessa metoder har man inte mycket nytta av om man inte hittar värde enligt 1).

3) Det finns ingen som helst nytta av hemgjorda dutch-calculators. Om du ska agera på några seriösa live-marknader ( spelbörsar ) så behöver du riktiga verktyg som t ex BetAngel, BettingAssistant eller TheGeeksToy.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-21, 21:54   #7
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

England Championship
Fullham vs. Millwall
KL 20:45
Odds 1.67/5.25
Betfair Livebetting LAY 19,5
Spela 0-1
Resultat 4-0¨

+30 Vinst

- - -

England Championship
West Brom vs. Reading
KL 21:00
Odds 1.65/5.50
Betfair Livebetting LAY 18
Spela 0-1
Resultat 1-1

+0 Break Even

- - -

Spreadsheet:
https://1drv.ms/x/s!AtKN4lBrJStLwDkGMRPI2JZ_m37Q

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 05:08   #8
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2019-08-22

Lite över 20 kandidater och ingen kvalificera.
Inget spel idag.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-22, 20:46   #9
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2019-08-23

70 kandidater och ingen kvalificera.
En kandidat var gränsfall, hemma favorit vunnit fem av fem, men borta hade bara en förlust och fyra oavgjorda.

Nederländerna
De Graafschap vs. Volendam

Inget spel fredag.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 18:41   #10
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hej, ska göra lördagens urvalsprocess och analys ikväll och hoppas att några matcher kvalificerar.
Tänkte kombinera med 2-6 för att göra några tusan varje månad och runt fem hundra till tusen med Duthing modellen ovan.

Leker lite med olika strategier och tycker upplägget passar 2-6 med urval och analys.
T.ex. sex matcher med oddsen 1.50 upp till 2.35 där hemma favoriten vunnit samtliga fem eller fyra med en oavgjord och en underdog med fyra till fem förluster och eventuellt någon enstaka oavgjord.
Sannolikheten att inte vinna två av sex sådana matcher är väldigt liten, min åsikt.

Orkar inte beskriva modellen utan du kan läsa 2-6 tråden..

Återkommer ikväll.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-23 klockan 22:07.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-23, 21:57   #11
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fick sortera och minska urvalet, för många matcher att välja emellan.
Valde 68 matcher med oddsen 1.75 till 1.45 och hitta fyra kandidater.

Vill spela tight med analys och urvalsprocess men kan tycka att en enstaka förlust kan vara okej om hemma favorit ser målrik och stark ut i jämförelse med underdogen.

Nederländerna Tweede Divisie
AFC vs GVVV
KL 14:30
Odds 1.44/5.00
Finns EJ Betfair Spelbörs

EJ SPELBAR

upload

Polen Div 2
Podbeskidzie vs Ol. Grudziadz
KL 14:30
Odds 1.72/4.50
Finns EJ Betfair Spelbörs

EJ SPELBAR

upload

Schweiz Super League
Young Boys vs. Zurich
KL 19:00
Odds 1.61/5.25
Betfair Livebetting LAY

Har inte lagt något bet (LAY) för höga odds på correct score market, får titta imorgon om något ändrats.

Men lägger denna match med 2-6 metoden, kommer blir det andra lagda spelet, eftersom den andra matchen nedan börjar tidigare.

upload

Tyskland Regionalliga Bayern
Schweinfurt vs. Aschaffenburg
KL 14:00
Odds 1.49/4.70
Betfair EJ Livebetting endast Matchresultat

Kommer lägga denna match som första spel med 2-6
Snittodds 1.51 insats 186 vinst 99,24

upload

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-23 klockan 22:10.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 06:07   #12
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Schweiz Super League

Dutch 0-1 (LAY)
Insats 990
Eventuell vinst +30
Eventuell förlust -495

- - - - - - - - - - - - -- -

2-6...

Tyskland Regionalliga Bayern
Snittodds 1.51 insats 186 vinst 99,24

Schweiz Super League
Odds 1.64 Insats 312 Eventuell Vinst 199.68

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-24 klockan 12:12.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 14:12   #13
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu tänker jag nämna något som du tar till dig på egen risk och jag är fri från ansvar.

Den finns en påstod metod som gjort 30.000 Euro under ett år på roulette med 50/50 och den är väldigt lik 2-6 metoden.
Tycker jag ska nämna den för den är flexibel när det kommer till hur mycket eller lite man vill riskera, samt med en förväntan att vinna och plussa i flera år med enstaka förlustsviter.

