Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2021-09-20, 11:47   #1
Banned
 
Reg.datum: aug 2019
Inlägg: 299
Sharp$: 2735
Standard

Atg satsar på Big9 med hutlöst spelavdrag


Att vill ta upp kampen mot Svenska spels Topptips och stryktips. Nu kommer Big 9. Men när man sedan ser att spelavdraget är hela 35 procent mot Topptipset 25 procent så inser man floppen.

När ska skraplotten inse att deras kommunistspel inte är moderna?
Likaså har Att större spelavdrag på Oddset än Svs. Utöver detta så limiterar Att sina kunder till skillnad från SVS. Med andra ord är man helt tokig om man väljer ATG när det gäller sport. Helt jävla misskött. Spelare har blivit limiterade redan vid 2 ST oddsetvinster i rad. Bojkotta nu den nya skiten
Indianen20 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-22, 17:08   #2
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

ja spelavdraget är ju stort, synd tycker jag. jag lär dock prova dte och se om det blir så svårt som de hoppas på. Fattar dock inte varför man ska ha ett wildcard med där man få välja bort en match. Kunde man lika gärna ha valt ut 8 matcher istället. Alla lär ju välja bort den svåraste matchen på förhand.
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-23, 15:40   #3
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 672
Sharp$: 2385
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
ja spelavdraget är ju stort, synd tycker jag. jag lär dock prova dte och se om det blir så svårt som de hoppas på. Fattar dock inte varför man ska ha ett wildcard med där man få välja bort en match. Kunde man lika gärna ha valt ut 8 matcher istället. Alla lär ju välja bort den svåraste matchen på förhand.
Har alla samma uppfattning om vilken som är svåraste matchen på förhand?

Det finns lite utrymme för att hitta något "omöjligt" tecken genom att gå emot strömmen på något sätt.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-09-26, 00:22   #4
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Indianen20 Visa inlägg
Att vill ta upp kampen mot Svenska spels Topptips och stryktips. Nu kommer Big 9. Men när man sedan ser att spelavdraget är hela 35 procent mot Topptipset 25 procent så inser man floppen.

När ska skraplotten inse att deras kommunistspel inte är moderna?
Likaså har Att större spelavdrag på Oddset än Svs. Utöver detta så limiterar Att sina kunder till skillnad från SVS. Med andra ord är man helt tokig om man väljer ATG när det gäller sport. Helt jävla misskött. Spelare har blivit limiterade redan vid 2 ST oddsetvinster i rad. Bojkotta nu den nya skiten
Har de ändrat spelavdraget på Topptipset?

Var 30% för några år sedan när jag kodade program för olika tips, orkar inte se efter men har för mig att en kompis kontrollräknade för något halvår sedan.

Är heller inte jämförbart med Topptipset då man även skall tippa över under i varje match !
Rent kombinatoriskt är det fler kombinationer än Stryktipset t ex om jag uppfattat upplägget rätt; 9 matcher med 1X2 + Ö/U !?
Låt vara att alla kan köpa bort en match och att man väl hamnar väldigt nära Stryktipset i antal kombinationer då.

Och på Stryktipset har vi...... 65% tebaks...


Jackpot?

Edit: kontrollräknade på dagens Topptipsomgång och nog är det 70% tillbaka (517*5206/3845539=0.699902406)

Senast redigerad av ExtremtRik den 2021-09-26 klockan 09:47.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-05, 21:28   #5
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Har alla samma uppfattning om vilken som är svåraste matchen på förhand?

Det finns lite utrymme för att hitta något "omöjligt" tecken genom att gå emot strömmen på något sätt.
Är man rationell borde man ju kolla vad oddsen är för de olika matcherna och välja bort den som är jämnast enligt oddsen, ingen garanti för att de som spelar kommer att göra detta dock.

Ja det blir ju klart svårare att hitta omöjliga tecken när man får lov att ta bort en match helt, tycker att det förstår väldigt mycket när de tillåter att man kan stryka en match. Man kan väl hoppas att de kommer att ändra detta efter att de har kört big9 ett tag lär ju inte ske efter några omgångar om jag känner ATG rätt :P
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-06, 11:01   #6
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Storkillen Visa inlägg
Är man rationell borde man ju kolla vad oddsen är för de olika matcherna och välja bort den som är jämnast enligt oddsen, ingen garanti för att de som spelar kommer att göra detta dock.
...
Tror du hamnar rätt ofta på att den jämnstreckade är lämplig, utan att jag har någon aning om hur över/under eventuellt korrelerar till jämnstreckade matcher.

Huruvida du kom fram till det av "rätt" anledning vet jag inte.

Det första att beakta är det självklara(?) antagandet att folks wildcard redovisas som streckprocent likt en helgardering i streckfördelningen, ett rimligt antagande.


För den som tror sig ha en edge mot snittstrecken är det förstås bäst att helgardera där inget av utfallen antas ge bättre värde.

Sannolikt är det ofta i den jämna matchen, det stora värdet hittar man ju i regel på skrällarna.