Personen ifråga som skrev om detta nämnde att han förlora alla nivåer en gång och vid ett flertal gånger varit på nivå fyra, men vanligast förekommande nivå ett och två.
Iden är att applicera denna 2-6 metod till sport och göra om vad han gjorde under ett år.
Men om man lägger under 100 stake så blir det ingen årsinkomst.

Skillnaden med sport och slumpen är ju att du kan ha bättre chans än 50% och på så sätt ha en stor chans att göra om vad han gjorde under ett år.
För om du kategoriskt väljer odds mellan 1.75 och 1.45 och kompenserar insatserna till varje enskild situation med progression skalan så har du redan en större sannolikhet.

Utöver detta så gör du en urvalsprocess och analys, så du inte blint väljer hemma och borta matcher som inte stämmer överens med odds-sättningen.
Låt mig förklara, en hemma favorit som vunnit två och en oavgjord och två förluster emot en underdog med två vinter och två oavgjorda och en förlust, speglar inte en stark hemma favorit och en stark underdog, alltså stämmer inte oddset överens med båda lagens form, så värderar jag och det är min åsikt.
Mitt val framför en sådan kandidat är en med fyra till fem vinster som stark hemma favorit utan några förluster och eventuellt enstaka oavgjord.
Där underdogen har fyra till fem förluster eller någon oavgjord och eventuellt någon enstaka vinst om hemma favoriten ser extra bra ut med mål och antal vunna matcher.

Det betyder enligt min åsikt att du tar fram en starkare hemma favorit och en starkare underdog den vad oddset antyder och på så sätt hittar värde i din bedömning.
Nu anser jag att inte endast oddset i sig självt skaffar dig en fördel utan även urvalsprocessen och din analys.

Genom detta förfarande kommer du ha en väldigt stor sannolikhet att träffa två vinnande matcher av sex.

Likheter och skillnader med 2-6

Nivå Ett - 10 15 20 25 30 35 = 135

Nivå Två - 20 30 40 50 60 70 = 270

Nivå Tre - 40 60 80 100 120 140 = 540

Nivå Fyra - 80 120 160 200 240 280 = 1080

Här är upplägget, du väljer att plussa 4 enheter, sedan kan du ta en paus eller fortsätta ditt maraton lopp. Det är upp till dig.

Första nivån kommer plussa likt 2-6 och nivå 2,3,4 är för att gå jämnt ut om nivå ett förlorar.
Alltså nivå 2.3.4 är endast där för att garantera återhämtning av förlustsviten av nivå ett.
Med simulering hamnar du runt nivåerna ett och två och ytterst sällsynt nivå tre och fyra.

Nu till lite matematik och statistik som är till din fördel utöver din urvalsprocess och analys av varje enskild spelad match.

Din förväntan är att vinna tre i följd med sex potentiella förluster.
Sex förluster och en serie med tre vinster är 2.5 STDV
Och sex förluster med två vinster (var som helst) under sex omgångar är också 2.5 STDV
Låt mig förklara med 50/50 så är det lika många series av förluster som det är series av vinster oavsett längd och kan på så sätt förvänta dig minst tre vinst serier under sex enskilda förluster, varav två stycken någon gång under sex utfall har en väldigt hög sannolikhet.

Om du skulle förlora alla fyra nivåerna så har du uppnått cirka 5 STDV.
Men det är räknat på 50% slump och vi har ju bättre chans än 50% med vår urvalsprocess och analys.

Nu till en viktig detalj.

När du vinner din först insats, så anses den som enskild vinst och du gör om förfarandet.
Om du förlorar din första insats då börjar du använda skalan på progressionen.
När du vinner en insats någonstans på skalan så sänker du din nästa insats till den tidigare insatsen på skalan, regress.
På så sätt vinner du två i följd eller två av sex kandidater, men eftersom du gör en regress så blir sex kandidater sju.

Enkelt uttryckt, du kan förlora sex i följd, men om du vinner en gång, så spelar du emot sju kandidater.
Jag har simulerat detta och är både gynnsamt och lönsamt, eftersom din förväntan är både att vinna två i följd och två av sex.

Har inte bestämt mig än - men kör traditionell 2-6 som beskrivits i tråden 2-6 men kanske övergår till denna metod och kommer då nämna det.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-24 klockan 14:14.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 14:18   #14
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 5 896
Sharp$: 11970
Standard

Martingale på roulett har provats av många och i slutändan vinner alltid den som har rouletten...så är det, men Martingale i olika varianter poppar ändå upp "då och då"...
mikaels är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-24, 14:47   #15
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du har helt rätt, men tycker att upplägget med sport är annorlunda, samt att jag fått privat meddelande om detta och tänkte att jag nämner spelmodellen.
Nämnt det vagt vid ett tidigare tillfälle i 2-6 tråden.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td