Jag blir lite förvånad över hur Rikard Norman, "Rikard rekar" tycks vara ute och cykla rätt rejält i sitt resonnemang, men visst det finns en massa faktorer att räkna in och jag har ingen som helst avsikt att beskriva alla dessa.

Det beror förstås även på målgrupp, har man ingen edge kan det kvitta var man garderar bortsett till hur ofta man vinner och att man rentav kastar bort rader som är för svåra för potten eller för enkla för utdelning på tröstpriserna(vet inte om de har motsvarande tipsets 10 o 11 rätt på detta spel?).
Folk spelar på vad de tror vilket oftast är övervägande del favoriter undantaget i spel som är billiga att gardera, så för sådana spelare är Rikards råd om skrälljakt måhända "rätt".


citat:
"I Big 9 kommer alla spelare få använda sig av ett så kallat wildcard, alltså ett gratis rätt på valfri match. Hur kommer du använda det?

– Jag har pendlat lite kring wildcardet. Det ska nog användas mer eller oftare i skrällsyfte. På andra poolspel har jag aldrig gillat att helgardera en match där spelprocenten legat 35-35-30. Jag kommer inte lägga mitt wildcard där, utan snarare på matcher med stor skrällpotential."


https://www.atg.se/big9/start
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-06, 12:02   #7
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Själva idén till Wildcardet torde vara de diskussioner och tankemöda kring Big9 som Wildcardet ger upphov till.

Ren marknadsföring alltså.

Hur eventuell dissonans spelar in återstår att se
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-19, 16:41   #8
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 589
Sharp$: 2102
Standard

Kommer inte spela detta men har man hört något om
det påverkar V75 sändningen? Mer tjöt om fotboll?
Får dom sända bild, har TV4 några rättigheter för fotboll?
qwerta är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-19, 16:57   #9
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Kunde vara kul att göra reducerade spel på Big 9, finns nästan oändligt med reduceringsvarianter med detta upplägg. Men då kommer ATG med följande ” Kapitel 1 § 17 Begränsning av systemantal Följande begränsning gäller för antalet system per Spelomgång som får lämnas in av en vadhållare: • Big 9 – max 500 system ” Hmm tråkigt blir nog inget spel på Big 9.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 10:31   #10
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Det var som jag trodde idioterna på ATG tror att vi spelare inte bryr oss om resultatet när vi ska tippa på över eller under. Om jag helgarderar en match och tror på över för 1 men under för x2 då måste jag göra två system och då blir det många system eller enkelrader om man t.ex. vill göra 8 halvgarderingar men olika på över under beroende på resultat av 1, x, 2.

Senast redigerad av GGS den 2021-10-20 klockan 10:33.
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-20, 17:38   #11
 
Wagners avatar
 
Reg.datum: mar 2010
Inlägg: 5 967
Sharp$: 2201
Standard

50 öre raden, nio toppmatcher, och tre vinstpooler.
Ja egentligen är det bara åtta matcher eftersom man får en gratis (Wildcard).

Borde borga för en hel del jackpots, vilket säkert är tanken också...
__________________
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet
Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det
Nu även på Twitter
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+17), asgaya3141 (+5)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-22, 15:40   #12
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

ja jag tyckte det såg lovande ut ett tag, men känns nu endast som en större variant av topptipset. det är ju dock oklart hur svårt det kommer att vara, man måste ju ha rätt både på 1x2 och över eller under, tror det kan ställa till det en del till en början iallafall.
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-22, 15:44   #13
 
Reg.datum: apr 2018
Inlägg: 59
Sharp$: 597
Standard

känslan är ju att det kommber bli väldigt bra värde på skräll och under spel i antal mål. tänker främst på milan och man city matchen.
Storkillen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-22, 16:48   #14
GGS
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 595
Sharp$: 3330
Standard

Hur kan ATG vara så dåliga, varför inte 7 rutor istället för 6 ?

1Ö, 1U, XÖ, XU, 2Ö, 2U + wildcard

Då skulle man någorlunda kunna spela dom rader som man vill spela. Fattar inte hur dom tänker?
GGS är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2021-10-23, 12:14   #15
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av GGS Visa inlägg
Hur kan ATG vara så dåliga, varför inte 7 rutor istället för 6 ?

1Ö, 1U, XÖ, XU, 2Ö, 2U + wildcard

Då skulle man någorlunda kunna spela dom rader som man vill spela. Fattar inte hur dom tänker?
Förmodligen kan utländska partners implementera annat gränssnitt haha, gäller att gynna syndikaten.

Tror de är livrädda för att skapa dissonans hos vad de tror är en normalkund.
De inser att folk som spelar med dylika spelavdrag utan jackpot är de som är rätt så mycket bakom på olika sätt, folk som betalar "skatten för att vara dum" och således redan med 6 tecken har problem att fylla i ett spel.

En massa enligt dem(och andra med IQ under 40) obegripliga tecken som 1ö 1u etc skulle göra att spelare backar från kupongen tror jag de "tänker".

Icke deesto mindre obegripligt, men antar att utländska aktörer själva kan bygga ett gränssnitt mer likt de underliggande raderna...


Har de implementerat filinlämning förresten?
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td